Мета: спрямовувати діяльність учнів на: розвиток пізнавальних здібностей;
виховання любові до рідної мови, бажання вчити і знати українську мову,
патріотизму.
Оформлення сцени: В сцени - український віночок,
в його середині - усміхнене дитяче обличчя.
Над сценою слова: “Як парость виноградної лози плекайте мову” (М.Рильський ).
Починається свято. У запису лине українська народна пісня.
Дівчинка:Ой, яка чудова українська мова! глибині
Де береться все це, звідкіля і як?
Є в ній ліс - лісочок, пуща, гай, діброва,
Бір, перелісок, чорноліс, ще й байрак!
Хлопчик: Є в ній хурделиця, віхола, завія,
Завірюха, хуртовина, хуга, заметіль...
Та не в тому справа, що така багата.
Помагало слово нам у боротьбі,
Кликало на битву проти супостата,
То звучало сміхом на полях плаката,
I за все це, мово, дякуємо тобі!
Ведучий:А чи знаєте ви, діти, що таке мова? Народ говорить, що “слово до слова -
зложиться мова”, а Тарас Григорович Шевченко ось як про неї каже:
Ну, що б, здавалося, слова...
Слова та голос - більш нічого.
А серце б’ється - ожива,
Як їх почує!...
Любов до рідної мови починається ще з колиски, з маминої пісні.Народні колискові пісні зачаровують усіх, хто їх чує, своєю надзвичайною ніжністю і простотою. У них - материнська ласка і любов, світ добра, краси і справедливості, щира віра в магічну силу слова...
(Виконується колискова пісня).
Ведучий: Яка чудова наша українська пісня. І таких пісень український народ створив більше 200 тисяч. І буде народна пісня жива доти, доки жива її мова. Бо ж без мови нас як нації нема.
(Виконується українська народна пісня).
- А скільки ніжності в нашій нові до сестри і брата, до родичів, а перед усім дорідної мами (Вірш Б.Олійника “Про матір”).
- Усі народи мають свої національні пісніта танці. Український танок - це справжня перлина нашого народу, нашої культури.
(Виконується український танець "Козачок").
Дівчинка: А тапер настав час для загадок. Знаю, що ви їх дуже любите.
Хлопчик: 3 давніх - давен через них передавалося життя народу, перевірялися знання та розумові здібності дітей. Отож я загадую:
Біля пічки гріється, без водички миється. (Котик).
Ясне сонце, золоте,
Жовте око, жовті вії,
Та чомусь воно не гріє.(Соняшник).
Сів на воротах у червоних чоботах. (Лелека).
Сидів - сидів, аж порудів,
Хвіст унизу - миші гризуть,
Зліз би, та де! А як упаде? (Гарбуз).
Ведучий: Думаю, що ви, діти, і жарти любите? Отож давайте і ми пожартуємо!
Дівчинка:Вчитель питав учня: “Слово "мати" якого роду?" Вася подумав і відповідає:
“Як у платі, то жіночого, як у джинсах – чоловічого”.
Хлопчик: Петрику, як це ти умудрився отримати зразу дві двійки за твір?
- Біда одна не ходить!
Дівчинка:Упіймав дядько на яблуні хлопчика.
Хлопчик:Повернувшись зі школи, Микола запитує:
злякаєш?
Ведучий: Діти, а хто з вас може розповісти гумореску?
(Ведучі читають гуморески)
Розвеселили нас гуморески та байки, а під гарний настрій завше хочеться співати
(Ведучий заводить пісню "Ой, ходила Бабусенька").
Ведучий: Немає у світі людини, яка б, не любила казок, або не чула їх. Діти, ви знаєте багато казок. Чи зможете відгадати назви тих, які склав український народ? 0тже, розпочинаємо вікторину "З якої казки?" Я розповідатиму уривок, а ви будете відгадувати назви. Згода? Хто найбільше відгадає - той матиме приз.
1. Я по засіку метений,
Я на яйцях спечений,
Я від баби втік,
Я від діда втік. ("Колобок")
2.“Йшов дід лісом, а за ним бігла собачка. Та й загубив дід..?
- Що він, дітки, загубив? ("Рукавичка")
3.Я ... за три копи куплена,
У півбока луплена,
Тупу - тупу ногами, сколю тебе рогами.( "Коза - дереза")
4. Гуси - гуси, гусенята! Візьміть мене на крилята
Та понесіть до батенька, А в батенька їсти й пити,
Ще й хороше походити... ("Івасик - Телесик")
5. Вона тоді плиг з Вовка та каже: "Битий небиту привіз!
Битий небиту привіз! (Лисичка–сестричка і Вовк-панібрат")
Ведучий:Отже,діти, переможцями стали___________________________________
Їм ми вручаємо нагороди - збірки казок. А вас всіх я запрошую в гості до казки. Казка "За що Вовку хвіст відірвали?" (у виконанні лялькового театру).
Фінал
Дівчинка: Ти постаєш в ясній обнові,
Як пісня, линеш, рідне слово,
Ти - наше диво калинове,
Кохана материнська мово!
Хлопчик: Ми з нею відомі усюди,
Усе в ній, що треба нам, є,
А хто свою мову забуде,
Той серце забуде своє.
Ведучий: Ми були б дуже раді, якби від сьогоднішнього свята ви, діти, залишили у своєму серці краплину любові до рідної мови. Бо коли розкрилиться наша мова, то ще більше збагатимося не лише ми, а цілий світ.
Дівчинка: До побачення, дорогі наші гості - діти і дорослі!
Хлопчик: До нових зустрічей у нашому залі!