Відкрита виховна справа
«Люби і знай свій рідний край»
Підготувала
Вчитель початкових класів
Токарюк Н.М.
2019-2020 н.р.
Мета: Розширити знання учнів про Буковину. Розвивати пізнавальний
інтерес. Формувати громадянські якості учнів: патріотизм,
людяність, працьовитість. Виховувати любов до рідного краю,
його традицій, історії.
Обладнання: карта Чернівецької області, карта України, портрети відомих людей, зображення тварин та рослин, природи Буковини, матеріали для створення летбука
Хід уроку
Діти, сьгоднішню виховну годину ми проведемо у формі усного журналу. І присвячуємо її нашому рідному краю. Щасливі ми, що народилися і живемо на такій чудовій, багатій і мальовничій землі – на нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, тут живуть наші батьки, тут корінь роду українського. І де б ми не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємось аж до сліз, зачувши рідне слово.
Коля : Моя рідна Батьківщина
Має назву Україна.
В мене нація своя –
Українець з вами я.
Є у мене рідна мова,
Де вкраїнське кожне слово.
Гра «Дешифрувальники»
«Бутриковина – кп'ятьрай , дедва варсімто живісімти!»
(Вилучити числівники і прочитати «Буковина – край, де варто жити») .
Буковина
Край
Розповідь з елементами бесіди про Чернівецьку область та місто Чернівці:
Найдавніші житла з’явились понад 400 років тому (с. Молодове Сокирянського району).
Сірет – лівий доплив річки Дунаю.
Легенда
Прут
Джерельце, з якого витікає струмок, люди дуже любили, бо в ньому завжди була чиста і приємна на смак вода. До того ж вона влітку холодна, а взимку, навіть у найбільші морози, не замерзала. Любовно селяни називали струмок Прутиком, мабуть, за те, що був він дуже жвавим і прудким.
Але панував у цих місцях чужинець. Він не любив народних назв, одягу, мови і взагалі всього буковинського.
Зібрав він людей і наказав, щоб ніхто й ніколи не називав цей струмок Прутиком. Вигадав свою чи то румунську, чи то німецьку, чи хтозна-яку назву.
Люди мовчки погодилися з новою панською примхою, бо жорстокості цього нелюда не було меж.
Та не скорилася панові наша рідна земля. Вона заховала в собі Прутика і джерело зникло. Тільки сухе каміння на дні нагадувало про його існування.
Повертався якось з далеких заробітків буковинець. Не знав він та й не хотів би миритися з панськими заборонами. Нахилився над висохлим джерелом і промовив:
І в ту ж мить задзюркотіла, завирувала водичка. Чиста, свіжа і приємна. Пострибала вона через камінці, полилася по леваді, покотилася між деревами. Став струмок повноводною річкою. Назвали люди його Прутом. І більше не хотіли коритися панським примхам.
Майже всі гори вкриті лісами, в яких здебільшого ростуть буки і смереки. В Буковинських Карпатах є багато цікавих місць: Німчицький перевал, печера Довбуша, скеля Кам’яна Багачка.
Вірші про свою Батьківщину – про рідний край.
Учень 1. Моя Батьківщина - це наша сім’я,
Затишний куточок і хата.
Це мама, татусь, бабця, дід і я,
Всі рідні і друзів багато.
Учень 2. Моя Батьківщина – це злагода й мир,
Та небо бездонне й чудове.
Це пісня чарівна, що лине до зір,
Й дитинство моє світанкове.
Учень 3. Моя Батьківщина – ліси і поля.
Від в них в нас і радість, і сила.
Це та найсвятіша і рідна земля,
Що кожного з нас народила.
Учень 4. Як проснуся рано-рано,
У садочок вийду я.
Пiд калинонькою стану,
Вивчу пiсню солов'я.
Буду так і я співати,
Бо і в мене голос є.
Мама каже: «В нас у хаті
Солов'ятко є своє».
Робота в групах.
3.7 Сьома сторінка «Моє село-Ясени»
В добрий час, дорогі діти!