Виховна година "Сім’я та сімейні цінності".
Мета: формування у дітей важливості та ролі сім'ї в житті людини;духовних та моральних якостей,свідомої поваги до сімейних цінностей.
- виховувати почуття любові та поваги до батьків, гордість за свою сім'ю;
Обладнання: Силует долоні, тлумачний словник, портрети мам, пофарбований будинок, прислів’я, кольоровий папір, клей, ножиці.
А) Діти , вгадайте загадку:
П’ять братів, п’ять силачів
І пишуть,і майструють,
Хоч і здаються малими,
Можеш все робити ними.
Хто вони ?Зумій вгадати?
Ось такі п’ять і п’ять
Здогадайтесь, як їх звать?
Відповідь: пальці.
Б) Фізхвилинка для пальців.
Я пропоную зробити масаж руки, щоб дати правильні відповіді .
“Цей палець - дідусь,
Цей палець- бабуся,
Цей палець-тато,
Цей палець-мама,
Цей палець -я
Ось і вся моя сім’я.
-Так про що ця гра?
Відповідь: Про сім'ю.
Формулювання учнями теми
Тоді тема нашої виховної години яка? Відповідь: Сім'я.
1. Працюйте в парах.
У вас на столі силует долоні. Знайдіть найменші пальці-мізинці.
-Подивіться, хто найменший?
Це ви!
- Як вас ласкаво називають у сім'ї? Ми знаходимо капелюх, що вказує на дитину, і одягаємо на маленький палець.
А) Вгадайте загадку
Хто любов’ю зігріває,
Все на світі устигає?
Хто тебе завжди втішає,
Умиває,одягає?
Хто турбується за вас
Увесь час?
Відповідь: мама.
Б) Історії дітей про своїх мам.
Ви намалювали красиві портрети своїх мам, розповідаєте про них.
Ми знаходимо капелюх із зображенням мами і надягаємо на безіменний палець.
В) Загадка про тата.
Він все може, все уміє
Він сильніший і храбріший,
Штангу підніма, як вату
Ну, звичайно,хто це ... тато
-Які ласкаві слова ви можете сказати про своїх тат? Почнемо зі слів: мій тато самий...
Ми надягаємо шапку із зображенням тата на середній палець.
Г) Загадка про бабусю.
Хто на кухні з ополоником
Біля плити завжди стоїть?
Хто нам ремонтує одяг,
Пилесосом хто гудить?
Хто на світі всіх смачніше
Пиріжки свої пече?
Хто главніше навіть татка?
Це,звичайно,рідна бабця.
Про бабусю складено багато пісень. Я пропоную заспівати пісню "Наша бабуся" .
Ми надягаємо капелюх із зображенням бабусі на вказівний палець.
Д) Вірш про діда
У нас залишився один палець - великий. Хто це? Відповідь: Дідусь.
У мене є дідусь хороший,
Зробить все,що я попрошу.
Працювати в нього вчусь,
Стану майстром ,як дідусь.
Ми надягаємо капелюх з образом дідуся на великий палець.
-Що сталося на нашій долоні? Відповідь: Велика, доброзичлива родина.
-І бабуся, і мама, і тато, і дідусь, син, дочка, хто це? Відповідь: Члени сім'ї.
2) Робота з тлумачним словником .
-Як ти думаєш, що таке сім'я? Відповідь: Будинок, де тепло, комфортно, де тебе люблять рідні, близькі люди.
-Щоб точно з’ясувати визначення слова сім'я, ми можемо подивитися в словник. (Ми надягаємо на дитину шапку «мудрець», і він читає визначення).
Сім'я - група близьких родичів, які живуть разом.
Цілком правда, це люди, з якими ми живемо, відпочиваємо, проводимо канікули і у важкий час вони нам допомагають. У сім'ї ми набуваємо уяву про життя, вчимося оцінювати свої вчинки.
3) Робота з віршем Н.Чемерис "Що таке сім’я?"
Я пропоную відвідати одну сім’ю.
Що таке сім’я?
Розкажу вам, друзі, я,
Що таке моя сім’я.
Разом дружно проживаєм
І пісні про це співаєм.
Люба матінка моя —
Як пишаюсь нею я!
В неї руки золотії,
Серцем кожного зігріє.
Тато сильний і завзятий —
Він господар в нашій хаті.
Все майструє, все ладнає,
Бо до всього хист він має.
Дід і бабця у пошані —
Вони праці ветерани.
Всіх онуків міцно люблять
І, як пташенят, голублять.
Є у мене ще й брати —
Кращих в світі не знайти.
Ось і вийшло: всіх сім “я”,
Знайте, це і є сім’я.
Слова: спокій, ворожнеча, хвороба, любов, ненависть, чистота, добро, щастя, сварка, дружба, згода, грубість.
-Чому так хорошо герою цього вірша?
-Чи ви хотіли б жити в такій родині?
Вибери слова,які «живуть» в такій сім’ї.
Хотілося б , щоб слово здоров’я «жило» в кожній родині.
4) Музична фізхвилинка.
5) Робота в групах (діти, об'єднані в групах інтересами, повторювали правила роботи в групах та девіз):
Разом не складно
Разом не тісно,
Разом легко
І завжди інтересно.
Гра "Будівельники" (на дошці малюнок будинку)
- Що може бути важливішим, ніж затишний будинок, де вас завжди будуть розуміти, підтримувати, співчувати.
-Як побудувати такий будинок щастя?
- З чого почати?
Будівництво будь -якого будинку починається з фундаменту.
1гр.: Виберіть слова, пов'язані зі словом будинок (слова прикріплені до фундаменту).
2гр.: Виберіть слова, пов’язані з сім’єю (слова прикріплені до стін).
3гр.: Виберіть слова, що належать до сильної родини (слова прикріплені до даху).
4гр.: Виберіть слова, які говорять, якими повинні бути члени сім'ї (слова прикріплені біля вікна).
Ви вибрали сильний будівельний матеріал, кожен з вас дав частину своєї душі.
6) Робота з прислів’ями.
Про сім'ю складено багато прислів’їв. Ваше завдання: поєднати початок та кінець прислів’я.
Де любов і порада, там горя ....... не буває.
Де мир і лад не потрібен і ... .. клад.
В гостях хорошо, але вдома ... ... краще.
В своєму будинку ....... і стіни помагають.
Вся родина разом, .... так і душа на місці.
-Я сподіваюся, що всі члени вашої родини будуть сходиться частіше.
7) Проект "Моя родина"
Кожна група з кольоровим папером, клеєм, ножицями зображують сім'ю.
8) Підсумок. Рефлексія.
Поруч з нашим будинком виросло "дерево бажань". Якщо вам було комфортно в нашій виховній годині, і у вас є якесь бажання, то ви можете взяти стрічку будь -якого кольору і прив’язати її на гілочку дерева. Це бажання, безумовно, здійсниться.