Виховна година на тему: "Рідна мова материнська - ти душа мого народу"

Про матеріал
Мета: спрямовувати діяльність учнів на: розвиток пізнавальних здібностей; виховання любові до рідної мови, бажання вчити і знати українську мову, патріотизму.
Перегляд файлу

васильки.png

Мета: спрямовувати діяльність учнів на: розвиток пізнавальних здібностей;

      виховання любові до рідної мови, бажання вчити і знати українську мову,       

      патріотизму.

 

Оформлення сцени: В сцени - український віночок,

в його середині - усміхнене дитяче обличчя.

Над сценою слова: “Як парость виноградної лози плекайте мову” (М.Рильський ).

Починається свято. У запису лине українська народна пісня.

 

Дівчинка:Ой, яка чудова українська мова! глибині

Де береться все це, звідкіля і як?

Є в ній ліс - лісочок, пуща, гай, діброва,

Бір, перелісок, чорноліс, ще й байрак!

Хлопчик:   Є в ній хурделиця, віхола, завія,

Завірюха, хуртовина, хуга, заметіль...

Та не в тому справа, що така багата.

Помагало слово нам у боротьбі,

Кликало на битву проти супостата,

То звучало сміхом на полях плаката,

I за все це, мово, дякуємо тобі!

Ведучий:А чи знаєте ви, діти, що таке мова? Народ говорить, що “слово до слова -

зложиться мова”, а Тарас Григорович Шевченко ось як про неї каже:

Ну, що б, здавалося, слова...

Слова та голос - більш нічого.

А серце б’ється - ожива,

          Як їх почує!...

Любов до рідної мови починається ще з колиски, з маминої пісні.Народні колискові пісні зачаровують усіх, хто їх чує, своєю над­звичайною ніжністю і простотою. У них - материнська ласка і любов, світ добра, краси і справедливості, щира віра в магічну силу слова... 

(Виконується колискова пісня).

Ведучий:   Яка чудова наша українська пісня. І таких пісень український народ створив більше 200 тисяч. І буде народна піс­ня жива доти, доки жива її мова. Бо ж без мови нас як нації не­ма.

                                                                   (Виконується українська народна пісня).

 

 

 

 

 

 

 

 

- А скільки  ніжності в нашій нові до сестри і брата, до родичів, а перед усім дорідної мами (Вірш Б.Олійника “Про матір”).

- Усі народи мають свої національні пісніта танці. Український танок - це справжня перлина нашого народу, нашої культури.

 

(Виконується український танець "Козачок").

 

Дівчинка:   А тапер настав час для загадок. Знаю, що ви їх ду­же любите.

Хлопчик: 3 давніх - давен через них передавалося життя народу, перевірялися знання та розумові здібності дітей. Отож я загадую:

 

  • П’ять волів одним ралом орють. ( Пальці, перо, письмо).
  • На базарі не знайдеш, на вагах не зважиш. (Знання)
  • У трьох їдуть братці на одній конячці. (Пальці і ручка)
  • У нашої бабусі сидить звір у кожусі,

Біля пічки гріється, без водички миється. (Котик).

  • На городі в нас росте

   Ясне сонце, золоте,

   Жовте око, жовті вії,

  Та чомусь воно не гріє.(Соняшник).

  •                 Летів птах через дах,

Сів на воротах у червоних чоботах. (Лелека).

  •                 Зелений кіт виліз на пліт,

Сидів - сидів, аж порудів,

Хвіст унизу - миші гризуть,

Зліз би, та де! А як упаде? (Гарбуз).

 

Ведучий:   Думаю, що ви, діти, і жарти любите? Отож давайте і ми пожартуємо!

 

Дівчинка:Вчитель питав учня: “Слово "мати" якого роду?" Вася подумав і відповідає:

“Як у платі, то жіночого, як у джинсах – чоловічого”.

 

Хлопчик:   Петрику, як це ти умудрився отримати зразу дві двій­ки за твір?

- Біда одна не ходить!

 

Дівчинка:Упіймав дядько на яблуні хлопчика.

  • Що ти там робиш, шибенику?- запитує сердито.
  • Та упало ваше яблуко, то я його вішав,- не розгу­бився хлопчик.
  •  

Хлопчик:Повернувшись зі школи, Микола запитує:

  • Тату, ти був на війні і, мабуть, можеш мені сказати, чи правда, що солдата нічим не

злякаєш?

  • Правда, синку.
  • Ну то поглянь у мій щоденник.
  •  

Ведучий: Діти, а хто з вас може розповісти гумореску?

 

(Ведучі читають гуморески)

 

 

Розвеселили нас гуморески та байки, а під гарний на­стрій завше хочеться співати

(Ведучий заводить пісню "Ой, ходи­ла Бабусенька").

 

Ведучий: Немає у світі людини, яка б, не любила казок, або не чула їх. Діти, ви знаєте багато казок. Чи зможете відгадати наз­ви тих, які склав український народ? 0тже, розпочинаємо вікто­рину "З якої казки?" Я розповідатиму уривок, а ви будете від­гадувати назви. Згода? Хто найбільше відгадає - той матиме приз.

1.         Я по засіку метений,

Я на яйцях  спечений,

Я від баби втік,

Я від діда втік. ("Колобок")

 

2.“Йшов дід лісом, а за ним бігла собачка. Та й загубив дід..?

- Що він, дітки, загубив? ("Рукавичка")

 

3.Я ... за три копи куплена,

У півбока луплена,

Тупу - тупу ногами, сколю  тебе рогами.( "Коза - дереза")

 

4. Гуси - гуси, гусенята! Візьміть мене на крилята

Та понесіть до батенька, А в батенька їсти й пити,

Ще й хороше походити... ("Івасик - Телесик")

 

5. Вона тоді плиг з Вовка та каже: "Битий небиту привіз!

Битий небиту привіз!  (Лисичка–сестричка і Вовк-панібрат")

 

Ведучий:Отже,діти, переможцями стали___________________________________

Їм ми вручаємо нагороди - збірки казок. А вас всіх я запрошую в гості до казки. Казка "За що Вовку хвіст відірвали?" (у виконанні лялькового театру).

Фінал

Дівчинка:    Ти постаєш в ясній обнові,

Як пісня, линеш, рідне слово,

Ти - наше диво калинове,

Кохана материнська мово!

 

Хлопчик:     Ми з нею відомі усюди,

Усе в ній, що треба нам, є,

А хто свою мову забуде,

Той серце забуде своє.

 

Ведучий: Ми були б дуже раді, якби від сьогоднішнього свята ви, діти, залишили у своєму серці краплину любові до рідної мови. Бо коли розкрилиться  наша мова, то ще більше збагатимося не лише ми, а цілий світ.

 

Дівчинка: До побачення, дорогі наші гості - діти і дорослі!

 

Хлопчик:   До нових зустрічей у нашому залі!

 

 

 

docx
Додано
19 лютого
Переглядів
178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку