Дана виховна година дає можливість розширити знання дітей про рідний край; розвинути увагу, мислення ; поповнити словниковий запас дітей;виховати любов до рідного краю, до Батьківщини.
Тему:"Я люблю Україну"
Мета:Розширити знання дітей про рідний край; розвинути увагу, мислення ; поповнити словниковий запас дітей;виховати любов до рідного краю. Обладнання:презентація, фішки, тема,призи.
Вид заняття:конкурсна програма.
Хід роботи
І.Організаційна частина
1.Привітання
Добрий день, вам, любі діти
Я вітаю щиро вас
І запрошую ласкаво
Відпочити у цей час
2. Перевірка готовності дітей до заняття
Прибирайте швидше з парти,
Зайві речі, бо час грати
Залишайте тільки ручку,
Вирушаємо у гру блискучу.
3.Повідомлення теми заняття
Буває, часом, сліпну від краси Спинюсь, не тямлю, що воно за диво Оці степи, це небо, ці ліси, Усе так гарно, чисто, не зрадливо Усе як є-дорога явори Усе моє, все зветься Україна!
- Діти, тож ви напевно вже здогадалися, що сьогодні йтиметься про Україну.
- Кожна людина з великою любов'ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, дитинство з дивосвітом-казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській оселі. То родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини. То її велике "Я", з якого починається людина, родина, батьківщина і вся наша велична й неповторна у світі Україна. Її красою захоплювались поети, художники та композитори.
ІІ. Основна частина
1.Розповідь вчителя
- Діти, сьогодні наше заняття буде дуже цікавим. Воно складається з трьох етапів, на кожному з яких будуть завдання. Виконуючи їх, ви будете отримувати фішки,а в кінці заняття,троє найактивніших отримають подарунки.
2.Доповнення прислів'я. - Завдання першого етапу полягають у тому,що я буду зачит
- Завдання першого етапу полягають у тому,що я буду зачитувати вам початок прислів’я,а ви повинні його закінчити. Тож будьте уважними, і добре себе поводьте,адже я буду піднімати лише тих,хто гарно тримає руку і чемно поводиться.
1.Хто мови своєї цурається, хай сам себе………..( стидається).
2.Без охоти немає ………..(роботи).
3.Все добре, що добре……….( кінчається).
4.Водою ситий…….( не будеш)
5.Без розуму ні сокирою рубати, ні личака……….( в'язати).
6.Куди баран, туди і……..( вівці).
7.У всякої пташки свої ……..(замашки).
8.Життя прожити — не поле…….( перейти).
9.Не плюй у криницю, бо доведеться з неї ще води……..( напитися).
10.Чим темніша ніч, тим ясніші ……..(зорі). - Молодці, ви знаєте багато прислів’їв.
3.Відгадування загадок.
– Тож переходимо до наступного етапу. Завдання даного етапу полягає в тому, що вам потрібно буде відгадати загадки про національні рослини України. З допомогою цього ми перевіримо ваші знання про рідний край. Слухайте уважно кожну загадку.
1.Як прийде весна в садочок — до лиця білий віночок, ну а восени цій кралі приглянулися коралі. (Калина)
2.Проливала дрібні сльози молода дівиця. Полоскала довгі коси у чистій водиці. (Верба)
3.У матінки-квіточки лиш блакитні діточки. З жита виглядають, літечко вітають. (Волошки)
4.У погожу літню днину він на варті біля тину, круглолицій та пригожий, і до сонця дуже схожий. (Соняшник)
5.Серед пшеничного поля – тичка, А на тичці – півень у червонім ковпаку. (Мак)
6.Духмяна квіточка така, чорними брівками морга.(Чорнобривці)
7.У всякої пташки свої ……..(замашки).
8.Життя прожити — не поле…….( перейти).
9.Не плюй у криницю, бо доведеться з неї ще води……..( напитися).
10.Чим темніша ніч, тим ясніші ……..(зорі).
- Молодці, ви знаєте багато прислів’їв.
3.Відгадування загадок.
– Тож переходимо до наступного етапу. Завдання даного етапу полягає в тому, що вам потрібно буде відгадати загадки про національні рослини України. З допомогою цього ми перевіримо ваші знання про рідний край. Слухайте уважно кожну загадку.
1.Як прийде весна в садочок — до лиця білий віночок, ну а восени цій кралі приглянулися коралі. (Калина)
2.Проливала дрібні сльози молода дівиця. Полоскала довгі коси у чистій водиці. (Верба)
3.У матінки-квіточки лиш блакитні діточки. З жита виглядають, літечко вітають. (Волошки)
4.У погожу літню днину він на варті біля тину, круглолицій та пригожий, і до сонця дуже схожий. (Соняшник)
5.Серед пшеничного поля – тичка, А на тичці – півень у червонім ковпаку. (Мак)
6.Духмяна квіточка така, чорними брівками морга.(Чорнобривці)
7.Цвіте синьо, лист зелений, гай він прикрашає. Хоч мороз усе побив – його не займає. (Барвінок)
8.Що за квіти кивають від тину рожево-білими квітками?(Мальви)
9.Стоять у полі сестрички: жовте очко, біле личко. (Ромашки)
10.Цвіте синьо, лист зелений, гай він прикрашає. Хоч мороз усе побив – його не займає. (Барвінок)
- Молодці,і з цим завданням ви теж впоралися!
4.Фізкультхвилинка.
– Що ж, діти,у нас залишився ще один етап,але перш ніж до нього перейти,потрібно трішки відпочити.
А ну діти всі швиденько
Стали біля парт рівненько
Щось не хочеться сидіти
Треба трохи відпочити
Руки вгору руки вниз
На сусіда подивись
Руки вгору руки в боки
Вище руки підійміть
А тепер їх опустіть
Плесніть діти кілька раз
До роботи все гаразд.
5.Відгадування шаради
– Ось ми відпочили і тепер можна виконувати завдання третього етапу. Для того,щоб виконати це завдання вам потрібно розставити літери у правильному порядку так,щоб вийшло слово,яке пов’язане з Україною. 1.ВЕОЛСОЙ (СОЛОВЕЙ)
2.БРЕГ (ГЕРБ)
3.АВОМ (МОВА)
4.АЛКИНА (КАЛИНА)
5.РЇУНАКА (УКРАЇНА)
6.ИДАНРО (РОДИНА)
7.ЕБРАВ (ВЕРБА)
8.ТБАЬНІЩАВКИ (БАТЬКІВЩИНА)
9.ХЛБІ (ХЛІБ)
10.ПАРОПР (ПРАПОР)
ІІІ. Заключна частина
– Ось наша виховна година підійшла до кінця, і зараз ми перевіримо, наскільки ви були уважними.
–Які символи України ви знаєте?
-Що ви дізналися нового про Україну?
– Які конкурси вам найбільше сподобалися?
2. Нагородження