Мета цього заходу допомогти батькам і дітям усвідомити значення читання в житті дитини; прививати любов до читання, заохочувати батьків знаходити час і можливість
для сімейного читання, виховувати бережливе ставлення до книжок.
Тема. Родинне свято « Тато, мама, я- читацька сім’я».
Мета: допомогти батькам і дітям усвідомити значення читання в житті дитини;
прививати любов до читання, заохочувати батьків знаходити час і можливість
для сімейного читання, виховувати бережливе ставлення до книжок.
Вчителька з учнями стоять біля дошки.
Слово вчителя.
Шановні батьки, дорогі гості, ми раді вас вітати на нашому родинному святі «Тато, мама, я –читацька сім’я».
Формування духовної культури особистості завжди здійснювалося через читання. Книги є не тільки джерелом інформації, але й своєрідними ліками для душі і серця, засобом спілкування із оточуючим світом. В наш нелегкий час дитяче читання як ніколи потребує підтримки. І в першу чергу – від батьків, тому що саме батьки читають дитині її перші книжки, роздивляються разом з нею малюнки, підтримують її радість пізнання і переживають здивування, пов’язані із пригодами і долями книжкових героїв. В наш час комп’ютеризації проблема «батьки і читання дітей» суспільно значима. І щоб внести хоча б невеличкий вклад у розв’язання цієї проблеми, ми сьогодні й зібралися на наш виховний захід.
1 дитина
Дорогі друзі, гості, мами й тата,
Сьогодні справжнє книжки свято!
Будемо його відзначати,
Один одного поважати.
2 дитина
Дружба з книгою - це свято!
Не було б її у нас -
Ми б не знали так багато
Про новий і давній час.
3 дитина
В кожнім домі, в кожній хаті
У містах і на селі,
Хто навчився вже читати,
Має книжку на столі.
4 дитина
Всі ми добре знаємо:
Кращої не знаємо
Доброї і вірної подруги малят.
Книгу зрозумілу,
Чесну і сміливу
Всі дівчатка й хлопчики
Хочуть прочитать.
5 дитина
Із малими читачами
В хаті клопіт вечорами:
Від книжок, хоч й треба спати
Їх ніяк не відірвати
6 дитина
Книга - друг ти наш незмінний,
Друг шановний з давніх літ.
Ми побачим всю країну -
Нашу рідну Україну.
Ми з тобою пізнаємо
Наш безмежний дивний світ.
7 дитина
Ще найменшенька дитина,
Що не вміє ще читати,
Ледь колисочку покине,
Просить книжку показати.
Книги дружать з дітворою, полюби їх у житті –
І улюблені герої будуть друзями в путі.
Разом
Сторінки книжок завітних всіх нас доброго навчать:
Працювати, і учитись, і Вітчизну шанувать.
8 дитина
Обіцяємо, що не буде
Ніхто з вас сумувати.
Всіх ми кличем разом з нами
Участь в конкурсах узяти.
9 дитина
Визначати переможців
Буде в нас журі поважне.
Певно знаєм, будуть точні,
Об’єктивні і уважні.
10 дитина
А якщо вже хто програє,
Тож на те воно і гра!
Дуже вже розговорились, -
Починать давно пора!
Вчитель.
Дійсно, пора вже починати нашу конкурсну програму, за якою буде уважно спостерігати, як сказали діти, наше поважне журі у складі вчителів початкових класів: Мухіної О.І., Меньшикової О.О. та Іванової Ю.М., бібліотекара сільської бібліотеки Воронюк Л.В., завуча з виховної роботи Гришельової Т.І. та директора школи Камянської А.М.
Ми заздалегідь визначили команди-учасники і їх вболівальників. Команди –учасники отримали певні домашні завдання. І перше з них – це представити свою команду.
Отже, перший конкурс «Презентація команди». (Команди говорять свою назву «Пізнайки», « Читайлики», «Розумники», «Чомусики» і декілька слів про свою сім’ю, журі виставляють оцінки. Максимальна оцінка – 5 балів).
Вчитель.
Наступний конкурс називається «Це я!». Шановні тата, оберіть для себе і своєї дитини маску. Вдягніть на себе і на дитину. І коли почуєте розповідь про свого героя, підніміться і скажіть « Це я!». Якщо і тато, і дитина правильно впізнають свого героя, отримають 2 бали, якщо хтось один – 1 бал, ніхто – жодного балу.
1. Цей герой рятує свого друга від лисиці. А в іншій казці ходить у чоботях.
2. Вона схитрила, щоб з’їсти всю кашку і не поділитися з журавлем.
3. Говорять що він злий, але одного разу він віз на своїй спині лисицю.
4. Він пішов із дому, залишив бабусю і дідуся.
5. Вона познайомилася із своїм нареченим на болоті.
6. Цей герой нічого не боїться, бо до нього приклеюються всі тварини.
7. Вона мала семеро діточок.
8. Він усього боїться, та в одній казці говорив що сміливий і сильний.
Вчитель. В народних прислів’ях та приказках звучить гімн книзі. І наступний конкурс полягає в тому, щоб кожна команда за той час, поки ми з болільниками будемо відгадувати загадки, написала на листку якомога більше прислів’їв про книгу.(За кожне прислів’я – 1 бал).
А в цей час болільники відгадують загадки. За кожну правильну відповідь команда, за яку ви вболіваєте, отримує 1 бал.
Загадки
1.У воді росте, кохається,
Вкинь у воду – злякається. ( Сіль)
2.Бють мене ціпами, ріжуть мене ножами.
За те мене отак гублять,бо всі мене дуже люблять (Хліб)
3.Летить коник, басує, полем – долом пустує.
Ніхто його не впіймає і ніхто не загнуздає. (Вітер)
4.Зоря – зірниця, красна дівиця, по небу гуляла, плакала – ридала,
Місяць бачив – не підняв, сонце встало і забрало. (Роса)
5.А що то за коні в гаю на припоні, довгасті, голчасті, зеленої масті,
Нікого не возять, лише солі просять. (Огірки)
(Команди зачитують прислів’я).
Вчитель. Нам пора відпочити і розім’ятися. Пропоную, дивлячись на екран, дружно заспівати, виконуючи рухи.
(Кліп-пісня «Тата і мами»)
Вчитель. Наступний конкурс – це теж домашнє завдання і називається він
«Презентація улюбленої сімейної книги".
В кожній сім’ї є книга, яку люблять всі: і тато, і мама, і діти. Кожній команді було запропоновано вибрати таку книгу і розповісти про неї так, щоб всіх зацікавити. На розповідь дається не більше трьох хвилин. (Максимальна оцінка – 5 балів).
Вчитель. Наступний конкурс «Загадки казкових героїв» .
Уявіть, що відому вам казку розповідає один із казкових героїв. Вам потрібно назвати героя казки, від імені якого ведеться розповідь та назву казки. Кожній команді буде запропоновано по дві розповіді, за правильні відповіді яких отримаєте по 1 балу. Загальна кількість балів за цей конкурс – 2 бали.
Казка 1
«Я вирішив просто подорожувати світом і не знав, що все так станеться. Я гадав, що всі так само добрі, як мої Дідусь та Бабуся. Але виявилося, що у цьому світі мешкають і злі, і жорстокі, і хитрі…» ( Колобок , «Колобок»)
Казка 2
«Оце так хвіст у цієї Мишки! Не зрівняти його ані з кулаком Дідуся, ні з кулаком Бабусі. Й треба ж було цій Мишці вибігти у найнеслушніший момент. Зараз би усі дивувалися з мене. Лежало б я на видноті… » (Яйце , «Курочка-Ряба»)
Казка 3
«Мені приємно знаходитися на голівці цієї Дівчинки. Вона мені подобається. Завжди охайна. Мені подобається разом з нею подорожувати лісом, навідуватися до бабусі. Але є єдина вада: моя хазяйка занадто довірлива. Тому з нею трапляються різні негаразди…» (Червона шапочка, «Червона Шапочка»)
Казка 4
«Відверто кажучи, неприємно, коли тебе взуває Кіт. Бо в нього кігті. Він іздряпав і розірвав усі мої устілки. Я, звичайно, розумію, що уся ця біганина заради хазяїна, але дуже вже боляче…» (Чоботи, «Кіт у чоботях»)
Казка 5
«Безперечно, ми б не хотіли її підводити. Ми б могли відстати, вся ця історія закінчилася б там, на балу. Але ми не маємо права ні поспішати, ні відставати…» (Годинник, «Попелюшка»)
Казка 6
«Для мене дуже шкідливо стільки часу знаходитися у воді… Дякую цьому допитливому й неслухняному хлопчикові. Якби не він й не черепаха, скільки б це довелося мені лежати на дні?..» (Золотий ключик, «Пригоди Буратіно»)
Казка 7
«Я, звичайно ладна була виконати всі її побажання. Бо її чоловік врятував мені життя. Але, кінець кінцем, я зрозуміла: чим більше людині давати, тим більше вона хоче. Ось і доводиться таким людям залишатися у розбитого корита…» (Золота рибка, «Казка про рибака та рибку»)
Казка 8
«Ви гадаєте мені приємно жити з такою хазяйкою? Моя біда(а можливо й не біда) в тому, що я не можу брехати. Завжди їй всю правду розповідаю, за це мені й дістається: вона або кричить на мене, або кидає, або погрожує, що розіб'є. Але коли їй подобається, що я кажу, вона погладжує мою ручку і довго-довго дивиться у мене…» (Дзеркало, «Спляча красуня»)
Вчитель. На наше свято ми запросили багатьох героїв творів з нашого підручника «Літературне читання», але, нажаль, не всі змогли приїхати і надіслали нам телеграми. Щоправда, на телеграмах немає підписів. Але наші гравці дуже добре знають всі твори з нашого підручника, їх героїв та авторів. І зараз підпишуть, від кого ж телеграми, з якого твору і, по можливості, автора. Отже, наступний наш конкурс «Телеграма від літературного героя». Хто справиться із завданням, передає його журі. Якщо вказано ім’я героя, назву твору і автора правильно, отримуєте 3 бали за кожну телеграму. За 2 вказані відповіді – 2 бали, за 1 – 1 бал.
1) - Приїхати не зможу, бо треба визволяти князівну з полону змія. (Кирило Кожум'яка, «Кирило Кожум'яка», укр. нар. казка)
2) - Дуже хотілося б прилетіти до вас, але бабуся й дідусь зробили дещо негарне для мене. Мушу виправляти. (Кривенька качечка, «Кривенька качечка», укр. народна казка)
3) – Хотів прибути на ваше свято, та у нашому цирку сьогодні суд над тими, хто дражнить рудих. (Клоун-фокусник Рудольфо, «Суд у цирку» Всеволода Нестайка)
4) – Дуже засмучений, адже мої одноплемінники нічого не відчувають і не розуміють, прийти не зможу. (Дерев'яний чоловічок, «Для чого людині серце» Анатолія Дімарова)
5) – Прибути до вас не можу. Мене викрав один з майстрів нашого міста, яке довго не мало назви. (Незвичайна лялька, «Місто дружних майстрів» Юрія Ярмиша).
6) – Дуже впевненим я був, про небезпеку геть забув. Над іншими насміхався, та сам в пастку теж попався. То ж, не чекайте. (Голуб з байки «Чиж та Голуб» Леоніда Глібова )
7) – Через свій негарний вчинок на уроці по відношенню до свого товариша, я його втратив. Буду виправляти свою помилку. (Віталик з оповідання «Кінь утік…» Василя Сухомлинського)
Вчитель. А в цей час знову позмагаємося з болільниками. Назвати твори, в назвах яких є число. Називаєте по черзі. Назви не повторювати. Один із членів журі підраховує бали, виставляючи по 1 за правильну відповідь.
«Вовк і семеро козенят»
«Троє поросят»
«Білосніжка і сім гномів»
«Про три гроші»
«Дев’ять братів сіроманців»
«Про царівну та сім богатирів»
«Алі-баба і сорок розбійників»
«Три горішки для Попелюшки»
«Десять братів і сестриця Галя»
«Дванадцять місяців»
«Три міхи хитрощів»
Вчитель. Поки члени журі підводитимуть підсумки сьогоднішнього змагання, ми знову заспіваємо. А пісня наша буде про наші дружні і талановиті родини.
(Кліп-пісня «Родина»).
Підведення підсумків, вручення грамот, книг.
Додатки.
ТЕЛЕГРАМИ
2) - Дуже хотілося б прилетіти до вас, але бабуся й дідусь зробили дещо негарне для мене. Мушу виправляти. (Кривенька качечка, «Кривенька качечка», укр. народна казка).
3) – Хотів прибути на ваше свято, та у нашому цирку сьогодні суд над тими, хто дражнить рудих. (Клоун-фокусник Рудольфо, «Суд у цирку» Всеволода Нестайка).
4) – Дуже засмучений, адже мої одноплемінники нічого не відчувають і не розуміють, прийти не зможу. (Дерев'яний чоловічок, «Для чого людині серце» Анатолія Дімарова).
5) – Прибути до вас не можу. Мене викрав один з майстрів нашого міста, яке довго не мало назви. (Незвичайна лялька, «Місто дружних майстрів» Юрія Ярмиша).
6) – Дуже впевненим я був, про небезпеку геть забув. Над іншими насміхався, та сам в пастку теж попався. То ж, не чекайте. (Голуб з байки «Чиж та Голуб» Леоніда Глібова ).
7) – Через свій негарний вчинок на уроці по відношенню до свого товариша, я його втратив. Буду виправляти свою помилку. (Віталик з оповідання «Кінь утік…» Василя Сухомлинського).
ТЕЛЕГРАМИ
Герой__________________________. Назва твору_____________________________.
Автор___________________________________________.
Герой__________________________. Назва твору_____________________________.
Автор___________________________________________.
Герой__________________________. Назва твору_____________________________.
Автор___________________________________________.
4) – Дуже засмучений, адже мої одноплемінники нічого не відчувають і не розуміють, прийти не зможу.
Герой__________________________. Назва твору_____________________________.
Автор___________________________________________.
5) – Прибути до вас не можу. Мене викрав один з майстрів нашого міста, яке довго не мало назви.
Герой__________________________. Назва твору_____________________________.
Автор___________________________________________.
6) – Дуже впевненим я був, про небезпеку геть забув. Над іншими насміхався, та сам в пастку теж попався. То ж, не чекайте.
Герой__________________________. Назва твору_____________________________.
Автор___________________________________________.
7) – Через свій негарний вчинок на уроці по відношенню до свого товариша, я його втратив. Буду виправляти свою помилку.
Герой__________________________. Назва твору_____________________________.
Автор___________________________________________.
Назва конкурсу
Назва команди |
Презентація команди
(5 б.) |
«Це я!»
(2 б.) |
Прислів’я і приказки про книги
|
Загадки
(для болільників) |
Презентація улюбленої сімейної книги (5 б.) |
«Загадки казкових героїв» (2 б.) |
«Телеграма від літератур- ного героя» (3 б.) |
Твори з чис- лом у назві (для болільників) |
Загальна кількість балів |
«Читайлики» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Розумники» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Пізнайки» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Чомусики» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Назва конкурсу
Назва команди |
Презентація команди
(5 б.) |
«Це я!»
(2 б.) |
Прислів’я і приказки про книги
|
Загадки
(для болільників) |
Презентація улюбленої сімейної книги (5 б.) |
«Загадки казкових героїв» (2 б.) |
«Телеграма від літератур- ного героя» (3 б.) |
Твори з чис- лом у назві (для болільників) |
Загальна кількість балів |
«Читайлики» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Розумники» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Пізнайки» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Чомусики» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Назва конкурсу
Назва команди |
Презентація команди
(5 б.) |
«Це я!»
(2 б.) |
Прислів’я і приказки про книги
|
Загадки
(для болільників) |
Презентація улюбленої сімейної книги (5 б.) |
«Загадки казкових героїв» (2 б.) |
«Телеграма від літератур- ного героя» (3 б.) |
Твори з чис- лом у назві (для болільників) |
Загальна кількість балів |
«Читайлики» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Розумники» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Пізнайки» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Чомусики» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|