Виховна година: "Подорож із Ватиком"

Про матеріал
  • -Сприяти формуванню у дітей уявлення про енергію та енергозберігаючі технології,розуміння необхідності бережливого ставлення до використанняенергоносіїв;
  • -розвивати навички роботи із різними джерелами інформації, уміння економно використовувати електричну та теплову енергію;
  • -сприяти розвитку комунікативних навичок під час роботи у групі, уміння чути думку інших, формулювати власні переконання;
  • -виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища, сприяти вихованню активної життєвої позиції.
Перегляд файлу

 

 

 

 

http://ogorodce.ru/wp-content/uploads/2012/06/lampochka-300x225.jpg

 

 

                                                                                          Підготувала

вчитель початкових класів

                                                              Добропільської ЗОШ

                                                       І – ІІІ ступенів

                                                 Турок О.О.

 

 

 

 

 

Тема уроку:   Енергозбереження. 

                            Подорож  із  Ватиком 

Мета уроку: а). формувати  уявлення про енергію, яка є джерелом для роботи всіх технічних  пристроїв та механізмів ;

                                  б).  сприяти формуванню в учнів уявлення про енергозберігаючі технології,

розуміння ними необхідності бережливого ставлення до використання

енергоносіїв.

                                  в).  розвивати навички роботи із різними джерелами інформації, уміння формулювати думку про способи  економного використання електричної та теплової енергії, сприяти розвитку комунікативних навичок під час роботи у групі, уміння вислуховувати думку

інших, формулювати власні переконання.

                                в) виховувати бережне ставлення до навколишнього середовища, здійснювати

екологічне виховання. Сприяти вихованню активної життєвої позиції,

почуття власної причетності до загальної справи.

 

Тип уроку:   засвоєння нових знань

 

 Вид уроку:     урок-подорож

 

 Обладнання уроку:  телевізор,  мультфільм «Добра енергія», загадки,  вірші,  папір

 

                                                Хід уроку

 

  1. Організація класу.

 

      Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушаємо у цікаву і пізнавальну мандрівку, під час якої ви дізнаєтесь багато цікавого і корисного про важливий і вкрай необхідний елемент нашого життя. Нумо, відгадаймо що це: 

 

  • По дроту ходить,

          Темряву розгонить. (електрика)

 

- Так, це дійсно, електрика!

- Жодна людина не може існувати без електрики. Але потрібно уміти правильно користуватися нею, щоб уникнути небезпеки. Саме про це ми і поговоримо на сьогоднішньому уроці. А допоможе мені Ватик , молодший брат електрики. Він кмітливий, уважний і розсудливий.

- Сьогодні Ватик приготував для вас багато корисної інформації та кілька випробувань. І якщо ви успішно подолаєте його завдання. То стане справжніми друзями Ватика .Згодні?

- Тоді почнемо!

Ви погляньте у віконце,

як яскраво світить сонце.

Так навіщо, ви скажіть,

Десять лампочок горить

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ІІ.    Повідомлення теми та мети  уроку.

  • Діти, чи знаєте ви, що таке електрика? (припущення дітей)
  • Протягом тисячоліть люди спостерігали за сліпучими спалахами в небі під час грози.
  • Вони водночас приваблювали їх, а ще й дуже лякали. Бо ці зигзагоподібні спалахи були небезпечні тим, що після них гуркотів грім, іноді вони вбивали людей, палили все навколо. І лише понад 100 років тому люди зрозуміли, що це таке і приборкали електрику.
    • Людина відкрила дію електрики вже давно. Древні греки знали, що коли шматочок бурштину натерти вовняною тканиною, він буде притягувати до себе пилинки. Те ж саме трапляється, коли ви зачісуєте волосся пластмасовим гребінцем.
    • Бажаєте перевірити? Візьміть ручку, потріть себе по волоссю.. А тепер доторкніться до шматочків паперу, що лежать у вас на столі.
    • Що ж таке електрика?

Давайте замислимося:

  • Чи потрібна нам електроенергія?
  • Звідки вона до нас приходить?
  • Чи треба її берегти?
  • У природі існують заряджені частинки – електрони.

Кожен електрон несе невеликий заряд енергії. Але коли електронів збирається багато, заряд робиться більшим і виникає електрична напруга.

Відео Потік заряджених частинок, що рухається в одному напрямку, вчені назвали електричним струмом. Ось чому електричний струм може переміщатися по дроті на великі відстані.

  • Цей потік електронів має величезну силу й енергію.

Він може змусити світитися лампочку, працювати величезні верстати, машини, освітлювати вулиці та стати нашим найпершим помічником у побуті.

  • Діти, поміркуйте: а де народжується електрика? (припущення дітей)

Нашим супутником буде предмет схожий на сонечко. Вам цікаво, хто це ? От коли ви відгадаєте загадку, тоді  дізнаєтеся хто це буде.

 

  • І не сонце, і не місяць, а світить ясно, як удень.
  • А це, діти, будинок  де живе електрична лампочка.

 

         Дає електрику країні

Ця чарівниця – станція.

І здогадатись ви повинні

Що це - ……. (електростанція)

Цей будинок називається – електростанція.  Електростанції бувають різні: теплові, гідроелектростанції, атомні та інші.

  • На тепловій електростанції для народження електрики використовують газ, вугілля, нафту, торф.
  • На гідроелектростанціях працює вода, яка крутить турбіни і так виробляє електроенергію.
  • На атомних електростанціях виробляють електроенергію з радіоактивного палива. Його потрібно небагато, але воно є надзвичайно шкідливим.

ІІІ. Подорож на електростанцію.

  •                Напевно, вам цікаво, яким чином відбувається процес отримання енергії, яка так необхідна нам. Для цього ми з вами і вирушили  у подорож. Разом з нами буде мандрувати незвичайний хлопчик. Його звуть Ватик
  •                Отже, в дорогу! (відео)

 

Тепер ви переконалися, наскільки складно отримати електроенергію.

Річ у тому, що наша Земля отримує тепло від Сонця. Частина його поглинається Землею, інша – відбивається та повертається назад у космос.

 

Фізкультурна хвилинка.

 

(Діти виконують рухи, зображуючи вітер,воду,сонце).

Мандруючи з нами, Ватик показав, який складний шлях він пройшов, щоб потрапити до нас на урок.

  •                А чи знаєте ви, чому його так називають? (Відповіді дітей).
  •                Під час вимірювання чого-небудь ми використовуємо одиниці вимірювання. Одиниці вимірювання для підрахунку використаної електроенергії називаються кіловати. Подивіться на Ватика. Що він вам нагадує? (Лампочку)
  •                Усі бачили лампочку На ній є надпис «100 Ват», або «60 Ват».  Це означає, скільки енергії лампочка споживає за 1 годину.

Замість традиційних лампочок розжарювання, використовуйте енергоефективні флуоресцентні лампочки. Вони технологічно досконаліші й служитимуть вам удесятеро довше, а рахунок за електроенергію зменшиться приблизно на 20-25%.

Це, діти, енергозберігаюча лампа. Ця лампа економить 30-50% електроенергії. Якби всі системи освітлення світу перешли на енергозберігаючі технології, це б замінило працю 500 електростанцій.

В Україні економія витрати на електроенергію може складати 350 мільйонів гривен в рік.

У кожного вдома є спеціальний лічильник, який підраховує кількість використаної електроенергії, а щоб цю електроенергію заощадити,

 

Ватик хоче дати вам поради :

 

 - Виключайте всі електроприлади, які не використовуються, та не залишайте їх у режимі очікування. Виключайте всі електричні прилади, які не використовуються, оскільки навіть у режимі очікування вони споживають енергію. Це допоможе вам зберегти приблизно 80 гривень на рік. Не залишайте заряджатися мобільні телефони та ноутбуки всю ніч.

 

- Протріть електричні лампи від пилу. Витерта лампа світить на 10-15% яскравіше, ніж запилена.

 

- Закривайте штори. Закривайте штори наприкінці дня, аби тепло не залишало приміщення.

 

- Не забувайте про природнє освітлення. Використання сонячного світла – це один  із найсуттєвіших резервів економії електроенергії. Використовуйте більше природнього світла, коли це можливо. На вулиці почало темнішати – подумайте, можливо, настав час для вечірньої прогулянки або вже час подумати про сон? Стало важко читати? Спробуйте сісти ближче до вікна або відкладіть читання на завтра.

 

- Тримайте вікна чистими. Запилене скло може поглинати до 30% світла. Тримайте їх чистими.

 

- Кип’ятіть лише стільки води, скільки вам потрібно, та не забувайте чистити чайник від накипу

 

Який ми можемо зробити висновок? 

                        Енергію необхідно зберігати!

 

Похожее изображение

 

3.Гра «Впізнайте».

 

  •                Діти, відгадайте загадки і  назвіть прилади, які використовують енергію.

 

 Я завжди на мотузку

На столі чи у кутку,

До розетки як припнусь,

Мовби човен рушу в путь,

Згладжу хвилі всі, будь ласка.

Як я звусь? (електропраска)

Тато наш привіз улітку

Морозцю біленьку скриньку

І тепер ця біла скринька,

Служить влітку нам і взимку.

Береже продукти –

М'ясо, рибу, фрукти. (Холодильник)

 

Ось  машина – в ній насос.

http://ogorodce.ru/wp-content/uploads/2012/06/lampochka-300x225.jpgЦе -  звичайний…пилосос

 

Мама голову помила,

Потім…(феном) посушила

 

Може він порахувати,

 Може він пісні співати,

 Малювати і писати,

 Помилки перевіряти.

 Може він листа прийняти,

 З другом швидко нас зв’язати,

 Він багато чого може

 І завжди нам допоможе! (комп’ютер )

Диво-скринька, в ній - вікно.

У вікні – щодня кіно. (телевізор)

 

Всередині горить, а по боках вода кипить. (Самовар)

 

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

 

Перегляд мультфільму «Добра енергія»

 

VI. Домашнє завдання: 

 

Складіть  гасло яке буде нагадувати вам та членам вашої родини про те, що необхідно вимикати світло. Розташуйте його біля вимикачів, електроприладів тощо.

 

docx
Додано
18 липня 2018
Переглядів
925
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку