Розробка виховної години "Яким буває насильство"

Про матеріал
Ставлення до насильства у багатьох підлітків несформоване. Часто вони не знають як правильно йому опиратися або навіть не підозрюють, що їх намагаються принизити, так як часто до цього потрапляли у подібні ситуації і почали сприймати їх як належне. Обговорення в групах випадків насильства дасть можливість учням не лише ідентифікувати власне ставлення до насильства, але й зрозуміти як інші його сприймають. Саме для проведення такої пояснюючої роботи у групі і була створена ця розробка виховної години.
Перегляд файлу

ДПТНЗ «Професійний аграрний ліцей» м. Кобеляки

 

 


                               ВСТУП

       На перший курс ДПТНЗ у одну групу об’єднуються часто учні із різних населених пунктів, прошарків населення, із різним світоглядом та рівнем інтелектуального розвитку. Часто, зовсім не знайомі між собою до цього підлітки, намагаються самоствердитись та зайняти місце лідера у групі однолітків. На цьому ґрунті часто виникає суперництво, яке може перерости у насильство. Насильство у молодіжному середовищі має різну природу і різні прояви.

      Ставлення до насильства у багатьох підлітків несформоване. Часто вони не знають як правильно йому опиратися або навіть не підозрюють, що їх намагаються принизити, так як часто до цього потрапляли у подібні ситуації і почали сприймати їх як належне.  

       Обговорення в групах випадків насильства дасть можливість учням не лише ідентифікувати власне ставлення до насильства, але й зрозуміти як інші його сприймають.

      Саме для проведення такої пояснюючої роботи у групі і була створена приведена нижче розробка виховної години.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                           2

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

  Тема: «Яким буває насильство”

 

Розраховано на учнів першого курсу: вік учасників: 15 – 16 років

Необхідне забезпечення: великий аркуш паперу, маркер, скотч, аркуші паперу А5, авторучки.

Час: 45-60 хвилин

 

Хід виховної години:

 

  1. Об'єднують учасників у групи по 5-6 чоловік та просять їх сісти поряд навколо одного столу (парти).
  2. Роздають кожній групі  листки з написом „насильство”.
  3. Кожен учасник має пригадати конкретний випадок насильства розказати його та записати. (Наприклад: старший хлопець відбирає іграшку в меншого; керівник підприємства звільняє з роботи вагітну жінку; вчитель постійно називає учня дурнем...)
  4. Листок передається по колу. Приклади не повинні повторюватися і мають бути пронумеровані.
  5. Викладач та майстер допомагають роботі груп і просять, щоб було зроблено не менше 10-12 записів.
  6. Шляхом “збирання думок по колу” попросити групи зачитати випадки.
  7. Пояснюється, що насильство (за Даніелем Шапіро „Конфлікт та спілкування”) буває:

                                 

 

                                                                                                                                     3

                                         Насильство

 

 

                       Фізичне                 Психологічне            З боку системи

 

  1. Після цього необхідно роздати в групи листки з табличкою:

Фізичне насильство

Психологічне насильство

З боку системи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Попросити учасників визначити, які за цією класифікацією види насильства були перераховані в групах та вписати їх у відповідні розділи таблиці.                                                                                        4
  2. Обоворення виконаної роботи (за довільно вибраними випадками з наведених групами) за питаннями:
  1. Проявів якого типу насильства виявилося в тих чи інших групах більше? Чому?
  2. Чи всі в групах погоджувалися при визначенні типів насильства у конкретних випадках?
  3. До чого приводить насильство?
  4. Чи можна вирішити ці питання іншими шляхами?
  5. Як зупинити насильство?
  1. Запропонувати учасникам на довільно обраному прикладі продемонструвати шляхи уникнення насильства. Що для цього потрібно зробити?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                     5

Джерела

  1. Ст:.. 35…37 Конституції України.
  2. Педагогічна книга майстра виробничого навчання: Навч.-метод. посібник / Н.Г. Ничкало, В.О. Зайчук, Н.М. Розенберг та ін. /За ред. Ничкало Н. Г. – 2-ге вид. доповн. – Київ: Вища шк., 1994. – 383 с.
  3. Биков В.Ю. та ін. Інноваційне забезпечення навчально-виховного процесу: інноваційні засоби і технології. – Київ: Атака, 2006. – 252с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                      6

Зміст

  • Вступ………………………………………………………………………2
  • План проведення виховного заходу……………….……….3
  • Джерела………………………………………………………………….6

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                               7

docx
Додано
28 грудня 2022
Переглядів
292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку