Мета: виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю; формувати переконання у нетлінності духовних скарбів народу, повагу до символів України, до своїх батьків; спонукати учнів до усвідомлення ними необхідності бути корисними своїй державі.
«Прийди до серця, Україно, благослови добром мене!»
Мета: виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю; формувати переконання у нетлінності духовних скарбів народу, повагу до символів України, до своїх батьків; спонукати учнів до усвідомлення ними необхідності бути корисними своїй державі.
Обладнання: святково прибраний клас: стіл з вишитою скатертиною, хліб-сіль, стенд «Державні символи України», рослини-обереги, малюнки, плакати.
Епіграф:
Ми – вільні люди!
Ми, неначе, квіти,
Що виростають в полі чи гаю.
Нам цілувати небеса і вітер,
І долю мати, як вони, свою.
І буде доля, наче цвіт калини,
В розповені невипитих щедрот,
Бо є держава наша – Україна,
І є її невтрачений народ.
Василь Олійник
Хід проведенняуроку
І. Організаційний момент
Учитель:
У кожного з нас є своє родинне вогнище, є дім, в якому ми живемо. А ось коли скласти наші маленькі батьківщини, вийде велика держава — Україна. Це — наша земля, наш рідний край, наша країна з талановитими людьми, із чарівною піснею, що дивує весь світ, із мальовничою природою, багатющими народними традиціями.
Народитись українцем — це велика честь і слава, рідний край свій полюбити — найважніша з усіх справа!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
1 учень: Моя Україно!
На росах, на водах,
На всіх переходах
Курличеш мені в журавлиних ключах.
Моя Україно, родина-країно,
Ясні небеса в материнських очах.
Учитель:
Україна… Рідний край… Золота чарівна сторона. Скільки ніжних, лагідних слів придумали люди, щоб висловити свою гарячу любов до краю, де народилися і живуть. З давніх - давен линули по світу слова про Україну, про її щирий, веселий і працьовитий народ, про лани широкополі і Дніпро, і кручі, гаї зелені.
Діти, де б ви не жили: серед безкрайого степу чи в оточенні віковічних лісів, біля високих гір чи синього моря, у місті чи у селі – все це зветься одним словом – Україна. Саме тому тема нашого уроку: «Прийди до серця, Україно, благослови добром мене!».
ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
Зверніть увагу на епіграф нашого уроку ( учень зачитує епіграф) – ці слова В. Олійника присвячені незалежності нашої держави. Так, тепер ми вільні, але до цього був довгий шлях. Давайте пригадаємо деякі його сторінки.
Гронування «Кольори прапора»:
Синій – вода, небо, волошки, незабудки …
Жовтий – сонце, лан пшениці, зерно, соняшник …
Мозковий штурм
(Вчитель зачитує статтю 1,20 Конституції України)
(перегляд презентації « Державні символи України»)
Отже, діти, 24.08.2016 року ми будемо святкувати скільки років незалежності України?
Учитель:
Нема життя без України, бо Україна - це мати, яку не вибирають, бо Україна - це доля, яка випадає раз на віку, бо Україна - це пісня, яка вічна на цій землі.
Гра « Знайди відгадку»
- Дайте найбільшу кількість правильних відповідей, а відгадку – малюнок прикріпіть на промінчик
Учитель:
Україна — це наша земля, наша країна з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею і мудрими співучими людьми.
- А які в вас викликає асоціації слово «Україна»? Чим славиться Україна? Якими урожаями багата? ( учні прикріплюють на дошку слова асоціації)
Звучить пісня «Зеленеє жито»
- Ми часто чуємо словосполучення «рідна земля», «рідний край». Що означають вони? Послухаємо вірші:
2 учень: Поле широке, небо високе
В променях сонця сія.
Верби. Калина… В даль пісня лине –
То Україна моя.
3 учень: Моя Україно, тебе я кохаю –
Тут дім мій, тут друзі живуть.
Тут мовою рідною пісня лунає
І мальви по селах цвітуть.
4 учень: Україно, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна,
Ти навік у нас одна,
Ти, як мати, найрідніша,
Ти з дитинства наймиліша,
Наша отча сторона.
5 учень: Одна Батьківщина, і більш не буває.
Місця, де родилися, завжди святі.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
Робота в групах
Кросворд
1. Як називається герб нашої держави? (Тризуб).
2. Які гори України ви знаєте? (Карпати).
3. Як називається найбільша річка України? (Дніпро).
4. Який птах є символом України? (Лелека).
5. Столиця України? (Київ).
6. Кущ-символ України? (Калина).
7. Збірка віршів Т.Г.Шевченка? (Кобзар)
|
Т |
Р |
И |
З |
У |
Б |
|||||
|
К |
А |
Р |
П |
А |
Т |
И |
||||
|
Д |
Н |
І |
П |
Р |
О |
|||||
Л |
Е |
Л |
Е |
К |
А |
||||||
|
|
К |
И |
Ї |
В |
||||||
К |
А |
Л |
И |
Н |
А |
||||||
К |
О |
Б |
З |
А |
Р |
||||||
Складання учнями речень про Україну
Робота в парах
Складання вислову «Ти в моїм серці,Україно!» з розрізної мозаїки
Розсипанка
Х*Ч М*Л*Й Я, Н*В*Л*К*Й,
З*Т* Д*БР* ЗН*Ю,
Щ* КР*Й Р*Д*Н*Й - УК*А*Н*,
Я Ї* К*Х*Ю.
ІV. Рефлексія
Заключне слово вчителя
Любов до мами і до тата, любов до рідних, любов до Батьківщини – це найсвітліші і найвищі почуття. Коли така любов є в серці, тоді людина добра, щедра, відважна. Ви - майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею підносьте культуру нашої держави.
1