Виховна година "Твори добро на радість людям"

Про матеріал
Розробка виховної години для учнів початкової школи. Мета заходу: виховувати в учнів почуття добра, чуйності, милосердя, поваги до своїх батьків, старших людей; формувати в учнів життєву позицію, яка проявляється в дієвій допомозі знедоленим, немічним, стареньким; формувати в учнів уміння висловлювати моральні судження, відрізняти добре від поганого; виховувати високі моральні якості.
Перегляд файлу

 


Тема. Твори добро на радість людям

Мета:  виховувати в учнів почуття добра, чуйності, милосердя, поваги до своїх батьків, старших людей; формувати в учнів  життєву позицію, яка проявляється в дієвій допомозі знедоленим, немічним, стареньким; формувати в учнів уміння висловлювати моральні судження, відрізняти добре від поганого; виховувати високі моральні якості.

Обладнання: записи на дошці, презентація, відео, малюнки, сигнальні картки, збірки творів В.О.Сухомлинського.                                                                  

Хід заходу

І. Вступна частина.

а) Привітання.

Доброго ранку, доброго дня!                                                                                              Бажаю вам щастя, здоров’я й добра!

б) Вправа  «Ласкавинка »

- Діти, давайте подаруємо один одному ласкавинку - добрі, ніжні, хороші побажання.                                                                                                                       - Уявіть, що у вашій долоньці є ласкавинка, ніби тепла пушинка. Передайте її один одному. Відчуваєте, як приємно й радісно у вас на серці? Вас люблять ваші друзі, дарують ласкавинки добра й любові. А гарні, добрі побажання завжди здійснюються.                                                                                           - Важко чи легко віддавати ласкавинку ?                                                                               - Що трапляється з людиною, коли їй ніхто не дарує ласкавинок ?                                      - Що буде, якщо ми даруватимемо ласкавинки один одному постійно ?                   

Розпочинається година доброти,                                                                                      Тож прошу Вас серця свої відкрити,                                                                                  Щоб зрозуміти та запам’ятати,                                                                                              Лише з добра усе бере початок!

-А розпочну я нашу виховну годину з  ось такої розповіді:

- Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшла­ся далеко за межі міста. І жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його у доло­нях і вирішив запитати мудреця: «Скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик поле­тить.                  Ось тоді усі зрозуміють, хто з нас розумніший. Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього, якого метелика він тримає в руках - живого чи мертвого. І мудрець, який й насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».

- Як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так від­повів чоловікові? (Що від самої людини залежить, житиме метелик чи помре.)

- Правильно, але в цих мудрих словах є ще один зміст: від людини залежить, чого в світі стане більше — добра чи зла. 

- Сьогодні ми й поведемо розмову про доброту — дуже важ­ливій і потрібній для кожного з нас чесноті. Саме така тема нашого виховного заходу: «Твори добро на радість людям»

 Мудрець сказав: живи, добро звершай                                                                          Та нагород за це не вимагай.                                                                                             Лише в добро і вищу правду віра                                                                             Людину відрізня від мавпи й звіра.                                                                                Нехай ця істина стара:                                                                                                 Людина починається з добра. 

 Людина починається з добра,                                                                                               Із ласки і великої любові,                                                                                                      Із батьківської хати і двора,                                                                                                       З поваги, що звучить у кожнім слові.

 Людина починається з добра                                                                                     Із світла, що серця переповняє,                                                                                             Ця істина, як світ, така стара,                                                                                                                           А й досі на добро нас надихає.

 Людина починається з добра                                                                                                З уміння співчувати, захистити –                                                                                           Це зрозуміти всім давно пора,                                                                                                  Бо ми прийшли у світ добро творити.

Пісня Н.Май «Добрим будь»

  •          На вашу думку, що  означає слово «добро»? ( Добро – усе позитивне в житті людини, вчинок, який приносить користь людям.)
  •          ДОБРО,  давайте спробуємо скласти невеличкий словничок «добрих» слів — слів, частиною яких є слово «добро». Вони стануть промінчиками нашого сонечка. (На дошці сонечко)
  •          Давайте усно намалюємо портрет людини з добрим серцем. Якою вона повинна бути? (скромною, доброю, милосердною, співчутливою, люблячою, чуйною, щедрою, делікатною, тактовною, надійною)

- Пригадайте, що завжди перемагає в казках?                                                                       - Назвіть казки, в яких перемагає добро. (Відповіді дітей.)                                                        - Пропоную прослухати казку В.О.Сухомлинського « Добро і Зло»

                                                     Добро і Зло                                                                                                                                    Одного разу Добро прийшло в гості до Зла. Зло стало пригощати Добро чаєм, але в кухлик замість цукру поклало сіль. Добро спробувало сіль, але нічого не сказало Злу. Тільки подякувало за гостину.                                                                         А коли Добро йшло від Зла, воно сказало: «Щось цукор у вас несолодкий. Візьміть гроші. Купіть собі цукерок до чаю». Зло все перекосилося але робити нічого, довелося взяти гроші.                                                                                                         Так Добро віддячило Злу добром на зло.

Відповіді на запитання :                                                                                                            - Чи правильно зробило Добро, коли  подякувало Злу, а не стало сваритися? (Так.)                                                                                                                                             - Чи кожна людина може зробити так, як зробило Добро? (Ні.)                                         - Чому нас учить казка? (Завжди відплачувати добром, навіть на зло.)

 - Я сподіваюся, що  ця казка зворушила ваші серця, затронула ті скриті струни, які надихають вас на добрі вчинки.

Фізкультхвилинка (добро, доброта)

- Діти, а що може кожен з вас зробити доброго? (Діти по черзі розповідають про свої добрі справи)

- Діти, а зараз пропоную вам гру.                                                                           Гра «Добре – погане» (сигнальні картки)

  •      Шанувати працю інших.
  •      Обманювати, хвалитися.
  •      Любити своїх батьків.
  •      Насміхатися з чужого горя.
  •      Захищати  слабкого.
  •      Підгодовувати пташок.
  •      Допомагати старшим.
  •      Ламати гілки дерев.
  •      Гратися дружно.
  •      Малювати на стінах кімнати, школи.
  •      Сваритися з друзям.
  •      Садити дерева, кущі, квіти.
  •      Годувати рибок в акваріумі.
  •      Прибирати свої речі та іграшки.
  •      Витоптувати квіти на клумбі.
  •      Поступатися місцем у транспорті старшим.
  •      Бути привітним, чемним.
  •      Допомагати  друзям у біді.

- В народі кажуть : «Добрі думки - це коріння, добрі слова – гілки, а добрі вчинки – це плоди». 

- Погляньте, діти,  на дошку.  На дошці виросло дерево - дерево Добра. Я  хочу, щоб ви вирішили, яким цвітом заквітує це дерево. Давайте одягнемо наше дерево в гарне вбрання. Кожен із вас намалював квіточку. Ці символічні квіточки жовті – кольору сонця (усмішки), блакитні – кольору неба (доброти), червоні – кольору кохання, любові, рожеві – кольору радості.  То ж давайте допоможемо Добру перемогти Зло, яке існує в світі, щоб у думках і серцях дітей ніколи не проросло чорне насіння. Прийшовши до школи, ви подаруєте свою квіточку нашому дереву. І тоді побачимо, яким стане наше деревце Добра.

 

Фізкультхвилинка

Добре те, що сонце світить (руки вгору )

Добре те, що вітер віє (хитають  руками)

Добре те, що це ось ліс (присідають)

 Разом з нами ріс і ріс (піднімаються)

Добре  те, що в нашій  річці синя, не брудна вода (удають що купаються)

І мене  матуся  рідна після школи  зустріча  (стрибають)

Добре  гратися  надворі  (плескають  в  долоні)

Добре  вчитися  у школі  (сідають).

- Діти, а  як слід поводитись, якщо вам зробили щось приємне, хороше добре

діло?

- А якщо ви комусь зробите добру справу, чи потрібно вимагати нагороду?

- Яка радість спалахне в очах кожної людини, коли вона побачить, що ви за власним бажанням, самостійно взялися допомогти їй.                                                   - Запам'ятайте: ваші добрі безкорисливі вчинки — це радість не лише для тих, кому їх адресовано, але й для вас. І ще треба завжди пам'ятати, що на добро, зроблене для вас іншими, треба відповідати також добром.

   Людина живе лише один раз, і так хочеться залишити добрий слід на згадку про себе. І щоб не сталося в житті кожного з вас, завжди пам’ятайте, що ви живете на планеті Земля і носите ім’я Людина. А людина починається з добра. Поспішайте, друзі, робити добро! Нехай ніколи не за­тьмарить вашу душу зла справа.

   Хай тепло ваших сердець зігріває усіх — і рідних, і друзів, і навіть незнайомих лю­дей. І тоді настане час, коли ви зможете сказати: «Я роблю важливу справу  приношу людям радість!».

ІІІ. Заключна частина.

Учитель. Ну що ж, любі діти. Підходить до завершення наша година спілкування. Я вірю в те, що від сьогодні стала добрішою кожна дитина. Ростіть чуйними, доброзичливими, милосердними, бо це кращі риси людини.

Коли ти будеш добрим,                                                                                               Про тебе люди скажуть.                                                                                        Ніколи не забудуть про ввічливість твою.

У школі і удома усім давно відомо,

Що добрих не народжують, а добрими стають.

 

Не лінуйтеся робити добро

Лише зла не бажайте нікому

Бо воно, як велика гора

Стане вам на шляхові земному.

 

І старайтесь робити добро

День і ніч, і кожну хвилину,

Щоб серденько, як сонце цвіло,

Це хорошою робить людину!

 

Що найціннішого є у житті,

І найдорожчого за все на світі,

То – доброта, запам’ятайте діти,

І хай вона крокує по землі.

 

-Я бажаю вам завжди творити добро. Пам’ятати, що тільки добрі, щирі серця  здатні творити добрі вчинки, а зло породжує тільки зло. Кожна людина здатна творити добро, головне, щоб вона цього  бажала.  А наші побажання виражені в пісні Н.Май «Даруй добро»

   Пісня «Даруй добро»

 

 

 

 

docx
Додано
11 жовтня
Переглядів
46
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку