ознайомити учніві з традиціями святкування дня святого Миколая в Україні;
Збагачувати словниковий запас учнів;
Розширити кругозір дітей про святого Миколая;
Розвивати пам'ять, увагу, творче мислення, вміння робити висновок;
Залучати дітей до духовних надбань нашого народу;
Виховувати повагу до всіх хто творить добро.
Виховна година на тему: “День святого Миколая”
Виховна година дозволяє розширити кругозір дітей про святого Миколая та святкування даного свята.
Тема: День святого Миколая
Мета: ознайомити учніві з традиціями святкування дня святого Миколая в Україні;
Збагачувати словниковий запас учнів;
Розширити кругозір дітей про святого Миколая;
Розвивати пам’ять, увагу, творче мислення, вміння робити висновок;
Залучати дітей до духовних надбань нашого народу;
Виховувати повагу до всіх хто творить добро.
Матеріал до заняття: ікони із зображенням святого Миколая сніжинка, малюнок-розмальовка галявини з деревом, зірочки, прикмети, загадки
Хід заходу:
Гей, панове, поспішайте
Свої місця ви позаймайте
Будуть ігри і загадки
Казки, вірші і змагання.
– Сьогодні в нас заняття буде дужецікаве та веселе. А почнемо ми йогоіз загадок.
Особа ця чарівна
І красуняне земна.
Білим пухом все вкрива,
Називається …(зима)
У зимку хто, Скажіть мені,
Малюєквіти На вікні? (мороз)
Росте вона зимою
Донизу головою
Тонеcькою,
Прозорою,
Біло-голубою. (бурулька)
– Скажіть, а які зимові свята ви знаєте? (НовийРік, Різдво Христове, День збройних Сил України (6 грудня), День Святого Валентина, Стрітення, Сави, Варвари, Миколи, Андріятощо).
Давайте відгадаємо загадку:
Цей добрий чоловік
У грудні, раз у рік
До хати завітає,
Чемних дітей вітає,
Дарунки залишає. (відповідь дітей)
– Правильно. Цесвятий Миколай. А що визнаєте про це свято? (відповіді дітей)
– Свято Миколаяприйшло до нас з тих часів, коли люди увірували в єдиного Бога Ісуса Христа. Майже 2000 років тому, у невеличкому містечку під назвою «Мири», мешкав хлопчик на ім’я Микола. Батьки малого Миколайчика померли дуже рано, залишивши хлопчині чи малу спадщину. Виховували Миколая хороші люди, тому він виріс добрим, щирим та мав багато інших гарних рис характеру.
Дивлячись на інших людей, які не малидостатньо грошей, щоб гарно вдягатися, їсти ласощі, вирішив Миколай роздати своє бідним людям, а насам перед – їхнім дітям. Частенько набивав хлопчик мішки всіляким одягом, їжею, іграшками, іншими дарунками і ночами розносив ї хбідним дітям, залишаючи біля дверей.
Тому святий Миколай є покровителем дітей, а також подорожуючих та моряків. Адже в скрутну хвилину люди йому моляться.
(Відкриваю дошку, на якій вивішені малюнки дітей на тему:«Яким я уявляю святого Миколая?»)
– Ви намалювали багато гарних малюнків зі святим Миколаєм, вони вивішені на дошці. А ви хочете дізнатися як він виглядає на іконах? Я маю ікону святого Миколая. – За народними повір’ями саме в цей день Микола Чудотворець спускався на землю з небес і обходив весь світ, допомагаючи знедоленим і відновлюючи справедливість.
Гра «Добрі справи»
– Ви любите ігри?
– Ви робили багатодобрих справ у цьом уроці?
– Тож давайте зіграємо в гру. У мене є сніжинки.Назбираемо сніжинок з вашими добрими справами Зараз ми зіграєм в гру,
але ГРУ цю не просту.
Ми сніжинку тут ось маєм,
про добру справу розповідаєм.
На парту кладу сніжинку, учень пише свої добрі справи.
А зараз всі тихенько сіли,
Я вам легенду розкажу.
Про світлу й добру, чуйну й щиру,
Людину, яка всімдопомага.
Це наш святий, чудовийМиколай.
ЛЕГЕНДА ПРО СВЯТОГО МИКОЛАЯ
– Св. Миколай – Чудотворець на небі не сидить, а тут, на землі, людям допомагає. Не те, що Касян – за паничав брався і до Бога пішов на людей жалітися: «Вони,- каже,- Миколая шанують, почитають. На його ім’я церкви будують, а мене й не згадують!»
Бог вислухав Касяна та й каже до янголів: « Покличтемені Св. Миколая. Скажіть, щоб зараз прийшов!»
-Немайого на небі!- кажуть янголи.
-А де ж він ?
-Пішов на Чорне море людей рятувати! «Почекай,- каже Бог до Касяна,- прийде Св. Миколай, тоді поговоримо».
За якийсь час Бог знову посилає янголів за Св. Миколаєм.
-Нема його, – кажуть янголи, – на землі людей відпожежі рятує!
Втретє посилає Бог янголів за Св. Миколаєм.
-Нема його,- кажуть янголи,- він кайдани розбиває, озаків з турецької неволі визволяє!
Аж за четвертим разом з’явився Св. Миколай перед Богом: в старій свиті, мотузком підперезаний, чоботи і руки в болотній грязі.
-Де тибув ?- запитав Бог. А Св. Миколай йому й відповідає:
-Помагав мужикам воза з багнюки витягувати!
-Ось бач, – каже Бог до Касьяна,- за щойого люди шанують?! Він на небі не сидить, на землі ділоробить, а ти паном одягнувся і тут, на небі, кутки обтираєш. Іди геть від мене!.. Будуть тебе люди боятися, але не будуть шанувати.
(Касьян – це також святий, але він негативний.Тому що він не любив допомагати бідним людям, лінився, заздрив всім.)
– Хто допомагає людям, які опинилися в біді?
– А що вам найбільше запам’яталося з легенди, яку я вам розповіла?
Гра-конкурс «Деревце доброти та милосердя»
(кладу на парту кожного ряду по одному листу-заготовці (галявина, дерево та гілочки)
Завданнядітям:
– Всі ви говорили, що робили добрі справи. Тому я поклала на 1-у парту кожного ряду малюнок дерева на галявині. Але це дерево не просте. Подивіться, чогойомубракує? (листя)
– Так. Якщовизробилихорошу справу, то намалюйте надеревілисточок, а якщо проявили милосердя, то намалюйте квіточку.
– Давайте подивимося на наші галявини з деревцями. Ось як воно розквітло.
– Ви ще зробите безліч хороших справ і наше деревце заквітне ще пишніше.
Народні прикмети.
– Кожне православне свято має свої прикмети, а день святого Миколая Чудотворця не виняток.
– Погляньте на дошку. Я підібрала декілька прикмет. Зараз зачитаємо їх.
Як на Миколая вийде великий іній – на гарний врожай хіба.
Якщо на Миколая піде дощ, то врожай на озимину.
Коли зима до Миколиного дня слід замітає,дорозі не стояти!
– Яка сьогодні погода? Якась із прикмет підходить до сьогоднішнього дня?
Гра «Збираємозірки!»
– А зараз давайте пограємо в гру. З кожного ряду я виберу 1-ого учня.
– Упродовж однієї хвилини збираємо зірочки, розсипані на підлозі. Але, не всі, а тількиті, на зворотіяких написано про доброту чи правила поведінки, які повинні дотримуватися ви.
– Ось, наприклад: милосердя – нам потрібно забрати цюзірочку?
– А, неохайність?
– Виграє той, то зібрав найбільше зірочок.
– На цьому наше свято завершено.