Виховна година з елементами тренінгу "Добре тому жити, хто вміє дружити"

Про матеріал
Виховна година з елементами тренінгу " Добре тому жити, хто вміє дружити" може бути проведена з метою формування емоційно-безпечного навчального середовища для дітей молодшого шкільного віку, як запорука протидії булінгу.
Перегляд файлу

ВИХОВНА ГОДИНА З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ

Тема: «Добре тому жити, хто вміє дружити»

Мета: Поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу і учити розрізняти поняття «друг», «товариш», «приятель», «компроміс»; вчити учнів аналізувати ситуації, знаходити шляхи виходу; розвивати в учнів загальнолюдські чесноти, сприяти розвитку практичного ставлення до себе і своїх особистих якостей; виховувати товариськість, повагу до друзів, сприяти виникненню дружнього колективу в класі. 

 

imageХід виховної години

I. СТВОРЕННЯ ПОЗИТИВНОГО НАСТРОЮ.  

1.      Звучить пісня «Посмішка»

2.      Вправа «Спіймай посмішку»

Добрий день. Сподіваюсь ви готові до спілкування. А розпочнемо ми його з посмішки. Посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя та «киньте» своєму сусідові. «Спіймайте» посмішку та «прикрасьте» нею своє обличчя. Ось  що ви відчуваєте, коли вам хтось усміхається? отже з усмішкою, з гарним чудовим настроєм почнемо наше заняття.

 

II.     ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ ЗАХОДУ.

      Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина. Воно потрібно всім і дорослим і малим. Відгадайте: «Що дорожче за золото, сильніше бурі, міцніше за сталь?» (дружба)

      Сьогоднішня тема є вкрай важливою. Коли ви подолаєте «лабіринт», ви прочитаєте тему заняття. (Діти працюють у парі).

 

д                       ж                     в о       т          и             м           б         о          т                      і ж          

р           м          и,         о          є          у          и е       у             т                      р          т х                   д          и 

 

      Добре тому жити, хто вміє дружити.

      Сьогодні ми будемо говорити про дружбу, про те, яким повинен бути справжній друг, виведемо свої правила дружби.

 

III.  Основна частина.

 

1. Словникова робота «Друг», «знайомий», «товариш»

               У всіх у вас є друзі, товариші. Давайте розберемося, чим відрізняються поняття «друг», «товариш», «знайомий» (Вчитель читає, а учні додають потрібні слова). Про людину, з якою ви просто вітаєтесь у дворі, ви маєте сказати…. (знайомий)

               Про однокласника, з яким багато років навчаєтесь в одному класі….(товариш) Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можна розділити радості і печалі, скажете …..(друг)

2.Асоціативний пущ «Справжній друг» Вас всіх у класі можна назвати товаришами. А як діти стають друзями? Що для цього треба? 

               А у кого з вас є друг чи подруга? А який він, справжній друг?

 

Надійний           

 

д

 

 

Вірний

Добрий              

 

Р

 

 

Щедрий

Ввічливий         

 

У

 

 

Чуйний

Справедливий  

 

Г

 

 

Привітний

 

Висновок: Справжній друг – це той, хто поділяє твої погляди, допомагає, підтримує, поважає  тебе, кому можна довіряти. Це така людина, з якою ділишся власними таємницями. 

 

3.  Cтворення проблемної ситуації.

imageДружба – тендітна річ, як скло. Навіть між кращими друзями виникають сварки. Буває так, що дружиш із кимось, а потім раптово щось

ламається, розбивається. Звичайно, можна знову помиритися, попросити пробачення. А якщо образа занадто велика? Ти чекаєш, коли твій друг першим підійде до тебе, щоб вибачитися, а він не підходить. Його гордість не дозволяє йому цього. От так починає здаватися, що підходити один до одного безглуздо, та й занадто пізно. Пізно? Ні, просити вибачення ніколи не пізно. Саме через те, що ми боїмося зробити перший крок, усе ускладнюється і дружбу вже не «склеїти».

      Як ви вважаєте, чому виникають труднощі між кращими друзями?

      Діти, якщо хочете зберегти дружбу, пам’ятайте, що ваша думка назавжди залишається вашою, а ваш друг завжди буде думати по-своєму. Не треба намагатися нав’язувати іншому свою правду, тому що можна зруйнувати дружні взаємини. Тому треба навчитися йти на компроміс.

Компроміс – це згода з ким-небудь у чомусь, якої досягають за допомогою взаємних поступків. Не треба боятися компромісів, вони допомагають швидше розв’язати конфлікт.

 

4.  Гра – розминка «Якщо ти добрий друг» (Якщо добрий друг це повинен робити, ви плескаєте у долоні, якщо ні – зберігаєте тишу)

      Допомагати друзям у біді

      Насміхатися з чужого горя

      Ображати інших

      Поважати тих, з ким дружиш

      Радіти за успіхи товаришів

      Обманювати, хвалитися

      Бути терплячим, вихованим

      Давати порожні обіцянки

      Думати не лише про себе, а й про інших

      Грати нечесно, дражнитися

      Радіти за успіхи товаришів

      Піклуватися про друзів Підтримувати один одного

 

5.  Тест «Чи гарний ви друг»

Ви знаєте багато цікавих історій про одного зі своїх приятелів. Що ви зробите:

а) розповісте їх іншим людям;

б) розповісте, не назвавши імен;

в) залишите історії при собі?

2.      Ваш друг часто бере щось у вас, але ніколи не повертає взяту річ. Зараз він хотів би взяти коштовну відеокамеру. Що ви будете робити: а) скажете, що камери у вас немає;

б) дасте її;

в) відмовите, пояснивши причину?

3.      Друг випадково розбив ваш годинник. Ваші дії:

а) відмовитесь від нового годинника, але влаштуєте маленький скандал;

б) вимагатимете гроші;

в) скажете, що і без того збиралися купити новий.

4.      Ваш друг підтримує відносини з людиною, яку ви не любите. У такому випадку:

а) скажете другові, що він повинен вибрати між вами й іншим;

б) припините стосунки з другом;

в) нічого не скажете і будете продовжувати дружні відносини.

5.      Відчуваєте, що у вашого друга незабаром будуть великі неприємності. Тоді ви:

а) порвете стосунки з ним, щоб не постраждати самому;

б) продовжите дружбу;

в) відверто поговорите з ним.

6.      Вважаєте, що справжній друг повинен:

а) ділитися з вами всім;

б) залишати свої думки і проблеми при собі.

в) говорити тільки те, що хоче.

7.      Вам відомо, що другові потрібні гроші, і у вас їх досить, щоб іх дати. Ви говорите:

а) «переб’єшся! Мені вони й самому стануть у нагоді»;

б) «візьми їх, зробиш мені послугу»;

в) «згадай, скільки разів ти мені допомагав. Моя послуга ніщо в порівнянні з цим».

8.      Що ви зробите, якщо вам потрібно позичити гроші у друга:

а) натякнете здалеку;

б) попросите в борг;

в) нічого йому не скажете.

9.      Ваш друг купив одяг, який, як вам здається, йому не пасує, тоді ви:

а) скажете, що він виглядає смішно;

б) скажете, що ця річ не для нього, і поясните, чому;

в) нічого не скажете.

10.  Ви вважаєте, що ваш друг:

а) менш розумніший, ніж ви;

б) більш розумніший, ніж ви;

в) ви обидва на одному інтелектуальному рівні.

 

imageПідрахунок балів

                а          б              в       

                1          2             3                                

 

Результати:

21-30 балів: ви справжній друг, ви будете робити так само

15-20 балів: у вас є друзі, але, як більшість з нас, ви іноді не виказуєте в стосунках належного розуміння. Коли не знаєте, як реагувати,  спробуйте поставити себе на місце іншої людини.

10-14 балів: ви схильні більше звертати увагу на себе, ніж на інших. Ця ваша риса – бар’єр перед справжньою дружбою. Щоб стати гарним другом, потрібно виявляти більше інтересу до інших людей.

Висновок: щоб знайти собі друзів, потрібно самому стати справжнім другом

 

6. Розв’язування проблемних ситуацій.

Я буду читати вам ситуації, а ви уважно слухайте. Потім дасте відповіді на запитання.

Ситуація 1  

Оксана і Віра – дружили. Дівчатка разом ходили до школи. Одного ранку, по дорозі до школи почався дощ. Оксанка була у плащі, а Віра ні: «Зніми, будьласка, свій плащ і ми накриємось разом!» попросила Віра.

-Як ви думаєте, що відповіла Оксанка? -Як би ви повели себе у такій ситуації?

 

Ситуація 2

Дмитрик з Ігорем – товаришували. Мама попросила Ігоря сходити в магазин по хліб. Дмитрик пішов з ним. По дорозі до магазину, хлопці проходили повз кіоск з морозивом: «Ігор, а давай купимо не хліб, а морозиво, скажеш мамі, що гроші загубив» - попросив Дмитрик.

-Діти, чи можна вважати Дмитрика справжнім другом, який змушує брехати Ігора?

-А що на вашу думку відповів Ігор Дмитрикові?

Висновок: Найміцніша дружба зав’язується в тяжку годину випробувань.  Вірність друга потрібна і в радості, і в біді. ….. Пам’ятайте, що справжня дружба не будується на брехні.

 

7.  Інтерактивна вправа (робота в парі)

На партах конверти з розрізаними на частини прислів’ями. Хто швидше об’єднає половинки:

 

                       Друга шукай,             

 

велика сила

 

                       Друзі пізнаються       

 

            а лихих стережись

 

                       З добрим дружи,        

 

            як дерево без коріння

 

Людина без друзів, 

 

в біді

 

                       Дружба -                     

 

             таке й життя проживеш

Як розумієте зміст прислів’ів?

 

 

 

8.  Складання «Квитки Дружби» 

      Діти, на основі виконаних завдань, скажіть які якості допомагають дружити? (Діти збирають «Квітку Дружби», а навколо неї утворюють коло, що символізує єдність та міцність учнів класу)

 

9.  Складання правил співжиття у колективі.

      Що потрібно зробити для того, щоб клас був дружний

      Давайте від сьогодні станемо членами товариства «Дружелюбності» та складемо правила, за якими житимемо

      Діти, якщо кожен з вас буде дотримуватись цих правил, то у нас буде дружний клас. А у дружному класі кожен учень почуватиме себе затишно.

 

IV. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ.

 

1. Створення куточка дружби.

Діти, я вам пропоную створити куточок дружби, у якому розмістимо наші правила дружби, коло вибору, мирилки.

2.      Рефлексія

      Що означає «дружити»?

      Що таке справжній друг?

      Як вирішити непорозуміння з другом? Що треба змінити вам у своїй поведінці, стосовно своїх однокласників?

 

3.      Підсумок: Будьте дружніми, люблячими добрими, надійними. Тому що від кожного з нас залежить, як швидко в нашому класі буде добре всім, і про нас скажуть : у 4-Б класі навчаються виховані, дружні діти.

 

 

 

pdf
Додано
12 листопада 2020
Переглядів
875
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку