Підготувала:
Коваль Валентина Юріївна
вчитель початкових класів
Слобідської загальноосвітньої
школи І-ІІ ступенів
Тема: Моя Україна
Мета: поглибити знання учнів про Україну, формувати почуття належності до свого країни, до історії та традицій, розвивати критичне мислення, вміння одержувати та аналізувати інформацію, порівнювати, робити висновки, збагачувати мовлення,виховувати любов до рідного краю, дбайливе ставлення до рідної землі.
Обладнання: відеоролики про Україну, плакати «Державні символи України», тексти віршів та пісень, мультимедійна дошка, солоне тісто, рушники.
Вчитель: Рідний край… Він починається від батьківського порога, стежини, стрункої тополі, твоїх воріт з барвінку, який ніжно стелиться по садочку. Найсвятішими для кожного з нас є слова: Україна, Батьківщина.
Адже Батьківщина - це не тільки Україна, а й рідна домівка і те місце, де ти народився і виріс, де минули найкращі роки твого життя.
Учень: Ми родились у долині,
У білесенькій хатині,
Коло вишень і калини.
За хатиною садок
І зелений моріжок,
Там багато є квіток.
Під горбом ставочок сяє,
Різна рибонька гуляє,
Качка з дітьми пропливає.
Як же зветься гарний край,
Де за ставом степ і гай
Пишно квітнуть, наче рай? (Україна)
Учень: Що таке Україна?-
Я спитав журавля.
- Працьовита країна,
Там багата земля!
Я спитав у лелеки?
- Де найкращі поля?
- Облітав я далеко,
Краще наших нема!
Я спитав у синиці?
- Де смачніша вода?
- В Українських криницях,-
Відповіла вона.
- Хто найкраще співає?-
Я спитав солов"я.
- Та хіба ж ти не знаєш?!-
УКРАЇНА МОЯ!!!!!
1. Послухай, як струмок дзвенить,
Як гомонить ліщина.
З тобою всюди, кожну мить
Говорить Україна.
2. Послухай, як трава росте,
Напоєна дощами,
І як веде розмову степ
З тобою колосками.
3. Послухай, як вода шумить -
Дніпро до моря лине, -
З тобою всюди, кожну мить
Говорить Україна.
4. Є багато країн на землі,
в них озера річки і долини…
Є країни великі й малі,
та найкраща завжди – Батьківщина!
5. Є багато квіток запашних,
Кожна квітка красу свою має.
Та гарніші завжди поміж них
Ті, що квітнуть у рідному краю.
6.Є багато пташок голосних,
Любі-милі нам співи пташині,
Та завжди наймилішими з них
Будуть ті, що у рідній країні.
7.І тому найдорожчою нам
Є і буде у кожну хвилину
Серед інших країн лиш одна,-
Дорога нам усім Україна!
8. Сонце у небі і зоряна ніч солов ’ їна
– Моя Україна. (усі разом)
9.Мамина пісня і мамина тиха сльозина
– Моя Україна. (усі разом)
10.Батькове слово і врода небесна калини
– Моя Україна. (усі разом)
11. Слово молитви і лагідний усміх дитини
– Моя Україна! (усі разом)
12. Любіть Україну, як сонце любіть,
Як вітер, як трави, як води…
В години щасливі і в радості мить,
Любіть у годину негоди.
13. Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її вічну живу і нову,
І мову її солов’їну.
(Звучить пісня «Україна моя рідна»)
Вчитель: Ми живимо в Україні, тому і називаємося українським народом.
А чи знаєте ви в якій частині світу розташована Україна?
Перегляд відеоролика «Інформація про Україну»
Запитання:
Вчитель:Кожна людина живе у селі чи місті …. (діти називають по черзі своє ім'я та село в якому проживає)
І саме з цих малесеньких містинок складається наша Батьківщина. Що зветься Україною.
(Звучить пісня «Квіточка до квіточки»)
Учень:
Є в центрі Європи чудова країна,
Сягає корінням у сиві часи.
І це – незалежна моя Україна!
Тут гори Карпати, степи і ліси.
Учень:
Шістсот і чотири ще тисяч гектарів –
Приблизно таку має площу вона.
А Київ-столиця у хмарах і славі
Та ріки: Дніпро, Дністер, Буг і Десна.
Учень:
Ґрунти чорноземні, джерела цілющі,
Озера блакитні та клімат м`який.
Козацька звитяга повік невмируща
Та шлях до свободи завжди нелегкий.
Учень:
Кругом нас держави – на кожному боці:
На північ від нас білоруси живуть,
На заході – Польща, словаки, угорці,
Молдови й румунців кордони ідуть.
Учень:
Щляхами важкими іти довелося,
Та хлібом і сіллю стрічаєм братів.
Наш прапор, як небо і жовте колосся,
Щоб кожен у праці і в радості жив.
(Звучить пісня «Україна – це я»)
Учень:
Я люблю кожну квіточку в полі
І струмок, що до річки біжить.
І високі, до неба, тополі
Й чисту-чисту небесну блакить.
Учень:
І у синьому небі лелеки,
Й журавлину осінню печаль.
Й споришеві стежки, що далеко
Розійшлись по землі в синю даль.
Учень:
У маленькі свої долоньки
Я промінчики сонця ловлю.
Україну мою, рідну неньку,
Я усім своїм серцем люблю.
(Звучить пісня «Матуся навчила»)
Символи Української держави
Вчитель: Кожна держава світу, які б народи не жили на її території, має свій герб, прапор та гімн.
Герб – це знак роду, міста, держави. У давні часи герби вибивали на рицарських щитах. По них легше було впізнавати воїна, закутого з голови до ніг у металеві лати. Зараз герби зображують на прапорах, грошах, печатках. Герби бувають різні: на них зображують рослини, звірів, птахів. Цей знак свідчить про те, чим славна держава, що символізує її міцність.
Вчитель: Український народ має Герб – тризуб, зображує старовинну зброю: лук, меч та інші військові прилади. Нею наші прадіди мужньо билися з численними ворогами, виборювали волю для свого народу. Уважне око легко розпізнає це слово в українському тризубі. Магічне число «ТРИ» символізує повітря-землю-воду, батька-мати-дитя, силу-мудрість-любов.
Вчитель: Український Прапор. Синь рідного неба та золото неозорих ланів переніс наш народ на свій прапор. Кольори ще мають інше значення – «мир» і «багатство», бо народ наш є мирний та працьовитий. Працею здобував він славу рідній землі. Коли злі вороги порушували його спокій, він ставав воїном. А синьо-жовтий прапор кликав до бою, до перемоги.
Вчитель: Гімн – це найголовніша пісня країни. Для Гімну України написані слова, що виражають думки і прагнення нашого народу. Їх автор – український поет Павло Чубинський, До тексту підібрана ніжна і одночасно горда, непокірна мелодія Михайла Вербицького. Всі найбільші свята українського народу проходять з урочистим виконанням нашого Гімну.
Коли вносять Державний Прапор або виконується Державний Гімн, треба вставати. Цим ми виявляємо особливу пошану до наших національних святинь.
Перегляд відеоролика про Державні символи України.
Учень:
Прапор нашої Вкраїни
Має колір жовто-синій.
І повинен кожен знати,
Як два кольори єднати:
Синє небо – верхня смуга,
Жовте поле – нижня смуга.
Я підношу із любов’ю
Прапор ніжнокольоровий.
Учень:
Наш герб – тризуб,
Це воля , слава й сила;
Наш герб- тризуб.
Недоля нас косила
Та ми зросли, ми є,
Ми завжди будем,
Добро і пісню
Несемо ми людям.
Учень:
Слова палкі, мелодія врочиста,
Державний гімн ми знаємо усі
Для кожного села, містечка, міста-
Це клич один з мільйонів голосів.
Це наша клятва, заповідь священна,
Хай чують всі – і друзі, й вороги,
Що Україна вічна, незнищенна,
Від неї лине світло навкруги.
(Звучить гімн.)
Вчитель: У кожного народу є святині,
Святині є і в рідній Україні:
Батьківська хата, материнська пісня,
Рушник на образах пречистих,
Дівочий віночок, червона калина,
І хліб український – наша святиня.
Вони – наша спадщина, наш оберіг.
Вони – наша гордість на весь білий світ!
Танок «Соняшик»
Вчитель: Український рушник… З вишитими квітами, зірками, птахами… Від сивої давнини і до наших днів, у радості й горі він був і є невід’ємною часткою нашого життя та побуту. Його порівнюють з піснею, вишитою нитками на полотні.
Учень:
Вишивала матінка рушники,
На щасливу долю, на довгі роки.
І лягали ниточки по ній,
Сонечко всміхалося ніжно їй.
Учень:
Вишивала матінка вечірком,
І лягали хрестики всі рядком,
Бо трудилась матінка до зорі,
Щоб жилось щасливо любій дітворі.
Учень:
Вчила рідна матінка всіх пісень.
І добру навчала нас на кожен день,
Садила барвіночок край вікна,
Щоби доля була в нас не сумна.
(Звучить пісня «Бабусина вишиванка»)
Вчитель: Пам'ять роду і почуття патріотизму тісно пов'язані між собою. Адже від шанування батьків йде шанування рідної землі -Батьківщини. Шанування батьків - один з найсвятіших обов'язків людини, а також її неоплатний борг. Батьки нас зростили, виховали, навчили добра, і як же не відплатити їм пошаною, любов'ю, ласкою. Тож дорожіть, діти, кожним днем, прожитим разом із батьками, допомагайте їм у всьому.
Вчитель: Хлопці, а чи знаєте ви, хто такі козаки?
Козак: Козак – це чесна, смілива людина,
Найдорожча йому – Батьківщина.
Козак: Козак – слабкому захисник,
Цінити побратимів звик.
Козак: Козак – усім народам друг
І лицарський у нього дух.
Козак: Козак – завжди борець за волю
І за народну добру долю.
Козак: Козак вкраїнську любить мову,
Він завжди держить своє слово.
Вчитеь: І веселі, і завзяті підростають козачата,
А тепер прийшов вже час
Станцювати для усіх нас.
Гей, музико, гучно грай-но,
Всі на коней, і рушаймо!
Танок «Козачата»
Вчитель:
Що ви, хлопці, зажурились?
Та невже ви притомились?
Годі думати, гадати,
Нумо конкурс починати!
Конкурс «Вправний я козак»
Вчитель: Подивіться, які гарні у нас дівчата! Кажуть, що українські дівчата не люблять сидіти без діла. Ще змалку вони допомагають матусям. По них так і кажуть: маленькі господарочки. А коли підростають наші дівчата, віриться, що вони стануть добрими господарками.
Місили,місили,
Ліпили, ліпили,
А тоді – хіп,
Та в окріп!
А вже наостанку –
Масло та сметанку,
Хто зуміє відгадати
Того будем частувати.
(Вареники)
Конкурс «Яка я гарна господиня» (дівчата ліплять вареники)
Вчитель:Ми віримо в майбутнє твоє, Україно!
Говорять сьогодні дорослі й малі.
Бо ти в нас – найкраща, бо ти в нас єдина,
Немає такої, як ти, на землі.
Звучить пісня «Це моя Україна»
Вчитель: Любіть свою країну.
пам’ятайте її минуле,
творіть щасливе сьогодні
і вірте в краще майбутнє!