Виховна година на тему: "Дружба - це дивний світ" для учнів 6,7 класів. Цей захід допоможе зєднати клас, розкрити зміст понять «дружба», «дійсний друг»; прищепити учням повагу до цінностей дружби; дати поняття справжньої безкорисливої дружби. Ознайомити з правилами дружби, показати важливість істинних друзів в житті людини, показати, що людина не може жити одна, їй потрібні вірні друзі. Навчати доброзичливості, прагненню розуміти один одного, учити розділяти радощі і печалі. Виховувати пошану до оточуючих, ввічливе звернення однокласників один до одного..
Виховна година
Тема: «Дружба – це дивний світ»
Мета: розкрити зміст понять «дружба», «дійсний друг»; прищепити учням повагу до цінностей дружби; дати поняття справжньої безкорисливої дружби. Ознайомити з правилами дружби, показати важливість істинних друзів в житті людини, показати, що людина не може жити одна, їй потрібні вірні друзі. Навчати доброзичливості, прагненню розуміти один одного, учити розділяти радощі і печалі. Виховувати пошану до оточуючих, ввічливе звернення однокласників один до одного.
Тип заняття: колективно-ігрове спілкування
Обладнання: кошик,бочечки, серце, ПК, роздатковий матеріал.
Хід виховної години
І.Вступна частина
- Добридень.Рада всіх бачити. Учні, привітайтеся з нашими гостями. Діти, а який у вас зараз настрій? Добре. Гадаю , що ви сьогодні отримаєте лише задоволення.
Нашу зустріч я хочу розпочати з казки. (Звучить музика, розказується казка.)
Жила-була на землі дівчина на ім'я Любов. Сумно їй було жити на світі без подружки. Ось і звернулася вона до старого, сивого, прожившого сто років чарівника:
- Допоможи мені, дідусь, вибрати подружку, щоб я могла дружити з нею все відпущене мені Богом життя.
Подумав чарівник і сказав:
- Приходь до мене завтра вранці, коли перші птахи заспівають і роса ще не просохне.
Вранці, коли яскраво-червоне сонце освітило землю, прийшла Любов в назначене місце. Прийшла і бачить: стоять п'ять прекрасних дівчат, одна іншої красивіше.
- Ось вибирай, - сказав чарівник. – одну звуть Радість, іншу – Доброта, третю – Краса, четверту – Печаль, п'яту –Дружба.
- Вони всі прекрасні, - сказала Любов. – не знаю, кого і вибрати.
- Твоя правда, – відповів чарівник, - вони всі добрі, і ти в житті ще зустрінешся з ними, а може, і дружити будеш, але вибери одну з них. Вона і буде тобі подружкою на все твоє життя.
Підійшла Любов до дівчат ближче і подивилася в очі кожної. Задумалася Любов.
Любов підійшла до дівчини на ім'я Дружба і протягнула їй руку.
- Чому Любов вибрала Дружбу? (Відповіді дітей). А кого вибрали б ви? Чому?
ІІ . Мотивація та оголошення теми
1. Учитель.
Класна година називається «Дружба – це дивний світ» і ми поговоримо про дружбу.
Як ви розумієте слово «дружба»?
Хто такий «друг»?
Яким повинен бути друг?
2. Робота з епіграфом
У кожної людини є життєва необхідність - бажання мати друзів. Недаремно в народі кажуть: «Людина без друга – як їжа без солі». Поясніть, як ви розумієте ці слова.
З другом завжди цікаво, бо є спільні інтереси, йому можна довірити свої думки, поділитися переживаннями.
3. Вправа «Подаруй посмішку»
Пропоную кожному подарувати посмішку. Давайте дарувати її протягом усього заняття і з гарним чудовим настроєм почнемо нашу зустріч.
ІІІ . Здобуття і засвоєння матеріалу
1.Учитель. Дружба — це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, прихильності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей. Це активна зацікавленість одне в одному. Багато для кого друг - це той хто поділяє його погляди, допомагає йому в складних ситуаціях, тобто той кому можна довіряти особисте, знаючи, що він тебе не зрадить. Без друзів дуже важко жити на світі. Так було у всі часи, а у наш час, особливо. Послухайте, що означало мати справжнього друга у давні часи.
2.Повідомлення підготовленого учня про дружбу
3. «Розмова матері і доньки»
А тепер послухайте історію про дівчат і скажіть, чи справжні вони подруги?
- Зверніть увагу на дошку. В Декларації прав дитини є стаття про ..
4. Мозковий штурм
- Що таке дружба? (Дружба – це стосунки між людьми, засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, поглядів, життєвих цілей. Ось таке визначення дружбі дають тлумачні словники. Без друзів у наш час важко жити на світі )
- А яка вона, дружба? Уявіть себе скульптором. У мене в руках глина і золото. Що ви візьмете для того, щоб створити скульптуру дружби? Чому?
Висновок: пам’ятайте: «Багатий не той, хто багато набув, а той, хто багато роздав».
ІV. Закріплення набутої інформації
1. Гра «Заморочки з бочки»
В пам`яті українського народу залишилося багато прислів`їв та висловів про дружбу, тож спробуйте їх прочитати
1.Хочеш знайти друга-сам стань другом.
2.Дерево міцне корінням ,а людина-друзями.
3.Друга за гроші не купиш.
4.Не той друг, що медом маже,а той,хто правду скаже.
5.Сонце зігріває повітря,а друг-душу.
6.Скажи мені , хто твій друг,і я скажу,хто ти.
А, які ви ще знаєте прислів’я про дружбу?
2. Психологічний тренінг (презентація)
Фізкультхвилинка
1.Три тварини
2. Гра «Комплімент»
На комплімент ви підстрибуєте, а якщо ні – присідаєте. Які у вас:
- красиві очі, великі вушка, охайні зошити, довгі носики, ви крикливі, як півники, Юля струнка, як берізонька, а співає, як кізонька, а у хлопці мужні, неначе зайчики.
3. Вправа «Опиши свого друга»
4. Творче завдання «Помири друзів»:
діти поділіться на групи по 3,4 особи. Кожна група має придумати невелику сценку про те, як двоє друзів сваряться. А третій їх мирить.
5.Притча «Образи на піску»
Прослухайте притчу і спробуйте її пояснити.
У якийсь момент друзі посперечалися, і один із них вдарив іншого в обличчя.
Останній, відчуваючи біль, але нічого не кажучи, написав на піску: «Сьогодні мій найкращий друг ударив мене в обличчя».
Вони продовжували йти і знайшли озеро, в якому вирішили скупатися. Той, хто отримав ляпаса, ледь не потонув, але друг врятував його. Коли він прийшов до тями, написав на камені: «Сьогодні мій найкращий друг врятував мені життя».
Той, який дав йому ляпаса, а потім врятував життя, запитав:
Друг відповів:
6. Вправа «Зранене серце»
Діти, кожен з вас, іноді, ображає один одного. А коли хтось принижує людину, він нібито проколює дірки в серці. Ось, так! …це завдає біль. Це неповага. Тож зараз я пропоную кожному з вас, на серцях написати і попросити пробачення у того, перед ким ви себе відчуваєте винним, а потім закрити цим серцем одну з пробитих дірочок.
7. Вправа «Кошик образ»
Давайте згадаємо всі образи, запишемо їх на листочках, покладемо в цей кошик, а потім, коли вийдемо на вулицю, спалимо і забудемо про них назавжди.
8. «Смайлики» (резерв)
Доведення своєї точки зору. – Отже, ви бачите, що разом ви зможете зробити все
9. Вправа «Гілочки»
Станьте, будь-ласка, в коло. Візьміть по гілочці і спробуйте її зламати. Ц е дуже просто. Ось, так було і в казці про батька і синів.( В одного чоловіка було п’ятеро синів. З кожним роком виростали діти, мужніли, набирались сил, і з кожним роком старів батько, сили залишали його. І ось настав час, коли перед ним відкрилися двері вічності. Перш, ніж відійти на вічний спочинок, батько покликав своїх синів-красенів на останню розмову. Кожному з синів він дав по гілці у руки і наказав зламати їх. Сини виконали батькову волю. Тоді батько зібрав гілочки докупи, зв’язав їх і знову наказав зламати пучок. Але сини, хоч як не старались, проте не змогли цього зробити.)Тож давайте зараз складемо гілочки до купи. Тож зпамятайте, що кожного з вас окремо легко скривдити, образити, навіть знищити. Але якщо ви будете разом, в гурті, то ніякі вороги вас не здолають, і всі негаразди ви легко подолаєте ”. Тож, нехай ці гілочки стануть символом нашого класу, символом дружби.
V. Підведення підсумків
1. Робота з епіграфом
- Чи погоджуєтеся ви з цими словами?
2. Складіть власні правила товаришування (на дощці)
3. Вправа «Сонечко»
Дружба - це
4.ВчительЯ вам бажаю бути добрими, відвертими, веселими, щирими. Нехай біля вас завжди будуть люди, які можуть розділити з вами радості і печалі, допомогти у складній ситуації, завжди вислухати. Бажаю щоб у кожного з вас був справжній друг! Наш клас – це маленька сім'я. Хотілося б, щоб в нашій сім'ї завжди панували доброта, пошана, любов, взаєморозуміння.
А тепер, на останок, пропоную переглянути дещо… і визначити, чи можуть ці діти не бути друзями?