Виховна година "Урок мрії"

Про матеріал
За допомогою різноманітних інтеракцій наставник разом з учнями створює спільні проєкти - "Моя мрія", "Мрія". Проєктанти розмірковують, сперечаються, креативлять. Одним словом, шукають шлях до своєї мрії.
Перегляд файлу

Урок мрії

I Вступ

Привітання

Без неї людське життя немислиме. Вона структурує життя. Задає напрямок руху. Визначає кількість потрібних зусиль.

  • Вона буває велика й маленька. Велична й мізерна. Тимчасова й далекосяжна. Тимчасова й далекосяжна. Але усі ці описи не впливають на її суть. Бо за суттю вона - завжди  - мрія… І сьогодні я хочу поговорити з вами про МРІЮ. Точніше – помріяти.( Кріплю слово «Мрія» ) Чому саме про мрію? Інтрига. Про це дещо згодом.

Ікар, Юрій Кульчицький,   Леонардо да Вінчі, Стівен Джобс, Стівен Гокінг, Марк Цукерберг, Нікола  Тесла, Ілон  Маск, Форест Гамп, Олександр Усик – усі вони як для свого  часу МАЛИ  ШАЛЕНУ МРІЮ. Але кожен з них по різному втілював її в життя : хто надважкою працею та неймовірними надлюдськими  титанічними зусиллями, хто набивав гулі, але все одно рухався далі, хто частково плагіатив, а хто просто БІГ!

  • Здавалось би, людині притаманно мріяти від початку її існування. Але слово «мрія» винайшов в пошевченківську епоху український письменник Михайло Старицький у 1873 році, утворивши його від дієслова мріти («неясно виднітися», «бовваніти»).Уявляєте, Тарас Шевченко просто не знав цього слова!
  1. Обговорення тез, цитат про мрії за допомогою хмаринок слів.

Тому пропоную вам перше завдання:

  • Укладіть із хмаринок слів цитати відомих особистостей  або тези про мрію та зачитайте вголос ту, яку ваша група вподобала найбільше. Обмотивуйте свій вибір.
  • Отож, ми визначилися з думками відомих людей, але  у кожного, звісно, є своя МРІЯ.
  • То що помріємо?
  1. Перегляд  мотиваційного відеоролика
  • Як бачимо, мрії у наших учнів та вчителів різні. І на кожен вік та часовий проміжок  своя мрія. І вони, мрії, різні: і на перспективу, і суто практичні.
  1. Створення дошки мрій
  • А про що мріє кожен з вас?  Створімо спільну дошку мрій.
  • Запишіть на стікерах, будь ласка, свої мрії/мрію та прикріпіть на промінчики.
  • Можливо, хтось хоче озвучити?
  • До речі, психологи радять: для того, аби мрія стала реальністю, її потрібно візуалізувати: проговорювати вголос, вибрати картинку з журналу чи навіть зробити колаж,  намалювати і т.д.  (Кріплю до сонечка)

Як бачимо, мрії у всіх різні. Власне, сила наша в тому, що нас багато і ми різні. Пам'ятаєте?

  1. Візуалізація мрії
  1. Перелік мрій.
  • То що, виявляється, нам потрібно вчитися мріяти?
  • А мені цікаво, чи вмієте ви мріяти?
  • Пропоную вам своєрідний експеримент: упродовж хвилини на аркуші написати всі свої мрії.
  • А тепер порахуйте, будь ласка, скільки мрій ви записали.
  • Кажуть, що людина, яка реально вміє мріяти та досягати бажаного, має про запас 30–40 мрій.
  • Дійсно, мріяти потрібно вчитися.
  • А якщо не секрет, то коли ви найчастіше мрієте?
  • А чи всі серед записаних вами мрій, дійсно мрії? А чи немає там бажань?
  1. Мозковий штурм
  • Тож поміркуймо над відмінністю між поняттям «бажанням» та «мрією». ( Кріплю слово «Бажання» )
  • А як ви розумієте різницю між цими категоріями?
  • А чи всі мрії та бажання однакові?

Учні називають відмінності, а я записую на дошці у формі схеми. 

                     Мрія                                                       Бажання

      Розум                                                            Емоції

      Майбутнє                                                     Даний момент,  миттєвість

«нульова» стадія дії                                     перший крок на шляху до здійснення мрії

Мрія може ніколи не втілитися            Тісно пов'язане з потребою і наміром

          Фантазія                                                                       Більш конкретне

А як тлумачить їх Вікіпедія?    Слайд

Мрія сформований в уяві образ чогось дуже важливого, бажаного і цінного, однак недоступного в даний конкретний момент.

Бажання - переживання, відчуття, пов'язане з досить усвідомленим прагненням діяти, що спонукає здійснювати які-небудь вчинки.

  1. Робота з мапою
  • А зараз розподіліть на Мапі мрій відповідно до хмаринок - бажання матеріальні/ нематеріальні, мрія - записані раніше вами мрії чи бажання.
  • Лише не чіпайте «Мрію без меж»
  • Можете навіть розмалювати її іншими кольорами. Послуговуйтесь методикою, яку ми використовуємо на уроках літератури, коли малюємо поезію.
  • Якщо не секрет, то які кольори ви використали?
  • То чого у вас більше – мрій чи бажань?

III Основна частина

  1. «Як здійснити свою мрію?»

Групова робота

  • Мрія має властивість здійснюватися. Утім, їй для цього завжди потрібна допомога.
  • То як здійснити свою мрію? Принаймні спробувати втілити її в життя?
  • Чи є якісь секрети, поради, лайфхаки?

Для вирішення цього питання зараз ви попрацюєте в декількох локаціях.

1  група -  батл «Бажання VS  Мрії»

Завдання: створити комікс, у якому між героями відбувається дискусія про спільне й відмінне між бажаннями та мріями.

2 група -  Шлях до своєї Мрії

Завдання: створити Шлях до Мрії (укажіть, які кроки потрібно зробити, на вашу думку,  аби здійснити свою Мрію)

3 група  - мозковий штурм «Мрії сучасних дітей»

Завдання: здійснити мозковий штурм «Мрії сучасних дітей» та оформити їх у формі щоденника.

Працюють спільно, а потім кожна група доповідає.

IV Підсумки 

  1. «Мрія без меж»
  • А як чи якою ви собі уявляєте мрію без меж?
  • А як це – мріяти без меж?
  • А якого кольору вона?
  • Напишіть її, будь ласка, на Мапі мрій. А де  ви її розмістили? (на великій бульбашці)
  • А зараз оберіть, будь ласка, із кошика цитат ту, яка є найбільш мотивуючою для вашої найзаповітнішої мрії  чи мрії без межі прикріпіть її степлером.
  1. Завершення роботи над Мапою  мрій
  • У мене пропозиція – покреативити - створити спільну Мапу мрій  класу, прикріпивши усі ваші мапи на символічну дошку.
  • Ви не проти? Адже, як ми говорили раніше, мрії повинні візуалізуватися.
  • А якщо  хочете, то пізніше можна  розмістити її на панелі Padlet «Мрії без меж!», де пишуть свої мрії  усі діти України. До речі, я це вже зробила.
  1. Рефлексія      А зараз проговорюємо афірмації                
  • Я здійсню свою мрію, тому що …
  • Моя мрія корисна тим, ….
  • Аби здійснити мою мрію, потрібно …

А взагалі, не бійтесь мріяти! Не зважайте на досвід тих, кому з певних причин не вдалося здійснити свою мрію. Просто робіть висновки. Адже у  них були інші життєві  обставини, причини, та, зрештою, інший часовий вимір. 

Існує безліч порад, рецептів, лайфхаків стосовно того, як втілити свою мрію.

До прикладу, психологи радять застосовувати методику  «Сам собі Enter».

Ну що ж, мрійники та мрійниці.  Сподіваюсь, сьогодні ви не лише зрозуміли відмінність між мрією, але й визначилися зі своєю найзаповітнішою мрією та обрали для себе спосіб її реалізації. Ну а хто не визначився, обов'язково це зробить.

Мрійте із задоволенням! Мрії збуваються! Життя із мрією - це мрія.

Тож не варто мріяти, щоб усі мрії здійснилися. Залиште парочку для життя.

 І нашу розмову я хотіла б закінчити дещо перефразованими  словами із відомого фільму «Форест Гамп : «Біжіть до мрії!» і тоді вона обов'язково долетить до зірок.

Слайд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пісня

 

 

 

 

 

 

До завершення

 

 

 

Наприклад, Ілон Маск завжди наголошує, що ніколи не прагнув стати багатієм, а мав мрію зробити світ кращим і допомогти людям розвиватись. Важливо також пояснювати, що кожна мрія несе в собі ризик. Багато хто мріє стати абсолютним чемпіоном світу, а вдається це одиницям. Тож треба говорити і про можливі розчарування та інші шляхи реалізації, щоб зациклення на супермрії не зіграло злого жарту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мрія ближче до сфери розумової, бажання - до емоційної.

Мрія має високу цінність і пов'язана з дуже віддаленим майбутнім. Бажання більш приземлено і ближче до даного моменту, до сиюминутности.

Бажання більше, ніж мрія, враховує реально існуючі можливості.

Мрія -, бажання -.

, оскільки в самій суті закладено поняття нездійсненності., з усвідомленим спонуканням, з внутрішньої незадоволеністю, які стимулюють до прояву активності.

У бажанні більше конкретики, ніж у мрії.

 

коли людина мріє, з’являється ціль, а потім мотивація. Тоді виникає розуміння, в якому напрямку потрібно рухатися.

 

Як правильно формулювати мрію, щоб вона здійснилася?

 

Чітко уявляти бажаний об'єкт чи ситуацію. Для візуалізації мрії можна

Треба й дорослим. Бо, як виявляється, не всі мають глобальну мрію «без меж». Як же вони навчать цього молодше покоління? Я був на тренінгу, де нас попросили за одну хвилину написати про всі мрії, які тільки можемо згадати Це говорить про те, що вчителю теж треба вчитися продукувати мрії.

 

ЛОкація

1

 

docx
Додано
7 липня 2021
Переглядів
3428
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку