Виховна година
на тему :
«Свято слово – МАТИ»
Розробила:
Палярус Альона Сергіївна
Тема : Святе слово –мати»
Мета : виховувати почуття любові й поваги до батьків, матері, розширити, поглибити уявлення дітей про сім’ю, її значення в житті людини, пробуджувати пізнавальний інтерес до своєї родини, гордості за свій народ, культуру, традиції, розвивати активність мислення, творчу уяву; зміцнювати почуття обов’язку, усвідомлення себе часткою своєї родини .
Святково прибраний клас: Ікона Божої Матері, прибрана вишиваним рушником.. Заповідь: “Шануй батька свого і матір свою, щоб довгими дні твої були на землі” (Кн. Вихід, 20,12).
Вчитель. Батьки і діти! Діти і батьки!
Нерозділиме і довічне коло.
Ми засіваємо життєве поле.
І не на день минулий – на віки.
Бо наша кров пульсує в їхній долі,
Батьки і діти, діти і батьки.
Дорогі діти, запрошуємо вас на щире слово, на мудру бесіду. Щасливі ми, що народились і живемо на чудовій, зеленій, багатій і славній Україні. Тут жили наші прадіди, тут корінь роду українського.
Від народження кожен із нас перебуває в оточенні своєї родини, яка турбується про нас, допомагає нам. Людина сильна тоді, коли вона не самотня, коли її є кому підтримати, коли в неї є сім’я. Бо сім’я - це наша опора, це той причал, до якого пристаєш, ховаючись від лиха і негоди, де знаходиш спокій і затишок. .
Сьогодні — на нашій виховній годині ми поговоримо про родину,про найважливішу його частину – МАМУ, будемо виховувати почуття любові й поваги до батьків. Для того, щоб відчути оце родинне тепло, ми запалили свічки, які символізують родинне вогнище. Отож хай воно горить, зігріває наші душі і серця, дарує тепло, радість, наснагу.
Серед усіх геніальних винаходів людства одне з провідних місць займає сім´я, родина. В народі кажуть: «Без сім´ї немає щастя на землі».
А ми зараз подивимося відео :»Кожній дитині потрібна сім я »
1.Асоціативний кущ.
Що таке сімя ? Навіщо вона потрібна? Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте це слово?
Учитель читає вірш Н. Чемериса «Що таке сім’я».
Розкажу вам, друзі, я,
Що таке моя сім’я.
Тато сильний і завзятий —
Він господар в нашій хаті.
Все майструє, все ладнає,
Бо до всього хист він має.
Дід і бабця у пошані —
Вони праці ветерани.
Всіх онуків міцно люблять
І, як пташенят, голублять.
Є у мене ще й брати —
Разом дружно проживаєм
І пісні про це співаєм.
Люба матінка моя,—
Як пишаюсь нею я!
В неї руки золотії,
Серцем кожного зігріє.
Кращих в світі не знайти.
Ось і вийшло: всіх сім «я»,
Знайте, це і є моя сім’я.
2. Знайомство із мамами. ( розгляд малюнків про маму)
Вчитель: Сім'я – це діти, батько це мати. Ось сьогодні ми згадаємо своїх матусь . Я запропонувала свої ученикам гуртка намалювати свою матусю, погляньте ,які шедеври вийшли у них , а саме головне , що кожен учень намалював свою маму найгарнішою, найщасливішою, найрозумнішою……
3. Інсценізація вірша А . Костенка «Домашній твір».
— Народне прислів’я говорить: «Хто не знав змалку діда, той добра не звідав».
Українська сім´я тримається на жінці-матері. Ким вона є для кожного з нас? У кожного з нас є три матері : Небесна Мати – Пресвята Богородиця, наша ненька Україна та рідна мати, яка нас народила і виховала.
А в т о р . Вітько-бідак страждає так,
Аж здригує ногами!
Він — за столом,
Він пише твір:
«Я допомагаю мамі».
Старанно олівець гризе
Та супить брови грізно.
Але нічого — хоч умри! —
До голови не лізе…
Та ось тихесенько зайшла
В його кімнату мама.
М а м а . Вітюнь, будь-ласка, в магазин сходи за сірниками.
С и н . Ідея!
А в т о р . Вигукнув синок,
А мамі…
С и н . Ну й морока!
Сама іди! Я твір пишу —
Роблю важкі уроки.
А в т о р . І мама вийшла … А Вітько
Швиденько пише в зошит.
С и н (пише). «Я в магазин завжди ходжу,
Коли мене попросять…».
А в т о р . Хвилин за десять мама знов
З’являється у дверях.
М а м а . Вітюнь, картопельки начисть,
А я зварю вечерю.
С и н . Сама начисть.
А в т о р . Кричить Вітько.
Та так, що ледь не лопне.
С и н . Я твір пишу! Я — зайнятий!
Сама вари картоплю!
А в т о р . Виходить мама, а синок
Писати знов сідає.
С и н (пише). «Я мамі сам варю обід,
Вечерю та сніданок…».
А в т о р . Радіє син.
С и н . Не твір, а люкс!
Оцінка буде гарна!
А в т о р . І геть не думає про те,
Що він радіє марно…
4. Бесіда про основні обов’язки в сім’ї.
Вчитель: Мама!
Найдорожче слово в світі!
Де б не був ти, що б ти не робив,
назавжди вона твій шлях освітить
ніжним серцем, відданим тобі.
В дні важкі і в дні, на щастя щедрі,
не забудь: вона завжди – в тобі:
Тож живи, як мама щиро й чесно,
і, як мама, світ оцей люби!..
Відео про маму (Презентація «Привітання з днем народження»
Творче завдання «Мамина посмішка». (демонстрація)
(вчитель читає твердження , якщо учень виконує його, то малює частину обличчя, якщо ні – то не малює, в результаті має бути намальована мама з посмішкою на обличчі) (Діти працюють індивідуально, малюють портрет. Підготовлені на окремих аркушах запитання ,а з заді частина малюнка)
Які слова заважають щастю родині? ( учні знаходять серед слів)
Добробут пошана вірність
Затишок виховання кохання
Порада байдужість турбота
Сварки повага піклування
Допомога розуміння зрада
Отже ми повинні робити тільки добро. Я надіюся учні, що після сьогоднішньої виховної години дехто з вас суттєво змінить своє ставлення до батьків, адже ви повинні знати, що як ви ставитесь до своїх батьків, так і ваші діти будуть ставитися до Вас.
ВІДЕО «ТИ ПОТРІБНА МЕНІ МАМО»
Якщо ти батька й матір поважаєш,
Піклуєшся про їх життя,
Знай, що перед Богом чисту душу маєш,
Ото твоє прощення й каяття.
Одна Батьківщина, і двох не буває,
Місця, де родилися, завжди святі.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
Чи можна забути ту пісню, що мати
Співала малому, коли засинав?
Чи можна забути ту стежку до хати,
Що босим колись протоптав?
Дякую Вам, учні, за щирі слова, за мудру бесіду. І хай Бог допомагає вам у свій час створити міцні сім'ї, де буде панувати добро, любов, мир, злагода, взаємопорозуміння .