Виховна година як одна з форм виховної роботи

Про матеріал
Здійснюючи виховну роботу класний керівник керується «Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів» . Головна функція виховної роботи в школі – сприяти реалізації мети виховання, змісту виховного процесу та оволодінню учнями певними знаннями, уміннями та навичками
Перегляд файлу

Виховна година як одна з форм виховної роботи

Які асоціації у Вас виникають коли Ви чуєте слова «школа», «дитина», «класний керівник»?

Так, виховання, виховна робота …

Здійснюючи виховну роботу класний керівник керується «Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів» .

Головна функція виховної роботи в школі – сприяти реалізації мети виховання, змісту виховного процесу та оволодінню учнями певними знаннями, уміннями та навичками

Процес виховання здійснюється за допомогою різноманітних форм роботи, вибір яких залежить від змісту та завдань виховної роботи, вікових особливостей дітей

Виховні години є основним компонентом системи роботи класного керівника.
Вони проводяться з різними виховними цілями. Їх форми й технології можуть мати безліч варіантів залежно від поставленої мети, віку учнів, досвіду класного керівника й шкільних умов.
Іноді в педагогічній літературі й шкільній практиці цю форму організації
виховної діяльності називають годиною виховання, виховною годиною, годиною класного керівника, класною годиною. Справа не в назві!
Виховна година – це форма спілкування класного керівника з учнями, це
розмова «по душам», це корисна інформація, необхідна вихованцям для
майбутнього дорослого життя, яку не можна у повній мірі отримати на уроках, це збір колективу для вироблення плану участі класу в загальношкільних заходах.

Виховна година як одна з форм виховної роботи, передбачає створення оптимальних умов для продуктивного спілкування класного керівника з учнями з метою формування у них соціальної зрілості.

Попрацюйте в групі. На окремих аркушах у вас написані різні форми проведення виховної години, підберіть до них визначення.

Бесіда

етична – про норми поведінки людей в суспільстві, естетична – про красу навколишніх явищ, людських стосунків і вчинків, політична – про життя держави, пізнавальна – про космос, природу.

Вікторина 

вид гри, що полягає у відповідях на усні чи письмові запитання з різних галузей знань; завдання в основному відрізняються правилами, що визначають черговість ходу, тип і складність питання, порядок визначення переможців, а також винагороду за правильну відповідь.

Гра

відтворення певних елементів предметного і соціального змісту діяльності, моделювання деяких умов і системи відносин, які є характерними для неї. Класифікація ігрових форм: дидактичні ігри (академічні, навчаючі, освітні, виховні, педагогічні), імітаційні (імітація, машинні імітації), проблемні (евристичні), ситуаційні (маніпулятивні, формуючі), рольові (організаційні, функціональні), ділові (управлінські, операційні).

Дискусія

дослідження, колективне обговорення спільного питання, обмін думками, ідеями. Мета – виявити відмінності в розумінні питання і в товариській суперечці встановити істину, прийти до спільної точки зору.

Диспут

метод формування суджень, оцінок, переконань, що ґрунтуються на закономірності: знання, одержані в ході зіткнень думок, різних точок зору, завжди відрізняються високою мірою узагальнення, стійкості, гнучкості.

Жива газета 

читання з імпровізованої сцени літературних творів: поезії, новел, гуморесок, фейлетонів, статей на актуальні теми

 

Заочна подорож 

уявне переміщення якоюсь певною територією з ціллю її вивчення, а також із загальноосвітньою, пізнавальною, спортивною цілями.

 

Конкурс

змагання, яке дає змогу виявити найгідніших із його учасників або найкраще з того, що надіслане на огляд , згідно з правилами, визначеними перед початком проведення процесу

Круглий стіл 

форма публічного обговорення чи висвітлення якихось питань, коли учасники висловлюються у визначеному порядку; обговорення проблем з рівними правами учасників.

 

Лекція

розгорнутий і організований в доступній формі системний виклад тієї чи іншої проблеми соціально-політичного, морального, ідейно-естетичного змісту. Логічним центром лекції є якесь узагальнення, а конкретні факти служать ілюстрацією.

 

Репортаж

повідомлення про важливі події суспільного життя, а також мистецької та літературної дійсності. Репортаж має різні форми: розповідь, діалог, інтерв'ю.

 

Розв’язок проблемних ситуацій 

метод виховання, який дає змогу наблизитися до практичної діяльності. Він передбачає опанування знаннями та практичними навичками шляхом самостійного розв’язання проблеми, розвиток абстрактного і творчого мислення під час ознайомлення з реальними прикладами і в ході конкретної діяльності.

 

Рольова гра 

форма виховної діяльності, яка створює ситуацію максимального наближення до реальної дійсності. Вона формує уміння і навички виконувати ті чи інші дії у певних життєвих ситуаціях, оцінювати їх, дійти власного рішення щодо розв’язання проблеми.

 

Тренінг

 запланований навчальний процес, призначений сформувати чи поновити навички та знання, сформувати чи перевірити ставлення учасників до певних ідей з метою її зміни чи оновлення. Головним чином вони бувають короткостроковими та інтенсивними, що дозволяє за короткий час вирішити складний комплекс проблем.

 

Усний журнал 

пізнавальне дійство у формі коротких виступів на обрані теми. Ця форма роботи дає можливість кожному члену колективу висловити власну думку, поділитися набутими знаннями, дозволяє через живу образну ситуацію ознайомити присутніх зі змістом тих чи інших подій.

 

Які форми проведення виховних годин використовуєте Ви? Які вважаєте найбільш ефективними? Наведіть приклади тем.

 


Дбаючи про ефективність класної години, класний керівник перед її проведенням має подумати над питаннями: «Якою вона буде? Кому потрібна вона — педагогу чи учням? Які можливі результати?». Відповіді на ці питання визначально вплинуть на вибір теми класної години, форми, особливості її підготовки та проведення

Таким чином, виховні години, що проводяться у системі, привчають учнів
вбачати за своїми діями та вчинками їх місце в колективі, розвивають у них
здатність до осмислення життєвих явищ, усвідомлювати соціальну спрямованість своєї життєдіяльності.
Тематика виховних годин може бути різноманітною, й отже не існує меж для
педагогічної творчості класного керівника щодо форми проведення виховної
години. Також неможливо заздалегідь передбачити всі проблеми в класі і включити їх обговорення до плану виховної роботи, що привносить в проведення виховної години завжди елемент новизни, непередбачуваності.

Завершити свій виступ хочу відривком із твору американського письменнтка Джерома Девіда Селіндженра «Над прірвою у житі»:

 

Вдумавшись в ці слова, чітко бачиш головне завдання класного керівника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
4360
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку