Виховна година “Світ рятує Доброта”

Про матеріал
• Формувати морально – етичні основи дитячої особистості засобами слова. • Розширювати поняття про доброту і красу людської душі з’ясувати зміст понять «доброта», «милосердя», «співчуття». • Продовжувати ознайомлення із правилами дітей, на основі змісту казок поглиблювати уявлення про етику людських стосунків. • Розвивати уявлення про добро і зло, уміння робити добро в повсякденному житті, вміння висловлювати власні погляди і думки, критично мислити. • Збагачувати словниковий запас учнів, сприяти розвитку творчої активності.
Перегляд файлу

Виховна  година

Тема: “Світ рятує Доброта

  

   Мета.

  • Формувати морально – етичні основи дитячої особистості засобами слова.
  • Розширювати поняття про доброту і красу людської душі з’ясувати зміст понять «доброта», «милосердя», «співчуття».
  • Продовжувати ознайомлення із правилами дітей, на основі змісту казок поглиблювати уявлення про етику людських стосунків.
  • Розвивати уявлення про добро і зло, уміння робити добро в повсякденному житті, вміння висловлювати власні погляди і думки, критично мислити.
  • Збагачувати словниковий запас учнів, сприяти розвитку творчої активності.
  • Розвивати мовлення, пам'ять, творчі здібності учнів, артистичні  навички.
  • Виховувати почуття гідності, чуйності, доброти, любові до ближнього; розвивати почуття відповідальності за свої вчинки і викликати бажання творити добро та бути милосердними.

 

Обладнання: на сцені плакати із зображенням сонечка з промінцями, дерево добрих вчинків, дитячі малюнки за темою, паперові голуби з прислів’ями, пам’ятки правил, аудіо записи пісень «Усмішка», «Якщо добрий ти», мультимедійне обладнання, відеофільм «Добрий вчинок».  

 

I  Вступ

1)   Розпочинається  година доброти,

Тож прошу вас  серця свої відкрити,

Щоб зрозуміти і запам’ятати,

Лише з добра усе бере початок! 
 

  1. Мудрець  сказав  « Краса врятує світ!»                                             Але уже  на протязі століть

Панує  істина  проста

« Наш світ рятує доброта.»

 

  • Доброта – це слово, що зігріває, огортає  теплом душу живої  істоти, робить життя світлим і радісним.

 

Учень:          Доброго  ранку, сонечко ясне!                         

     Учитель:      Доброго  ранку, земле прекрасна!  

    Доброго ранку, птахи  галасливі!

    Доброго ранку, люди щасливі!

 

Ведучий 1          Сьогодні ми прислів’я пригадаємо, 

                             Ситуації  життєві розіграємо 

                            Бо доброта з віками не старіє,

                            Доброта від холоду зігріє.  

 

Ведучий 2         Ніхто не має права дитину ображати,

                            Бо  діти – це майбутнє,

                            Їх треба захищати.

                            Казки та оповідання нас будуть навчати.

                            Як добрими і милосердними стати.

 

Учитель:     Вступ.  бесіда.

 - Щоб говорити про доброту та милосердя, треба точно знати, що означають ці слова.                                                                            

Слайд:     Доброта – це чуйне, привітне, доброзичливе, дружне 

                                      ставлення до людей.

             Милосердя – це добре, співчутливе становлення до

                                          когось.

             Співчуття – вміння поставити себе на місце іншого,   

                                      зрозуміти когось.

II

Учитель: - Ще з давніх часів доброта і милосердя були в    традиціях нашого народу. Природним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість.

 

1) Сценка        « Іменинний обід »

                       ( За В.Сухомлинським)

Автор: У Ніни велика сім’я: мати, батько, двоє братів,  дві сестри й бабуся. Ніна найменша: їй восьмий рік. Бабуся – найстарша: їй вісімдесят два роки. У бабусі  руки тремтять. Несе ложку бабуся – ложка дрижить, крапельки падають на стіл.

Ніна:   У мене незабаром день народження.

Мама: Так, доню, і на твої іменини у нас буде святковий обід. Ти можеш запросити на свято своїх подруг.

Ніна:   Добре, матусю!

Автор: Ось і настав цей день. Мама накрила стіл білою скатертиною.

Ніна:  Ой ще й бабуся за стіл сяде! Та в неї ж руки тремтять . Подруги сміятимуться. Розкажуть потім у школі, що у моєї бабусі руки тремтять. Мамо, хай бабуся  сьогодні за стіл не сідає.

Мама:  Чому?

Ніна:   Бо в неї руки тремтять. Капає на стіл.

Автор: Мама зблідла. Не сказавши й слова, вона зняла зі столу білу скатертину і сховала її в шафу. Довго вона сиділа мовчки…

Мама:  У нас сьогодні бабуся хвора. Тому іменинного обіду не буде. Вітаю, Ніно, тебе з днем народження! Моє тобі побажання: будь справжньою людиною!

 

     Обговорювання  оповідання  В.Сухомлинського         

            « Іменинний  обід »  (Метод «Мікрофон»).

 

2)  Гра «Мікрофон»

           - Що означає « бути справжньою людиною»

 

Продовження бесіди.

  • Добро виховувається в наших душах і серцях старанням і бажанням його творити.

Народна мудрість говорить «Стався до людей так, як би ти хотів, щоб ставились до тебе.

3)  Казка     « Добро і зло»   

         Одного разу Добро завітало в гості до Зла. Зло почало пригощати Добро чаєм, але в  кухлик  замість цукру поклало сіль. Добро спробувало, але нічого не сказало Злу. Тільки подякувало за гостину.

 А коли  Добро йшло від  Зла, воно сказало:

«Щось цукор у вас не солодкий. Візьміть гроші купіть собі цукерок до чаю». Зло скривилося, але робити нічого, довелося взяти гроші.

 Так  Добро  віддячило Злу  добром за зло.

 

4)  Сценка       « Вовк  і  кіт »   (розповідають  3 учні)

Автор:  Вовк утікав із лісу, біг повз село, побачив кота та й каже…

Вовк:   Котику – братику, скажи, хто з ваших людей добріший, щоб мене заховав, бо за мною стрільці женуться.

Кіт:  Піди до Петра. Він – добрий чоловік.

Вовк: Правда, що добрий, та я в нього вівцю вкрав.

Кіт:  Ну, то йди до Дмитра – гарна людина.

Вовк:  Та він сердитий на мене – за гуся.

Кіт:  Погана справа!.. Ну то йди до Семена.

Вовк:  Боронь  Боже! Та я ж його теля з’їв.

Кіт:  Ну, коли ти такий, що всім шкоди накоїв,  то хто ж тебе сховає?

 

Учитель:  Діти, яке прислів’я сюди підходить?   

Автор:  І так – таки ти сам себе вини! Що братику, посіяв – те й пожни!

  1. Хвилинка  релаксації.
  • А тепер поверніться  один до одного, торкніться  долонями свого сусіда, усміхніться одне одному й подаруйте чудовий настрій.
  • Коли ми даруємо добрі слова, чудовий настрій, тепло своїх  долонь іншим, нам  також стає добре, тепло і затишно на душі.
  1. Відеофільм «Добрий вчинок».

    7)    Ознайомлення  з правилами доброти .

           - Як навчитися бути добрим?

           Нам  допоможуть правила прості, треба тільки навчитися  їх виконувати

 

 

 

 

Правила  Доброти

  •                  Допомагай слабким, маленьким хворим.            Слайд.
  •                  Не будь жадібним. 
  •                  Прощай іншим помилки                                     Кожному учню 
  •                  Ніколи не заздри.                                                      пам’ятку
  •                  Будь добрим, щирим.

 

8)     Фізхвилинка.       

  • Добре те, що сонце світить
  • Добре те, що вітер віє.
  • Добре те, що ось цей ліс.
  •  Разом з нами ріс і ріс.
  • Добре те, що в наший річці
  • Синя, не брудна водиця.
  • І мене матуся рідна
  • Після школи зустріча.
  •  Добре гратися на дворі.
  • Добре вчитися у школі.

III   Закріплення  вивченого.

  1) Колективне обговорювання ситуації   (Мікрофон)

 

- Ми живимо серед людей, і тому вам потрібно вчитися 

  вирішувати різні життєві ситуації, у які ви можете потрапити.

 1. Ситуація

             2. Ситуація

  • На подвір’ї грався маленький хлопчик. Його мама сиділа на лавці і в’язала шапочку. Хлопчик побіг за м’ячем, упав, забив коліно, лежить і плаче.  Ви сидите напроти. Ваші дії.
  • Під час прогулянки надворі ви побачили бездомне кошеня. Воно було налякане і розгублене. Ви хотіли пройти мимо, але кошенятко підбігло до вас.     (2 учня)

Висновок:  Добре, що вирішуючи різні життєві ситуації, ви надали перевагу  добру  і  милосердю .

2)   Прислів’я  про доброту

                       (Голуб паперовий)

- Зберіть прислів’я про доброту

  • Від доброго слова і лід розмерзає.
  • Доброго держись, а лихого стережись.
  • Добре слово краще за мед.
  • Життя дається людині на добрі діла.
  • Шануй сам себе – шануватимуть і люди тебе.
  • Посієш вчинок, виросте  звичка.

3)  Виконання пісні «Усмішка».

 

Від усмішки хмарний день ясніш,

Від усмішки засія веселка в небі…

Поділись усмішкою щедріш,

І вона не раз повернеться до тебе.

 

 

 

Приспів:

І тоді хмарок склика

В танець музика дзвінка

І на скрипці грає коник найніжніше…

Із блакитного струмка

Починається ріка,

Ну а дружба починається з усмішки.

IV  Підсумок.

   1)  Читання вірша   Любові Запашти

 « Людина починається з добра».

 

1учень:   Добрим бути – зовсім це не просто,

Не залежить доброта від зросту,

Не залежить доброта від віку

Добрим треба бути нам до віку,

Тільки треба, треба добрим бути

І в біді про друга не забути.

 

2учень:   І крутиться Земля скоріше,

Якщо будем  я і ти добріші

Доброта роками  не старіє,

Доброта від холоду зігріє,

Якщо  доброта, як сонце світить,

То радіють і дорослі, й діти.

 

3учень:    Сказав мудрець:

Живи добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину  відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай  оживає істина стара…

 

Усі:   Людина  починається з добра!

 

 

Учитель:

- Добро – це найголовніше, що є на Землі

Воно, як сонечко, зігріває нас, пестить своїми промінцями.

І от зараз у нашому залі сяє, справжнє  Сонечко Доброти, яке своїми добрими промінцями зігріло та  виростило  Дерево добрих  (справ) вчинків.

Поспішайте робити добро, і тоді на серці буде затишно і спокійно, бо так чудово бути добрим, дарувати тепло своїх сердець іншим.  ( як це робить кіт  Леопольд)

 

Слайд:    Пісня  « Якщо добрий ти»

Дощик босоніж по землі пробіг,

Клени по плечах плескав.

Якщо день ясний – то лунає сміх

А коли все навпаки – кепсько. (двічі)

 

Чуєш, як дзвенять в небі промінці –

Сонячні ясні струни.

Якщо добрий ти – хороше  усім,

А коли все навпаки – сумно. (двічі)

 

Кожному свою посмішку лиши,

Радість – тим, кому тяжко,

Якщо заспівать – легко на душі,

А коли все навпаки – важко. (двічі) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку