Виховна година на тему: "Дружба - це дивний світ"

Про матеріал

Виховна година на тему: "Дружба - це дивний світ" для учнів 6,7 класів. Цей захід допоможе зєднати клас, розкрити зміст понять «дружба», «дійсний друг»; прищепити учням повагу до цінностей дружби; дати поняття справжньої безкорисливої дружби. Ознайомити з правилами дружби, показати важливість істинних друзів в житті людини, показати, що людина не може жити одна, їй потрібні вірні друзі. Навчати доброзичливості, прагненню розуміти один одного, учити розділяти радощі і печалі. Виховувати пошану до оточуючих, ввічливе звернення однокласників один до одного..

Перегляд файлу

Виховна година                                                                                    

Тема: «Дружба – це дивний світ»

Мета:  розкрити зміст понять «дружба», «дійсний друг»; прищепити учням повагу до цінностей дружби; дати поняття справжньої безкорисливої дружби. Ознайомити з правилами дружби, показати важливість істинних друзів в житті людини, показати, що людина не може жити одна, їй потрібні вірні друзі. Навчати доброзичливості, прагненню розуміти один одного, учити розділяти радощі і печалі. Виховувати пошану до оточуючих, ввічливе звернення однокласників один до одного.

Тип заняття: колективно-ігрове спілкування

Обладнання: кошик,бочечки, серце,  ПК, роздатковий матеріал.

 

Хід виховної години

І.Вступна частина 

- Добридень.Рада всіх бачити. Учні, привітайтеся з нашими гостями.  Діти, а який у вас зараз настрій? Добре. Гадаю , що ви сьогодні отримаєте лише задоволення.

Нашу зустріч я  хочу розпочати з казки. (Звучить музика, розказується казка.)

Жила-була на землі дівчина на ім'я Любов. Сумно їй було жити на світі без подружки. Ось і звернулася вона до старого, сивого, прожившого сто років чарівника:

- Допоможи мені, дідусь, вибрати подружку, щоб я могла дружити з нею все відпущене мені Богом життя.

Подумав чарівник і сказав:

- Приходь до мене завтра вранці, коли перші птахи заспівають і роса ще не просохне.

Вранці, коли яскраво-червоне сонце освітило землю, прийшла Любов в назначене місце. Прийшла і бачить: стоять п'ять прекрасних дівчат, одна іншої красивіше.

- Ось вибирай, - сказав чарівник. – одну звуть Радість, іншу – Доброта, третю – Краса, четверту – Печаль, п'яту –Дружба.

- Вони всі прекрасні, - сказала Любов. – не знаю, кого і вибрати.

- Твоя правда, – відповів чарівник, - вони всі добрі, і ти в житті ще зустрінешся з ними, а може, і дружити будеш, але вибери одну з них. Вона і буде тобі подружкою на все твоє життя.

Підійшла Любов до дівчат ближче і подивилася в очі кожної. Задумалася Любов.


Любов підійшла до дівчини на ім'я Дружба і протягнула їй руку.

- Чому Любов вибрала Дружбу? (Відповіді дітей). А кого вибрали б ви? Чому?
ІІ . Мотивація та оголошення теми
1. Учитель.

  • Отже, як ви вважаєте, про що ми сьогодні з вами поспілкуємося?

Класна година називається «Дружба – це дивний світ» і ми поговоримо про дружбу.
Як ви розумієте слово «дружба»?

Хто такий «друг»?

Яким повинен бути друг?

2. Робота з епіграфом

У кожної людини є життєва необхідність - бажання мати друзів. Недаремно в народі кажуть: «Людина без друга – як їжа без солі».  Поясніть, як ви розумієте ці слова.

 З другом завжди цікаво, бо є спільні інтереси, йому можна довірити свої думки, поділитися переживаннями.

3. Вправа «Подаруй посмішку»  

Пропоную   кожному подарувати посмішку. Давайте дарувати її протягом усього заняття і з гарним чудовим настроєм почнемо нашу зустріч.

 

ІІІ . Здобуття  і засвоєння  матеріалу

1.Учитель. Дружба — це близькі сто​сунки, засновані на взаємній допо​мозі, прихильності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей. Це активна зацікавленість одне в одному. Багато для кого друг - це той хто поділяє його погляди, допомагає йому в складних ситуаціях, тобто той кому можна довіряти особисте, знаючи, що він тебе не зрадить. Без друзів дуже важко жити на світі. Так було у всі часи, а у наш час, особливо. Послухайте, що означало мати справжнього друга у давні часи.

2.Повідомлення підготовленого учня про дружбу

3. «Розмова матері і доньки»

А тепер послухайте історію про дівчат і скажіть, чи справжні вони подруги?

 - Зверніть увагу на дошку. В Декларації прав дитини є стаття про ..

4.  Мозковий штурм  

- Що таке дружба?  (Дружба – це стосунки між людьми, засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, поглядів, життєвих цілей. Ось таке визначення дружбі дають тлумачні словники. Без друзів у наш час важко жити на світі )

- А яка вона, дружба? Уявіть себе скульптором. У мене в руках глина і золото. Що ви візьмете для того, щоб створити скульптуру дружби? Чому?

Висновок: пам’ятайте: «Багатий не той, хто багато набув, а той, хто багато роздав».

ІV. Закріплення набутої інформації 
1.  Гра  «Заморочки з бочки»

В пам`яті українського народу залишилося багато прислів`їв та висловів про дружбу, тож спробуйте їх прочитати

 1.Хочеш знайти друга-сам стань другом.

2.Дерево міцне корінням ,а людина-друзями.

3.Друга за гроші не купиш.

4.Не той друг, що медом маже,а той,хто правду скаже.

5.Сонце зігріває повітря,а друг-душу.

6.Скажи мені , хто твій друг,і я скажу,хто ти.

А, які ви ще знаєте прислів’я про дружбу?

2.  Психологічний тренінг (презентація)

Фізкультхвилинка

1.Три тварини

2. Гра «Комплімент»

На комплімент ви підстрибуєте, а якщо ні – присідаєте. Які у вас:

- красиві очі, великі вушка, охайні зошити, довгі носики, ви крикливі, як півники, Юля струнка, як берізонька, а співає, як кізонька, а у хлопці мужні,  неначе зайчики.

3. Вправа   «Опиши свого друга» 

4. Творче завдання «Помири друзів»:

діти поділіться  на групи по 3,4 особи. Кожна група має придумати невелику сценку про те, як двоє друзів сваряться. А третій їх мирить.

5.Притча «Образи на піску»

Прослухайте притчу і спробуйте її пояснити.

У якийсь момент друзі посперечалися, і один із них вдарив іншого в обличчя.

Останній, відчуваючи біль, але нічого не кажучи, написав на піску: «Сьогодні мій найкращий друг ударив мене в обличчя».

Вони продовжували йти і знайшли озеро, в якому вирішили скупатися. Той, хто  отримав ляпаса, ледь не потонув, але   друг врятував його. Коли він прийшов до тями, написав на камені: «Сьогодні мій найкращий друг врятував мені життя».

Той, який дав йому ляпаса, а потім врятував життя, запитав:

  • Коли я тебе образив, ти написав на піску, а тепер ти пишеш на камені. Чому?

Друг відповів:

  • Коли хто-небудь нас ображає, ми повинні написати це на піску, щоб вітри могли це стерти. Але коли хтось робить щось добре, ми повинні вигравіювати це на камені, щоб ніякий вітер не зміг стерти це. (відповіді учнів)

6.  Вправа «Зранене серце»

Діти, кожен з вас, іноді, ображає один одного.   А коли хтось принижує людину, він нібито проколює дірки в серці. Ось, так! …це завдає біль. Це неповага.  Тож зараз я пропоную  кожному  з вас, на серцях написати і попросити пробачення у того, перед ким ви себе відчуваєте винним, а потім закрити цим серцем одну з пробитих дірочок.

7. Вправа «Кошик образ»

Давайте   згадаємо всі образи, запишемо їх на листочках, покладемо в цей кошик, а потім, коли вийдемо на вулицю, спалимо і забудемо про них назавжди.

8. «Смайлики» (резерв)

Доведення своєї точки зору. – Отже, ви бачите, що разом ви зможете зробити все

9. Вправа «Гілочки»

Станьте, будь-ласка, в коло. Візьміть по гілочці і спробуйте її зламати.  Ц е дуже просто. Ось,  так було і в казці про батька і синів.( В одного чоловіка було п’ятеро синів. З кожним роком виростали діти, мужніли, набирались сил, і з кожним роком старів батько, сили залишали його. І ось настав час, коли перед ним відкрилися двері вічності. Перш, ніж відійти на вічний спочинок, батько покликав своїх синів-красенів на останню розмову. Кожному з синів він дав по гілці у руки і наказав зламати їх. Сини виконали батькову волю. Тоді батько зібрав гілочки докупи, зв’язав їх і знову наказав зламати пучок. Але сини, хоч як не старались, проте не змогли цього зробити.)Тож давайте зараз складемо гілочки до купи. Тож зпамятайте, що кожного з вас окремо легко скривдити, образити, навіть знищити. Але якщо ви будете разом, в гурті, то ніякі вороги вас не здолають, і всі негаразди ви легко подолаєте ”. Тож, нехай ці гілочки стануть символом нашого класу, символом дружби.

V.  Підведення підсумків

 1. Робота з епіграфом

- Чи погоджуєтеся ви з цими словами?

2. Складіть власні правила товаришування (на дощці)
3.  Вправа «Сонечко»

Дружба - це

4.ВчительЯ вам бажаю бути добрими, відвертими, веселими, щирими. Нехай біля вас завжди будуть люди, які можуть розділити з вами радості і печалі, допомогти у складній ситуації, завжди вислухати. Бажаю щоб у кожного з вас був справжній друг! Наш клас – це маленька сім'я. Хотілося б, щоб в нашій сім'ї завжди панували доброта, пошана, любов, взаєморозуміння.

 А тепер, на останок, пропоную переглянути дещо… і  визначити,  чи можуть ці діти не бути друзями?

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Вишнівськп Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Тодорова Ольга Олександрівна
    Цікавий матеріал.Дякую за вашу розробку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Корольова Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 березня 2018
Переглядів
1727
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку