Виховна година " Почни день з ранкової гімнастики"

Про матеріал
Мета: формувати основи духовно-морального та фізичного розвитку особистості; усвідомити цінності власного життя і збереження здоров’я (фізичного, психічного, соціального, культурного) кожної людини; удосконалювати знання та навички ведення здорового способу життя, дотримання правил гігієни, рухового режиму.
Перегляд файлу

Година спікування. ПОЧНИ ДЕНЬ З РАНКОВОЇ ГІМНАСТИКИ

 (година здоров’я)

Мета: формувати основи духовно-морального та фізичного розвитку особистості; усвідомити цінності власного життя і збереження здоров’я (фізичного, психічного, соціального, культурного) кожної людини; удосконалювати знання та навички ведення здорового способу життя, дотримання правил гігієни, рухового режиму.

 

Х і д   з а х о д у

 

       І. ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП

 

       ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА ЗАХОДУ

 

  1. Актуалізація опорних знань

 В и х о в а т е л ь. Що таке здоровий спосіб життя? ідповіді дітей)

 — Що потрібно робити, щоб бути здоровим? ідповіді дітей)

— Що впливає на здоров’я? ідповіді дітей)

 

  1. Слово вихователя з елементами бесіди

Коли народжується син,

Сягає радість до вершин.

 Радіє мама, тато, дід —

Це ж розбруньковується рід.

Коли народжується доня,

Маленьке сонечко в долонях,

Несе вона з собою втіху,

Лад, затишок, любов під стріху.

Коли народжуються діти,

Чому б нам всім і не радіти?!

Надію й силу дай їм, Боже,

Щоб виросли вони всі гожі!

                             Т. Бойченко

 

— Здоров’я — це найдорожчий скарб. Ти радієш гарному сонячному дню і теплому дощику, зеленим молодим паросткам та веселим пташкам. Із задоволенням їздиш на велосипеді, граєшся у м’яча чи перемагаєш у комп’ютерній грі. Хвилюєшся, коли йдеш першого вересня до школи. Тобі неприємно, коли чуєш лайку!

   На що ще звертаєш увагу? Якщо важко дихати — відразу згадуєш, що слід відчинити вікно чи вийти на вулицю. Хочеться пити — шукаєш воду. Зголоднієш — знаєш, що час їсти. Занедужаєш — згадуєш про здоров’я.

   Повітрям ти дихаєш, воду — п’єш, хліб — їси. А що ти робиш із здоров’ям? Адже, здається, скільки б не витрачав, а здоров’я не зменшується.

   Здоров’я — неоціненний скарб. Але бездумно витрачати його не слід. Здоров’я цінніше за будь-які статки і багатства. Народна мудрість свідчить: «Здоров’я не купиш», «Здоров’я над багатство», «Без здоров’я немає щастя».

 

   Щоб бути здоровим...

1. Почни день з ранкової гімнастики.

2. Багато рухайся.

3. Чітко організовуй розпорядок дня.

4. Правильно харчуйся.

5. Умій володіти почуттями.

6. Роби добрі вчинки.

7. Учися бачити прекрасне.

8. Дотримуй здорового способу життя.

 

    Що впливає на здоров’я?

   Чи завжди у тебе однакове здоров’я? Звісно, ні. Воно змінюється. На здоров’я впливає навколишнє середовище — повітря, вода, ґрунт, сонячне світло, рослинний і тваринний світ. Від батьків ти отримав (успадкував) певний запас здоров’я.

   Медична служба теж опікується здоров’ям. Кожний добре знає, що його оберігають від захворювань щеплення, гігієнічні настанови лікарів. А якщо ти захворів, то медичні працівники допоможуть тобі одужати й відновити здоров’я.

   Проте найбільш впливає на зміцнення і збереження здоров’я спосіб життя людини. Люди, які ведуть малорухливий спосіб життя, неправильно харчуються, тривалий час переживають негативні емоції, поступово виснажують здоров’я, яке мали від народження, і, зрештою, починають хворіти. А якщо людина ще й курить, уживає наркотики або зловживає алкогольними напоями, то втрачає здоров’я ще швидше.

   У ч е н ь  (Момот М.)

    Вчать нас шити і тесати,

    Немовляток доглядати,

    Рахувати і читати,

    Малювати і писати,

   Хліб пекти і сад садити,

   Кашу, борщ і сталь варити,

   Пароплавом кермувати...

   А скажіть, чи треба вчити,

   Як здоровим вік прожити?

 

    — Кожній людині дається здоров’я, яке потрібно берегти і цінувати понад усе. Підтримуй своє здоров’я. Починай свій день з комплексу вправ ранкової гімнастики, загартовуй свій організм. Ти — частина природи. Тому відчуваєш її вплив, щоразу пристосовуєшся до змін у природному середовищі. Щоб легше і швидше переносити зміни погоди, слід загартовуватися. Ти знаєш, що сонце, повітря, вода використовуються для зміцнення здоров’я.

   Сонце випромінює тепло, завдяки чому все живе, що існує на Землі, отримує енергію. Людина — істота, яка, на відміну від звірів чи птахів, не має на шкірі густого захисного шару з шерсті чи пір’я. Але під дією сонячного проміння в її шкірі утворюється вітамін D. Він захищає людину від мікроорганізмів, сприяє росту і розвитку дітей. Поліпшується загальний стан людини. Завдяки дії сонячних променів поліпшуються настрій, самопочуття.

 

  1. Розучування комплексу ранкової гімнастики (демонструють підготовлені учні)

Комплекс 1 (Савченко Є.)

   Перша вправа «Потягнися вгору»

В. П. — ноги поставити на ширину плечей.

Виконання: підняти руки вгору — вдих, опустити через сторони вниз — видих. Повторити вправу 4–6 разів, темп виконання повільний.

   Друга вправа «Ковзаняр»

В. П. — ноги нарізно, руки за спину.

Виконання: нахилити тулуб праворуч, зігнувши праву ногу в коліні (видих), набути В. П. — вдих. Те саме в іншу сторону. Повторити вправу 4 рази в кожну сторону, темп виконання середній.   

   Третя вправа «Дроворуб»

В. П. — ноги нарізно, руки вгору, кисті з’єднати.

Виконання: нахилитися вперед, руки опустити вниз, пропустивши їх під ноги,— видих. Випрямитися, руки підняти вгору — вдих. Повторити вправу 4–6 разів, темп виконання повільний.

  Четверта вправа «Удари спереду і ззаду»

В. П. — ноги нарізно, руки в сторони.

Виконання: оплеск руками ззаду, оплеск руками спереду. Зробити 6–8 ударів. Дихання рівномірне, темп виконання швидкий.

    П’ята вправа. «Тік-так»

 В. П. — ноги нарізно, руки за спину.

Виконання: нахилити тулуб праворуч, а потім — ліворуч. Виконати 4–6 разів у кожну сторону, дихання рівномірне, темп виконання середній.

   Шоста вправа. «Зайчик — стрибунець»

В. П. — руки зігнути в ліктях, долоні вперед.

Виконання: стрибки на двох ногах. Виконати 12–16 стрибків і перейти на крок на місці, дихання рівномірне, темп виконання середній.

 

    Комплекс 2 (Хідірбекова Л.)

   Перша вправа «Підніми палицю»

В. П. — палиця попереду, в опущених униз руках.

Виконання: підняти палицю вгору, прогнутися в грудній частині — вдих, опустити палицю вниз — видих. Виконати вправу 4–6 разів, темп виконання повільний.

   Друга вправа «Переступи палицю»

 В. П. — палиця попереду, в опущених униз руках.

Виконання: згинаючи поперемінно ноги в колінах, переступити палицю вперед і назад. Виконати вправу 4–6 разів, темп виконання повільний, дихання рівномірне.

    Третя вправа «Повернись праворуч, повернись ліворуч»

В. П. — ноги нарізно, палиця за спиною.

Виконання: повернути тулуб праворуч, а потім — ліворуч. Виконати вправу 4–6 разів у кожну сторону, темп виконання середній, дихання рівномірне.

    Четверта вправа «Чапля»

В. П. — стоячи, ноги разом, руки на поясі.

1–2 — підняти ліву ногу, зігнуту в коліні, витягнути її вперед і опустити, пряму, на місце. 3–4 — те саме правою ногою. Темп виконання повільний. Повторити 4–5 разів.

    П’ята вправа «Приший ґудзик»

В. П. — стоячи, ноги разом, руки зігнуті на рівні грудей.

Поперемінно відводити вбік то одну, то другу руку, ніби прошиваючи тканину голкою з ниткою. Дихання вільне. Повторити 5–6 разів.

   Шоста вправа «Півник»

 В. П. — стоячи, ноги на ширині плечей.

Підняти руки в сторони (вдих), опустити вниз (видих) і поплескати прямими руками по стегнах. Темп виконання повільний. Повторити 4–6 разів.

ІІІ. ПІДСУМОК ЗАХОДУ

— Діти, навіщо потрібно робити ранкову гімнастику?

— Які комплекси ранкової гімнастики запам’ятали?

docx
Додано
22 березня 2020
Переглядів
1678
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку