Дана розробка сприяє розвику у дітей почуття патріотизму та поваги до рідної Батьківщини. Учні можуть ознойомитись з народними традиціями нашої держави.
Наша ненька - Україна
Мета:
Форма проведення: виховна година-гра, конкурси.
Обладнання: мультимедійні засоби, світлини, картки із завданнями, смайлики: жовті та блакитні.
Учасники: учні, батьки, гості.
Правила проведення гри
Я ДИТИНА УКРАЇНСЬКА
Я дитина українська,
Вкраїнського роду,
Українці – то є назва
Славного роду.
Україна – то край славний,
Аж по Чорне Море,
Україна – то лан пишний
І степи і гори.
І як мені України
Щиро не кохати?
Мене ненька по-вкраїнські
Вчила розмовляти.
За свій рідний край і нарід
Я Господа молю:
Зішли, Боже, Україні
І щастя і долю!
Ю. Шкрумелякі
Учитель. Сьогодні ми з вами пригадаємо історію нашого краю, традиції та побут нашої Батьківщини.
Проведення гри
І тур. Сходинка «Державні символи України».
!А) хліборобів;
Б) гончарів;
В) мандрівників.
А) зелено-червоний;
!Б) жовто-блакитний;
В) червоно-чорний.
А) прапор, герб та історія;
!Б) прапор, герб та гімн;
В) герб та гімн.
!А) «Ще не вмерла України ні слава, ні воля…»;
Б) «Заповіт»;
В) «Каменярі».
!А) тризуб;
Б) козак із мушкетом;
В) леопард.
А) жовтий колір – мир, блакитний – злагода;
!Б) жовтий – пшеничний лан, блакитний – колір неба;
В) жовтий – пшеничний лан, блакитний – мир.
А) Тарас Шевченко;
!Б) Павло Чубинський;
В) Микола Садовський.
ІІ тур. Сходинка «Народні символи»
А) барвінок;
!Б) калина;
В) ромашка.
А) береза;
Б) калина;
!В) верба.
А) верба;
!Б) тополя;
В) дуб.
А) черешня;
!Б) вишня;
В) абрикос.
А) вербова дощечка;
!Б) рушник;
В) вишиванка.
А) хустка;
Б) рушник;
!В) вінок.
А) коровай;
!Б) сніп;
В) вінок.
ІІІ тур. Сходинка «Народне мистецтво»
А) картини;
!Б) писанки;
В) вірші.
А) скрині;
Б) капелюх;
!В) мотанка.
А) різьбярство;
Б) малярство;
!В) гончарство.
А) вміння торгувати;
!Б) пісня;
В) мода.
А) ткацтво;
!Б) розпис;
В) різьблення.
!А) кобза;
Б) ліра;
В) скрипка.
!А) вишиванка;
Б) чоботи;
В) віночок.
ІV тур. Сходинка «Визначні постаті України».
1) Українці гордо величають себе козаками. Що означає слово «козак»?
А) кобзар;
Б) рицар;
!В) вільний воїн.
2) З-поміж перелічених виберіть прізвище гетьмана України.
А) Іван Вишенський;
Б) Антон Лотоцький;
!В) Богдан Хмельницький.
3) Ім’я цієї української художниці відоме на весь світ.
А) Леся Українка;
Б) Оксана Забужко;
!В) Катерина Білокур.
4) Український поет, твори якого перекладені 147 мовами світу. Поет-борець, художник, письменник.
А) Микола Костомаров;
Б) Євген Гуцало;
!В) Тарас Шевченко.
5) Виберіть світлину, на якій зображено українську поетесу Лесю Українку.
6) Назвіть ім’я найсильнішого українця.
!А) Василь Верастюк;
Б) Андрій Шевченко;
В) Віталій Кличко.
7) На якій купюрі зображено Івана Франка?
А) 200 грн.;
!Б) 20 грн
В) 50 грн.
V тур. Сходинка «Темна конячка»
Завдання: кожна команда за визначенням називає предмет ( процес, явище) , який описаний.
1 команда
2 команда
VІ тур. Cходинка «Мікс-лото».
Завдання: кожна команда отримує набір карток, потрібно поєднати першу і другу частину приказок чи прислів’їв . ( 1 хвилина) Кожна правильно складена пара – 1 смайлик.
VІІ тур. Сходинка «Заморочки із бочки»
Завдання: із картонної коробки з надписом «Заморочки із бочки» командир команди виймає стікер зі словом, до якого потрібно підібрати і записати до 6 прикладів. Кожне завдання виконується колективно. ( 1 хвилина)
Примітка: усі відповіді пов’язані із Україною.
Річки:…. (Південний Буг, Дніпро, Сіб, Дністер, Десна, Прип’ять, Рось)
Міста: … ( Гайсин, Київ, Вінниця, Харків, Одеса, Львів, Немирів)
Народні свята: … (Івана Купала, Різдво, Зелені святки, Масляна, Маковея, Пасха)
Народні страви: …(вареники, борщ, пампушки, крученики, картопляники, галушки)
Визначні постаті: …(Богдан Хмельницький, Тарас Шевченко, Леся Українка, Віталій Кличко, Іван Франко, Джамала)
Елементи національного костюма: … ( шаровари, кожух, жупан, очіпок, вінок, вишиванка, чобітки)
VІІІ тур. Сходинка “Подорожуємо Україною»
Завдання: за світлиною вказати місто України.
Відповідь: Кам’янець-Подільський, Київ, Умань, Вінниця, Львів, Канів.
ІХ тур Сходинка “Українською – модно!»
Завдання: замінити запозичені слова власне українськими.
Дистанція –
Райдуга –
Дефект –
Фото –
Аплодисменти –
Фонтан –
Процент –
Відповідь: відстань, веселка, вада, світлина, оплески, водограй, відсоток.
Підсумок гри
Учні вкладають на своїй половинці серця жовті та блакитні смайлики. Потім складають половинки серця в одне єдине.
Подяка учням та гостям.