Виховна година "У країні Ввічливості"

Про матеріал
Зустріч з казковими героями, які поведуть у країну "Ввічливості". Цікаві ігри, сценки, веселий танок та гарні побажання.
Перегляд файлу

У країні Ввічливості

 

В.В. Мандрик

Учитель початкових класів

Коритненської ЗОШ І-ІІІст.

Вижницького району

 

    Коментар. Захід проводиться в класній кімнаті, прикрашеній повітряними кульками, штучними квітами тощо; біля дошки вішають ширму, за якою прилаштовують декорацію, що імітує вид чарівного міста здалеку; персонажі свята виступають у відповідних сценічних костюмах.

 

          Звучить мелодія «Приходь, казко!»

 

     Учитель. Сьогодні будем говорити,

                       Як добро людям дарити

                       Чуйність, ввічливість до нас

                       Завітають нині в клас.

 

     - Діти, хто з вас любить цікаві подорожі та пригоди? Сьогодні нас чекає мандрівка у дивовижну казкову країну, якої ви не знайдете на жодній карті. Це країна Ввічливості, де немає місця грубості та нещирості. Чи хотіли б ви побувати в цій країні?

     З хвилини на хвилину сюди прилетить наша чарівна ведуча – сама Жар-птиця. Так, здається, це вона! Привітаймо її.

 

          (Звучить мелодія «Вальс квітів», Жар-птиця виконує танок, оглядаючи кожного учня)

 

     Жар-птиця. Доброго дня усім, вам діти!

                           Знайомі будьмо! Я Жар-птиця,

                           Завжди весела і привітна

                           І справедлива чарівниця.

 

     Я почула, що ви маєте намір потрапити в мій казковий край – Країну Ввічливості. Я також була б рада бачити вас своїми гостями.

     Але чи знаєте ви, що потрапити в цю країну можуть тільки ті, хто в житті насправді завжди дружить із ввічливістю.

Учитель. Звісно, це нашим хлопчикам і дівчаткам відомо. Я гадаю, Жар-птиця, вони досить чемні діти. Послухай – і вони самі тобі про це розкажуть.

 

          (Група читців, на фоні ліричної мелодії декламують віршовані рядки)

 

     1-ий. Найкраща із людських чеснот – це чемність,

               Без неї у житті не знайдеш друзів,

               Не станеш другом сам. Я маю певність:

               Залишишся самотнім в горі й тузу.

 

      2-ий. Щоб і себе самого поважати

                Щоб серед інших у пошані бути

                Про ввічливість потрібно пам’ятати

                Й коли ти сам, й коли довкола люди.

 

     3-ій. Всі ввічливого ставлення бажають,

              Тактовності, уваги, доброти –

               І птах, і звір, і квіточка у гаї

               Й метелик, що до сонечка летить.

 

     4-ий. Скажіть, для кого думка та нова,

               Що ввічливості чарівні слова,

               Промовлені душевно, щиро, ґречно,

               Дарують нам добро й тепло сердечне?

 

     5-ий. Ласкаве, добродушне привітання

               Чудовий настрій забезпечить зрання

               Словам відвертим дружньої подяки

               Порадується, безумовно, всякий.

 

     6-ий. В дворі, удома, в школі, скрізь – дивися:

               Без ввічливості нам не обійтися

               І у великім, многолюднім місті,

               І на сільському тихому обійсті,

              У будь-якій державі чи краю…

     Усі читці разом: Зневажиш чемність –

                                   Втратиш честь свою!

 

     Жар-птиця: Ах, як до вподоби мені така думка. Що ж готуйтесь до подорожі друзі. (змахує крилами)

 

           (З-за дверей чути тупіт та шарудіння)

 

     Учитель. Зачекайте, зачекайте. Чуєте? Якийсь дивний гамір… Цікаво, хто б це міг бути?

 

          (До класу входять пірати, поводяться безцеремонно: штовхаються, наставляють «ріжки», корчать мармизи, кривляються)

 

     1-ий пірат (тупає ногою). Ми все чули! І нас візьміть у цю країну!

 

     2-ий пірат (розмахує кулаками). Атож, візьміть, чули? Ми хочемо!

 

     Жар-птиця (здивовано). Вас? А ви нічого не забули сказати?

 

     Пірати (разом невдоволено). А що таке? Поясніть?

 

          (Діти на прохання ведучої розповідають піратам, що вони забули привітатися, не сказали будь ласка)

 

     1-ий пірат. Що-що? Це все дурниці! Будемо ми тут щохвилини розкланюватися…

 

     2-ий пірат. Ще чого!

 

     Жар-птиця. Ні де-де, а в Країні Ввічливості таким нечемам точно не місце.

     Учитель. Зачекайте, давайте не будемо приймати рішення зопалу. Адже піратів просто ніхто не навчив, як треба поводитися. Ото вони й виросли такими невихованими. Можливо, спілкування з ввічливим людьми дасть шанс їм виправитися.

 

          (Учні просять Жар-птицю дозволити піратам мандрувати разом з ними)  

 

     Жар-птиця. Ну що ж, винятково з повагою до вас, друзі. Проте до Країни Ввічливості не так просто потрапити. Потрібно скласти екзамен на ввічливість. У мене є чарівний фартушок. У його кишеньці є запитання. Тож, ми разом проведемо «Брейн-ринг»

 

         Запитання з чарівного фартушка.

 

  1. Що треба зробити, перш ніж увійти до чийогось дому чи квартири?
  2. Які слова говорять при зустрічі і прощанні?
  3. Якщо ти з’їв цукерку, то що ти зробиш з фантиком:                 

А) кинеш на землю;

Б) кинеш в урну;

В) віддаси мамі

     4. Чи можна назвати ввічливим того, хто погано поводиться з         тваринами?

     5. Хто, кому має поступатися місцем в транспорті?

 

     Жар-птиця. Молодці, молодці!

                           Хто в Країну Ввічливості хоче,

                           Заплющіть на хвилинку очі,

                           Зробіть хутчіш це будь ласка

                           І ви потрапите у казку!

 

(Учні заплющують очі, відкривається декорація із видом чарівного міста)

     Жар-птиця. Отже, ласкаво прошу! Усім. Хто чемний та добрий, хто тактовний та чуйний, тут завжди раді. А особливо радий наш Король.

     А ось і він.

 

          (Звучить мелодія «Усе можуть королі», з’являється король, дружньо вітається з усіма)

 

     Король. Доброго дня вам, шановні гості (відповідь). Як я радий вас бачити в моїй Країні Ввічливості. Пропоную потанцювати. (Як правильно запросити, вальс)

 

     Король. Чудово! А зараз дозвольте, будь ласка, залишити вас – адже державні справи не чекають. Проте подальшу компанію вам складе її Величність Королева.

 

          (Усе можуть королі – входить королева. Король цілує їй руку і йде)

 

     Королева. Здрастуйте, дорогі друзі! Маю за честь вас привітати! Я Королева Країни Ввічливості.

 

     1-ий пірат. Ти диви! Нічого собі!

 

     Жар-птиця. Хлопче, чи ти забув де знаходишся. Будь-но чемним. Не ганьби себе.

 

     Королева. Облиште, шановна Жар-птице! Промине час і цей юнак набереться розуму. Колись і я соромно зізнатися, - була справжньою нечемою і дуже вередливою принцесою.

     Тільки король своєю мудрістю змусив мене стати іншою. Колись давно мій батько через мої постійні примхи вирішив віддати мене заміж за першого зустрічного, яким і виявився переодягнений в бідного чоловіка Король. Він показав мені, що таке життя без розкошів та пояснив, що означає бути чемною. Пам’ятаю, одного разу нам довелося ночувати в стогу сіна. Вранці мені дуже захотілося їсти, але нічого не було. Та недалеко на лузі я побачила бабусю, яка доїла корову…

 

     2-ий пірат. А-а-а. ми знаємо цю історію!

 

     1-ий пірат. І можемо її зобразити. Якщо дозволите.

 

     Королева. О, це вже краще! Дозволимо піратам побути артистами?

 

          (1-ий пірат надягає корону та спідницю – принцеса, а другий знімає бандану і пов’язує як хусточку – бабуся.(іграшкова корова і відерце)

 

Сценка «Капризна принцеса»

 

     1-й. Гей бабцю!

     2-й. І тобі, здрастуй, дівчинко!

     1-й. Агов, бабо! Дай-но мені зараз же молока!

     2-й. Не так просиш, дівчинко!

     1-й. Як це не так? А як треба?

     2-й. А треба так: «Бабусечко – красунечко, пригостіть мене, будь ласка, кухликом молока.»

     1-й. (нервово) Бабусечко,пригостіть мене, будь ласка, кухликом молока.

     2-й. (спокійно) Красунечку пропустив.

     1-й. (кричить) Бабусечко-красунечко, пригостіть мене кухликом молока.

     2-й. (лагідно) А де «будь ласка»?

     1-й. (кричить, стиснувши кулаки) Будь ласка!!!

     2-й. А-а-а, ти так? То надої молочка сама: ось тобі відерце, а ось тобі корова!!! (відходить)

 

          (Пірати кланяються, глядачі аплодують)

 

     Жар-птиця. Діти, а ви знаєте цю історію? Хто пам’ятає, чим вона закінчилася?

 

          (Бабця пішла, а принцеса, не знаючи, що робити, почала вимагати в корови молоко та смикнула її за хвіст. Корова перекинула відро і втекла)

 

     Королева. Але минув час, і тепер я стала зовсім іншою – ввічливою та ґречною. Цікаво, а серед вас всі чемні. Зараз я дізнаюся про це.

 

Гра «Поміркуй і підкажи»

 

          Матеріал для гри:

 

  1. Хлопчик сидить в автобусі, де немає вільних місць. На зупинці до автобуса заходить жінка з немовлям в руках.

 

  1. Дівчинка випадково розбила вазу, а тут якраз до кімнати входить мама.

 

  1. Мама вкладає маленького сина спати.

 

  1. Батьки дарують дитині велосипед.

 

     Королева. Бачу, що ви справді дуже ввічливі. І ще раз усіх запрошую до гри.

 

Гра «Ввічливо-неввічливо»

 

     (Ведучий кидає м’яч і ставить запитання, якщо це ввічливо, ловить м’яч і каже – ввічливо, якщо не ввічливо, м’яч ловити не треба і слід казати «Неввічливо»)

 

  1. Поступатися місцем у транспорті?
  2. Тягти дівчинку за коси?
  3. Привітатись з товаришем?
  4. Допомогти бабусі?
  5. Голосно розмовляти в приміщенні?
  6. Пробігтися шкільним коридором?

 

Гра: «Стоп – Червоне світло»

 

     Я зачитую вам ситуації, і як тільки ви почуєте неетичну поведінку, говоріть: «Стоп – Червоне світло»

 

  1. Двоє хлопчиків сперечалися про щось в автобусі так голосно, що всі почали звертати на них увагу.

 

  1. На перерві біля дверей буфету двоє хлопчиків обігнали дівчинку, відштовхнули її, і самі першими зайшли в буфет.

 

  1. До Тані на день народження прийшли друзі. Вони вітають її, вручають подарунки. Побачивши книгу, дівчинка каже: «Така у мене вже є». Взявши коробку цукерок, зневажливо каже: «Я таких не люблю»

 

     Жар-птиця. Які гарні діти! Навіть пірати – і ті бачу стали чемними, не пустують і капості уже не чинять. Час повертатися додому. Та вас хоче побачити Добра Фея, яка живе в цьому місті.

 

     Фея. Добрий день, друзі. Рада зустрічі з вами. Чи сподобалась вам ця подорож?

  • Будьте добрими! Умійте добрими очима бачити радість чи біду іншої людини, добрим серцем відгукнутися на неї і добрим ділом допомогти.
  • Намагайтесь не робити вчинків, яких би вам довелося соромитися.
  • Хай будуть яскравими ваші почуття!
  • Добрими бажання! І гарячим серце!

     Ви добре впоралися з перешкодами, які трапилися на шляху. Були ввічливими. Я дарую вам медаль за ввічливість. Будьте гідними її.

 

     Учень. Ввічливість – Королева добра,

                   І від неї немає нам зла.

                   З нею будемо дружити,

                   Тільки правду говорити,

                   Скривдить ми людей не можем,

                   Краще ми їм допоможем.

 

     Учитель. Діти ви добре сьогодні попрацювали. То скажіть, будь ласка, яку людину називають ввічливою?

         - Молодці! Правильно! Можна вже закінчувати нашу годину спілкування, але стоп – ми одержали ще одну чарівну річ (нам надіслала). Я хочу, щоб ми сьогодні запалили на цьому святковому пирозі стільки свічок, скільки всіх нас. І хай тепло від їхнього горіння торкнеться ваших сердечок та розігріє їх, якщо вони раптом почнуть вкриватися кригою. Завжди будьте ввічливими. Хай живе ввічливість і доброта! Хай живуть добрі обличчя! Хай живе чуйність та повага до інших!

 

          Пісня на мелодію пісні «Голубой вагон»

 

     Гарних ми манер навчилися

     Ввічливими будем повсякчас

     Всі, хто посварився – помирилися

     Раді вчитель і батьки за нас.

 

Пісня «Хай щастить вам, люди добрі»

 

     А на завершення нашої зустрічі веселий танок та гарні побажання.

 

1

 

doc
Додано
15 березня 2019
Переглядів
664
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку