Виховна година «Шевченко народний поет і художник, Великий Кобзар - геній українського народу»

Про матеріал

Виховна година:

«Шевченко народний поет і художник,

Великий Кобзар - геній українського народу»

Перегляд файлу

Картинки по запросу кольоровий портрет шевченка 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година:

«Шевченко народний поет і художник,

Великий Кобзар - геній українського народу»

 

Вихователь ГПД

Фока І.С.

 

Мета. Розширити знання учнів про генія українського народу – Т.Г.Шевченка; ознайомити учнів з біографією поета, його творчістю; розвивати мовлення, мислення, увагу; виховувати любов до книги, бажання читати твори Т.Г.Шевченка; виховувати почуття гідності і любові за свій народ, прагнення зберігати в пам’яті історію свого народу. 

 

Обладнання: портрет Т.Г.Шевченка, «Кобзар»,виставка творів поета, репродукції картин поета, мультимедійна презентація. 

 

План заняття 

Організація групи

Математична розминка

Чистомовка

Гра «Шифрувальник»

Повідомлення теми та мети заняття

Біографія   вправа «Ажурна пилка»

 Перегляд відео презентації

Розгадування ребуса

Дидактичні завдання

*Заповнити кросворд

*Робота над  прислів'ями

*Відновити вірш

*Гра «Характеристика Т.Г.Шевченка»

*Вправа «Сенкан» про Кобзаря

*Відновити вірш за допомогою піктограми

*Вправа «Кола вена» Т.Г.Шевченко та Л.Українка

*Хвилинка ораторів

 Підсумок заняття

 

 

 

Хід заяття
І. Організаційний момент. 
В добрий день і в добрий час 
Ми зібралися із вами. 
Тихо надворі, ні вітру, ні хмар, 
Ані шелесне верба височенька. 
Наша група  має «Кобзар», 
І вголос читає Шевченка. 

Математична  розминка

Яке сьогодні число?      9 березня

Назвіть сусідів числа 9       -         8,10

Як називаються числа при додаванні (відніманні)?

Знайдіть суму    чесал:        1814        -          1+8+1+4=14

                                               1861        -         1+8+6+1=16

                                               2017        -         2+0+1+7=10

Тепер порівняйте ці числа              14<16>10

 

Знайдіть різницю чисел:       1861                          2017                   2017

                                                 1814                          1814                   1861                                                                    .                                                    47(прожив)            203(д.н)            156(д.см.)

 

Шукаючи суму чисел ми справді робили розминку, а ось,що то за  числа які ми отримали шукаючи різницю ми дізнаємося у нашому занятті пізніше                                        

   3.Чистомовка

-Тепер  побудьмо маленькими поетами, добиратимемо рими.

        Емо-емо-емо  -   в Україні ми живемо.

        Ай-ай-ай -   дуже любим ми свій край.

        На-на-на  -  надворі уже весна.

        Но-но-но -   сонце заглядає у вікно.

        Гі-гі-гі -  прийшли гості дорогі.

        Ет-ет-ет -  до нас у клас прийшов поет.

- Діти, а хто такий поет? (людина, яка пише поезії).

- Який поет завітав до нас? (Т.Г.Шевченко).

IIІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Гра «Шифрувальник». 

Щоб дізнатися тему   проведемо гру «Шифрувальник». Треба прочитати вислів на дошці

ШевченконароднийпоетіхудожникВеликийКобзаргенійукраїнськогонароду

- На занятті ми будемо говорити про дитинство та життя, Т.Г.Шевченка, про його творчість, спробуємо себе в ролі  поетів  та ораторів.

Біографія   вправа «Ажурна пилка»

     203 роки тому, 9 березня 1814 року, в с. Моринці на Черкащині у великій селянській родині народився хлопчик, якого назвали Тарасом. Згодом, коли хлопчик був ще зовсім маленьким, родина переїхала жити до с. Кирилівка. Тут і пройшло дитинство Т.Г.Шевченка.

     Батьки Тараса були кріпаками. Кріпак -  це людина, «закріплена» за паном. Кріпаки з ранку до ночі працювали  на ланах у багатіїв. Вони виконували все, що загадували пани. За невиконання наказів пана кріпаків карали. Дуже стомленими щодня поверталися кріпаки додому, тому працювати на своєму полі в них не залишалося ні сил, ні часу.

     Родина була велика: батько Григорій, мати Катерина, Тарасик, три сестрички (Катря, Ярина, Марійка), два братики (Микита, Йосип)  і дідусь Іван. Усього девятеро.

      Гарно було в Кирилівці. Коло хати - розкішний квітник, стара крислата верба, за хатою садок, неподалік в’ється річечка.  Пізніше Т.Г.Шевченко напише про своє село:

          Село! І серце одпочине.

        Серед цієї краси зростав малий Тарас. Піклувалися про нього добра мати та старша сестра Катерина. Любив Тарас неділю,  коли людей не гнали на роботу до панів, і всі були в хаті. Тоді збирались усі довкола дідуся. Слухали його розповіді про минуле, різні цікаві історії.

       З любов’ю про свого дідуся Шевченко напише:

           І досі сниться: під горою

           Меж вербами та над водою

           Біленька хаточка. Сидить

           Неначе й досі сивий дід

           Коло хатиночки і бавить

           Хорошеє та кучеряве

           Своє маленькеє внуча...

   Хлопчик з малих років був дуже допитливим і розумним, мав велике бажання вчитися. Тому батько віддав його в науку до дяка. Наука Тарасу давалася легко, але відзначався він непосидючістю та норовливістю, за що часто бував битим. Хлопчик успішно подолав науку, мужньо переносячи всі суворі кари і знущання дяка.

   У маленького Тараса було  захоплення: він дуже любив малювати. Малював кожної вільної хвилини, малював усе, що бачив навколо: деревце, квіточку, струмочок, качечку. І від цього отримував велике задоволення.

-Хоч Тарас прожив лише 47 років та дитячі роки поета були тяжкими, сирітськими, безрадісними. Коли Тарасові було 9 років померла його мати. А в 11 років від злиднів і важкої роботи помер батько. Хлопчик залишився сиротою. Тарас дуже хотів читати, писати, малювати. Як випадала вільна хвилина він , сховавшись у бур’янах, малював усе, що бачив довкола. Дуже хотів вчитися. Та вчитися прийшлося при церковній школі у дяка. Потім служив у пана Енгельгарда хлопчиком – козачком. На життєвому шляху зустрів багато розумних людей, які побачили в ньому талановиту людину і викупили з неволі, допомогли з навчанням в Академії художеств. Ставши вільною людиною  Тарас написав багато поетичних творів, які увійшли до збірки «Кобзар». Пани і цар злякалися віршів і заслали поета у далеку пустелю – на заслання, подалі від рідної України. Але не скорився Тарас і потайки писав і малював. Через 10 довгих років повернувся він із заслання змучений, хворий, але не зломлений.

 Завтра будемо відзначати 156 років, як помер Т.Г.Шевченко в Петербурзі, пізніше його було перепоховано у Каневі на Чернечій горі, яка тепер зветься Тарасовою.  Народ пам’ятає про свого Кобзаря, вшановує його пам’ять : його ім’ям названо парки, театри, вулиці. У 1939 році його ім’я присвоєно Київському державному університету. На майданах міст і сіл споруджено пам’ятники поету. Не лише в Україні вшановують його пам’ять. В багатьох країнах світу : Канаді, Угорщині, США, Парагваї, Франції, Аргентині стоять пам’ятники Шевченку.

Хто може розгадати зашифровані числа?
Презентація

- Розгадайте ребус.

Кобзар

 ”Кобзар” Т.Г.Шевченка

- Діти, пригадайте, як часто називають Т.Г.Шевченка? (Кобзарем).

 А чому? Хто такі кобзарі?

(Колись у давнину ходили по Україні старі люди, часто вони були сліпі, співали про тяжке життя. Співаючи, вони грали на старовинному музичному інструменти - кобзі. Назва інструмента і дала їм ім’я - кобзарі).

Шевченко не грав на кобзі, не співав пісень на дорогах України. Але коли чуєш його твори, то ніби чуєш ніжну, сумну пісню про тяжке життя народу.

Чому ж такі сумні вірші писав Т.Г.Шевченко? Бо  дуже любив свою Україну, свій  народ, який страждав від знущань панів. Адже він і сам зазнав багато страждань, особливо, коли став сиротою.

 - Свою першу збірку віршів поет назвав “Кобзар”. Входило до неї 8 поезій. Згодом виходили нові видання “Кобзаря”, у яких вже було набагато більше поезій.

Відновити вірш.

     Велику книгу _________,                                           дорослі й діти

     І «Кобзарем» її _________.                                        заповіти

     В тім «Кобзареві» зложив _______,                           написав

     Щоб знали всі: _________ й _____.                           назвав

 

  Заповнити кросворд.

     1. Назва місяця, в якому народився Тарас.

     2. У якій сім’ї народився Тарас?

     3. Скільки років було Тарасові, коли померла мати?

     4. Як називалась перша книжка віршів поета?

 

 

3

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          4               

 

 

                                       1

 

 

 

 

 

1.Робота в парах             З’єднай прислів’я

 - До даного початку знайди закінчення прислів’я та з’єднай їх.

Шевченкові твори                                                              облетів увесь світ.

Шевченко дужий був не силою,                                       народу великий дар.

Тарасів заповіт                                                                   то правда жива.

Тарасів «Кобзар»                                                               вічно житиме Тарас.

Тарасові слова –                                                                 сяють, мов ясні зорі.

Хто з Шевченком знається,                                              той розуму  набирається.

Ми Шевченка славить будемо                                            а словом мудрим.

В наш чудовий час                                                             і ніколи не забудемо.

 

Розсипанка

Із слів складіть назви творів Т.Г. Шевченка.:

«з-під, вода, тече, явора»;

«край, палає, світає, неба»;

«моя, зоре, вечірняя»;

 «калина, у, лузі, зацвіла, червона»;

«землю, встала, сонну, весна, чорну, розбудила».

 

Дидактична гра «Характеристика Т.Г. Шевченка»

Порадьте дітям підібрати слова на першу букву, які характеризують поета.

Ш – (швидкий, шановний)

Е – (ерудований);

В – (волелюбний, вільний, видатний)

Ч – (чемний, чесний, чуйний)

Е –  (енергійний)

Н – (наполегливий, настійливий, невблаганний, невтомний)

К – (кремезний, культурний)

О – (осиротілий, обдарований, особливий, освічений).

 Творче завдання.

     На закінчення виконаємо завдання творчого характеру – складемо сенкан (вірш-п’ятирядник) до слова Ш е в ч е н к о. План складання сенкана на дошці.

     1. Хто? ___________.

     2. Який? __________, ___________.

     3. Що робив? ___________, __________, ___________.

     4. Речення. ___________   ___________   ___________   __________.

     5. Слово-синонім. ____________.

 

 

 

 

 

Відгадати вірш за картинкою

Вправа «Кола Вена»  Т.Г. Шевченко та Л. Українка

Хвилинка ораторів

Підсумок заняття. 

Ми дізналися про те, яке важке дитинство і життя було у Тараса Шевченка. І пророчі слова батька збулися, бо з малого Тараса вийшов великий художник і народний поет, наша гордість. В Українці називають його своїм Кобзарем.

Куди б не закидала доля Тараса Шевченка, він завжди пам’ятав і любив рідний край – Україну.

Любіть і ви Україну, як любив її поет. Бережіть її, як берегли ваші діди і прадіди.

Читайте твори Великого Кобзаря і ваша мова теж буде гарною, чарівною, барвистою – бо українська мова – одна з найщиріших мов світу.

 

 

Похожее изображение


Похожее изображениеПохожее изображение 

/Files/images/тече вода.png/Files/images/світає.png

 

D:\Всі фото\робота\Відкриті виховні заняття\Т.Г.Шевченко\P3090595.JPG

 

docx
Додано
13 березня 2018
Переглядів
3389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку