Подорож до країни Вихованості
Провела: Омелюх В.О., вчитель початкових класів
Мета. Виховувати комунікативні компетентності та компетентності соціального становлення. Розширити уявлення учнів про вихованість, учити дітей оперувати ввічливими мовними формами; вправляти у вживанні ввічливих слів залежно від ситуації; виховувати бажання бути ввічливими, турботливими, чуйними.
Обладнання. Карта подорожі, великий конверт з листом, цеглинки LEGO, розгортки фігурок птахів, фрагменти срібного ключика, чарівна скринька, пам’ятки жителів країни Вихованості.
Хід заняття
І. Привітання. Організація учнів до заняття.
Доброго ранку Вам!
Доброго ранку нам!
Доброго ранку всім!
ІІ. Оголошення теми заняття.
Шановні учні 1 класу!
Ми знаємо, що ви всі розумні, гарні, слухняні. Тому запрошуємо вас відвідати нашу країну. Шлях до неї буде нелегким. Його ви подолаєте, якщо будете допомагати і підтримувати один одного. На кожній зупинці ви будете отримувати частинки ключа, які в кінці подорожі складете і відкриєте чарівну скриньку з сюрпризом.
На допомогу вам висилаємо карту подорожі і чарівних птахів-провідників, які будуть вам допомагати.
Нехай щастить!
З повагою жителі Країни Вихованості.
( Діти складають із розгорток журавликів )
ІІІ. Робота над темою заняття.
Перша зупинка. Вулиця Ввічливих
Речення з помилками.
( Діти виправляють помилки і одержують частинку ключа )
Друга зупинка. Провулок Чарівних слів
а) Мама послала Оленку до тьоті Галі за книжкою. Оленка подзвонила у двері, зайшла в квартиру і сказала…( „ Добрий день!”). Тьотя Галя саме відпочивала, дівчинці стало незручно і вона промовила… („ Пробачте, будь ласка.”) Тьотя Галя дала дівчинці книжку. Оленка сказала… („ Дякую, до побачення ”) і пішла до дому.
б) Одного разу Петрик поїхав у театр. У тролейбусі він сів біля вікна і з цікавістю розглядав вулиці. На зупинці в тролейбус зайшла жінка з маленьким хлопчиком. Петрик встав і сказав… ( „Сідайте, будь ласка.”) Жінка дуже ввічливо подякувала Петрикові… („Спасибі.”) Несподівано тролейбус різко загальмував. Петрик мало не впав і сильно штовхнув якогось чоловіка. Чоловік хотів розсердитись, але Петрик відразу ж сказав… („Вибачте, будь ласка!”)
( Діти отримують частинку ключа. )
Третя зупинка. Світлофор ввічливості
(Діти цеглинками LEGO показують червоний чи зелений колір)
-Я зачитуватиму репліки, а ви маєте сказати: де правильно говорять діти, а де ні.
1. Люба бабусю! Я з задоволенням Вам допоможу! ( З. )
2. Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі – сказала Надя бібліотекарю. ( Ч. )
3. Вибачте, будь ласка, я штовхнув вас не навмисно – сказав Сергійко в автобусі. ( З. )
4. Дайте мені хлібину, - звертається хлопець у магазині до продавця. ( Ч. )
5. Покличте до телефону Надю – сказала Оленка. ( Ч. )
- Молодці, ви справились із цим завданням і світлофор показує нам зелене світло. Ми рухаємось далі. Оленка розповість вірш про чарівні слова.
Четверта зупинка. Площа Дружніх ігор
Гра „ Будь ласка ”
Діти уважно слухають прохання вчителя і виконують лише ті які звучать зі словом «будь ласка» (присядьте, підстрибніть, поплескайте і т.д.)
П’ята зупинка. Селище Відчаклованих слів»
( Слухання оповідання В.О Сухомлинського „Чому пропала чарівна сила?”)
Треба бути ввічливим не лише в словах, а й у тоні, жестах, діях. Якщо ввічливі слова сказані грубим голосом, сердито, то вони перестають бути чарівними, вони відчакловуються. Тому говоріть ввічливі слова лагідно, з посмішкою і вони будуть вам допомагати.
Шоста зупинка. Будинок Шапокляк
Ми наближаємось до чарівної країни. Залишилася ще одна перешкода. Пані Шапокляк залишила для нас листівку.
( Шкідливі поради від Шапокляк )
« Діти, навіщо вам іти в ту країну. Залишайтеся в мене, я навчу вас робити усілякі капості. А ще:
ніколи не мийте шию, руки, вуха, обличчя, вони все одно забрудняться;
стригтися теж не обов’язково;
вранці не треба зав’язувати шнурівки, застібати ґудзики, бо вони все одно розв’яжуться і розстібнуться;
коли йдеш до товариша на день народження, то подарунок залиш вдома , він тобі самому знадобиться.»
- Що, діти, залишаємося тут?
- Ні ми не хочемо залишитися тут, бо ми чемні діти.
Діти складають ключик із частинок, які одержали, відкривають скриньку і одержують пам’ятки жителів Країни Вихованості та подарунки.
ІV. Підсумок заняття.
Посміхніться всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково
День вам всім веселим буде!