Виховна година "Я – будівник свого життя"

Про матеріал
Виховна година "Я – будівник свого життя" спрямована на формуванні у дітей відповідальності за свої вчинки, навичок спілкування в колективі; формування активної життєвої позиції, виховування у підлітків високих моральних якостей.
Перегляд файлу

1

 

Тема. Я – будівник свого життя.

Мета: формувати у дітей відповідальність за свої вчинки, навички спілкування в колекти­ві; формувати активну життєву позицію, вміння бути самим со­бою; розвивати логічне мислення, увагу, комунікативність, уміння аналізувати власні вчинки, давати їм моральну оцінку; виховувати у підлітків високі моральні якості.

Обладнання: заготовки листів, завдання для груп, ватман, це­глинки, дах, квіти з кольорового паперу.

Форма проведення: виховна година з елементами тренінгу.

Хід заходу

Вітання

  • Здрастуйте ті, хто
  • Хто найдобріші!
  • Хто найсильніші!
  • Хто любить цукерки!
  • Хто гарний товариш!
  • Хто добрий, чемний і ввічливий !
  • У кого гарний настрій!
  • Здрастуйте всі!

Звучить класична музика «Вальс дощу»

Вправа «комплімент» (психологічна розминка)

Як давно кожному з вас говорили компліменти?

Тому розпочнемо урок з психологічної розминки. Кожний повинен уважно подивитися на тих, хто поруч, і подумати, яка риса характеру чи звичка найбільше подобається і сказати комплімент. Кому зробили комплімент, повинен подякувати і зробити свій комплімент сусідові.

Усі люблять компліменти, кожна людина прагне набути власної значущості. Це дуже важлива властивість людської природи – бажання бути оціненою як належить.

Учитель.

У драмі людській не­багато дій:

Дитинство, юність, молодість і старість.

Роби, що хоч, ридай або радій —

Неси свій хрест.

Все інше — позосталість.

Настане час, і піде все в архів,

Уламки долі винесе на сушу.

Життя — спокута не своїх гріхів,

Життя — це оббирання реп'яхів.

Що пазурами уп'ялися в душу

                       (Ліна Костенко).

       Дорогі друзі, сьогодні ви учні, а через кілька років  вже будете самостійними, дорослими людьми зі своїми поглядами на життя, зі своїми моральними цінностями. Кожен з вас обере в майбутньому свою стежину. Та який би ви шлях не обрали, для того, щоб життя було барвистим, світлим, варто кольори підбирати уже сьогодні, щоб відчути себе справжньою людиною, потрібною, цікавою, інтелігентною, а головне – милосердною.  

       Ви є будівничими свого майбутнього. Сьогодні ми з вами уявимо себе в ролі будівельників і спробуємо побудувати, змоделювати свої взаємини з людьми...

      Але для початку зверніть ува­гу на цей клубок ниток, який би я порівняла з клубком життя, зітканим із ниток буття, наших думок, почуттів.

      Почнімо його розмотувати і при цьому будемо говорити, яким ми бачимо навко­лишній світ, за що ми його люби­мо,    

(Діти розмотують клубок і го­ворять: «Я люблю цей світ за те, що...».)

Учитель. Ось і вийшло у нас із вами замкнене коло наших емо­цій та почуттів. Так і в світі все зв'язано, все переплітається. І ко­жен із вас є частинкою цього світу. Як важливо уважно дивитися навколо себе. Адже людям, що на­вколо нас, може бути дуже незручно від нашої бездушності, нашої бай­дужості, нашої невихованості. Буду­ючи людське суспільство, дуже важ­ливо по-людськи побудувати і себе.

Учитель. Кожна людина формує себе як особистість з раннього дитинства. А що ж таке особистість? Це те , що відрізняє одну людину від іншої, це як будинок, де кожна цеглинка – риса вашого характеру

- Із яких же якостей споруджу­ють будинок  особис­тості, як ви вважаєте?

(Відповіді учнів.)

Учитель. Для сьогоднішнього нашого будівництва ми приготу­вали з вами будівельний матеріал. А оскільки будівництво наше не­звичайне, то і матеріал у нас осо­бливий — кращі ваші якості. Хай кожен із вас у будову загального Будинку особистості дасть одну свою цеглину — одну свою кращу якість. Отже, починаймо.

     Першим у будь-якому будів­ництві закладають фундамент, бо саме від нього залежить міцність будинку.

- Що, на вашу думку, ми повин­ні закласти у фундамент Будинку особистості? (Здібності, здоров 'я, родина, темпера -мент, традиції і звичаї народу, інтуїція.)

      Стіни можна порівняти з харак­тером людини.

- З яких цеглинок, на вашу думку, ми побудуємо стіни Будинку особистості? (Доброта, любов, дружба, розуміння, мило­сердя, толерантність,повага, чесність, справедливість,  дисциплінованість, принциповість, мужність, ініціативність, наполегливість, працелюбність,  акуратність , щирість, відкритість, відвертість, чуйність, доброзичливість , довірливість, ввічливість, мудрість, порядність,  цікавість,  гідність,   відкритість,  старанність, лідерство, вдячність,  скромність, організованість тактовність, вимогливість, відповідальність, дотримання слова, щедрість, відданість, колективізм, розсудливість, товариськість, гордість, організованість, захопленість, ощадливість, енергійність, послідовність)

- Що може бути світлом у вікон­ці нашого будиночка? (Уміння лю­бити людей.)

-  І нарешті, що завершує будь-який будинок? Правильно. Це його дах. У нашому розумінні — це те, до чого прагне особистість. (Мрія, ціль, реалізація планів,опанування професією (професійність), створення сім’ї )

- Що прикрасить наш будинок? (кольорова квітка, на пелюстках якої слова: життєрадісність, оптимізм, зо­внішній вигляд, духовність, захо­плення)

     Ось і побудували ми прекрасну будівлю — Будинок особистості.

      Нам  би дуже хотілося, діти, щоб кожен із вас побудував такий пре­красний будинок у своїй душі і беріг його від усього, що могло б його зруйнувати.

Учениця. (Волкова А.)                                                                                                                                                       

Запам'ятай, дитино, з юних літ                                                                                                                        На все життя, щоб знала, як прожити:

Людина для добра приходить в світ

Й покликана завжди добро тво­рити.

Учень.  (Кулибаба Д.)                                                                                                                                                                                                                                                                             Нелегко це, що б хто не говорив.                                                                                                                    Й не кожному зробити це вда­ється,                                                                                                         Бо в світі стільки смертних є гріхів,                                                                                                        Що доброта не завжди йде до серця.

Учениця. (Азарова О.)                                                                                                                                                        Та ти людина і тому учись                                                                                                                        Добро творити, людям спів­чувати.                                                                                                                         До цього світу пильно при­дивись,                                                                                                      Злим помислам навчися лад да­вати.                                                                                                                    

Учень.   (Діхтярь Д.)                                                                                                                    Йди з добротою — це собі затям,                                                                                                                      Із ласкою, прихильністю, при­вітно.                                                                                                                Й не розлучайся з добрим по­чуттям.                                                                                                         Хай доброта в душі суцвіттям квітне.

Учитель. Дорослість дитини визначає її моральність. Подумайте і скажіть, завдяки якій рисі ви відчуваєте, що дорослішаєте.

 (Інтерактивна вправа «Мікро­фон»: діти по черзі називають свої якості,  які їм  допомагають відчути дорослість «Я вважаю, що мені..».)

Учитель. Усі названі вами якості допомагають нам комфорт­но жити серед людей, знаходити вихід із будь-яких життєвих ситу­ацій, вирішувати конфлікти. Наші вчинки характеризують нас самих.    

      Попрацюємо в групах, розв’язуючи конкретні життєві ситуації. Зро­біть висновок, закінчивши думку: «Щоб добре жилося серед людей, необхідно...».

(Кожна група отримує свою ситуацію, обговорює її і записує висновок на листку, прикріплює на дошці під початком думки, ознайомивши інших із ситуацією. Виступ почати словами: «Ми обговорили цю ситуацію і вирішили…», «Ми у групі дійшли такого висновку…», «Порадившись, ми вирішили…»)

Звучить спокійна класична музика (релакс)

Ситуація 1. Сергій поспішав додому після тренування. Несподі­вано його увагу привернув мобіль­ний телефон, що лежав на дорозі. Він дуже зрадів такій знахідці,підняв її, а в голову спала думка: «Ось і подарунок для тата на день народження».

Ситуація 2. Учитель захворів, і на заміну в клас прийшов його колега. Урок почався з перевірки домашнього завдання, але всі учні, змовившись, сказати, що не готовівідповідати з теми, бо цей мате­ріал ще не вивчали. І тоді новий учитель, за рахунок нового мате­ріалу, повторно пояснив цю тему.

Ситуація 3. Ви стали свідкам того, що над вашим однокласни­кам насміхаються хлопці з інших класів, користуючись його наївніс­тю, довірливістю.  Вчись жити серед людей і для людей.)

 

Учитель. Діти, у житті часто буває, що ми занадто поблажливо ставимось самі до себе, жаліємо себе, виправдовуємо власні вчинки, з одного боку, а з іншого, насміхаємось над товаришем, учителем, ставимо інших людей в незручне становище. Прислухайтесь до моїх порад, щоб душа і совість залишались чистими перед своїм сумлінням. (Учитель у вигляді хмарок вивішує правила )

1.     Учись переборювати свої корисливі бажання.

2.     Перш ніж завдати комусь прикрощів, постав себе на його місце.

3.     Не соромся добрих поривань.

4.     Сильніший той, у кого не кулаки більші, а багатша душа.

 Учитель.    

      Наступне завдання для груп. Пропоную вам написати ві­ршовані поради «Правила гідної поведін­ки». Над цим за­вданням я пропоную попрацювати і нашим гостям.

1 група

Злом на зло не відповідай,

Добро в людині  помічай,

Лінь і заздрість проганяй,

Любов і щирість зберігай.

2 група

Слабшому завжди допомагай,

Другові образу пробачай,

Вбогого й каліку пожалій,

Посмішкою ти своєю всіх зігрій.

3 група

Слабшому образу пробачай,

    Руку допомоги простягай,

Всім навколо щиро усміхнись,

    Добротою ти  своєю поділись

Учитель. А тепер я запрошую наших гостей і вас , діти, до спілкування.

Учитель. Милосердя, доброта, співчуття, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати, допомог­ти в горі чи біді, чесність — це кращі якості людини. Мені дуже хотілося б. щоб вони були прита­манні й вам, щоб ви виросли високоморальними людьми.

    А зараз я пропоную скласти розповідь про себе, але про себе — в майбутньому. Уявіть себе дорос­лими. Ваші розповіді я збережу, до них ми повернемося в 9 класі та порівняємо, як змінилися ваші думки і мрії за ці роки.

    Учитель роздає заготівки листів:

Звучить класична музика "Плач ветра"

Лист до себе в майбутньому

У майбутньому я,  звичайно, буду  ______________ людиною  це означає ____________________________________________________.

Я буду працювати ______________________________________________ _____ .

На роботі я буду намагати­ся працювати так, щоб людям з  мною було ___________.  А для цього важливо пам 'ятати про те, що__________________________ . 

У мене буде сім 'я. Я хочу, щоб взаємини між всіма _______________________________________________________________________.       У своїй поведінці з ними я буду ___________________________________________. Особливу увагу, турботу я приділяти _____________________________________________________________ ______________________________________________________,  тому що___________________________________________________________.  

У мене будуть друзі, з якими я_______________________________________________.

       Але головне, до чого я буду прагнути у майбутньому,  це _________________________________________________________________________________________________.

Учитель. Можливо, хтось із вас хоче прочитати свій лист?(Відповіді учнів.)

Учитель. Закінчити сьогод­нішню розмову з вами я хочу сло­вами Стендаля, які, власне кажу­чи, об'єднують все сказане вами сьогодні: «Щоб добре жити серед людей, не треба жити для себе». Людина повинна жити для людини!

Учень. (Дієв А.)                                                                                                                                                       

Моє село не вмерло і не вмре! —

Тут кожен дім — поезія у прозі.                                                                                           Живлюща сила напува мене,                                                                                                        Як тільки стану на своїм порозі.

 

Учениця. (Діхтярь Л.)

Тут на грядках ростуть кущі поем

І стигнуть на гілках добірні вірші...

Найменша квітка й дерево — тотем.                                                                                         Щодня і схід, і захід сонця — віщі.

 

Учень.   (Должиков О.)                                                                                                                                                        Лісна Поляна — це моє село —

Його так предки ще назвали наші.                                                                                                         Не стань коротка, пам'яте моя,

Вертай мене з усіх усюд — до­дому

Короткою дорогою — в Едем,

У купіль із жасмину й маті­оли...

Моє село не вмерло і не вмре — ніколи!

 

Учениця. (Муравцова Ю.)

Що треба для щастя? - Це вічне питання, 
І відповідь, мабуть, нелегко знайти, 
Для щастя потрібні взаємне кохання, 
Людина, з якою б весь світ обійти.

Учень. (Голяченко О.)

Що треба для щастя? - Не гроші, не слава, 
Не золото, срібло, не чистий кришталь, 
Бо щастя найбільше - усміхнена мама 
І татове слово, незламне як сталь.

 

Учениця. (Коссе Л.)

Що треба для щастя? - Лиш вірного друга, 
Який не покине тебе у біді, 
Який порадіє з тобою, а в тугу 
Утре твої сльози на мокрій щоці.

 

Учень. (Сорока О.)

Що треба для щастя? - Не модні планшети, 
Новий телефон, гарний одяг, взуття, 
Не пізні гулянки, шикарні бенкети, 
А щира людина і дружня сім'я.

 

Учениця. (Кулибаба А.)

Що треба для щастя? - Мабуть, зовсім трішки, 
Лиш бачити сонце, радіти зорі, 
Лиш кожного ранку піднятися з ліжка, 
І мирного неба над нами вгорі.

 

Учень. (Гребенюк М.)

А це ж так просто — щастя дарувати!
І усмішку, щоб радістю цвіла.
Лиш треба доброту у серці мати,
І людяність, і трішечки тепла.
 

Учениця. (Рубіжанська М.)

І до людей нести це щиро-щиро,
Сказати добре слово від душі…
Й побільшає довкіл тепла і миру,
То ж подаруй всім щастя! Поспіши!
 

Учениця. (Рубіжанська С.)

І більше стане того щастя в тебе,
І звеселіє світ від доброти.
І усміхнеться волошково небо,
То ж вчися щастя дарувати ти!

 

Учень. (Затулєєв Г.)

Всім хочеться сердечно побажати
Здоров’я, сонця, щастя і тепла.
Щоб свого сина пригортала мати,
Щоб доля в доньки гарною була.

Учениця. (Кулибаба А.)

А в світі всьому — мир і щастя всюди,
Щоб всі народи радісно жили.
І війн ніколи вже не знали люди,
Й красі радіти на землі могли.

     Будьмо милосердними, не ску­пімося на добро, поспішаймо його творити. А ще всім серцем любіть свою землю; своє коріння.        

Звучить пісня «Хай щастить вам, люди добрі»

doc
Додано
16 березня 2020
Переглядів
1089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку