Виховна година "Люби і знай свій рідний край"

Про матеріал
Даний матеріал дозволяє вчителю поглибити зняння учнів про Україну, а саме про Буковину .
Перегляд файлу

 

 

 

Відкрита виховна справа

«Люби і знай свій рідний край»

 

 

Підготувала

Вчитель початкових класів

Токарюк Н.М.

 

 

2019-2020 н.р.

Мета: Розширити знання учнів про Буковину. Розвивати пізнавальний

  інтерес. Формувати громадянські якості учнів: патріотизм,

  людяність, працьовитість. Виховувати любов до рідного краю,

 його традицій, історії.

 

 Обладнання: карта Чернівецької області, карта України, портрети відомих людей, зображення тварин та рослин, природи Буковини, матеріали для створення летбука

Хід уроку

  1. Організація класу .

 

  1. Привітання

Діти, сьгоднішню виховну годину ми проведемо у формі усного журналу. І присвячуємо її нашому рідному краю.  Щасливі  ми, що народилися і живемо на такій чудовій, багатій і мальовничій землі – на нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, тут живуть наші батьки, тут корінь роду українського. І де б ми не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємось аж до сліз, зачувши рідне слово.

                          Коля :  Моя рідна Батьківщина

Має назву Україна.

В мене нація своя –

Українець з вами я.

Є у мене рідна мова,

Де вкраїнське кожне слово.

  • А як називається наш рідний край?
    1. Вправа «Мікрофон».
  • Що ви очікуєте від цього заходу?
  • А я очікую що ви будете уважними, старанними, допомагатимете мені у проведенні даного заходу.
  1. Оголошення теми .

 

  1. - Ми з вами подорожуватимемо сторінками усного журналу, який називається ….вам  потрібно відгадати.

Гра «Дешифрувальники»

«Бутриковина – кп'ятьрай , дедва  варсімто живісімти!»

(Вилучити числівники і прочитати «Буковина – край, де варто жити») .

 

  1. Гронування (Асоціативний кущ).
  • Доберіть до слова «Буковина» слова, які спадають вам на думку, коли ви його чуєте.

 

 

 

 

 

 

   Буковина

 

 

 

 

 

 

  1. Робота в групах. Скласти сенкан до слова край.

Край

  1. Красивий, процвітаючий.
  2. Розвивається, багатіє, піклується.
  3. Я бажаю процвітання рідному краю.
  4. Буковина.

 

  1. Розкриття теми .

 

  1. Перша сторінка: «Чернівецька область, місто Чернівці»

Розповідь  з елементами бесіди про Чернівецьку область та місто Чернівці:

  • Чернівецька область -  найменша в Україні. До її складу входять 11 районів. Нараховується 11 міст, серед яких найбільше – Чернівці, близько 400 сіл. Межує на півдні і південному сході з Румунією та Молдовою, на заході – з Івано-Франківською областю, на півночі – з Тернопільською, Хмельницькою та Вінницькою областями. (по річці Дністер).

Найдавніші житла з’явились понад 400 років тому (с. Молодове Сокирянського району).

  • Яке місто є центром Буковини?
    1. Друга сторінка: «Найбільші річки краю та походження їх назв».
  • Яка найбільша річка нашого краю? (Дністер).
  • А друга за величиною? (Прут).
  • Черемош – найбільший правий доплив річки Прут .

Сірет – лівий доплив річки Дунаю.

  • Послухайте легенду «Прут».

Легенда

Прут

 Джерельце, з якого витікає струмок, люди дуже любили, бо в ньому завжди була чиста і приємна на смак вода. До того ж вона влітку холодна, а взимку, навіть у найбільші морози, не замерзала. Любовно селяни називали струмок Прутиком, мабуть, за те, що був він дуже жвавим і прудким.

 Але панував у цих місцях чужинець. Він не любив народних назв, одягу, мови і взагалі всього буковинського.

 Зібрав він людей і наказав, щоб ніхто й ніколи не називав цей струмок Прутиком.  Вигадав свою чи то румунську, чи то німецьку, чи хтозна-яку назву.

 Люди мовчки погодилися з новою панською примхою, бо жорстокості цього нелюда не було меж.

 Та не скорилася панові наша рідна земля. Вона заховала в собі Прутика і джерело зникло. Тільки сухе каміння на дні нагадувало про його існування.

 Повертався якось з далеких заробітків буковинець. Не знав він та й не хотів би миритися з панськими заборонами. Нахилився над висохлим джерелом і промовив:

  • Ого, зник Прутик!

І в ту ж мить задзюркотіла, завирувала водичка. Чиста, свіжа і приємна. Пострибала вона через камінці, полилася по леваді, покотилася між деревами. Став струмок повноводною річкою. Назвали люди його Прутом. І більше не хотіли коритися панським примхам.

 

  • Про які часи розповідає ця легенда?
  • Яка вода була в джерелі?
  • Чому зникло джерельце?
  • Що можете сказати про буковинця?
  • Що символізує ця легенда? (Перемогу добра над злом, рідного слова над чужою мовою).

 

  1.        Третя сторінка: «Гори на території нашого краю»

Майже всі гори вкриті лісами, в яких здебільшого ростуть буки і смереки. В Буковинських Карпатах є багато цікавих місць: Німчицький перевал, печера Довбуша, скеля Камяна Багачка.

 

  1.        Четверта сторінка: «Буковинські таланти»
  • Буковинський край щедрий на таланти. Новоселицька земля – батьківщина славетної співачки Софії Ротару. З Мамаївців на велику оперну сцену пролягли шляхи знаменитого співака Дмитра Гнатюка. Неподалік, у с. Чортория, народився видатний кіноактор і режисер Іван Миколайчук. Кіцмань подарував світові дві яскраві зірки, батька і сина Івасюків, - письменника Михайла та композитора Володимира. Із с. Клішківці родом перший космонавт незалежної України Леонід Каденюк.
  • А яких ще славетних буковинців ви знаєте?

 

  1.        П’ята сторінка: «Поетична»

Вірші про свою Батьківщину – про рідний край.

 

Учень 1. Моя Батьківщина - це наша сім’я,

     Затишний куточок і хата.

Це мама, татусь, бабця, дід і я,

Всі рідні і друзів багато.

 

Учень 2. Моя Батьківщина – це злагода й мир,

Та небо бездонне й чудове.

Це пісня чарівна, що лине до зір,

Й дитинство моє світанкове.

 

Учень 3. Моя Батьківщина – ліси і поля.

Від в них в нас і радість, і сила.

Це та найсвятіша і рідна земля,

Що кожного з нас народила.

 

Учень 4. Як проснуся рано-рано,

 У садочок вийду я.

 Пiд калинонькою стану,

 Вивчу пiсню солов'я.

 

Буду так і я співати,

Бо і в мене голос є.

Мама каже: «В нас у хаті

Солов'ятко є своє».

 

  1.        Шоста сторінка: «Народна скарбничка».

Робота в групах.

  • Скласти прислівя і розкрити їх зміст.
  • Рідний край - …. (земний рай).
  • Всюди добре, … (а вдома найліпше).
  • Добре тому, … (хто в своєму дому).
  • Кожна травичка … (на своєму корені росте).
  • За рідний край, … (життя віддай!)
  • Кожному мила,… (рідна сторона).

3.7  Сьома сторінка «Моє село-Ясени»

  1. Підсумок
  • Створення летбуку
  • Заключне слово вчителя.
  • Любов до Батьківщини, до рідного краю – це найсвітліші і найвищі почуття. Коли така любов є в серці, тоді людина добра, щира, відважна. Ви, діти, маєте у своєму серці це високе почуття любові, а тому зможете зробити все для того, щоб наш край ставав квітучим, сильним і багатим. А для цього потрібно здобувати знання, багато знати, вміти, бо ж вам будувати майбутнє нашого краю. То ж старайтесь вчитися так, щоб вами пишалася Буковина.

В добрий час, дорогі діти!

 

 

 

 

docx
Додано
1 лютого 2020
Переглядів
1143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку