Виховна година «Прийди до серця, Україно, благослови добром мене!»

Про матеріал

Мета: виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю; формувати переконання у нетлінності духовних скарбів народу, повагу до символів України, до своїх батьків; спонукати учнів до усвідомлення ними необхідності бути корисними своїй державі.

Перегляд файлу

«Прийди до серця, Україно, благослови добром мене!»

Мета: виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю; формувати переконання у нетлінності духовних скарбів народу, повагу до символів України, до своїх батьків; спонукати  учнів до усвідомлення ними необхідності бути корисними своїй державі.

Обладнання: святково прибраний клас: стіл з вишитою скатертиною, хліб-сіль, стенд «Державні символи України», рослини-обереги, малюнки, плакати.

Епіграф:

Ми – вільні люди!
Ми, неначе, квіти,
Що виростають в полі чи гаю.
Нам цілувати небеса і вітер,
І долю мати, як вони, свою.
І буде доля, наче цвіт калини,
В розповені невипитих щедрот,
Бо є держава наша – Україна,
І є її невтрачений народ.
Василь Олійник

 

                                             Хід проведенняуроку

І. Організаційний момент

Учитель:

У кожного з нас є своє родинне вогнище, є дім, в якому ми  живемо. А ось коли скласти наші маленькі батьківщини, вийде велика держава — Україна. Це — наша земля, наш рідний край, наша країна з талановитими людьми, із чарівною піснею, що дивує  весь  світ, із мальовничою природою, багатющими народними традиціями.

Народитись українцем — це велика честь і слава, рідний край свій полюбити — найважніша з усіх справа!

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

1 учень: Моя Україно!

                 На росах, на водах,

                 На всіх переходах

                 Курличеш мені в журавлиних  ключах.

                 Моя Україно, родина-країно,

                 Ясні небеса в материнських очах.

Учитель:

     Україна… Рідний край… Золота чарівна сторона. Скільки ніжних, лагідних слів придумали люди, щоб висловити свою гарячу любов до краю, де народилися і живуть. З давніх -  давен  линули по світу слова про Україну, про її щирий, веселий і працьовитий народ, про лани широкополі і Дніпро, і кручі, гаї зелені.

   Діти, де б ви не жили: серед безкрайого степу чи в оточенні віковічних лісів, біля високих гір чи синього моря, у місті чи у селі – все це зветься одним словом – Україна.    Саме тому тема нашого уроку: «Прийди до серця, Україно, благослови добром мене!».

 

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

     Зверніть увагу на епіграф нашого уроку ( учень зачитує епіграф) – ці слова В. Олійника присвячені незалежності нашої держави. Так, тепер ми вільні, але до цього був довгий шлях. Давайте пригадаємо деякі його сторінки.

 

Гронування  «Кольори прапора»:

Синій – вода, небо, волошки, незабудки …

Жовтий – сонце, лан пшениці, зерно, соняшник …

Мозковий штурм

  • В якому році Україна стала незалежною?
  • Коли та в якому юридичному документі остаточно визнана незалежність України як держави світу (1996 р. Конституція України)?

(Вчитель зачитує статтю 1,20 Конституції України)

  • Що є державними символами України?

(перегляд  презентації « Державні символи України»)

     Отже, діти, 24.08.2016 року ми будемо святкувати скільки років незалежності України?

  Учитель:

    Нема життя без України, бо Україна - це мати, яку не вибирають, бо Україна - це доля, яка випадає раз на віку, бо Україна - це пісня, яка вічна на цій землі.

Гра « Знайди відгадку»

- Дайте найбільшу кількість правильних відповідей, а відгадку – малюнок прикріпіть на промінчик

 

  • Назва нашої держави( Україна)
  • Столиця України ( Київ)
  • Державний герб України (Тризуб)
  • Який кущ є народним символом України?  (Калина)
  • Без чого не обходиться жодне свято Великодня? (Паски, писанок)
  • Улюблена страва українців (Вареники)
  • Основний Закон України  (Конституція)
  • Що колись матері дарували своїм дітям на щастя, на долю, виряджаючи в дорогу? (Рушник)
  • Гніздо якого птаха, звите на оселі, є символом добробуту та  злагоди? (Лелеки)
  • Символ, який одягають дівчата на голову в свята (Вінок)

 

 

 

 

 

 

Описание: Описание: http://atn.ua/sites/default/files/Ukraina-karta.png 

Описание: Описание: http://dramatica.org.ua/images/thumb/8/8f/Kujv_Misto_01.jpg/300px-Kujv_Misto_01.jpg 

Описание: тризуб 

 

 

Описание: fca50270b9b8Описание: %D0%B2%D1%96%D0%BD%D0%BE%D1%87%D0%BE%D0%BA-135-%D0%B3%D1%80%D0%BD 

 

 

 

Описание: 3151004626 

Описание: f62ba5cc36a97e9c9dfaa377f1ef5504 

 

 

Описание: 00096779_n1Описание: petuhi_1245666454Описание: kaluna 

    

 

 

 

 

 

Учитель:

 Україна — це наша земля, наша країна з багатовіковою історією,   мальовничою  природою,  чарівною  піснею  і мудрими співучими людьми.

- А які в вас викликає асоціації слово «Україна»? Чим славиться Україна? Якими урожаями багата? ( учні прикріплюють на дошку слова асоціації)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Звучить пісня «Зеленеє жито»

- Ми часто чуємо словосполучення «рідна земля», «рідний край». Що означають вони?  Послухаємо вірші:

 

2 учень: Поле широке, небо високе

            В променях сонця сія.

            Верби. Калина… В даль пісня лине –

            То Україна моя.

 

3 учень: Моя Україно, тебе я кохаю –

Тут дім мій, тут друзі живуть.

Тут мовою рідною пісня лунає

 І мальви по селах цвітуть.

 

4 учень: Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна,

Ти, як мати, найрідніша,

Ти з дитинства наймиліша,

Наша отча сторона.

 

5 учень: Одна Батьківщина, і більш не буває.

Місця, де родилися, завжди святі.

Хто рідну оселю свою забуває,

Той долі не знайде в житті.

 

Робота в групах

Кросворд

1. Як називається герб нашої держави? (Тризуб).

2. Які гори України ви знаєте? (Карпати).

3. Як називається найбільша річка України? (Дніпро).

4. Який птах є символом України? (Лелека).

5. Столиця України? (Київ).

6. Кущ-символ України? (Калина).

7. Збірка віршів Т.Г.Шевченка? (Кобзар)

 

 

 

 

 

Т

Р

И

З

У

Б

 

К

А

Р

П

А

Т

И

 

Д

Н

І

П

Р

О

Л

Е

Л

Е

К

А

 

 

К

И

Ї

В

К

А

Л

И

Н

А

К

О

Б

З

А

Р

 

 

Складання учнями речень про Україну

Робота в парах

Складання вислову «Ти в моїм серці,Україно!» з розрізної мозаїки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розсипанка

Х*Ч  М*Л*Й  Я,  Н*В*Л*К*Й,

З*Т*  Д*БР*  ЗН*Ю,

Щ*  КР*Й  Р*Д*Н*Й  -  УК*А*Н*,

Я  Ї*  К*Х*Ю.

ІV. Рефлексія

Заключне слово вчителя

      Любов до мами і до тата, любов до рідних, любов до Батьківщини – це найсвітліші  і найвищі почуття. Коли така любов є в серці, тоді людина добра, щедра, відважна. Ви - майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею підносьте культуру нашої держави.

1

 

doc
Додано
18 березня 2018
Переглядів
1407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку