Виховна година "Знайомство з творчістю О.С.Пушкіна"

Про матеріал

ознайомити учнів з російською літературною казкою О.Пушкіна; зацікавити змістом казки, привернути увагу до засобів характеристики поетичних образів;

Розвивати навички виразного читання, кмітливість, пам'ять, уміння обґрунтовувати свою думку;

Виховувати доброзичливе ставлення до оточуючих, бажання творити добро; засудити жорстокість, заздрощі, ненависть.

Перегляд файлу

 

                              

Тема:                          Казка О.С.Пушкіна

                       «Казка про царя Салтана»

 

Мета: ознайомити учнів з російською літературною казкою О.Пушкіна; зацікавити змістом казки, привернути увагу до засобів характеристики поетичних образів;

Розвивати навички виразного читання, кмітливість, пам’ять, уміння обґрунтовувати свою думку;

Виховувати доброзичливе ставлення до оточуючих, бажання творити добро; засудити жорстокість, заздрощі, ненависть.

 

Обладнання: портрет О.Пушкіна, магнітофон, мікрофон, набір «лото», книжечки із казками О.Пушкіна, картки для роботи в парах, словник синонімів, словник антонімів, тлумачний словник, підручники, DVD-програвач, ілюстрації до казки.

 

Хід уроку

- Ми починаємо урок. Урок буде незвичайний. Це урок – мандрівка студіями дитячих телеканалів.

  1. Гра «Розсипанка»
  • Складіть «розсипанку» і ви дізнаєтеся девіз нашого уроку.

На дошці запис: прочитав  став  книгу  розумнішим.

ПРОЧИТАВ КНИГУ  – СТАВ РОЗУМНІШИМ.

  1. Психологічне налаштування на урок.

-Я бажаю вам гарного настрою на весь урок, щоб вам легко і успішно працювалось. А працювати ми будемо дружно, творчо, активно.

3.Постановка проблеми.

- Послухайте, будь ласка, запис і спробуйте визначити про що піде мова на уроці.

( звучить магнітофонний запис про казку)

  1. Асоціативний кущ.
  • Діти, згадайте, що виникає у вашій уяві стосовно слова « казка». Я буду на дошці фіксувати ваші асоціації.

 

 

 

Чарівні речі                                                                          літературні

 

 

 

 

народні

                                          казка                                       про людей і

                                                                                                           тварин

 

 

 

 

 

                                                                                         Добро перемагає                                                                                                                                                 Фантастичні        

 

 

 

                                         Зло покарано

 

 

 

 

 

 

5.Повідомлення про роботу студій

- Ми побуваємо у різних студіях на дитячому телеканалі. Там нас чекають різні завдання студії:

 - Щасливий випадок

          - Срібна куля

          - Музична

          - В гостях у казки

          - Відео

          - Весела гра

6.Активізація читацького досвіду.

Студія «Щасливий випадок»

ЗАМОРОЧКИ З БОЧКИ

  • Хто ці герої, з яких вони казок?

А) Жил-был поп,

Толоконный лоб.

Пошел поп по базару

Посмотреть кой-какого товару

Навстречу ему Балда

Идет, сам не зная куда.

 

 

Б) Жил старик со своей старухой

У самого синего моря;

Они жили в ветхой землянке

Ровно 30 лет и 3 года.

Старик ловил неводом рыбу, старуха пряла свою пряжу.

 

В) Вот мудрец перед Дадоном

Стал и вынул из мешка

Золотого петушка.

 

Г) День за днем идет, мелькая.

А царевна молодая

Все в лесу, не скучно ей

У семи богатырей.

 

- Хто автор цих казок?

- Хто такий О.С.Пушкін?

 

Студія « Срібна куля»

2 учні розповідають про Пушкіна

 

    7. Активізація читацького мислення

Студія « В гостях у казки»

 

1.Мозковий штурм

- Як ви думаєте, хто може стати дружиною царя?

( учні висловлюють свої думки)

 

2.Робота над казкою О.Пушкіна «Казка про царя Салтана»

- Зараз ми познайомимося з казкою О.Пушкіна «Казка про царя Салтана» ( демонструю книжечку).

 

  1. Словникова робота ( робота в групах)
  • У тексті зустрінуться незрозумілі слова, які нам треба спочатку пояснити. Будемо працювати парами, щоб більше слів пояснити і швидше впоратися із завданням.

І група добирає синоніми до слів: кухар, палац, діти.

ІІ група добирає антоніми до слів: правда,радіти, тихий.

ІІІ група пояснить значення слів: тин, полотно, гніватись.

ІV група зєднає слово та його значення

Сваха                       старовинна міра

Світлиця                 тільки народжена дитина

Гонець                     чоловік з терміновим повідомленням

Немовля                   жінка, яка займається сватанням

Аршин                      парадна кімната будинку

 

            4.Самостійне читання з олівцем

(учні ставлять на полях знак ?, якщо щось незрозуміло)

  • Назвати дійових осіб казки.

 

Студія «Відео»

(перегляд фрагменту казки)

  • Куди хвиля викинула діжку?

- А чому вона це зробила?

 

8.Підсумок уроку

Студія «Весела гра»

Гра «Вартові»

Для цієї гри ми ділимося на 2 групи – ті, хто народився влітку і восени та ті, хто народився взимку та навесні.

Всі, хто хочуть потрапити в казкову країну, повинні пройти повз вартових. Зараз ми проведемо кастинг ( конкурс) на роль вартових. Для цього ви придумаєте запитання за змістом казки і задасте його команді напроти. Яка команда придумає найбільше запитань за 3хв та і буде «вартовими».

( після гри, команді, яка програла, рекомендую перечитати  казку ще раз)

Гра « Чарівна паличка» (діти стають в коло)

  • Які риси характеру ви хотіли б узяти для себе у казкових персонажів?

    9. Оцінювання дітей.

 10. Домашнє завдання.

     За бажанням – прочитати казку повністю.

   Підписати  ілюстрації в підручнику словами з казки.

doc
Додано
29 березня 2018
Переглядів
935
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку