Виховна година "Святе слово МАТИ"

Про матеріал
Дана розробка виховної години " Святе слово - Мати" містить цікаві завдання.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година

 

на тему :

 

 

 

 

«Свято слово – МАТИ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         Розробила:

Палярус Альона Сергіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Тема : Святе слово –мати»

Мета : виховувати почуття любові й поваги до батьків, матері, розширити, поглибити уявлення дітей про сім’ю, її значення в житті людини, пробуджувати пізнавальний інтерес до  своєї родини,  гордості за свій народ, культуру, традиції, розвивати активність мислення, творчу уяву; зміцнювати  почуття обов’язку, усвідомлення себе часткою своєї родини .

Святково прибраний  клас: Ікона Божої Матері, прибрана вишиваним рушником.. Заповідь: “Шануй батька свого і матір свою, щоб довгими дні твої були на землі” (Кн. Вихід, 20,12).

Вчитель.                         Батьки і діти! Діти і батьки!

Нерозділиме і довічне коло.

                            Ми засіваємо життєве поле.

                                        І не на день минулий – на віки.

                                        Бо наша кров пульсує в їхній долі,

                                        Батьки і діти, діти і батьки.

 Дорогі  діти, запрошуємо вас на щире слово, на мудру бесіду. Щасливі ми, що народились і живемо на чудовій, зеленій, багатій і славній Україні. Тут жили наші прадіди, тут корінь роду українського.

    Від народження кожен із нас перебуває в оточенні своєї родини, яка турбується про нас, допомагає нам.  Людина сильна тоді, коли вона не самотня, коли її є кому підтримати, коли в неї є  сім’я.  Бо сім’я  - це наша опора, це той причал, до якого пристаєш, ховаючись від лиха і негоди, де знаходиш спокій і затишок. .

     Сьогодні — на нашій виховній годині ми поговоримо про родину,про найважливішу його частину – МАМУ,  будемо виховувати почуття любові й поваги до батьків. Для того, щоб від­чути оце родинне тепло, ми запалили свічки, які символізують родинне вогнище. Отож хай воно горить, зігріває наші душі і серця, дарує тепло, радість, наснагу.

   Серед усіх геніальних винаходів людства одне з провідних місць займає сім´я, родина. В народі кажуть: «Без сім´ї немає щастя на землі».

А ми зараз подивимося відео :»Кожній дитині потрібна сім я »

 

1.Асоціативний кущ.

Що таке сімя ?   Навіщо вона потрібна? Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте це слово?

Учитель читає вірш Н. Чемериса «Що таке сім’я».

Розкажу вам, друзі, я,

Що таке моя сім’я.

Тато сильний і завзятий —

Він господар в нашій хаті.

Все майструє, все ладнає,

Бо до всього хист він має.

Дід і бабця у пошані —

Вони праці ветерани.

Всіх онуків міцно люблять

І, як пташенят, голублять.

Є у мене ще й брати —

Разом дружно проживаєм

І пісні про це співаєм.

Люба матінка моя,—

Як пишаюсь нею я!

В неї руки золотії,

Серцем кожного зігріє.

Кращих в світі не знайти.

Ось і вийшло: всіх сім «я»,

Знайте, це і є  моя сім’я.

2. Знайомство із мамами. ( розгляд малюнків про маму)

Вчитель: Сім'я – це  діти, батько це мати.  Ось сьогодні ми згадаємо своїх матусь . Я запропонувала свої ученикам гуртка намалювати свою матусю, погляньте ,які шедеври вийшли у них , а саме головне , що кожен учень намалював свою маму найгарнішою, найщасливішою, найрозумнішою……

 

3. Інсценізація вірша А . Костенка «Домашній твір».

— Народне прислів’я говорить: «Хто не знав змалку діда, той добра не звідав».

        Українська сім´я тримається на жінці-матері. Ким вона є для кожного з нас?      У кожного з нас є три матері : Небесна Мати – Пресвята Богородиця, наша ненька Україна та рідна мати, яка нас народила і виховала.

А в т о р . Вітько-бідак страждає так,

Аж здригує ногами!

Він — за столом,

Він пише твір:

«Я допомагаю мамі».

Старанно олівець гризе

Та супить брови грізно.

Але нічого — хоч умри! —

До голови не лізе…

Та ось тихесенько зайшла

В його кімнату мама.

М а м а . Вітюнь, будь-ласка, в магазин сходи за сірниками.

С и н . Ідея!

А в т о р . Вигукнув синок,

А мамі…

С и н . Ну й морока!

Сама іди! Я твір пишу —

Роблю важкі уроки.

А в т о р . І мама вийшла … А Вітько

Швиденько пише в зошит.

С и н (пише). «Я в магазин завжди ходжу,

Коли мене попросять…».

А в т о р . Хвилин за десять мама знов

З’являється у дверях.

М а м а . Вітюнь, картопельки начисть,

А я зварю вечерю.

С и н . Сама начисть.

А в т о р . Кричить Вітько.

Та так, що ледь не лопне.

С и н . Я твір пишу! Я — зайнятий!

Сама вари картоплю!

А в т о р . Виходить мама, а синок

Писати знов сідає.

С и н (пише). «Я мамі сам варю обід,

Вечерю та сніданок…».

А в т о р . Радіє син.

С и н . Не твір, а люкс!

Оцінка буде гарна!

А в т о р . І геть не думає про те,

Що він радіє марно…

4. Бесіда про основні обов’язки в сім’ї.

  • Хто впізнав себе у поведінці Вітька?
  • Кожен член сім’ї має свої обов’язки, своє заняття вдома. Назвіть, які ваші обов’язки в сім’ї.

Вчитель:       Мама!

                      Найдорожче слово в світі!

                      Де б не був ти, що б ти не робив,

                      назавжди вона твій шлях освітить

                      ніжним серцем, відданим тобі.

                      В дні важкі і в дні, на щастя щедрі,

                      не забудь: вона завжди – в тобі:

                      Тож живи, як мама щиро й чесно,

                      і, як мама, світ оцей люби!..

Відео про маму (Презентація «Привітання з днем народження»

  Творче завдання «Мамина посмішка». (демонстрація)

(вчитель читає твердження , якщо учень виконує його, то малює частину обличчя, якщо ні – то не малює, в результаті має бути намальована мама з посмішкою на обличчі) (Діти працюють індивідуально, малюють портрет. Підготовлені на окремих аркушах запитання ,а з заді частина малюнка)

  • Я щоранку вітаюся з мамою.
  • Я допомагаю мамі по господарству.(зачіска)
  • Я часто обіймаю свою маму.(очі)
  • Я намагаюся ніколи не засмучувати маму.(ніс)
  • Я дуже люблю свою маму.(усмішка)

Вчитель:  Кажуть, є три біди у людини: смерть, старість і погані діти. Добрі діти – батькам вінець, а злі діти батькам кінець.  Старість неминуча, смерть невблаганна — перед нею не можна зачинити двері свого дому, а від поганих дітей можна дім вберегти, як від вогню. І це залежить не тільки від батьків, але й від нас, дітей. Тож нам потрібно дбати про своїх батьків, берегти їх, примножувати славні родинні традиції. Хоч ми ще зовсім молоді і нам далеко до старості, але пам´ятаймо народну мудрість: «Все, що робимо для когось, робимо для себе». Все ко­лись повернеться до нас, зроблене нами; і погане, і добре.

 

 Які слова заважають щастю родині? ( учні знаходять серед слів)

Добробут                  пошана                   вірність

Затишок                   виховання              кохання

Порада                     байдужість             турбота

Сварки                      повага                    піклування

Допомога                 розуміння               зрада

Отже ми повинні робити тільки добро.  Я надіюся учні, що після  сьогоднішньої виховної години дехто з вас  суттєво змінить своє ставлення до батьків, адже ви повинні знати, що як ви ставитесь до своїх батьків, так і ваші діти будуть ставитися до Вас.

ВІДЕО «ТИ ПОТРІБНА МЕНІ МАМО»

Якщо ти батька й матір поважаєш,

Піклуєшся про їх життя,

Знай, що перед Богом чисту душу маєш,

Ото твоє прощення й каяття.

 

Одна Батьківщина, і двох не буває,

Місця, де родилися, завжди святі.

Хто рідну оселю свою забуває,

Той долі не знайде в житті.

Чи можна забути ту пісню, що мати

Співала малому, коли засинав?

Чи можна забути ту стежку до хати,

Що босим колись протоптав?

Дякую Вам, учні,  за щирі  слова, за мудру бесіду. І хай Бог допомагає вам   у свій час створити  міцні  сім'ї,  де буде панувати  добро, любов, мир, злагода, взаємопорозуміння .

 

doc
Додано
31 березня 2022
Переглядів
370
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку