Виховна година на тему
«Конвенція ООН про права дитини»
(4 клас)
Мета: Опрацювати загальну декларацію прав людини як основу поведінки в різних життєвих ситуаціях; виховувати пошану до людської особистості; навчитися поводженню у важких ситуаціях спираючись на положення міжнародних правових документів.
1. Учень. Проблема правового захисту сім’ї і дитинства ось уже тривалий час перебуває у центрі уваги міжнародної спільноти. Найважливіший міжнародно-правовий акт у цій галузі – це Конвенція про права дитини, схвалена на 44-й сесії Генеральної Асамблеї ООН 20 листопада 1989 р. (вона набула чинності для України з 27 вересня 1991р.).
Сьогодні ми ознайомимось із основними правами дитини, які проголошує Конвенція ООН.
Дитиною вважається людина віком до 18 років
2.Учень. Якщо тобі не виповнилося 18 років, ти вважаєшся дитиною. Ти ще ростеш, ходиш до школи, одним словом – формуєшся фізично й духовно.
3. Учень.
Пишаюсь тим, що я людина,
Що маю розум, почуття,
Що неповторна і єдина
І маю право на життя!
Всі діти є рівними у своїх правах
4. Учень.
Усі діти, незалежно від походження, кольору шкіри, національності, статі, мови є рівним у своїх правах.
5. Учень.
Єднає нас, людей, планета,
Яка у Всесвіті одна.
І той, хто близько чи далеко,
Тобі мов брат або сестра.
Усі діти мають право на любов та піклування
6. Учень.
Дитина має право на піклування батьків, родичів, громади та держави. Інтереси дітей є першочерговими.
7. Учень.
Материнська любов – сила це неземна,
З кожним днем знов і знов все забуде вона:
Про розлуку і сум, все забуде, і знов
Залишиться у серці материнська любов.
Материнська любов. Що прекрасніше є?!
Мати дітям своїм всю себе віддає.
Невід’ємне право дитини на життя
8. Учень.
Життя кожної дитини є найціннішим не тільки для батьків. Кожна країна має забезпечувати гідне життя та здоровий розвиток дітей – своїх маленьких громадянин.
9. Учень.
Кожна людина має невід’ємне право на життя. Ніхто не може бути позбавлений життя.
10. Учень.
Мамо, ти чуєш, мамо,
Я хочу на тебе дивитись,
Я так поспішаю, мамо,
Для тебе на світ з’явитись.
11. Учень.
Я хочу дивитись в очі,
Я хочу тебе любити,
Невже я багато хочу,
Мамо, я хочу жити!
Захист дітей від викрадання та продажу
12. Учень.
Обов’язки держави полягають у тому,щоб докладати всіх зусиль для попередження викрадення дітей,торгівлі дітьми та їх контрабанди. Діти – не товар, яким можна торгувати.
13. Учень.
Якщо ти сам залишився удома –
Вхідні двері добре зачиняй
І незнайомих тьотю й дядю
В свою квартиру не впускай.
14. Учень.
Щоб не забрали цінні речі,
Не причинили тобі зла –
Не відчиняй дверей нікому,
Хто б не просив й щоб не казав.
Всі діти мають право на власну думку
15. Учень.
Кожна дитина може вільно висловлювати власну думку та погляди, до того ж, цим поглядам повинна приділятись увага під час рішення будь яких питань, що торкаються дитини.
(Лунає вірш з поетичного зошита учениці 4 – В класу Лаврової Поліни ).
Моя Україна
Це моя Україна, моя Батьківщина.
Це рідні поля, рідні озера, річки,
Найрідніші люди .
Україна - мій Рідний дім!
Всі діти мають право на інформацію
16. Учень.
Держава забезпечує доступ дітей до всебічної інформації. Заохочується розповсюдження засобами масової інформації матеріалів, що стосується соціальних, культурних питань розвитку дитини.
17. Учень.
А чому біжать струмки,
А чому пливуть хмарки,
І чому приходить літо?
18. Учень.
Чом за гори і моря
Світла падає зоря,
І чому так пахнуть квіти?
19. Учень.
Що там далі, за селом, -
Хочеш знать, хочеш знать усе на світі:
Що і як, і чому?
Діти мають право на об’єднання
20. Учень.
Дитина має право зустрічатись із іншими людьми,вступати до асоціацій, об’єднань, або ж створювати їх.
21. Учень.
Щоб сильними бути
У славі зростати,
Пропонуємо вам
До «Пласту» вступати.
22. Учень.
Щоб славу козацьку
В житті не згубити,
Пропонуємо вам
В «козачата» вступити.
23. Учень.
Щоб у школі добре навчатись,
Пропонуємо вам
В «Просвіту!»» Записатись.
24. Учень.
А щоб зберегти
Кожну тваринку
І не втоптати
Маленьку рослинку,
Пропонуємо вам
Записатись у «Росинку»!
Діти не повинні стати жертвами насильства
25. Учень.
Держава захищає дітей від брутального поводження з боку батьків або інших осіб, жодна дитина не може бути піддана катуванню, знущанню, незаконному арешту або позбавленню волі.
26. Учень.
Зійшла зі стежки дитина
Стоїть на узбіччі одна
Будьте уважні, дорослі,
Бо в цьому і ваша вина.
27. Учень.
Не залишить хлопчину,
Допоможіть йому.
Дайте тепла краплину,
Дайте свою любов.
28. Учень.
І хай вже хитка драбина,
Над прірвою висне воно.
Не даймо впасти дитині,
Не допустімо нове зло.
Особлива турбота про дітей-сиріт
29. Учень.
Держава повинна забезпечувати захист дитини, яка позбавлена сім’ї, нападаючи відповідну альтернативу сімейному піклуванню.
30. Учень.
Як ростимуть діти ті, що буде?
Так жорстокі часом їх серця.
Десь батьки живуть як і всі люди,
А дитина зветься – сирота.
31. Учень.
І у мами серце не здригнеться,
Зачерствіла батьківська душа.
Схаменіться, рідні, схаменіться.
Та хіба дитина вам чужа?
32. Учень.
Чом же не приходить мама, татко,
Показатись їм давно пора?
На руках маленьке немовлятко
Пестить обережно медсестра…
Соціальний ролик на підтримку Громадянської кампанії 'Відкриваємо двері дітям'
https://www.youtube.com/watch?v=fiV5V0bbo-A
Особлива турбота про дітей – інвалідів
33. Учень.
Дитина – інвалід має право на особливе піклування та умови життя, які забезпечують її гідність та участь у житті суспільства.
34. Учень.
1.Гомер – давньогрецький поет, філософ, від народження був сліпим.
35. Учень.
2.Альберт Енштейн – людина зі світовим іменем, математик, хворів на аутизм, дислексію.
36. Учень.
3.Людвіг Ван Бетховен – композитор, людина з вадами слуху.
37. Учень.
4.Ісаак Ньютон – відомий фізик, від народження хворів на епілепсію, був заїкою.
38. Учень.
5.Леонардо Да Вінчі – визнаний художник, письменник епохи Відродження,
39. Учень.
6.Уолт Дісней – славнозвісний мультиплікатор, кінопродюсер, від народження мав затримку психічного розвитку.
Всі діти мають право на медичну допомогу
40. Учень.
Діти мають право на медичну допомогу за найвищими стандартами, які реально може забезпечити держава. Жодна дитина не може бути позбавлена доступу до ефективної охорони здоров’я.
Усі діти мають право на освіту
41. Учень.
Дитина має право на освіту, і обов’язок держави – забезпечити доступну для кожної дитини безкоштовну початкову освіту та заохотити її до отримання середньої освіти.
42. Учень.
До школи
Ну, прокидайтеся, діти:
Ранок – до книжки пора!
Сонечко встигло залити
Все посеред двора!
43. Учень.
Швидше вдягайтесь до школи!
Кращі прогаєте дні, -
Пізно вертати, - ніколи
Їх не завернете, ні!
44. Учень.
Змалку розширюйте ум,
Бо доведеться у світі
Всяких назнатися дум.
45 Учень.
Треба самим розвертати:
Як і до чого все йде,
Шлях безпомилково взяти –
Той, що до правди веде.
46. Учень.
Щоб не зросли ви на сором
(Бійтесь найпаче того)
Та не зробились позором
Рідного краю свого.
Всі діти мають право на повноцінне харчування
47. Учень.
Кожна дитина має право на рівень життя необхідний для її фізичного, розумового, духовного, соціального розвитку, батьки несуть відповідальність за забезпечення необхідного рівня життя дитини. Держава ж створює відповідні умови для реалізації цієї відповідальності.
48. Учень.
Вітаміни – добра штука
Це доказує наука.
Харчування повноцінне
Для дитини незамінне.
49. Учень.
Вітамінів як дадуть,
Діти всі умить ростуть.
А щоб в школі добре вчитись
І у армії служити,
Та здоров’я добре мати
Треба добре харчуватись.
50. Учень.
Тож держава хай подбає
Про чудові урожаї:
Помідори і капусту,
Дині, гарбузи, петрушку,
Сливи, яблука, гранати,
Ріпку, моркву і салати,
І цукіні – кабачки,
І зелені огірки.
51. Учень.
Руки вимили чистенько –
Йдуть обідати хутенько.
Пахне страва на столі,
Пригощайтеся, малі!
52. Учень.
Їмо правою рукою,
Хліб беремо до борщу.
І жуємо без оглядки
Запашні м’які оладки.
Всі діти мають право на розвиток талантів
53. Учень.
У кожній дитині закладений певний дар. Завдання держави полягає у тому, щоб вчасно помітити талановитих дітей, а й сприяти розвитку їхніх талантів та обдарування.
54. Учень.
В школі пишемо і читаємо,
Малюємо, і співаємо
Лічцем, києм, вишиваємо –
Свій талант ми розвиваємо.
Усі діти мають право на відпочинок
55. Учень.
Діти мають право на відпочинок, дозвілля та участь у культурному та творчому житті.
Пісня «Ой, на горі женці жнуть»
https://www.youtube.com/watch?v=ojtOxnv8CL0
Захист дітей від наркоманії
56. Учень.
Діти мають право на захист від незаконного вживання наркотиків, а також від залучення до виробництва наркотичних речовин та торгівлі ними.
57. Учень.
Люди, невже вам на страшно!
Поспішіть, відверніть зло,
Щоб глуха байдужість
Вам на совість каменем не лягло!
Від дітей всього світу
Дітей не можна залучати до бойових дій
58. Учень.
Держава повинна вживати всіх можливих заходів, щоб діти не брали участь у військових діях. Жодна дитина віком до 15 років не повинна призиватися на службу до збройних сил.
59. Учень.
Миру в Україні - бути!
Миру хочуть добрі люди
І дорослі, і малі
Прагнуть миру на Землі!
Усі діти мають право на міжнародну допомогу
60. Учень.
Діти, які з вини дорослих, політиків чи через стихійне лихо стали біженцями, мають право на отримання міжнародної гуманітарної допомоги, яку надають міжнародні, урядові організації, а також прості люди, яким не байдужа доля дітей, постраждалих від стихійного лиха чи воєн.
61. Учень.
Де страшна війна і холод,
Де дітей нестерпно мучить голод,
Їм руку допомоги простягни
І вижити якось допоможи.
62. Учень.
Де стихійне лихо не минуло тихо,
Де руїни й дим – поможіть і тим,
Хто під ними стогне, кров’ю стікає -
Руку допомоги простягни.
63. Учень.
Бо земля в нас – Мати – для усіх одна.
Всіх нас і голубить, і жорстоко кара.
І ніхто не знає, де чия біда,
Руку допомоги простягни.