формувати в учнів уявлення про зміст і значення праці людей різних
професій, про професію батьків, значення їх праці для інших людей;
розкрити зв'язки між працею людей і ставленням до них; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, спостережливість, кмітливість;
виховувати у дітей бажання вчитись ; повагу до людей праці, працелюбністьВиховна година : Моя майбутня професія
Мета: формувати в учнів уявлення про зміст і значення праці людей різних
професій, про професію батьків, значення їх праці для інших людей;
розкрити зв’язки між працею людей і ставленням до них; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, спостережливість, кмітливість;
виховувати у дітей бажання вчитись ; повагу до людей праці, працелюбність.
Обладнення: чарівний мішечок, дошка, проектор, комп’ютер, іграшки, лего
Хід заходу
І. Організаційний момент.
1. Привітання
-Шановні гості! Ми щиро раді вітати Вас на нашій виховній годині.
Сьогодні діти ,у нас незвичайний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок
в країну чудову.
Що нас чекає - ще нам невідомо.
Рукою легенько я лиш махну.
І в гру цікаву вас всіх поведу.
2. Створення проблемної ситуації
- Сьогодні ми зібралися, щоб поговорити на дуже важливу для нашого майбутнього тему.
Професій безліч є цікавих,
Але свою вгадати як?
Щоб добре діло й добра слава?
І я собі міркую так :
Потрібно лікувать хвороби,
водить у космос кораблі…
Та я із роду хліборобів,
І родовід мій від землі.!
Тільки вийду на поріг –
Стільки стелеться доріг:
На яку ти не зверни -
Всюди стільки дивини:
Всюди діло робиться,
Наче казка мовиться.
ІІ. Основна частина.
1.Оголошення теми і мети заняття. (Презентація – слайд1)
2.« Мозковий штурм»
Уявімо собі таку картину : ні на виробництві, ні в школі ніхто нічого не робить. Що б сталося?
-Не працює електрик….
(відповідь дітей) – немає світла, у квартирі темно, не працюють телевізори, холодильники, праски…
-Не вийшов на роботу пекар…
(відповідь дітей) –усі залишилися без хліба, булочки, пиріжків…
-Вирішив відпочити кочегар…
(відповідь дітей)- холодно в школі, вдома, в лікарні.
Учитель:
Так діти, тобто можна сказати, що Життя – це праця і бережливість.
3.Пояснення з елементами бесіди.
У світі існує безліч професій. Їх налічується близько 6 тисяч. А що таке професія?
Професія – це вміння виконувати певну роботу. Виготовляти різні речі, надавати послуги.
Які професії ви знаєте?
Як же зорієнтуватися серед цієї кількості? Як знайти серед тисяч ту єдину, яка стане справою всього життя?
4.Робота над темою заходу.
Отже, зараз уявіть, що ви досягли того віку, коли треба обирати професію. Ви прийшли до вузу складати іспити. Перед вами коробки, в яких лежать предмети, потрібні для певного виду професії. Ваше завдання: відгадати про яку професію йдеться і пройти випробування.
І-завдання: молоток, пилка, кубик.
Столяр
Взяв до рук я молоток,
Цвях вбиваю „ток-ток-ток”.
Дошку взяв я і пила
В діло з радістю пішла.
Годівницю я майструю –
Всіх птахів я нагодую!
Будівельник,архітектор
Вже не один висотній дім
Ми збудували в місто
І поселилось щастя в нім,
Як сонце променисте.
О ні не марно я живу
В зелено буйнім світі.
Я бачу вулицю нову,
Моїм теплом зігріту.
Завдання для всіх:
Завдання для всіх
Побудувати вежу з кубиків ЛЕГО. Хто швидше.
ІІ завдання:гребінець, лак для волосся.
Перукар
Я до нього йду малята,
Коли в мене буде свято.
Він волосся підстригає,
В гарну зачіску вкладає.
До своєї справи дар
Має майстер – перукар.
Завдання для всіх:
Хто швидше порахує, скільки дівчаток в бантиках.
Завдання для 4 хлопчиків
Хто швидше і красивіше сплете косу у дівчаток
ІІІ- завдання : руль, трактор.
Професія – водій, (тракторист).
Тракторист, водій ,комбайнер….
Їде гарненьке авто –
Не наздожене ніхто
А позаду, як господар
Їде трактор до городів.
Він не буде доганяти –
Має інших справ багато
Там зорати, там скосити,
Потім сіно повозити.
Скрізь потрібні на селі
Металеві трударі.
Завдання : дібрати асоціації
(Поле – трактор, вантажівка, комбайни;
небо – літаки, гелікоптери;
дорога – легкові машини, автобуси, тролейбуси…)
ІV - завдання: жезл, світлофор.
Поліцейський
Пішоходний перехід
Схож на зебру дуже.
Ти дорогу переходь
По тим смужкам, друже!
Та спочатку подивися
Уліво та направо
І якщо машин нема,
Це звичайна справа!
Знак цей ти запам’ятай,
Й про світлофор не забувай!
Завдання для всіх: гра «Світлофор».
Якщо показую червоний кружечок – тиша.
Жовтий – плескають в долоні.
Зелений – тупотять ногами.
V завдання -: шприц, градусник,
Лікар.
Лікар ліки призначає
Якщо захворіли раптом,
Але кожен добре знає,
Що найкращі ліки — жарти
Гумореска Миколи Возіянова "Лікаря викликали?"
Деренчук занедужав. Викликав лікаря. Десь через дві-три години... дзвінок.
Хворий відчинив двері. На порозі стояв дільничний медпрацівник, тримаючись за серце. Білий, як крейда. Ледь вимовив:
— Лікаря викликали?
— О, Боже! — злякався Деренчук. — Вам зле?
— Валідолу!.. І посадіть мене...
Господар обережно посадив його на стілець, дав таблетку. Посмоктавши пігулку, той попросив:
— Мені б полежати...
— Звичайно, звичайно, — захапався Деренчук. Поклав на своє ліжко.
— Певно, тиск підскочив, — поставив собі діагноз лікар. — Вибачте. Завдаю вам клопоту.
— Пусте. Адельфан допоможе?..
— Адельфан? Можна. Тільки його приймають після вживання їжі. А у мене шлунок порожній.
— Вам принести страву сюди?
— Бажано. Щиро дякую.
Поївши, медпрацівник проковтнув ліки. Закрив очі. Тихо мовив:
— Я, здається, посплю. Хто б не питав — мене немає.
Спав він довго. Години три. Проснувся, зібрав свої речі. Уже біля дверей, уважно подивився на Деренчука:
— У вас, голубчику, поганий вигляд. Завтра до мене на прийом!
— Але... — відкрив рота господар.
— І ніяких «але»! — суворо наказав лікар. — Завтра!.. Бо сьогодні у мене ще один виклик...
Завдання для 4 учнів:
Забинтувати лапу або хвіст певній іграшковій тварині.
VI- завдання : нитки, тканина, ножиці.
Дизайнер одягу (швачка).
Я сукенку вишивала
Ляльці білокосій,
Черевички підбивала –
Не ходити ж босій.
Перед святом з рукавиц
Зшила кожушинку.
Пишна лялька у світлиці
Схожа на картинку.
А дідусь, як до криниці
Вирушає вранці,
Все шукає рукавицю,
Ту, яка на ляльці.
Дідусеві, бачу, зимно.
Що ж мені робити?..
Рукавицю з кожушини
Почала я шити.
Доки шила рукавицю –
Вже настало літо.
У саду співають птиці,
Розцвітають квіти.
І дідусь промовив тихо,
Любо, не обидно:
- З тебе виросте кравчиха,
По роботі видно.
Завдання для всіх:
Хто назве більше головних уборів.?
VIІ- завдання: зошит, червона ручка.
Вчитель,вихователь
Професії ,це кожен знає,
Важливішої немає
Він — наставник і навчитель,
Мудрий, приязний… УЧИТЕЛЬ.
Завдання для всіх:
Який клас назве більше вчителів різного призначення.
VIIІ- завдання: фартух, ложка.
Кухар.
Наш кухар, ніби боровик
Надів біленьку шапку.
Готує нам він холодник
І запікає бабку.
Смачний у кухаря пиріг,
Чудова каша манна.
Він дбає про здоров'я всіх, —
Йому подяка й шана!
Завдання для майбутніх кухарів:
Назвати найулюбленіші страви
ІІІ. Заключна частина.
Гра «Тлумачення професій»
Гра «Що найважливіше»
3.Підведення підсумків.
Отже, через певну кількість років ми сподіваємось побачити знайомого лікар, вчитель, міліціонер, кухар,перукар, будівельник, тракторист…Які сумлінно виконують свою роботу. І ми будемо пишатися вами.