Виховна година з профорієнтації "Крок до успіху"

Про матеріал
Виховна година з профорієнтації. Мета: 1) ознайомити учнів із різноманітним світом професій; 2) з’ясувати рівень уявлення учнів про професії; 3) звернути увагу на фактори, що обумовлюють вибір людиною тієї чи іншої спеціальності; 4) виховувати шанобливе ставлення до людей різних професій.
Перегляд файлу

Година спілкування із профорієнтації  «Крок до успіху».

Мета: 1) ознайомити учнів із різноманітним світом професій;

      2) з’ясувати рівень уявлення учнів про професії;

      3) звернути увагу  на фактори, що обумовлюють вибір людиною тієї чи іншої спеціальності;

      4) виховувати шанобливе ставлення до людей різних професій.

Епіграф:

«Єдиний засіб отримати справжнє задоволення від роботи – це виконувати її блискуче. А єдиний спосіб виконувати свою роботу чудово – це любити її. Якщо ти ще не знайшов свою улюблену справу, продовжуй шукати.»

                                                                                                                       Стів Джобс

Хід заняття

І. Організаційна частина     1 слайд

Кл. кер. Доброго дня! Рада вітати Вас на нашому занятті «Крок до успіху». Який глибокий зміст закладено у словосполучення «вибір професії», скільки викликає емоцій і сподівань, і водночас, скільки породжує проблем. Вже через рік вам доведеться обирати собі професію і оволодівати нею. Вам доведеться обирати свій шлях у житті. А чи знаєте ви скільки наразі існує професій? (відповіді учнів).

Так, за останніми підрахунками, на сьогоднішній день існує близько 50 тис. професій. І дуже важливо не помилитися у виборі шляху. Адже від цього вибору залежить дуже багато: і матеріальний достаток, і коло спілкування, і інтереси, і щастя у житті. Недарма кажуть, що обираючи професію, людина обирає свою долю.

А чи цікаво вам почути думки наших випускників з цього питання. Давайте їх послухаємо.

2,3 слайд (Виступи студентів, учнів, які закінчили наш навчальний заклад)

4 слайд

Скажіть, будь ласка, у яких документах зазначається право на вибір професії (відповіді учнів)

  (У Загальній декларації прав людини підкреслюється, що кожна людина має право на вільний вибір професії.

Права людини, визначені Декларацією, покладені в основу Конституції України. Так, стаття 43 Конституції України проголошує право кожного на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку добровільно погоджується.)

5 слайд

Сьогодні ми з вами:

  1. Поглянемо  на себе очима інших людей.
  2. Навчимося бачити свої реальні перспективи і можливості.
  3. Планувати і досягати професійних цілей.
  4. Раціонально використовувати час.

А працювати доведеться в команді. Що для вас команда? 

(навчитися прислухатися до думки інших людей, які працюють з тобою над однією справою, уміти пробачати недоліки і прорахунки оточуючих, уміти налагоджувати контакти з людьми.)

Так,  команда – це міні-колектив, де від участі кожного залежить позитивний результат усієї команди. Тож давайте визначимося із правилами роботи у команді.

6 слайд

Правила роботи в групах, які визначають самі учасники груп:

  1. Поважати думку кожного.
  2. Підтримувати один одного.
  3. Бути доброзичливими.
  4. Бути активними.
  5. Не критикувати.
  6. Не давати оцінок.
  7. Бути  цілеспрямованими.
  8. Дотримуватися гендерної рівності.
  9. Створювати комфортні умови.
  10.                    Дотримуватися регламенту.

Якщо команда готова, то збудуйте «будиночок» або «запаліть ліхтарик»

І. Вправа «Презентуй назву»

7 слайд

Час перейти до першого завдання командам

Кожна команда порадившись між собою, продовжує речення: «Моя команда називається так …   тому, що при виборі професії важливо…»

Команди добре впоралися із поставленим завданням. Перейдемо до наступного завдання.

ІІ. Вправа «Ми знаємо професії»

Кожна команда отримує своє завдання.

І команда. (скласти доміно) Дати визначення, що таке професія, спеціальність, кваліфікація, посада.

Професія – це трудова діяльність людини, яка дає йому засоби для існування і розвитку.

Спеціальність – вид занять у межах однієї професії.

Кваліфікація – рівень професійної майстерності.

Посада – це місце, займане людиною в організації.

8 слайд

ІІ команда. Які професії ви вважаєте популярними,  подумайте та запишіть такі професії. Поясніть, від чого залежить мода на професії.

(Відповіді учнів 

Чому саме ці професії популярні сьогодні? Чи можемо ми вважати їх професіями майбутнього? Адже серед них немає вчителя, лікаря, економіста, кухаря, продавця. Що диктує попит на ринку праці?

 Оберіть актуальну професію та доведіть свою думку.

(відповіді: 1) Я вважаю, що професія програміста найбільш сучасна і є професією майбутнього. Адже програмного забезпечення, ай-ті технологій потребує будь-яке сучасне виробництво, фірма, заклад. Це і складання комп’ютерних ігр,  і управління складними системами в економіці, і навіть, космічними супутниковими розробками. Сьогодні ця професія має величезний попит на ринку праці та стабільний заробіток.

2) А я хочу висловити думку щодо професії моделі. Сучасний світ пов’язаний із модельним бізнесом. Краса рятує світ. А краса – це стиль, модний одяг. У нас в Україні дуже гарні, красиві дівчата, які хочуть модно вдягатися. А донести стиль, моду допомагають моделі. Зараз  створюються модельні агентства, школи модельного бізнесу, де навчають основам цієї професії. До того ж це досить прибутковий бізнес, який дозволяє мати достойний матеріальний статок.

3) Мені хочеться сказати «за» професії будівельника. Якщо раніше будівельниками ставали ті, хто не  змогли знайти собі місце у вищій школі, престижному навчальному закладі, то сьогодні на ринку праці це одна із найбільш затребуваних професій. Сучасне будівництво, дизайн будинків, інтер’єру потребують неабияких навичок професіоналів. Гарний будівельник коштує дуже дорого.)

9 слайд

За останніми опитуваннями серед молоді України в топ десятку модних професій увійшли такі професії: порівняйте із вашими відповідями

 ( блогер, програміст, модель, юрист, турист-менеджер, дизайнер, кондитер, візажист, ведучий телебачення, стоматолог, еколог, психолог. А серед робітничих професій – будівельник.)

Вед.   А як же бути із традиційними професіями, до яких ми звикли: вчитель, лікар, агроном, ветеринар?

Учень.  1) Я вважаю, що так звану моду на професії формує попит на них. А попит визначає сучасне суспільство, матеріальний статок людей у ньому.

2) Звичайно, традиційні професії будуть існувати, проте, зміняться їх функції. Комп’ютерна діагностика хвороби, лікування сучасними методами, інтернет-навчання, дистанційне набуття знань змінює суть традиційних професій. На моніторі комп’ютера агроном прослідкує ріст рослин, спланує сівообіг, дистанційно замовить добрива та гірбіциди.

Вед.  Ви переконливо довели існування популярних професій. Будемо сподіватися, що на багатьох із них мода не пройде, а що з’являться нові – це очевидно, бо це вимога часу. Надамо слово ІІІ команді, яка складала пазли майбутніх професій.

10 слайд

(Нові професії – технік із експлуатації вітроенергетичних, гідроенергетичних та сонячних енергетичних установок.)

ІІІ команда  «Збери пазли»

Проектант системи рекуперації – пошук нових джерел енергії, який потребує знань енергетичних систем і навичок проектування.

Менеджер краудфандингової  (краудінвестингової) платформи – оцінювання проектів, налагодження відносин між зацікавленими сторонами, а також, у разі необхідності, вирішення конфліктних ситуацій.

Агропонік – хмарочоси великих міст стають «полями» для вирощування сільськогосподарської продукції. Змінюються технології вирощування рослин, догляду за ними.

Фахівець із альтернативних валют – у прогнозованому майбутньому найбільш цінною валютою може бути «одиниця часу». Очікується виникнення інших альтернативних валют як міжнародних розрахункових одиниць.

Цифровий лінгвіст – спеціаліст, який допоможе вибудувати спілкування між людиною і комп’ютером без втрати змісту, обробити текстову інформацію і зорієнтуватися у інформаційному потоці.

 Нанодієтолог (молекулярний дієтолог) – розробляє індивідуальну схему харчування, виходячи з молекулярного складу їжі і результатів генетичного аналізу людини.

Яка із даних професій вас здивувала або була невідомою.

11 -  15 слайд

Розвиток інформаційних технологій та нанотехнологій зумовлює зміну навколишнього світу. Технолізація процесів, послуг охопила майже всі сфери життєдіяльності людини. Стрімко змінюється ринок праці, виникають нові професії. З розвитком глобальних технологій зростає потреба у нових компетенціях, стрімко змінюється ринок праці. Задача вашої групи скласти пазли та назвати професії майбутнього.

ІІІ. Вправа «Аукціон професій»

Світ професій дуже великий. Існує кілька класифікацій: за знаряддями праці (ручні, механізовані, автоматизовані, комп’ютеризовані, функціональні), за метою праці (перетворюючі, гностичні, винахідницькі), за галузевою ознакою (промислові, будівельні, транспортні, зв’язку тощо), за умовами праці (робота вдома, на повітрі, в незвичайних  умовах).

16 слайд

Напередодні ви попрацювали із практичним психологом, щодо визначення схильностей до певного виду діяльності. Будь ласка, озвучте нам свої результати.

Найпоширенішою є класифікація за предметом праці.

Групи людей

Основні предмети праці

Приклади професій

1

Людина – природа

Живі організми, корисні копалини, атмосфера, вода, земля

Рільник, тваринник, агроном, зоотехнік, геолог, лісник, риболов

2

Людина – техніка

Технічні системи, машини, агрегати, види енергії

Слюсар, монтажник, токар, електрик, водій, інженер

3

Людина – людина

Окремі люди, групи, колективи

Учитель, лікар, продавець, медсестра, секретар, журналіст, адвокат

4

Людина – знакова система

Умовні знаки, цифри, шифри, коди, формули, системи

Касир, бухгалтер, економіст, лінгвіст, математик, програміст, набірник

5

Людина – художній образ

Художні образи, твори мистецтва та літератури

Перукар, модельєр, художник, архітектор, фотограф, композитор

 

А більше ви дізнаєтесь із відеоролику 17 слайд

А зараз наші учні презентують вашій увазі одну із професій

( презентація)

ІV. Вправа «Чий це вибір»

18 слайд

Попередні покоління жили під лозунгом «Освіта – на все життя». Сьогодні лозунг змінився «Освіта через усе життя». Часто успіх мають люди, які постійно підвищують фаховий рівень, вивчають новинки у своїй професії, освоюють суміжні спеціальності. Навіть, якщо ви спочатку обрали не ту професію, це не привід впадати у відчай. Наприклад, якщо ви закінчили музичне училище, а згодом вирішили стати психотерапевтом, ваша перша спеціальність дасть можливість найкращим чином використати музику в психотерапії. Блискуче знання літератури дозволить вам працювати у сфері мистецтва, писати критичні статті, сценарії. Повірте народній мудрості «Знання за спиною не носити», вони згодяться у найнесподіванішій ситуації.

Приблизно кожен третій помилився у виборі своєї професії, і кожен другий зізнався, що не зовсім задоволений, і якщо починати спочатку, то, напевно, пішов би по іншій дорозі. Чому ж так багато людей помиляється у своєму виборі?

(Відповіді дітей:)

19 слайд

 

  • «Тиснуть» батьки.
  • Йдуть за модою.
  • Нічого не знають про професії.
  • Вибирають «за компанію».
  • Не хочуть дізнатися про негативні сторони професії.
  • Не мають здібностей і нахилів до цієї професії.
  • Наслідують героїв кіно і телесеріалів.

Так,  це найпоширеніші причини неправильного вибору професії.

 

Для того, аби змінити життя на краще і почати отримувати від нього задоволення, іноді достатньо просто змінити професію. Змінивши не тільки місце роботи, а ще й професію, можна підвищити шанси на успіх. Утім, найчастіше необхідність спробувати щось нове виростає не з комплексів і застарілих душевних травм, а зі здорового бажання знайти себе, так що ризикувати й експериментувати можна, не питаючи дозволу у Фрейда.

20 слайд

Погляньте на наступний слайд, та назвіть людей, чиї фото ви бачите. Чому ми про них говоримо.

 

Давайте наведемо , як людина впродовж свого життя змінює свою професію. Прикладом є

Дмитро́ Сергі́йович Мона́тик, сценічний псевдонім MONATIK— український співак, танцюрист, автор пісень, саундпродюсер, композитор, учасник шоу «X-Фактор», «Танцюють всі!» та «Зірковий ринг», суддя танцювального шоу «Танці з зірками» та тренер вокального шоу «Голос. Діти» на телеканалі «1+1». 2003 року вступив до МАУП на юридичний факультет, де у вільний час займався музикою і танцями. Закінчивши університет, він отримав спеціальність юриста.

Арсен Мірзоян (нар. 20 травня 1978, Запоріжжя) — український співак, автор усіх своїх пісень, учасник шоу «Голос країни», має характерний тембр та манеру виконання. Народився та зростав у Запоріжжі. У 1995-му вступив до Запорізької державної інженерної академії на спеціальність інженер кольорової металургії. ВНЗ закінчив 2000-о року.

Після закінчення ВНЗ працював на «Мотор Січі» в Запоріжжі. Та після того, як майже вся ВНЗівська команда КВК влаштувалась на роботу на ВАТ «Запоріжсталь» та організувала там однойменну команду, був запрошений на роботу в механічний цех комбінату, де пропрацював 12 років майстром дільниці.

Потап (Олексій Потапенко) – український продюсер, автор та виконавець пісень. Має дві вищі освіти — перша — вчитель фізкультури і тренер з водного поло та плавання (Національний університет фізичного виховання і спорту України); друга  Магістр економічних наук, підприємницької діяльності та аудиту (Київський національний економічний університет).

Але серед наших колег та односельчан також є люди, які протягом життя змінили професію. Надамо слово вчителю історії та правознавства …., … завідуючій будинку дозвілля….

21 слайд

 

Отже, усвідомлений вибір = хочу + можу + треба.

Хочу – це все, що мені подобається, до чого лежить душа.

Можу – це все, що мені по силам, за здібностями.

Треба – це все, що потрібно для суспільства, країни.

Як працює ця формула ви побачите із виступу учнів …  (ессе)

Робота з матеріалом, який містить QR – код.

Співвідношення між «хочу» і «можу» - у ваших руках. Якщо у людини є мрія і він твердо йде до своєї мети, вона обов’язково її досягне. Але для цього потрібно розібратися в собі, дізнатися свої сильні і слабкі  сторони, свої здібності і недоліки.

22 слайд Тестування

Можливо, розібратися в собі вам допоможе жартівливий тест (виконують не тільки діти, але і всі присутні). Використовуючи три геометричні фігури – трикутник, коло, квадрат, намалюйте чоловічка, що складається з 10 елементів. Повинні бути використані всі три види фігур. Якість малюнка не має значення. Якщо намальовані зайві елементи - їх треба закреслити, якщо не вистачає – домалювати відсутні.

Тепер підрахуйте кількість трикутників.

Ключ до тесту.

І тип: 6-8 трикутників – тип керівника, хороші викладачі. Яскраво виражене прагнення до лідерства, добре розбираються в людях, працюють з інформацією.

ІІ тип: 5 трикутників – відповідальний виконавець, хороші організаторські здібності. Професіонал, до дрібниць продумує свою діяльність.

ІІІ тип: 4 трикутника – різноманітність інтересів і талантів. Схильність до індивідуальної роботи.

ІV тип: 3 трикутника – тип вченого. Раціональний, об’єктивний, легко переключається з одного виду діяльності на інший.

V тип: 2 трикутника – інтерес до мистецтва і людини. Тонко відчуває все нове і незвичне.

VІ тип: 1 трикутник – винахідник, конструктор, художник. Володіє багатою увагою.

Звичайно, цей тест не відображає всі різноманіття ваших талантів. Але, може бути, він допоможе вам замислитися про себе, про свої можливості і здібності. У кінцевому підсумку це допоможе вам у виборі життєвого шляху.

 

У світі багато професій і сьогодні ми запросили на наш захід представників різних професій…. Надамо їм слово…

 

Ринок праці зазнає змін у зв’язку із економічними та соціальними проблемами. І як результат з’явилося явище - безробіття.  Чи може людина подолати цю проблему самотужки……  Так виникла служба зайнятості населення. Сьогодні у нас присутні спеціалісти із центру зайнятості і ми надамо їм слово…

23 слайд

Вибір професії – це дуже важлива подія у житті кожної людини. Але яку б професію ви не вибрали, вам завжди знадобляться знання, отримані в школі. Тому вже настав час, коли треба визначити область ваших інтересів, більше читайте, набирайтеся досвіду та знань. Як добре помітив один мудрець: «Щоб не помилятися, потрібно мати досвід. Щоб мати досвід, потрібно помилятися».

Народна мудрість говорить: «Щасливий той, хто радісно йде на роботу і з радістю повертається додому». Але, щоб радісно було йти на роботу, треба одержувати від неї задоволення, а це залежить від вдало обраної професії. Тож бажаю кожному з вас не помилитися у своєму виборі.

Перед вами відкривається завтра доросле життя. Життя –вибору, кохання, сподівань, відповідальності. Але, пам’ятайте усе у ваших руках. Та головне залишатися Людиною.

24 слайд

25 слайд

На цій позитивній ноті ми закінчуємо нашу годину спілкування.

Дякую за увагу.

 

 

 

1

 

docx
Додано
26 грудня 2022
Переглядів
635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку