Виховна година " Скажи "Ні" БУЛІНГУ"

Про матеріал
Останніми роками визнано поширення в освітній практиці такого явища, як шкільний булінг. Це соціальна проблема всього світу . Як донести до учнівської свідомості дане поняття уникаючи демонстрації насильства? У даній розробці подано матеріал для роботи з молодшими школярами.
Перегляд файлу

                            

 

                         Виховна година для учнів 4- Г класу          21.12.2018р.

БМЛ №15

Класовод: Костюк О. Б.

«Скажи - “НІ!” булінгу»

Мета: ознайомити учнів з поняттям булінгу,його видами, проявами та мірою покарання за прояви насилля ; розвивати навички протидії соціальному тискові; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формувати навики відповідальної та безпечної поведінки; спрямувати учнів на взаємоповагу та  взаєморозуміння; викликати бажання бути добрими; виховувати почуття власної гідності, емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства.

 

План виховної години

  1. Вправа енергизатор.
  2. Від людини залежить чого у світі більше. ПРИТЧА
  3. Казка про Скріпку.
  4. Вправа на розуміння поняття насилля «Так» - «Ні».
  5. Поняття булінгу.
  6. З життя класу.
  7. Міри покарання.
  8. Мультик про Капітошку.
  9. Нік Вуйчич про боулінг у школі.
  10. Притча «Скільки важить сніжинка?»
  11. «Стався до інших так, як хотів би, щоб ставилися до тебе.»
  12. Підсумок. Яким бути модно?
  13. Д. з.

 

 

 

 

 

Хід заняття

  1. Вчитель: Створимо гарний настрій. Знайдіть мовчки очима сусіда і посміхніться йому так, щоб стало приємно і йому, і тобі. Спасибі за позитивний настрій.

 

  1. Вч.:  Ось послухайте притчу.

          Ця історія трапилась дуже давно у старовинно­му місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чо­ловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його в до­лонях і подумав: «Спитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший.

           Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший, живий чи мертвий?». І мудрець, який і на­справді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».

        Вч.:Отже, друзі, як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові?

       Учні : «Що від самої людини залежить, житиме метелик чи помре».

Вч.: Але в цих мудрих словах є ще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — доб­ра чи зла, як вона ставитиметься до інших добре чи погано.

Нам подобається, коли нас люблять, поводяться з нами чемно, звертаються до нас на ім’я, особливо на лагідне. А які відчуття у вас виникають, коли вас або когось з вашого оточення називають на прізвисько, принижують ?

Учні: …

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Казка про Скріпку

Вч.: Зараз ми трішечки попрацюємо нашими пальчиками з маленькою дівчинкою- скріпочкою

(Інструкція: під час розповіді, з канцелярської скріпки роблять певні фігурки) 1. Жила-була дівчинка-скріпочка. Вона була дуже життєрадісна, весела, товариська дівчинка. (Просто скріпка)

2. Одного разу однокласники дали їй образливе прізвисько. І у неї виникло запитання «Чому?». (Знак питання)

3. Іншого разу вона знайшла свій портфель в шкільному туалеті і дуже засмутилася. (нижня посмішка)

4. Після закінчення уроків скрипочка вийшла погуляти на подвір’я, де інші дівчата почали чіплятися до неї, ображати та дали її стусана (Знак оклику). І скріпочка подумала, що їй робити? Хто її захистить? (Знак питання)

5. Але, все рівно, вона часто згадує той момент, коли її ніхто не ображав і хоче, щоб все була як раніше (зробити смайлик)

Обговорення

Можемо ми повернути Скріпку в попередній стан?   Чому ні?

( Ми чинили над нею насилля і завдали їй непоправної шкоди)

 Як вплинули прояви насильства на стан Скріпки?

( Її гнучке тільце зазнало непоправних змін)

Чи знали ми попередньо, що це дівчинка, а не шматочок дрота? Чому ж не замислились над своїм вчинком?

 Опрацювання поняття «насильство».

  1. Насильство, що це таке?

Насильство – це застосування агресивних, жорстоких дій однієї людини по відношенню до іншої, що порушують права і свободу особистості та завдають шкоди фізичному, психічному, моральному здоров’ю, а також розвитку. Насильство є демонстрацією сили і бажанням здобути цілковитий контроль та владу над іншою стороною..

Слова, які характеризують насильство – жорстокість, агресія, погроза, ґвалт, силування, примус

 

Інтерактивна вправа на перевірку розуміння поняття булінгу “Так” -Ні!”

 

У дітей картки червоного і зеленого кольорів. Зачитую ситуацію  та пропоную підняти червону картку, якщо йдеться про негативний вплив однолітків( прояв насилля), або зелену, якщо вплив  позитивний.

  • Однокласники разом сміються з жарту, який розповів їх товариш.
  • Однокласники сміються зі свого друга, тому що він забудькуватий.
  • Дівчата грають на перерві в командну гру і не беруть свою однокласницю
  • Однокласниця принесла цукерки і ділиться ними зі своїми друзями
  • На змаганнях капітан команди вибирає учасників
  • Однокласниця поширила неправдивий допис в соцмережах про їх товаришку.
  • Петрик смикнув Наталку за косичку, а вона у відповідь посміхнулась.
  • Щоб не здаватися слабким Андрійко дав здачі.
  • Однокласник склав на сусідку по парті кумедне прізвисько.
  • Дорогою до школи Дарина мугикала під ніс якусь пісеньку.
  • Штовханина між дітьми у школі нормальне явище.

Вч.: Саме з таких проявів насилля починається булінг у школі.

5. Поняття булінгу.

 Нині серед учнів надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми одне до одного.

Останніми роками визнано поширення в освітній практиці такого явища, як шкільний булінг. Це соціальна проблема всього світу .

Булінг перекладається як хуліган, забіяка, задирака, грубіян, насильник визначається як утиск, дискримінація, цькування, залякування. Цей термін означає тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи до іншої дитини або інших дітей.

Як показує практика, форми шкільного булінгу можуть бути різними:

  • систематичні кепкування з будь-якого приводу (від національності до зовнішнього вигляду дитини);
  • задирство;
  • фізичні і психічні приниження;
  • різного виду знущання;
  • бойкот та ігнорування;
  • псування особистих речей та ін.

(Відео stop булінг)

 

 Кожен з нас рівний у своїх правах. Кожен з нас такий самий, але водночас такий різний. Хтось високий, а хтось ні. Ти вмієш жартувати, а я ні. Перелік таких порівнянь можна продовжити. Але всі можемо поважати один одного та дружити, навіть якщо ми дуже різні.

6. Але нажаль і серед учів нашого класу  було помічено насильницьку поведінку. Кривдникам здається, що така поведінка не несе за собою відповідальності, але це не так.

У нашій державі уже затверджено законопроект щодо покарання за булінг. Щоб не бути голослівною прошу переглянути відео.

7.( Відео ТСН)

 8. Чи пам’ятаєте ви мультик про Капітошку?  Давайте переглянемо його?  Чи є у ньому прояви агресії?

(Мультик про Капітошку)

Запитання

  1. Чи прагнув Вовк дружби? (Ні)
  2. Які слова він повторював коли розглядав себе в дзеркалі? (Щоб його боялись)
  3. Чому він прагнув викликати в інших страх?(З нього насміхались)
  4. Що роздратувало Вовка, коли він побачив Капітошку? (Сміх Капітошки)
  5. Чому? (Вовк вважав, що Капітошка сміється з нього)
  6. Чи у ставленні до Капітошки Вовк проявив насилля? Як саме?
  7. Якою була реакція Капітошки на вчинки Вовка?
  8. Чи стали б головні герої мультфільму справжніми друзями, якщо б  Капітошка відреагував  інакше, наприклад спробував дати здачу чи обурився?

9.До вашої уваги випадок з реального життя. Як вдалося справитись із булінгом людині без рук і без ніг. ( Відео Нік Вуйчич)

10. Як ми живемо? Як ставимося один до одного? Чи має значення для інших і навіть для нас, що ми говоримо? Хочу роз повісти вам ще одну притчу

 

 

 

 

 

Притча «Скільки важить сніжинка?»

Одного разу маленька синичка, сидячи на засніженій гілці дерева, запитала в дикого голуба:

— Скільки важить одна сніжинка?

— Не більше, ніж нічого, — відповів він їй.

— Тоді я хочу розповісти тобі дуже цікаву історію, — вела далі синичка.

 — Одного разу я сиділа на ялиновій гілці, й почався снігопад. Це ще не була віхола, й легкі сніжинки спокійно лягали на дерева. Я нарахувала 7435679 сніжинок, які опустилися на ялинову гілку. І коли остання сніжинка, що, як ти сказав, «важить не більше, ніж нічого», впала на неї — гілка зламалася. — Після цього синичка злетіла, залишивши голуба у глибокій задумі.

Вч.:Скільки важать наші слова? Часом ті слова, які «не важать» нічого, наші вчинки, які ми робимо, непомітні для нас самих, лягають великою образою й болем на інших. І під таким тягарем може зламатися кожна людина. Я точно знаю, що хоча б раз, але кожен із нас завдавав образи іншим, навіть не зауважуючи цього.

Насправді слова, з якими ми звертаємося одне до одного, важать дуже багато: добрими, лагідними можна підняти людині настрій, зробити її щасливою, а злими і жорстокими — засмутити, образити, принизити і навіть убити. Про це потрібно пам’ятати під час спілкування і конфлікту, щоб не зіпсувати стосунків назавжди.

11. Я щиро вірю і повністю впевнена, що кожен з вас вживатиме такі слова, що підніматимуть настрій іншим, щоб будувати і не руйнувати. Адже те, що ми говоримо так чи інакше лишає слід у серці людини, якій ми це сказали. Наш клас – це маленька сім’я. Мені, та й вам, хотілося б, щоб у нашій сім’ї завжди панувало добро, взаємоповага, не було сварок, лихослів’я. А наш клас – це ще й частинка більшої сім’ї – нашого ліцею. Я переконана, що кожен із вас прагне, щоб наш ліцей став територією Добра. Тому пам’ятайте правило, яке називають Золотим «Стався до інших так, як хотів би, щоб ставилися до тебе.»

12. Яким бути модо? Добрим, відповідальним, толерантним,співчутливим, дружелюбним, зухвалим,сильним, авторитетним , мати владу, бути завжди правим.

Будьте модними за цими виведеними показниками, та заохочуйте до цього усіх небайдужих. Разом ми зробимо світ кращим!

Домашнє завдання

Скласти та прописати правила дитячого колективу для уникнення булінгу.

Написати куди/ до кого можна звертатися за допомогою в ситуації булінгу.

Скласти та написати поради як уникнути булінгу..

 

docx
Додано
14 жовтня 2021
Переглядів
1457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку