Виховна година " Ми маємо права, але маємо і обов'язки"

Про матеріал
Виховна година для учнів початкових класів на тему: "Ми маємо права, але маємо й обов'язки".
Перегляд файлу

«Ми маємо права, але маємо і обов'язки»

Мета: систематизувати знання учнів про основні права та обов’язки учнів , закріпити в їхній пам’яті. Навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини. Розвивати культуру дітей, акторські здібності. Виховувати дисциплінованість, повагу до законів України, товаришів та друзів.

Обладнання: Сонечко з промінчиками «Права дітей» та «Обов’язки дітей», чарівна скринька, мікрофон, конструктор «6 цеглинок», мультфільм про толерантність.

Хід уроку

Організаційна частина. 

А який у вас сьогодні настрій?

 

 Вправа «Кольорові промінчики»

- А ще до нас завітало в гості Сонечко. Погляньте, як засяяло промінням у нашому класі!

А зараз я пропоную згадати правила роботи на нашому виховному занятті.

 Читання правил роботи в групі

(орієнтовні правила)

1.Працювати  злагоджено.

2.Слухати один одного.

3.Говорити  по черзі.

4.Говорити слід по суті.

5.Поважати  почуття  інших.

6.Приниження гідності  неприпустиме.

7.Виражати  своє  незадоволення  спокійно і тихо. 

8.Розподілити  обов’язки в групі.

9.Кожен виконує свої обов’язки.

10.Обговорювати  отримані  результати.

11.Робити  висновки.

 

  1. Вправа « Чарівна скринька»

-         Дітки, а ви помітили, що у « Чарівна скринька»мене на столі лежить щось незвичне…

-         Як ви думаєте?

-         Це чарівна скринька. А в ній хтось знаходиться… Як ви думаєте, хто?

-         Той, хто в скриньці, посміхається – ось так, має такі красиві очі…)))

(Діти заглядають у скриньку і бачать там себе).

-         Кого ви побачили?

-         Як можна назвати всіх вас одним словом? (діти)

 

4.Мотивація учнів

Вправа «Всі  ми – різні»

Я хочу запропонувати одну цікаву вправу. Для цього нам потрібні кольорові олівці, ручка та паперові чоловічки. Зверніть увагу саме на цих паперових чоловічків. Які вони? (всі білі) Уявіть, що ці чоловічки - це ви. Оживіть їх, розфарбувавши в яскраві кольори, які вам подобаються. Напишіть на голові ваші мрії, на руках – улюблені страви.  (Діти виконують завдання) А зараз подивіться на отриманих чоловічків в своїй групі, покажіть іншим і подумайте: «Чи вони всі однакові? Чим саме відрізняються один від одного?» (Відповіді дітей)

          images

Перегляд  мультфільму.

- Звичайно, у нас багато є спільного, але й багато особливого. Пропоную до вашої уваги фрагмент мультфільму.

https://www.youtube.com/watch?v=E-EW2DzswH8

 

-Не бійтеся бути не такими, як усі. Треба поважати один одного, навіть якщо інша людина зовсім не схожа на тебе.

 -Подивіться на плакат, який ми отримали. Всі різні і неповторні. В нас усіх різні мрії, різні захоплення, різні бажання, але ми всі люди, яким необхідно постійне спілкування. А робить нас людьми не народження, не країна, в якій ми народилися, а те, що ми живемо, зростаємо в людській спільноті. Кожна людина має почуття, здібності, характер.

Як же зробити так, щоб такі різні, несхожі між собою люди жили в мирі та злагоді? Для цього існують правила, що визначають стосунки між людьми. Життя змусило людей установити багато різних правил, і ми повсякчас з ними  маємо  справу.

 

Оголошення теми і мети уроку.

-         Отже, сьогодні у нас урок по темі: «Права та обов’язки дітей» , і ми дізнаємось, як добре ви знаєте права та обов’язки, чи вмієте їх розрізняти, більше дізнаємось про правила поведінки та культуру дітей.

 

ІІ.Основна частина

2. Переглянути відео про права та обов’язки дітей.

https://www.youtube.com/watch?v=zRR0XiriGp4

 

Вправи з цеглинками.

  1. Гра «Права – забаганки» (із стікерами)

А зараз подивимось,наскільки ви розумієте свої права . Вам треба уважно прочитати речення і наклеїти стікер під правильним словом.

 1. Кожна дитина має право на життя.

2. Всі діти мають право їсти лише хот-доги та чіпси.

3. Любов і піклування від своїх батьків.

4. Власна думка.

5. Навчатися в школі.

6. Всі діти повинні говорити образливі слова.

7. Дитиною вважають людину, якій 25 років.

8. Діти повинні прогулювати заняття в школі.

9. Дитина може розвивати свої таланти.

 

Усі діти мають право на любов і піклування.

Усі діти рівні в своїх правах.

Кожна дитина має право їсти тільки цукерки, морозиво і чіпси.

Усі діти мають право на повноцінне харчування.

Усі діти мають право відмовлятися від обіду.

Усі діти мають право на освіту.

Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.

Кожна дитина повинна їсти в ліжку.

Жодна дитина не повинна мити посуд.

Усі діти мають право на  медичну допомогу.

Діти мають право на інформацію.

Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.

.Діти мають право висловлювати свою думку.

Діти мають право на життя.

Кожна дитина має отримати в магазині все, що їй заманеться.

 

ІІІ. Заключна частина

 

                           Сценка „Ви не маєте  права”.

 Батько. - Синку, прокидайся! Я іду на роботу, а тобі вже час до школи! Гляди не проспи!

       - Синку, ти чуєш  мене?

Сашко.  –Угу! Чую, чую!

Ніби робити  мені нічого, як ходити до школи.. Краще ще  посплю, а завтра скажу, що був  хворий.

Ох якби  потрапити у таку  країну, щоб ніякої школи , нотацій,  лише друзі,  музика, шоколад...

(Міцно   заснув  Саша…..

І сниться йому сон...)

Сашко. - Ой де це  я! Ой а що це тут! Ви хто? І що ви  тут робите?

Ведучий:  - Це школа. Тут навчаються діти. А ти хіба  не знаєш? Ти що  в школі  не буваєш?

Сашко. – Що , школа? А що мені там робити?

Ведучий:  - Вчитися , авжеж вчитися..

Сашко. - Що? Ви не маєте  права мене примушувати! Не маєте права!

Ведучий: – А у що це ти  вирядився ? Це  ж громадська установа, так одягатися до школи  не личить.

Сашко. -  Що? Не маєте  права. Як хочу так і одягаюся.

Ведучий:. – А де твій  портфель і  чому  ти постійно  жуєш  жувальну гумку? Це не етично.

Сашко. – Не маєте  права! Що  за дурні  звинувачення, хочу і жую. А портфель мені  навіщо?

Ведучий:- Щоб  підручники  носити!

Сашко. – Підручники! Не маєте  права мене примушувати  носити тягаріі! Мій  телефон і у кишені  поміститься!

Ведучий: – Та ж на уроках телефоном заборонено користуватися.

Сашко. – Що? Хто заборонив? Не маєте права!

Ведучий: - Послухай, а ти  окрім  вислову « не маєте  права» ще щось знаєш?

Сашко. – Та я над цим  не думав! Поки що мені  і цього досить.

Ведучий: - Це до пори , до часу. Бо  у твоєму випадку  не про права йдеться а про обов’язки.

А не дотримання  їх тягне  за собою відповідальність, яка передбачена Конституцією.  

Сашко. – Та чим ви мене лякаєте  яка відповідальність  мені таке  слово невідоме..

Поліція. - А тепер прийдеться  познайомитися.. Прошу пройдіть за мною, я поясню вам у чому річ..

Сашко. - Та я що? Та я ж нічого! Та за що ви  мене? Я більше не буду!

Ведуча:. - Пам’ятаймо друзі! Заявляючи  про свої права, не забувайте про обов’язки, щоб не потрапити у таку халепу!!!

 Ведуча: Отже ми сьогодні переконалися, що від народження всі діти мають певні права, які гарантовані і захищаються державою. Їх ви повинні знати й реалізовувати щодня.

 Ведучий:. Великий  педагог В.О.Сухомлинський казав: «Сьогодні діти – завтра народ!» Звичайно, діти – майбутнє нашої країни, і від вашого фізичного розвитку, знань. вмінь залежатиме, якою буде наша Україна. «Діти – живі квіти землі!». І як кожній квітці потрібні певні погодні умови для повного розвитку, так і дітям потрібно створити необхідні умови для їх нормального життя. Тож не втомлюймось жити, цінуймо кожну мить.

Ведуча:Діти — майбутнє кожної держави. На планеті живе близько 2 млрд. дітей. Як  найвразливіша частина суспільства вони потребують особливого захисту й піклування.

ІV.Підсумок уроку

Гра « Заселимо будиночки» 

-         Перед вами два будиночка.

В 1 будиночку живуть дівчатка і хлопчики, які люблять сваритися, ображають друзів, не слухають дорослих.

 

В 2 будиночку живуть дівчатка й хлопчики, які добрі, розумні, слухняні, поважають дорослих.

 

 

Заселіть своїми серцями той будиночок, в якому ви хотіли б жити.

 

Ведуча: Бачу, що ви чудово засвоїли таку серйозну, але цікаву тему. Та просто знати свої права та обов’язки – мало, треба їх ще й виконувати і не порушувати. Тому я наполягаю, щоб ви були розумними, чемними та відповідальними. Любіть себе та поважайте оточуючих.

-         Всім дякую за урок!