Виховна година "Мої права та обов’язки"

Про матеріал

Дана презентація може бути використана учителями при підготовці виховної години для учнів 4-8 класів в рамках місячника "Правового виховання школярів".

Перегляд файлу

 

Дата25.10.18         Вчитель: ----.               Клас 5-

Тема «відкритої» виховної години: «Мої права та обов’язки»

Мета: формувати зацікавленість учнів у вивченні Конвенції ООН про права дитини; вміння використовувати  свої знання на практиці; вивчити індивідуальні особливості учнів під час неформального спілкування;               виховання високої моралі у підростаючого покоління, ціннісного ставлення до прав людини та суспільства; гуманізація педагогічного процесу, демократизація стосунків у колективі.

Обладнання: дидактичний матеріал, виставка книг на правову тематику,

                      малюнки на правову тематику, комп’ютер, проектор.

Базові поняття

та терміни: Конвенція ООН, права, обов’язки, відповідальність.

Форма проведення: брейн-ринг

                                     Структура виховної години

  1. Організаційний момент                                                                         2 хв.
  2. Виконання завдань                                                                               40 хв.
  3. Підбиття підсумків                                                                              2-3 хв.

Хід заходу

 

 

Вступне слово вчителя:

Шановні друзі!

Ми запрошуємо Вас до подорожі у світ права! Право – це важливе досягнення цивілізації, що виникло ще в давнину і протягом тривалого часу впливало на життя суспільства в цілому й кожної людини зокрема.

Користування житлом, купівля речей, проїзд у транспорті, заощадження у банку, відвідування школи, професійна діяльність – це різні форми участі особи у правовідносинах, що регулюються встановленими державою правилами  нормами права. Загалом більшість звичних форм нашої повсякденної поведінки передбачені й регламентовані правом, хоча ми і не сприймаємо  їх як такі. Знання та свідоме застосування правових норм робить життя людини ефективним, безпечним, а отже і більш щасливим. Наше завдання сьогодні щоб ви по-новому подивилися на право, щоб у грі краще засвоїли свої права та обов’язки. Я сподіваюся розбудити ваш інтерес до цієї необхідної науки.

Учитель. Я радий бачити вас у цьому класі, адже у нас сьогодні незвичайна зустріч до нас у гості завітали учителі Краснопільської ОТГ, які хочуть дізнатись більше про Краснопільську ЗОШ а ви-наші учні, допоможите їм у цьому? Тож зустрічайте учнів 5  в кл, які візьмуть участь у брейн-рингу «Мої права та обов’язки»

Привітаємо наші команди!

 Команду ________________________________________________________

 Команду________________________________________________________

Учитель. Допоможе нам визначити кращих знавців своїх прав та обов’язків.

 Наше журі:(учитель просить трьох учителів, присутніх на уроці допомогти і побути в якості журі)

 

 

 

 

 

Учитель. Тож розпочнемо.

І КОНКУРС «ЗНАЙОМСТВО»

Капітан знайомить усіх присутніх з членами своєї команди. Метою цього представлення є визначити ставлення кожного гравця до ролі права у їхньому житті.

Журі оцінюватиме конкурси за 5-бальною шкалою .

Команда представляє:

-назву

-девіз

-емблему

-дає відповідь на питання: «моє відношення до права»

Надаємо слово капітану команди_____________________________

Слово має капітан команди___________________________________

Учитель. Шановне журі, оголосіть, будь ласка результати конкурсу.

КОНКУРС - «ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ».

Учитель. Команди мали підготувати вдома малюнки пов’язані з Конвенцією ООН про права дитини. Одна команда презентує малюнок а інша має відгадати, що зоображено на малюнках і прокоментувати їх.

Надається слово команді ____________! (Коментар малюнків)

Просимо до мікрофона учасників команди________!(Коментар малюнків)

Учитель Слово надається журі. (Оголошення результатів)

КОНКУРС «ВІРИШ –НЕ ВІРИШ»

Спираючись на свої знання, спробуйте дати відповіді на запитання. Відповідати можна  двома словами: «вірю» або «не вірю», якщо зможеш то аргументуй, за кожну правильну відповідь 1 бал.

Увага! Команди, розпочинаємо раунд!

  1.       Віриш, що угоди поділяються на нікчемні і заперечні?
  2.       Віриш, що Верховна Рада прийняла закон, за яким кримінальну відповідальність встановлено з 6 років?
  3.       Віриш, що Ви можете поїхати на роботу за кордон?
  4.       Віриш, що будь-яка сім’я може усиновити дитину?
  5.       Віриш, що діти різних національностей мають рівні права?
  6.       Кожна людина має право вважатися невинною доти, доки її винність не буде встановлено в законному порядку.
  7.       Законом України дозволяється тілесні покарання.
  8.       Неповнолітні мають право на роботу.

Учитель: просимо до слова журі!

КОНКУРС «ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ ШТУРМ»

Запитання кожному учаснику команди: Виграє та команда,  яка набере найбільше балів. (Роздруковані питання)                       

  1. Назвати одну із форм захисту прав дітей, позбавлених батьківського піклування .(Опіка)

2. З якого віку людина може самостійно вибирати своє громадянство? (18 років).

3. Які основні міжнародні документи закріплюють права дитини?  ( Конвенція ООН про права дитини 1989р.)

4. Які обов’язки учнів Ви знаєте?

5. До якого віку людина вважається дитиною? (до 18 років).

6. Які права учнів Ви знаєте?

7. Що означає термін «гендерна політика, рівність»? (рівність чоловіків та жінок)

8. Якого кольору прапор України?

9.Назвіть державні символи України (герб, гімн, прапор)

10. У скільки років в Україні отримють паспорт? (у 14 р)

КОНКУРС «СИТУАЦІЯ».

Для команд ми підготували окремі завдання.  Ви повинні обговорити їх і дати правильну відповідь. Просимо отримати свої завдання (завдання роздруковані на карточках)

Команда 1. Кожен з Вас є потенційним покупцем, отже Ваше завдання :

  •     Ти зайшов до магазину. Ти пильний та обережний покупець:
  •     Які права ти маєш?
  •     Яким чином ти можеш захистити свої права?

 

Відповідь: ( вимагати у продавця показати документ про якість товару.

  •     обов’язково брати чек.
  •     З’ясувати споживчі властивості товару (дата виготовлення, правила користування)
  •     Перевірити на контрольних вагах вагу придбаного товару.

 

Команда 2. Найпоширенішим видом злочину є квартирні крадіжки. Причому в багатьох випадках злочинця додому ми пускаємо самі ; отже запитання – як не стати жертвою злочину, що потрібно знати(зробити аби зменшити вірогідність злочин)?

Відповідь:

  •     міцні двері;
  •     більше світла;
  •     ключі берегти;
  •     не давайте незнайомцю інформацію про себе).
  •     не відкривайте незнайомим двері.

Учитель. Слово надається журі!

КОНКУРС «КОНКУРС КАПІТАНІВ»

 Зараз вирішальна мить, перед нами виступають наші капітани. Ваше завдання дати вірні відповіді на поставлені запитання.

  1.                   Як називається основний документ громадянина ? /паспорт/
  2.                   Який закон вважається головним законом країни ? /Конституція/
  3.                   Як називають осіб, які не досягли І8-річного віку ? /неповнолітні/
  4.                   Він може бути цивільним, адміністративним, кримінальним, що це ? /кодекс/
  5.                   Як називають захисника у суді ? /адвокат/
  6.                   Як називають людину, що бачила злочин ? /свідок/
  7.                   Якого птаха бояться злочинці України ? /"Беркут"/
  8.                   Який документ потрібний для проведення арешту чи обшуку ? /ордер/
  9.                   Як називається примусове затримання особи співробітниками правоохоронних служб ? /арешт/
  10.              Як називається державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоровя і права громадян ? /поліція/

 Учитель Слово надаємо _____________ для оголошення остаточних результатів гри.

Привітаємо оплесками команду______________________, яка перемогла.

ГРА З ГЛЯДАЧАМИ

Умови гри. Потрібно об’єднати зал на дві групи перед якими ставиться завдання згадати якнайбільшу кількість казок, де порушуються права казкових персонажів. Після закінчення роботи, підгрупи презентують результати, де називають казки та виявлені в них порушення прав і коментують їх. Виграє команда, яка назве більшу кількість казок. Команди на відповідають по черзі

Червона шапочка - право на житло

Дюймовочка – право на свобод

Троє поросят – право на житло, життя

 

ГРА «ТРАНСПЛАНТАЦІЯ СЕРЦЯ»

Хід гри

Ведучий  об’єднує присутніх на 3 підгрупи та описує ситуацію коли у лікарні знаходяться хворі, що потребують пересадки  донорського серця. Всі вони знаходяться не в тяжкому стані. Але є тільки одне серце для пересадки.

Х в о р і

1.бізнесмен -29 років, може надати лікарні матеріальну допомогу.

2.дівчинка -10 років, вражена дитячим ДЦП розумово відстала.

3.жінка -65 років, має 6 дітей.

4.чоловік -33 роки, священнослужитель.

5.дівчина -19 років, наркоманка, неодноразові спроби самогубства.

6.чоловік -37 років, заступник міністра.

7.чоловік -40 років, будівельник.

8.жінка -35 років, видатний лікар-онколог.

9.підліток -16 років, хвора на СНІД.

Всі гравці-лікарі , працюють у лікарні і мають вирішити, кому з хворих першому буде зроблено пересадку, і в якому порядку будуть проводити операції - у подальшому. Потрібно обґрунтувати критерії, за якими учасники зробили свій вибір.

Кожна підгрупа отримує список пацієнтів у порядку зарахування їх до клініки.

5 хв. на обговорення

Увага! Ні в якому разі не можна засуджувати дітей (присутніх) за їхній вибір. Необхідно підвести до думки, що всі люди мають однакове право на життя і лікарі повинні проводити операції у порядку зарахування хворих до лікарні, якщо серед них немає тих, кому операція потрібна терміново. Необхідно розповісти про клятву Гіппократа.

Підведення підсумків

Перегляд узагальнюючого відео

 

doc
Додано
11 листопада 2018
Переглядів
6381
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку