Ця розробка виховної години поглибить поняття про те, що для людини головне – це здоров'я. Створить умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя; розширить поняття про те, що від здоров'я дітей залежить здоров'я нації, а значить благополуччя і добробут всієї України, її майбутнє. Розширить знання дітей про особисту гігієну, виникнення різних хвороб.
ЗЗСО»Березичівський ліцей»
Виховна година:
«Здоров’я – найдорожчий скарб»
Підготувала:
учитель початкових класів
Михальчук Наталія Степанівна
Мета: поглибити поняття про те, що для людини головне – це здоров'я. Створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя; розширити поняття про те, що від здоров'я дітей залежить здоров'я нації, а значить благополуччя і добробут всієї України, її майбутнє. Розширити знання дітей про особисту гігієну, виникнення різних хвороб. Формувати здоров’язберігаючу компетентність, санітарно-гігієнічні навички догляду за тілом; сприяти зміцненню здоров'я дітей, покращенню настрою. Розвивати вміння берегти здоров'я, слідкувати за собою, дотримуватися правил безпечної поведінки. Виховувати життєву потребу – бути завжди здоровим.
Учитель. Отже, найцінніший скарб людини - це здоров'я.
Я хочу, щоб ви. мої любі друзі, були, насамперед, здоровими. І тому ми сьогодні поведемо мову про те, як потрібно берегти і зміцнювати своє здоров'я.
1. Розповідь учителя з елементами бесіди
Зупинка І «Правильне харчування»
Харчуйтесь правильно Слайд 9
Топ -10 продуктів, які шкодять нашому здоров’ю Слайд 10
Десять найшкідливіших продуктів харчування 1) Жувальні цукерки, пастила, «чупа-чупси». Цукор псує зубну емаль, хімічні добавки і барвники, які містяться у подібних продуктах у величезних кількостях, завдають удару по всьому організму.
2) Чіпси – це ніщо інше, як суміш вуглеводів і жиру в оболонці барвників і замінників смаку.
3) Солодкі газовані напої – коктейль з цукру, хімії і газів прискорює розподіл токсинів в організмі.
4) Шоколадні батончики, які наповнені хімічними добавками, генетично модифікованими продуктами, барвниками і ароматизаторами.
5) Сосиски і ковбаси, що містять приховані жири, ароматизатори, замінники смаку.
6) Жирне м’ясо «забруднує» судини, призводить до старіння та хвороби серця.
7) Майонез містить величезну кількість жирів і вуглеводів, а також барвників, підсолоджувачів, замінників. Сюди слід додати кетчупи та соуси.
8) Локшина швидкого приготування позбавлена всього натурального.
9) Сіль, тобто її надмірне вживання, підвищує тиск, порушує соле-кисловий баланс, сприяє скупченню токсинів. Дітям краще вживати йодовану сіль.
10) Алкоголь заважає засвоєнню вітамінів, завдає удару по системі травлення, пагубно впливає на розвиток організму.
Страви повинні бути свіжими, мати приємний запах, смак і гарний вигляд.
Правильне харчування оберігає людину від хвороб, а неправильне спричиняє їх.
Є деякі продукти, вживати які треба обмежено. Це – цукор, жир, сіль.
Гра «Так чи ні» Слайд 12
Гра «Впізнай нас» -Слайд 13 Входять вітаміни
Слово «вітамін» - походить від латинського слова «віта» - життя. Назва ця не випадкова, якщо не вистачає вітамінів, людина тяжко хворіє. Кожен вітамін має ім’я Вітаміни потрібні для нормального розвитку. Тому потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни. А зараз ми з вами познайомимося з деякими вітамінами.
Сценка «Ми корисні для людини»
Доброго дня!
Впізнали нас?
Ми вітаміни.
Дуже корисні для людини.
Я - вітамін А
Завдяки мені живем,
Гарно бачим і ростем.
Є я в молоці, в квасолях,
У яйцях є і в помідорах,
У маслі, риб’ячому жирі,
А найбільше—у морквині.
В багатьох продуктах проживаю
Та ще й людям помагаю!
Я сприяю росту, підтримую нормальний зір.
Привіт, а я вітамін В.
Давно відкрили мене.
В продуктах часто не помічають.
Але багато про мене знають.
На полях і на городі
«В» допомагає вроді.
Для праці м’язів і краси
Їж молюсочки морські.
Я дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Я є в житньому хлібі, вівсяній і гречаній кашах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, м’ясі, печінці.
Я вітамін С,
Всюди багато мене.
Ти часто мене зустрічаєш
І в їжі мене споживаєш.
Я є в шипшині,
В чорній смородині і в журавлині.
Ще у картоплі, цибулі, лимонах,
У апельсинах і помідорах.
Я видатний вітамін,
Без мене ти жити б не зміг.
Якщо ти зі мною дружитимеш,
То значно менше хворітимеш.
С» — примхливий вітамін,
Не любить кулінарів він.
Бо при їх обробленні
Йде він до роздроблення.
А я – вітамін Д.
Зміцнюю кістки, запобігаю рахітові.
Живу я в молоці, печінці, в сирі,
І при сонячних проміннях впливі.
Де вітамін цей є,
Там ріст швиденько йде.
А. Щоб здоровим підростати ,
Треба в їжу уживати
Овочі та фрукти –
Вітамінні ці продукти .
В. Вітаміни в нас смачненькі :
І солодкі , і кисленькі .
Їжте , діти , нас охоче ,
Кожний , хто , коли захоче.
С. Щоб були ви здоровенькі ,
І красиві й рум’яненькі ,
Щоб росли міцні і дужі ,
До хвороб були байдужі .
Всі: Хто дружить із нами буде,
Всі незгоди той забуде.
Виросте міцним, здоровим -
Переможе всі хвороби.
Д. Вітамінчик бравий я.
Знаю все від «А» до «Я»,
З книгами завжди дружу,
Всі завдання розв’яжу.
Діточки, ви теж спішіть,
Свою кмітливість покажіть.
-Ще раз подивіться на малюнок і запам’ятайте, в яких продуктах містяться вітаміни. Слайд 15
II Сторінка «Особиста гігієна»
Учитель. я вам пропоную розгадати загадки. Слайд 14-18
- Скажіть, діти, для чого нам потрібні всі ці речі?
1. Гра «Корисно-шкідливо».
(Учні Давайте перевіримо, чи знаєте ви правила збереження та зміцнення здоров'я і пограємо у гру. Я буду говорити фрази, а ви – відповідати «корисно» піднімаєте картку з зеленим кольором, а червону – «шкідливо. Тільки не помиліться!»)
1 Перебування на свіжому повітрі.
2. Звичка все брати в рот і куштувати на смак.
4. Миття рук перед уживанням їжі .
5. Дворазове чищення зубів .
8, Загартування.
– Робити зарядку.
– Умиватися й чистити зуби.
– Смоктати пальці.
– Гризти нігті.
– Обтиратися вранці.
– Сутулитися за столом.
– Човгати ногами.
– Провітрювати приміщення.
– Молодці, діти! А тепер можливо ви дасте нам поради як бути здоровими
Сценка «Мікроби»
А це хто такі?
Сценка «Мікроби»
Що притихли, не чекали?
Чи нас просто не впізнали?
Я – великий Повелитель
Злющий вірус і мучитель.
А це мої друзі – нероби,
Шкідливі бактерії і мікроби.
Ми – мікроби – гарні і веселі
Ми прийшли до вашої оселі,
Ми – мікроби – дуже любим бруд,
Може ми оселимося тут?
Бактерія: Ми – активні, всюдисущі,
Ми не осторонь, ми в гущі,
Ми – бацили, Ми – мікроби,
Ми несемо всі хвороби
Мікроб: Не мийте ваші ручки
Не мийте ваші ніжки,
Не чистіть ваші зубки.
І буде все гаразд
Бактерія: І довго ви хворітимете
Лежатимете в ліжечку,
До школи не ходитимете,
І буде все гаразд!
Мікроб: Послухайте бактерій
Послухайте всіх нас,
Товаришуйте з нами –
І буде все гаразд!
Ми зникнемо лише тоді, коли ви пригадаєте правила, яких ми дуже боїмося.
– Молодці! Скільки правил вам відомо! Тепер вже ніхто й ніколи не заважатиме вам бути здоровими.
Учитель. А зараз пропоную всім вам зіграти в гру «Рима».
1. Щоб було усе в порядку,
Вранці робимо...(зарядку).
2.Свою ти силу покажи,
З водою кожен день... (дружи ).
4. Потрібні організмові продукти,
Дуже корисні овочі та... (фрукти).
5. Дітям, дорослим дуже потрібно
Дихати часто свіжим... (повітрям).
Зупинка ІІІ «Народна мудрість»
Учитель. Діти, наш народ споконвіку дбав про своє здоров'я, а тому протягом багатьох років з уст в уста передавалися прислів’я – перлинки народної мудрості. А які ви знаєте прислів’я про здоров’я.
Завдання. Назвати якомога більше прислів’їв про людину та здоров’я. Слайд 22-24
ІV. Зупинка Спортивна Займайтеся фізкультурою і спортом. Слайд 25
V .Зупинка Емоційна Слайд 26
Радість, горе, здивування,
Смуток, спокій, хвилювання –
Це емоції, мій друже.
І вони важливі дуже.
Як корисні позитивні:
Сміх і радість, спокій теж!
Злість і смуток – негативні.
За емоціями стеж!
Швидко негативний настрій
Зіпсує здоров’я, знай.
Не сумуй, жартуй, всміхайся,
Завжди добрий настрій май!
Учитель. Ось і закінчилася наша мандрівка в країну Здоров’я. Звичайно, ми все не охопили. Більше ви дізнаєтесь на уроках основ здоров’я. Як підсумок – прозвучить Гімн Здоров’ю.
Учень 1. Здоров’я – основа усього на світі,
Здоровими бути бажають всі діти.
Для цього потрібно щоденно вмиватись,
Робити зарядку і тепло вдягатись.
Учень 2. Себе гартувати водою і сонцем,
І солодко спати з відкритим віконцем.
І їсти усе, що на стіл подають,
Бо ж страви нам росту і сил додають.
Учень 3. Поводитись добре, усіх шанувати.
Не плакать, не киснуть, не капризувати.
Не гратись з вогнем, не стрибать під машини,
Що мчать по дорогах щодня без упину.
Себе берегти для матусі і тата,
Накази їх всюди виконувать свято.
Учень 4. Щоб міцне здоров’я мати,
Треба добре-добре знати
Дітям правила прості,
А за змістом золоті.
Учень 5. Перш за все – не лінуватись
І здружитися із спортом,
Рідко ласувати тортом,
Воду крижану не пити
І ніколи не палити!
Учень 6. Щоб знешкодити мікроби,
Руки мий щоразу чисто,
Не забудь щоденно їсти
Овочі і фрукти різні –
Всі вони тобі корисні.
Учень 7. Перед сном запам’ятай:
Не злися і не переїдай.
Чим легша їжа,
Тим сон міцніший.
Учень 8. Про здоров’я своє
Завжди пам’ятай,
Немиті овочі і фрукти
Ніколи не вживай.
Учень 9. Вранці й ввечері, мій любий,
Завжди - завжди ти чисть зуби.
Учень 10. Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається,
Радість б'ється в нім щоднини,
Це ж чудово для людини!
Хто здоровий, той не плаче,
Жде його в житті удача.
Учитель. Головне – здоровим бути, - це потрібно всім збагнути,
Бо як є здоров’я й сила, то і світ людині милий,
Й думка в неї веселенька, і тоді вона жвавенька.
Все їй хочеться робити: і сміятись, і радіти.
А як тільки захворіє – зразу сонечко тускніє.
Тому це – запам’ятай, й про своє здоров’я дбай!
Здоров'я - це безцінний дар. Без нього дуже важко зробити життя цікавим,багатогранним і щасливим. Тому здоров’я треба берегти і зміцнювати
Отже: Дотримуйтесь режиму дня. Раціонально харчуйтеся. Загартовуйтеся.
Поверніться одне до одного. Усміхніться. Адже усмішка, гарний настрій добра і калорійна їжа – показник гарного здоров’я.