Виховна година "Обираємо здоровий спосіб життя"

Про матеріал

ОБИРАЄМО ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ

Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров'я та стимулювати бажання дбати про нього; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров'я; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом; формувати бажання вести здоровий спосіб життя, поглибити знання учнів про шкідливі звички та їх вплив на здоров'я, виховувати почуття відповідальності за збереження свого здоров'я.

Обладнання: роздаткові матеріали-ілюстрації із зображенням людей, які дотримуються здорового способу життя, фломастери, олівці, журнали, ватмани, смайлики двох кольорів, кольорові долоньки, клей, ножиці.

«Усі здорові люди люблять життя»

«Єдина краса, яку я знаю – це здоров'я»

(Г.Гейне)

Перегляд файлу

ОБИРАЄМО ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ

 

Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом; формувати бажання вести здоровий спосіб життя, поглибити знання учнів про шкідливі звички та їх вплив на здоров‘я, виховувати почуття відповідальності за збереження свого здоров‘я.

 

Обладнання: роздаткові матеріали-ілюстрації із зображенням людей, які дотримуються здорового способу життя, фломастери, олівці, журнали, ватмани, смайлики двох кольорів, кольорові долоньки, клей, ножиці.

 

 «Усі здорові люди люблять життя»

 «Єдина краса, яку я знаю – це здоров’я»

           (Г.Гейне)

І. Організація учнів до уроку.

Привітання з класом. Поділ учнів на три групи.

ІІ. Повідомлення теми уроку і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: Сьогоднішня наша розмова – вільне спілкування. Нікого з вас до неї не готували заздалегідь. Кожен може висловити свою думку, поставити запитання, дати пораду, поділитися досвідом.

Сьогодні ми з’ясуємо, у чому цінність людського життя та його неповторність. Епіграфом до уроку будуть слова Леонардо да Вінчі «Пам’ятай,  життя – це подарунок; і той, хто його не цінує, на цей подарунок не заслуговує»

У кожного в житті своя дорога, але іноді ми неначе в казці стоїмо на роздоріжжі і повинні обрати свій шлях. Давайте уявимо, що перед нами три дороги:

1. Першою дорогою підеш – велике багатство знайдеш, та здоров‘я втратиш.

2.  Другою дорогою підеш – половину багатства знайдеш і половину здоров‘я втратиш.

3. Третьою дорогою підеш – нічого не знайдеш, але здоров‘я збережеш.

Оберіть свій шлях та поясніть свій вибір.

В учнів є кольорові смайлики (червоний – сумний смайлик, зелений - веселий). Діти підіймають відповідний смайлик піля того, як чують фактори, які впливають на здоров’я людини.

Фактори, що сприяють чи руйнують здоров‘я:

-        Загартовування 

-        Нікотин

-        Тривале сидіння за комп’ютером

-        Прогулянки на свіжому повітрі

-        Фізкультура

-        Наркотики

-        Алкоголь

-        Самолікування

-        Забруднення середовища

-        Правильне харчування

-        Профілактичні заходи

-        Пасивний спосіб життя

-        Вчасне лікування і консультації лікаря

-        Переїдання

-        Порушення режиму дня

-        Дотримання режиму дня

-        Негативні емоції

-        Активний відпочинок

-        Любов і повага до себе

-        Відсутність гігієни

-        Соціальні проблеми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в групах:

  1. Учні мають на партах журнали, ножиці, фломастери, клей, ватмани.
  1. Вони повинні зробити колаж на тему «Що впливає на моє здоров’я».
  2. Плакат-антирекламу «Шкідливі звички»

 

Вчитель. Здорова людина добре працює та вчиться, вона є життєрадісною і веселою. Така людина потрібна і корисна своїй сім‘ї, суспільству та державі. Здоров‘я – це спосіб життя людини. І головним у збереженні та примноженні свого здоров‘я є здоровий спосіб життя.

 

Здоровий спосіб життя – це практичні дії, спрямовані на запобігання захворюванням, зміцнення всіх систем організму й поліпшення загального самопочуття людини.

Здоровий спосіб життя – це дотримання, звичне виконання певних правил, які забезпечують гармонійний розвиток, високу працездатність, душевну рівновагу, здоров‘я.

А що ж треба робити, щоб вести здоровий спосіб життя?

Давайте дамо нашому здоров’ю «Долоньку допомоги» : на столі лежать кольорові долоньки із чинниками, які є фундаментом здорового способу життя, учні по черзі підходять до столу, обирають долоньку, кріплять її на дошку та висловлюють свою думку з приводу написаного на долоньці.

 

В основі здорового способу життя лежать такі принципи:

- відмова від шкідливих звичок;

- раціональне харчування;

- оптимальний руховий режим;

- загартування організму;

- особиста гігієна;

- позитивні емоції;

- інтелектуальний розвиток;

- етичний і духовний розвиток;

- формування та розвиток вольового початку.

Одним з факторів, що руйнує здоров’я – шкідливі звички. Назвіть їх. ( учні називають).

Ви вже багато знаєте про ці звички.

А зараз – перевірка – «Правда чи неправда».

 

1.    Чи правда, що людина, яка викурює пачку сигарет на день, одержує дозу радіоактивного опромінення у 3-5 разів вище норми, встановленої міжнародною угодою із захисту від радіації?

( Правда, бо в тютюновому димі виявлений  радіоактивний елемент – полоній, є у тютюновому димі з’єднання калію, свинцю, стронцію, що призводять до опромінення);

2.    Чи правда, що алкоголь у малих дозах корисний для здоров’я дітей та підлітків?

( Ні, проведені дослідження показали, що в молодому віці алкоголь діє на організм тільки негативно.);

3.    Чи правда, що речовини, що містяться в сигареті, не корисні, але й не містять отрути?

(Неправда. До тютюнового диму входить 4200 речовин, найнебезпечніший – аміак, що сприяє виникненню злоякісних пухлин.)

4.    Чи правда, що можна вилікуватись від наркотичної залежності?

(Ні, вилікуватись неможливо. Тільки 1-2% наркоманів мають шанс вилікуватись від наркотичної залежності за допомогою лікування, інші швидше або повільніше вертаються до вживання наркотиків. Відбувається це тому, що для відновлення атрофованого центра задоволень, що виділяє ендорфіни, потрібно не менше 10 років.)

 

А ось що говорять про куріння відомі нам усім люди, наші українські зірки, яким було поставлено по 4 запитання:

1. Чи курите Ви?

2. Чи курили Ви, коли Вам було 16?

3.Якими тоді були Ваші захоплення?

4.Ваші поради — як досягти в житті успіху?

 

Ось що вони відповіли:

1 .Чемпіони світу з боксу брати Клички відповіли, що на куріння просто не було часу, а також і бажання. Вони в 16 років займалися спортом. Порадили старшокласникам знайти заняття по душі. А головне запам'ятати, що в 16 років молодь творить своє майбутнє і потрібно цілеспрямовано працювати, а не тратити час марно, бо результати будуть протилежними.

2. Чотириразова чемпіонка Олімпійських ігор, Герой України Яна Клочкова відповіла, що в неї не те, що бажання, навіть, думки не виникало спробувати закурити. Найголовнішим в 16 років для неї були постійна праця, творча напруга, тренування, бажання досягти перемоги, не підвести своїх наставників. Вона від своїх успіхів завжди була щаслива і горда.

Кожна людина від природи наділена талантом, спробуйте якомога раніше розпізнати його в собі. Треба багато працювати, витрачати енергію на справжнє, корисне, шукати однодумців і вірити в своє покликання. Тоді успіх, визнання, повага від людей прийдуть. А це потрібно кожному.

3.Народна артистка України, переможниця міжнародного конкурсу «Євро бачення - 2004» Руслана Лижичко відповіла, що вона не курить і дуже не любить бути там, де курять. У її студії закон: «Ніякого куріння!». Вона з раннього дитинства захоплювалася музикою і мріяла стати музикантом. Тому присвячувала заняттям з музики багато часу. А щоб досягти успіхів у житті, вона радить бути сміливим і сильним у своїй справі. Причому, сильним потрібно бути передусім до себе. Дуже легко піддатись чиємусь впливу, а відстоювати свою власну думку та ідею, в яку ти справді віриш, працювати над собою - це справжня перемога. Вона особисто завжди робила так.

*   Не економ час за рахунок сну.

*   Прокинувшись, відкрий фрамугу чи кватирку і провітри кімнату.

*   Щоранку за будь-якої погоди роби зарядку.

*  Почисти зуби, вмий з милом обличчя, ноги, руки, шию, під пахвами, якщо є можливість — роби холодні обтирання.

*   Влітку ходи босоніж. Поступово привчай себе виходити на холод навіть взимку на декілька хвилин.

*   Поснідай і лише після цього йди до школи.

*  У школі перед уроками провітрюй класну кімнату.

*   Читаючи і пишучи — сиди правильно, тримай голову на відстані 35 см від книги чи зошита. Для цього використовуй підставку.

*   Дбай про чистоту голови, вух, ніг та рук.

*   Мий руки перед вживанням їжі.

*   У класній кімнаті та вдома знімай верхній одяг та взуття.

*   Готуй уроки після провітрювання кімнати або при відкритій кватирці.

*   Не читай у ліжку. Кожні 35 хвилин роби перерву.

*   Щодня проходь не менше 3 км. Бажано робити прогулянки серед природи (в лісі, саду, на квітучих луках чи в полі).

*   Жодного дня без фізичної праці. В праці — довголіття людини.

* Перед сном почисти одяг та взуття, приготуй зошити і книги, зроби прогулянку на свіжому повітрі, почисти зуби та помий ноги, провітри кімнату; а якщо можеш — спи з відкритою кватиркою, а влітку — на подвір'ї, саду чи на балконі.

 

 

ІІІ. Підбиття підсумків уроку

  • Що я дізнався нового?
  • Чого я ніколи не буду робити?
  • Що стане моїми постійними звичками?

Кожен учень отримує пам’ятку .

 

 

Полотно 

 

docx
Додано
5 квітня 2018
Переглядів
2933
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку