Виховна година на тему: «З малої іскри – великий вогонь!»

Про матеріал

Поглибити знання учнів про причини виникнення пожежі, вчити цінувати людське життя та берегти своє здоров’я, познайомити з працею пожежників, з їх діями при пожежі, виховувати навички обережного поводження з вогнем та сірниками, розвивати пам'ять, увагу учнів.

Перегляд файлу

Новоархангельське навчально-виховне об’єднання №1

Скалівський навчально-виховний комплекс

«загальноосвітня школам I-II ст… - дошкільний навчальний заклад»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година

на тему:

«З малої іскри – великий вогонь!»

 

(Тиждень пожежної безпеки на тему: «Сірники – не чіпай, вогонь не закликай!»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 Класний керівник:

                                                 Козарчук Інна Михайлівна

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: З малої іскри – великий вогонь!

Мета: поглибити знання учнів про причини виникнення пожежі, вчити цінувати людське життя та берегти своє здоров’я, познайомити з працею пожежників, з їх діями при пожежі, виховувати навички обережного поводження з вогнем та сірниками, розвивати пам'ять, увагу учнів.
Форма проведення: виховна година

Обладнання: ілюстрації, пам’ятки, картки

 

Хід виховної години

І. Вступна частина

1. Привітання

       -Добрий день, діти. Сьогодні у нас з вами виховна година, тема, якої дуже серйозна, а яка саме – ви мені зараз скажете.

2. Відгадування загадки

        Червоне кошенятко по жердочці біжить (Вогонь).

Як на волі він гуляє, все навколо спопеляє, Шаленіє й злиться, а води боїться. І скільки б не їв, ситим не буває. (Вогонь)

– Правильно, а звідки береться вогонь? Відгадайте ще одну загадку.

Живуть в тісній темниці

Без страху темноти

Хлоп’ята яснолиці –

Вогню малі брати.

І мають душу щедру,

Хоч дерева сини,

Згоряючи до щенту,

Вогонь дають вони. ( Сірники )

Показ малюнка сірничка.

– Погляньте-но, діти, на цей сірничок:

Червона голівка, жовтенький бочок.

На вигляд звичайний: тонкий і малий,

Буває він добрий, буває і злий.

Він може зігріти, зварити обід.

Він плавить метал і розтоплює лід.

А може і ліс велетенський спалити,

Майно, і будинок, і все спопелити.

Друз, ви будьте з вогнем обережні

І вивчіть всі правила протипожежні.

 

3. Оголошення теми.

Отже, мова сьогодні піде про вогонь. А тема звучить так: 

«З малої іскри – великий вогонь!»

ІІ. Основна частина

1. Розповідь учителя

Вогонь – повсякденний супутник людини. Ще з давніх часів люди використовували його в своєму житті і весь час підтримували своє родинне вогнище, щоб не згасло. Вогонь – це друг. Він потрібний всюди: і в житлових будинках, і в навчальних закладах, і на заводах, і на фабриках. Ним користуються, коли потрібно приготувати обід, підігріти воду. За допомогою вогню плавлять і ріжуть метал тощо. 

Вогонь – є символом олімпійських ігор. Перед вічним вогнем біля могили Невідомого воїна люди схиляють голови, віддаючи шану загиблим. Отже, без вогню життя було б неможливе. 

Дуже люблять сірники розпалить вогонь в печі,

Всіх в кімнаті обігріти і смачний обід зварити.

Та не люблять сірники, як беруть їх малюки,

В небезпечні ігри грають, на дорослих не зважають.

І тоді страшна біда може статись, дітвора.

Вогонь добрий - стане злим, ви не впораєтесь з ним. Загорівсь один сірник, - а вже глянеш - все горить:

Гардини, меблі, іграшки... Куди ховатись від біди?

- Тож добре запам’ятайте, що бавитися сірниками не можна, адже може статися велике лихо. Якщо вогонь перекинеться на інші займисті речі, він безжально знищує все на своєму шляху. Тільки дорослі можуть запалювати вогонь – вони знають, як із ним поводитися, аби не трапилося лиха. Пожежа не виникає сама по собі. Вона виникає з вини людей. На перший погляд такі безпечні предмети, як телевізор, праска, плитка можуть стати причиною пожежі, принести не користь, а біду.

2.  Вивчення правил протипожежної безпеки

А як вже сталася біда, себе рятуйте, дітвора.

Пощади злий вогонь не знає, вас ліжко й шафа не сховає.

Як ще слабкий вогонь і дим, залий водою, ковдру кинь.

Коли не впораєшся з ним, телефонуй на «101».

А сам швиденько утікай і ще таке запам'ятай:

Коли хтось менший є в кімнаті, його з собою забирай.

Якщо багато диму у кімнаті і важко дихати тобі,

Хустину швидко намочи і рот, і ніс собі ти зав'яжи.

Ляж на підлогу - дим завжди вгорі.

Згадай, вхідні де двері, І туди мерщій повзи.

Як загорівся одяг на тобі, то з переляку ти не побіжи,

Його зніми або облий водою,

до стін, чи до підлоги притулись спиною.

Правила вивчайте, дітлахи, і не беріть ніколи сірники.

Фізкультхвилинка

Ми в пожежників пограємо,

Швидко шланги розмотаємо,

Ось так, ось так, швидко шланги розмотаємо.

(Колові рухи руками перед грудьми.)

Ось вогонь у нас горить, будемо його гасить.

(Нахил тулуба вперед з витягнутими руками. )

А тепер ми присідаємо, під дивани заглядаємо,

Чи ніхто там не лежить, дим розходиться умить.

(Присідання.)

Ось вогонь ми загасили, за парти тихенько сіли.

Ручки всі до рук взяли, працювати почали.

C:\Users\user\Desktop\image (37).jpg

3. Доповнення учителя 

Так, важко уявити навіть незначний відрізок часу, який можуть прожити люди без світла, без тепла, що дарує нам вогонь. 

Але, на жаль, вогонь приносить людям не тільки радість. Коли з ним

неправильно поводитись, може стати великим злим ворогом.  - Коли вогонь може стати Ворогом? (Коли виникають пожежі) 

C:\Users\user\Desktop\image (38).jpg

- А чому виникають пожежі? 

(Від неправильного поводження з вогнем від різних природних явищ). 

Вогонь може виникнути стихійно під час якихось природних явищ: під час землетрусів, виверження вулканів, під час грози, коли блискавка вдаряє в якийсь предмет. Це, звичайно, катастрофа.Але й пожежа може виникнути ще й від халатності самих людей, а тим більше дітей, коли неправильно з ним поводитись. 

Вогонь – це велике багаття, а пожежа охоплює дуже велику територію або приміщення. 

4.  Проблемне запитання дітям 

- А які ви знаєте ще причини виникнення пожежі? 

А) Ігнорування основних правил пожежної безпеки
б) Несправність електричної проводки
в) Займання електроприладів – несправних, саморобних або залишених без нагляду
г) Витік газу
д) Необережне використання печей і камінів
е) Необережне поводження з вогнем і пустощі дітей

C:\Users\user\Desktop\image (36).jpg

5. Доповнення вчителя 
Так, діти, пожежі можуть виникнути від кинутого сірника, від пилососа, від не вимкнутої електропраски (утюга), від електричної та газової плити, у транспорті, у лісі, на полі, у лузі. 
Вогонь охоплює спочатку дрібні, а потім більші предмети, горить спочатку кімната, а потім цілий будинок, на полі від одного запаленого колоска може згоріти ціле поле пшениці, на лузі може загорітись сіно, у лісі від маленького незатушеного багаття може згоріти ціла площа дерев, гинуть звірі, птахи, бо вони не встигнуть вчасно втекти. 

6.  Прослуховування віршованої казки "Козенята і вогонь” 

Вогонь працював у кози на печі – 
Варив їй куліш, випікав калачі. 
Вона ж годувала щоранку малят – 
Трійко біленьких своїх козенят. 
Ось мамі вже з дому рушати пора 
Лишається в хаті сама дітвора 
- Ми будем слухняні, синок запевня 
Куди ж це найменше спішить козеня? 
Воно потихеньку взяло сірники 
І вогник маленький пуска між тріски: 
- Ану, як у мами моєї гори – 
І ось уже дим потягнувсь догори 
Сердитий вогонь розходивсь, гоготить 
Сестричка з найменшим сховалась умить 
А брат не злякавсь: 
- Нуль один подзвоню! 
Врятують пожежники нас від вогню! 
- Ало! Загорілася хата в Кози! 
Адреса: Діброва, провулок Лози, 
А номер в нас другий, 
Швидше сюди! 
Мерщій порятуйте од злої біди! 
Спішили сусіди – Лисиця й Ведмідь, 
І Заєць – відомий усім скорохід. 
І мчать у машині ген-ген із гори 
Пожежники вмілі і мужні – Бобри. 
Вогонь не давався, пручався, шипів, 
Сердитий вогонь погасить не хотів – 
Не дуже він любить сидіть у печі, 
Варити куліш і пекти калачі. 
Пожежу згасили, 
Живі малюки, 
І каже Бобер, 
- Не беріть сірники! 
І мовить Коза: 
- Пам’ятайте завжди, 
Що гра із вогнем приведе до біди! 

7. Бесіда за змістом прочитаного. 
- Що стало причиною пожежі в будиночку Кози? (Гра козенят із сірниками) 
- Чи можна ховатись, коли виникає пожежа? (Ні) 
- Чи правильно викликав пожежну команду козеня-брат? (Так, чітко назвав адресу, сказав, що саме говорить. Але ще необхідно сказати прізвище і хто і телефонує). 
- Чи згодні ви з висловом: "Чиє горить, той хай і гасить”? (Ні. Треба допомагати) 
- Яке основне правило пожежної безпеки ми маємо запам’ятати? (Гра дітей із сірниками – основна причина пожежі) 

Висновок. 

Як запобігти пожежі? 

(Треба виконувати ті правила, що ми тільки-що вивчили).

 

C:\Users\user\Desktop\image (39).jpg

 

9. Ознайомлення з професією пожежників та діями учнів під час пожежі 
Отже, під час виникнення пожежі дітям потрібно обов’язково не розгубитись і погукати на допомогу дорослих. А ще зателефонувати по телефону за номером 101, щоб вам допомогли пожежники. 

Пожежники, хоробрі люди. Вони за лічені хвилини прибудуть на місце виникнення пожежі і приступлять до своїх обов’язків – гасити пожежу. Пожежними можуть бути вертольоти, кораблі, літаки, поїзди, машини. На всіх видах транспорту працюють пожежні команди, які гасять пожежі. 
Трапляється, що під час пожеж гинуть прості люди, рятуючи життя інших. Так у творі С.Я. Маршака ми можемо прочитати про хлопця, який врятував від вогню дитину, а сам зник у натовпі, навіть не назвав свого імені. 
А в одному з українських сіл на полі загорілась пшениця. Молодий комбайнер став на поле бою з вогнем. Хлопець загасив вогонь, поки прибігли на допомогу інші люди, але сам загинув від опіків. 

У 1986 році на Чорнобильській АС сталася жахлива трагедія. Було пошкоджено 4 блок реактора. Запалала пожежа і тривала досить довго. На боротьбу з вогнем поспішили тисячі людей. Багато з них загинули. Але до останнього свого подиху захищали рідну землю від катастрофи. 

Продовження розповіді 

- Чим займаються пожежники, коли немає пожежі? (Це запитання до класу). 
Так, коли немає пожежі, то пожежники тренуються, змагаються на швидкість і силу, спритність, знання, винахідливість, дисципліну, кмітливість, взаємовиручку. 
Найкращий пожежник одягає бойове спорядження за 18 секунд, через 30 секунд він займає місце в кабіні машини. 

Пожежники – професія героїчна. Пожежники – мужні, безстрашні, сильні, спритні бійці, звичайні прості люди. Кожного дня вони готуються до героїчного вчинку. Їх називають бійцями "вогняного фронту”, адже щоразу їм загрожує смертельна небезпека. 

 

10. Пам’ятка для учнів

а) Коли палає вогонь, треба швидко вибігати на вулицю через двері чи через вікно, розбивши його. 

а) Коли загорівся одяг, то треба впасти на підлогу і качатися, щоб загасити полум’я. 

в) Спасати малюків, взявши їх на руки. 

г) Якщо пожежа невелика, загасити її піском, або грубою тканиною, накинувши її зверху (ватне одіяло, шуба тощо). 

Не кожен вогонь можна гасити водою! Вода – провідник тепла. Про це ви будете вивчати пізніше, в старших класах. 

д) При опіках звернутись по телефону до швидкої допомоги за номером 103. 

11. Вікторина

1. За  яким номером  телефону  потрібно  звертатися  у випадку виникнення пожежі? (101).

2. Чому не можна гасити пожежу на електроприладах водою? (буде замикання або пораження струмом)

3. Що слід зробити, якщо в квартирі чути запах газу? (104)

4. Що може статися через витік газу? ( Вибух )

5. Чи  можна  вибивати  вікна  при  пожежі? (Ні, бо у приміщення почне поступати свіже повітря, яке прискорює горіння).

6.  Чому у дитячих закладах двері  приміщень  відчиняються назовні? (Тому, що у такому випадку при евакуації не створюється велике скупчення людей)

7.  Чому не  можна кидати у вогонь аерозольні упаковки? (Аерозольні упаковки — вибухонебезпечні).

8. На що необхідно лити воду під час гасіння :  на вогонь  чи на палаючий предмет? (На палаючий предмет)

9. Що треба  робити, якщо під час перегляду телевізора  з нього пішов дим? (Вимкнути телевізор. Викликати пожежну службу, позвати на допомогу дорослих або самому накинути на телевізор щільну тканину, ковдру).

10. На  що можна  встановлювати  електропраску? (На металеву підставку)

11. Головна вогнегасна речовина (Вода)

12.  Де в задимлених  приміщеннях  потрібно  шукати  дітей? (У шафі, під ліжком,  під  столом).

13.  Що потрібно зробити перед тим, як вийти з дому? (Все  вимкнути  з  мережі).

ІІІ. Підсумок виховної години
- Про що нове дізнались? 
- Чого навчились? 
- Кому сподобалась професія пожежника? 
- Хто мріє в майбутньому стати пожежником? 

Дякую всім за співпрацю. 

 

C:\Users\user\Desktop\image (40).jpg

 

 

C:\Users\user\Desktop\image (41).jpg

 

 

docx
Додано
30 січня 2019
Переглядів
2423
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку