Виховна година " Милосердя й доброта - людства два крила"

Про матеріал

Виховна година " Милосердя й доброта - людства два крила" для 1 - 4 класів. Мета виховної години полягає в тому, щоб вчити учнів бути чемними, ввічливими, відповідати за свої вчинки, об'єктивно оцінювати свою поведінку, управляти своїми діями; розвивати вміння аналізувати свої вчинки, контролювати свої дії, критичне мислення, творчу уяву, зв'язне мовлення, робити висновки; формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого;виховувати повагу до старших та однолітків, почуття взаємодопомоги, ввічливе ставлення до оточуючих людей, духовно багату, високоморальну особистість громадянина, моральні риси характеру та поведінки, бажання відстоювати в житті справедливість, чесність.

Перегляд файлу

 

( слайд 1)

Добрик крокує планетою моралі і добра.

Мета : ознайомити учнів із поняттям моральний вчинок, вчити бути чемними, ввічливими, відповідати за свої вчинки, об’єктивно оцінювати свою поведінку, управляти своїми діями; розвивати вміння аналізувати свої вчинки, контролювати свої дії, критичне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення, робити висновки; формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого; розкрити переваги доброти над злом; закріпити знання про доброту, чуйність, ввічливість, виявляти й аналізувати вчинки однолітків; спонукати дітей на моральні вчинки; налаштувати на активну роботу і контакт між дітьми; сприяти розвитку емоцій, естетичних , усвідомленню того, що добро слід починати із себе; викликати бажання в дітей йти дорогою добра; виховувати повагу до старших та однолітків, почуття взаємодопомоги, ввічливе ставлення до оточуючих людей, духовно багату, високоморальну особистість громадянина, моральні риси характеру та поведінки, бажання відстоювати в житті справедливість, чесність.

Обладнання :  малюнки Добрика, презентація із зображення планет з назвами зупинок, мікрофон, словники чемної дитини, зображення квітів,   малюнок хлопчика та ведмедя, зображення незнайка, малюнки з виховними ситуаціями, червоні та зелені картки, роздатковий матеріал : портрет конфліктної і неконфліктної людини , червоні сердечка, маски рис для інсценізації, плакат « Галявина доброти», медалі.

 

1. ПРИВІТАННЯ

 - Добрий день, учні та  шановні наші гості!

 - Сідайте!                               

У класі ми зустрілись знову

Про моральність  нашу

Ми поведем розмову

2. Створення позитивного настрою.

Розпочинається година доброти,

Тож прошу Вас серця свої відкрити,

Щоб зрозуміти і запам’ятати,

Лише з добра усе бере початок!

Мудрець сказав: «Краса врятує світ!»

Але уже на протязі століть

Панує істина проста:

«Наш світ рятує доброта».

 

1. Вступне слово вчителя

Щасливі ми, що народилися і живемо на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – нашій славній Україні.

Так хочеться, щоб добра на планеті Земля ставало більше. Так хочеться, щоб діти пам’ятали добро і забували  та прощали образи, запамятали, що добро

 

завжди переможе зло.  Отож, запрошуємо всіх на слово щире, на бесіду мудру, на тему  « Милосердя й доброта – людства два крила». Адже, милосердя та доброта — це крила, на яких тримається людство.

 Мета ( слайд 2) нашого виховного заходу полягає в тому, щоб: ознайомити учнів із поняттям моральний вчинок, вчити бути чемними, ввічливими, відповідати за свої вчинки; розвивати вміння аналізувати свої вчинки; розкрити переваги доброти над злом; спонукати дітей на моральні вчинки; налаштувати на активну роботу; викликати бажання в дітей йти дорогою добра; виховувати повагу до старших та однолітків, почуття взаємодопомоги, ввічливе ставлення до оточуючих людей, бажання відстоювати в житті справедливість, чесність.

1. Пояснення вчителя     ( слайд 3 )   

- Сьогодні на занятті ми будемо вивчати дуже важливу тему. Для того, щоб найкраще її запамятати ми  подорожуватимемо планетами країни ДОБРОТИ. Допоможе нам в цьому  надзвичайно добрий, добродушний герой, якого звати ДОБРИК!    В кінці заняття, ті учні які будуть активними, виконуватимуть всі завдання, Добрик нагородить  за активність медалями.

1. Планета знань ( слайд 4)

Перша наша подорож буде по планеті Знань. Добрик підготував вам цікаву інформацію про мораль та  моральні вчинки.

 

 

 

Доброта (Слайд 5) найбільша цінність нашого життя. Так, це саме та якість, що коштує так дешево, але цінується так дорого. Її не можна купити ні за які гроші, вона по краплиночці виховується змалечку.

Моральна норма ( слайд 6)це певний взірець поведінки, що відображає  потреби людського співжиття, відносини між людьми.

     Вчинок ( слайд 7) це реальні дії людини. Вчинки  бувають добрі та погані.

2. Планета ввічливості   ( слайд 8)

Наступна зупинка називається – Планета ввічливості.

— Для того, щоб дружно працювати в групі чи класі, люди повинні бути уважними і ввічливими один до одного, вміти управляти собою. Не забувайте якнайчастіше використовувати такі слова , як пробачте, дозвольте, будь ласка, якщо ваша ласка, дякую тощо.

Ввічливих слів не одне, і не два

Потрібно знати і памятати ці чудові слова!

Зараз ми з вами пограємось в гру, яка називається « Додай слово».

У вас  на партах є картки з відповідними  ввічливими словами. Вам потрібно правильно підібрати слова!

1. Гра  « Додай слово»         ( слайд 9)         ( слова записані на папері)

 * Розтопить серце всякого

Сердечне слово ...(дякую).

* Коли тебе впіймають раптом за підказку,

Ти вчителя розчулиш, сказавши ...( вибачте, будь ласка).

 * Зеленіє старий пень,

Коли почує ...(добрий день )

 

 

 

 

* Коли згасає сонце у росі,

Й зоря лягає лагідно на плечі,

Серед знайомих, рідних голосів

Ми чуємо привітне ...( добрий вечір)

* Щоб знову зустрітись в годину призначену,

Кажу, щиро завжди всім ...( до побачення)

2. Світлофор ввічливості.                       ( слайд 10) Картинки по запросу світлофор

 

-А далі на нашому шляху «Світлофор ввічливості».

Тепер залежить від вас, чи дозволить він нам рухатися далі. У вас на столі лежать сигнальні картки червоного та зеленого кольору. Червоний колір - забороняю, зелений - дозволяю. Я зачитаю ситуації, а ви повинні сказати –

де правильно поводяться діти, а де ні. Якщо правильно - показуйте зелену картку, неправильно - червону.

 

1. - Дайте мені хлібину, - звертається хлопчик у магазині до продавця, (червона)   Чому? Поясніть?

2. - Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас ненавмисно, -  каже дівчинка в

     автобусі. (зелена)

3. - Покличте до телефону Марину. (червона) Чому? Поясніть?

4. По коридору йде вчителька. В руках у неї книжки, зошити, сумка. Назустріч їй  йде учень. «Добрий день», - і пішов далі. (червона)

Що повинен був зробити хлопчик?

5. Люба бабусю! Я із задоволенням тобі допоможу.  (зелений)

6. Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі, - сказала дівчинка бібліотекарю.  (червона) Чому? Поясніть?

 

- Молодці! Ви добре справилися із завданням. (слайд 11) Світлофор показує зелене світло, і ми вирушаємо далі.

3. Планета  моральних  вчинків  ( слайд 12)

Далі ми будемо подорожувати  планетою моральних вчинків. Ми навчимося знаходити правильний вихід з будь яких ситуацій.

- Подивіться на малюнки і скажіть, де прояв справжньої дитячої  доброти, а де діти поводять себе не правильно?

 

1  Аналіз малюнків(5) ( слайд 13)

Учні повинні знайти правильний вихід з різних ситуацій

 

      

                    

 

- Якими краще повинні бути діти? Чому?

 

2. Тепер проаналізуємо інші ситуації. Будьте уважні.

САШКО ( слайд 14)
В трамваї переповненім 
Сашко з м’ячем сидить. 
А біля нього згорблений 
Старий дідусь стоїть.. 
Хтось до Сашка звертається: 
- Чи вас у школі вчать, 
Як місце дати старшому, 
Як старість поважать? 
- Та вчать, – Сашко відказує, - 
Але у дану мить 
Розпочались канікули 
І нас ніхто не вчить... 
Вчитель: Чого не зробив Сашко? 

- Скажіть, учні, а чи повинні впливати канікули на рівень вашої вихованості?

 

 

НЕВВІЧЛИВИЙ ВЕДМІДЬ (слайд 15)
Жив собі Ведмідь-гультяй, 
Знав єдине слово „Дай!” 
- Дай-но меду! Дай малини! 
Дай і риби, і калини! 
- Ну й неввічливий Бурмило! - 
дорікали крокодили. 
- Чи ж тобі завчити важко 
Чарівні слова „Будь ласка”. 

Вчитель:

- Чи знав ведмідь ввічливі слова? 

- А які ввічливі слова ви знаєте? Назвіть їх.

3. Фізкультхвилинка ( відео)

 

4. Планета творчості  ( слайд 16)

Добрик хоче перевірити наскільки ви творчі учні, рівень вашої фантазії. Ми  з вами виконаємо декілька творчих завданнь, подорожуючи по планеті творчості.

Кожен учень індивідуально  складає  портрет конфліктної
( сварлива)особи або портрет безконфліктної( вихована) людини. Лідери класу зачитують складений портрет.

1) Творча робота «Портрет людини» ( на партах ) ( слайд 17)

Портрет конфліктної особи: нервова, невитримана, агресивна, егоїстична, вразлива, дріб’язкова, бездушна, сварлива, похмура, безжальна, люта.

 

 Портрет безконфліктної людини: спокійна, витримана, розумна, чуйна, здатна співчувати, великодушна, сердечна, з гумором, вміє вибачати, щедра, довірлива, лагідна, доброзичлива, щира, милосердна, ввічлива, людяна.

Вчитель. Добро має здатність бути щедрим та не потребує нагороди. Справжнє добро можливе тільки за умови великого душевного багатства. Хто щедро робить добро, у відповідь отримує ще більше.

Добра людина схожа на ясне сонечко, тому що всіх вміє зігріти своєю любов’ю, турботою, ласкою, щирістю та щедрістю. І щоб жилось усім нам добре, у мирі і злагоді, необхідно щохвилини, щоденно творити добро. У прислів’ї сказано: «Життя дано людині на добрі справи». Якщо хочеш, щоб тебе оточувало добро, то пам’ятай: «Добро починається з тебе».

5. Планета розваг ( слайд 18)

Наступна наша зупинка призначена для відпочинку та розваг. Добрик підготував цікаві різноманітні ігри, в які ми з вами зараз пограємося.

1.  Гра «Допоможи Незнайкові» ( слайд 19)

Я вам буду зачитувати ситуації, а вам потрібно знайти правильних вихід із них.

• Незнайко сидить в автобусі біля вікна і з цікавістю дивиться на нові будинки. В автобус заходить жінка з дитиною. Що повинен зробити Незнайко?

• На вулиці Незнайко зустрів дівчинку-однокласницю. Вона йшла з магазину і несла важку сумку. Що повинен зробити Незнайка?

 

 

• На багатолюдному перехресті стоїть бабуся, вона в нерішучості — не знає, як перейти вулицю. Що повинен зробити Незнайка?

• У дворі граються двоє малюків. Осторонь стоїть дівчинка, вона теж хоче гратися з ними, але соромиться підійти. Що потрібно зробити Незнайкові?

- Вихователь: Людина починається з добра, а справжня людина — це людина добра і мудра, щира і сердечна, щедра і світла, яка вміє любити і співчувати, захистити і приголубити, поважати і розрадити, це людина з добрим серцем і світлою душею.

2. Гра «Добрi i поганi вчинки»         ( слайд 20)

— Зараз я вам зачитаю вчинки, а ви, якщо так вчинить добра людина, плеснете в долонi, оплески! аплодисменти! овації! (художник: Анна Соколова)а якщо так може вчинити невихована людина, то залишитеся сидіти спокiйно.

 

• Допомагати мамi мити посуд.

• Робити комусь зле, якщо вiн цього не бачить.

• Не вмиватися.

• Берегти рiдну природу та охороняти її.

• Шанувати працю iнших людей.

• Галасувати, коли хтось вiдпочиває.

• Бути вихованою, стриманою дитиною.

• Насмiхатися з чужого горя.

• Добре вчитися, багато читати.

• Не слухати батькiв.

• Допомагати друзям у бiдi.

• Захищати слабкого.

• Ображати тварин.

• Сваритися.

 • Любити своїх батькiв.

 

   Молодцi! Ви дiйсно виростите хорошими людьми, а вашi вчинки будуть завжди приносити добро.

 

 

 

 

 

6. Планета інсценізації        (слайд 21)

1.   Інсценізація . Знайомство з Добрим сімейством.

Учитель. В одній казковій країні живе Добре сімейство, давайте

познайомимось з його представниками. (слайд 22)

(Демонстрація схеми: Доброта, Любов, Милосердя, Порядність, Чутливість, Співпереживання, Уважність.)  

Добре сімейство намагається зробити світ добрішим, щоб люди любили один одного. Вони вчать нікому не робити боляче ні словами, ні діями, ні думками. Кожного дня Добре сімейство розсіває насіння доброти в дитячих сердечках! Входять діти, що грають ролі членів Доброго сімейства.

          Я — Доброта,

Доброта — це світлий дар,

Людям ти його віддай.

До дорослих добрим будь

І малечу не забудь!

Я — Любов, я в серці живу.

Я сім'ю від біди стережу.

Я необхідна всім,

Бо я затишок і мир

        Я — Милосердя — і жаль мені всіх.

Хочеться всіх пожаліти, зігріти.

І щоб ніхто не зміг захворіти.

Я — Чутливість — і ви

Зробіть милість,

Будьте чуйними  людьми

Й будемо в дружбі жити ми!

Я — Уважність, хто

Мене поважає,

         Той робить усе вчасно

І всюди встигає!

Я — Співпереживання

Всіх хочу зігріти.

Я хочу, щоб друзями стали

Всі діти!

 

 

 

 

 

Я — Порядність — я всюди в пошані,

Бо не люблю я вчинки погані.

 

Я – Ніжність.  

Скажу - душа тріпотить.

Я ніжність навіки,

А не на мить.

 

 

Учитель. У дитячому серці може прорости насіння, яке разом з дитиною виросте, розквітне чарівною квіткою, зробить серце добрим, ласкавим, ніжним.

4. Підсумок заняття

Вчитель. Дорогі діти! Ми провели з вами багато виховних годин та уроків, на яких обговорювали людські чесноти. У кожного є складений вами словничок людських чеснот.

  • Отже, учні, про які ж людські чесноти ми сьогодні з вами говорили, які вивчили та запам’ятали ( слайд 23)
  • ( Відповіді дітей: доброта, милосердя, доброзичливість, щирість). Тож, будь ласка запишіть ці риси чемності в свій словничок.

         Вихователь: Кожна  людина дотримується певних моральних принципів, норм, правил, поглядів, переконань. Адже від цього залежить її життя, спілкування з людьми. Добрі слова і вчинки спрямовані на порозуміння  між людьми, взаємодопомогу, підтримку одне одного. Вони породжують радість, задоволення, повагу, любов між людьми.

 Я б хотіла, діти, щоб ви усвідомлювали свої вчинки, несли за них відповідальність, бо без відповідальності за них, не буде добра  і милосердя.

Закінчуючи нашу подорож, давайте ми з вами створимо галявину доброти для Добрика, який провів з нами таку незабутню подорож людськими чеснотами.

 

 

 

 

 

1. Створення «Галявини доброти» ( слайд 24)

Вчитель. На партах у вас є квітка. Вам потрібно записати важливу рису характеру. Напишіть найважливішу, на ваш погляд, рису  і прикріпіть до квіткових стебел на галявині.

Вчитель. Діти, на галявині розквітли «Квіти доброти», бо всі позитивні риси характеру надзвичайно необхідні людям.

 

Вчитель. Добра людина і сама схожа на ясне сонечко, тому що вона всіх вміє зігріти своєю любов’ю, турботою, ласкою, щирістю та щедрістю.

2. ТЕХНОЛОГІЯ «МІКРОФОН» Panasonic rpvk35e9k.m ( слайд 25)

Учні, провівши виховну годину, дайте відповіді на такі питання.

Учитель пропонує продовжити речення: 
1. ДОБРО – ЦЕ ( прояв всього хорошого , що є в кожній людині, моральна цінність)
2. ДОБРА ЛЮДИНА – ЦЕ… ( це людина, яка завжди робить добро)
3. ДОБРИЙ ВЧИНОК – ЦЕ… ( це реальна дія людини)

4. Які вчинки ми вважаємо поганими, а які відносимо до добрих. Назвіть. Наведіть приклад.

5. Отже, скажіть, учні, якими краще бути людьми і чому?

 

Вихователь: На сьогоднішньому заняття всі учні були чемними, вихованими, вміло виконували всі завдання, які підготував вам Добрик. І Він вас хоче нагородити за активну участь на занятті медалями та солодкими призами.

 

  • Ось і закінчилася наша подорож планетами доброти. І на закінчення нашої подорожі ми хочемо виконати пісню.   ( слайд 26)
  • Лунає пісня « Ми щасливі діти»

 

  • Дякуємо Вам , шановні гості, що завітали до нас на виховну годину!

(Слайд 27)

 

  • Дякуємо за увагу!

 

  • Допобачення!

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткачук Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
30 червня 2018
Переглядів
6247
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку