Година спілкування на тему "Будь природі вірним другом"

Про матеріал

Година спілкування з мультимедійним супроводом

Тема: Будь природі вірним другом!

Мета: виховувати ціннісне ставлення до природи, поглиблювати знання про користь рослинного і тваринного світу і про необхідність його охорони; розвивати зв'язну мову і словник дітей; вчити дітей любити і берегти природу рідного краю, виховувати доброту і великодушність.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Година спілкування

з мультимедійним супроводом

на тему:

 

«Будь природі вірним другом!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Година спілкування з мультимедійним супроводом

Тема: Будь природі вірним другом!

Мета: виховувати ціннісне ставлення до природи, поглиблювати знання про користь рослинного і тваринного світу і про необхідність його охорони; розвивати зв'язну мову і словник дітей; вчити дітей любити і берегти природу рідного краю, виховувати доброту і великодушність.

 

Хід заходу

І Організаційний момент

ІІ Повідомлення теми заняття

Сьогодні ми з вами будемо говорити про природу.

  • Скажіть, що таке природа?

Так , все, що нас оточує i не зроблене руками людей,— це природа. Природа - наш дім. Дім, у якому ми живемо. Дім, частинкою якого є ми з вами. І від того, як ми будемо в цьому домі жити, як ми будемо себе в ньому поводити, і залежатиме наше життя. А щоб тобі було тут затишно і добре, то треба поводитися мудро, оберігати природу, бо без неї ми не зможемо жити. Треба допомагати природі відновлювати свої сили.

  • Що потрібно робити, щоб природа була гарною, чистою?

ІІІ Основна частина

«Вгадай правило поведінки в природі»

  • Зараз ви за малюнком маєте відгадати правила поведінки у природі, і назвати його.

 

1 слайд. Не ламай гілки дерев та кущів.

- А чому не можна ламати гілочки ?

Діти: Рослина жива істота, гілки разом з листям відіграють важливе значення в її житті. За допомогою листя рослинка дихає. А ще листя виділяє в повітря кисень, затримує пил. Не дарма там, де багато рослин легше дихати.

 

2 слайд. Не знищуй пташині гнізда

  •       Чому не можна нищити гнізда ?
  •       Бо гніздечко - це пташина домівка. Адже, ніхто з нас не хоче, щоб нашу домівку зруйнували. Коли зачіпати гнізда, брати в руки яйця чи маленьких пташенят, то мама-пташка може ніколи більше не повернутися і пташенята загинуть.

 

3 слайд. Не шкодь кору дерев. Чому?

 Бо через ранку витікає сік, можуть проникнути через неї мікроби, які
викликають хвороби і деревце загине.

 

4 слайд. Не руйнуй мурашники

  • Чому ?
  • Бо це їхня домівка . Мурашки дуже потрібні в природі. Вони приносять користь і для лісу і для людей, їх ще називають санітарами лісу.

 

5 слайд. Не лови диких тварин і не забирай їх додому

  • Чому ?
  • Тому, що найкраща домівка для диких тварин - це ліс, луг, водойма. В нашому домі можуть жити лише ті тварини, які появилися на світ в неволі і звикли до цих умов.

 

6 слайд.Не рви багато квітів у лісі і на лузі

  • Чому ?
  • Вирвана квіточка швидко зів'яне, і ми її викинемо. Хай гарні рослини лишаються в природі і милують наш зір своєю красою.

Ці квіти ніжні та ласкаві,

Мені всміхаються й тобі.

Їх цвіт рясний в зелених травах –

Мов озеречка голубі.

                Я не зірву вас, прощавайте,

                Без вас я бачу милі сни.

                Ростіть собі, та завітайте

                До нас наступної весни.

7 слайд. Не можна палити вогонь у лісі

8 слайд. Не залишайте сміття після себе

 

9 слайд. Фізкультхфилинка

1.Якщо ви смітите на вулиці – почухайте собі носик.
2.Якщо ви не смітите на вулиці – підстрибніть 3 рази.
3. Якщо ви не спалюєте сміття у дворі – сплесніть 3 рази в долоні.
4.Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки – погладьте себе по голівці.
5.Чи ви розмовляєте з батьками про екологічні проблеми міста чи місця яке вам дуже подобається ? Якщо так – підніміть 2 руки.
6. Чи болить у вас душа , коли бачите зламану гілку або молоде деревце? Якщо так – покладіть руку на серце.
7. Якщо хочете дружити , бути в злагоді з природою, то потисніть один одному руки.

10 слайд. Дітки, скажіть а куди записують рідкісних тварин, рослин?

У 1963 році вперше з'явився список рідкісних та зникаючих видів диких тварин і рослин світу, який отримав назву "Червона книга фактів". Це книга тривоги, книга - попередження, в якій названі ті тварини і рослини, їх на Землі залишилося дуже мало.
- У нас в країні перша червона книга з'явилася в 1982 році.

  •                  А чому ця книга має таку назву?

Так, червоний колір - це сигнал, який попереджає про небезпеку. Ця книга звертається до людей зі словами: «Зупиніться! Подумайте, що ви робите і до чого це призведе!»
Червона книга України містить відомості про рідкісні та зникаючі види тварин , рослин і грибів.
У цій книзі є різні сторінки: чорні, червоні, білі, сірі, зелені.

11 слайд

Наприклад, на «чорних» сторінках записано назви рослин і тварин, які вже зникли і яких ми ніколи не побачимо.
«Білі» сторінки відведено для тих, яких завжди було мало.
На «жовтих» сторінках перераховано ті види, які швидко зменшуються.
Люди допомагають відновити втрачені види. Тому в Червоній книзі є й «зелені» сторінки. Тут записано назви рослин і тварин, чисельність яких збільшилась.

  •                   До Червоної книги України щонайперше потрапляють види, яким загрожує вимирання, тобто повне зникнення. Їх називають зникаючими, або вимираючими.

12слайд Серед рослин такими є підсніжник білосніжний, конвалія, первоцвіт, крокус, цибуля ведмежа, зозулині черевички та інші. До Червоної книги потрапили всі види ковили - рослини, яка з давніх-давен була окрасою українських степів.

13слайд З тварин до Червоної книги занесені лосось чорноморський, коник морський чорноморський, жаба прудка, гадюка степова, саламандра плямиста, сокіл-сапсан, дрохва, заєць білий, борсук, видра річкова, їжак вухатий, рись звичайна, зубр та інші.

  •                   До Червоної книги України занесені ще й види, які мешкають лише в певному регіоні України і ніде більше в світі. Таким видом є тюльпан скіфський, що зростає у заповіднику Асканія-Нова на Херсонщині.


- А зараз вам завдання відгадайте про кого буде йти мова?

14слайд. Цей гарний i цiнний птах заслуговує на увагу людей i охорону. В однiй iз вiдомих дитячих казок його назвали «гидким каченям». (Лебiдь)

 

15слайд. Пташеня цього птаха малесеньке — 3 г, але воно хоч і слiпе, несе на спинi iнше пташеня. Що ж воно робить? Викидає всiх iз гнiзда. Але мине 4 днi, i цей iнстинкт зникне. Цi птахи не висиджують i не виховують своїх дiтей, а пiдкидаютъ їх рiзним птахам. (Зозуля)

 

16слайд. Великий птах iз довгими ногами й прямим дзьобом, полює в мiсцях, багатих на воду. Про нього в народi кажуть: «Птах, що приносить дiтей, щастя». (Лелека)

 

17слайд. Цi птахи можугь передбачити погоду. Ще їх називаютъ маленькими барометрами. Про них в народi кажуть: «Низько лiтають над землею — на дощ». (Ластiвка)

 

ІVПідсумок

  •                  То, скажіть, які правила поведінки в природі ви запам’ятали?


18слайд Природа
Все, що довкола тебе є:
Поля і гори, й ріки –
Все на святій землі твоє
Від роду і довіку.
Це ліс, що піснею дзвенить,
Коли весна прилине.
Метелик, що на цвіт летить
До кущика калини.
Гаряче сонечко вгорі,
А в нічку зорі ясні.
І клен крислатий угорі
Моря і океани…
І небо, холод і тепло,
І дощики, й тумани.
Верба, що сумно до ставка
Спустила довге гілля.
А в небі хмаронька легка –
Все це і є природа!
Он звір, он пташечка летить,
Жучок заліз на зілля.
Усе прийшло у світ, щоб жить,
Усе це є природа!!!

19слайд Якщо будете любити і тваринку і пташинку, то навколо завжди будуть барвисті квіти і співучі птахи.„ Любий мій маленький друже, добре це запам 'ятай : Не рви! Не топчи! Не ламай! Бережи і люби рідний край! Заспіває тобі соловей і струмок, затанцюють метелики дивний танок!

 

 

 

 

 

Пам’ятка любителя природи 

Любий друже!

        Ідучи в парк, в ліс чи поле, на екскурсію чи на прогулянку, згадай: все, що тебе оточує, милує зір, слух, дає насолоду це спільне багатство, його треба залишати чистим і неушкодженим, щоб радувало всіх, а не лише тебе одного, а тому пам’ятай:

1.  Кожний зелений листок, кожна травинка виділяє в повітря кисень. Ним ми дихаємо, без нього немає життя. Не топчи, не зривай рослин!

2.   Найкраща квітка та, що квітує там, де зросла. Не губи її!

3.   Не галасуй в лісі. Ти злякаєш  пташку, вона злетить з гнізда, й ніколи  в неї не виведуться пташенята. Краще послухай голоси лісу!

4.   Якщо ти знайдеш гніздечко -  не зачіпай, бо пташка може покинути його. Поспостерігай за гніздом, і ти помітиш багато цікавого.

5.   Не лови барвистих метеликів, що літають над квітами. Вони нікому не завдають шкоди.

6.   Найчистіша й найсвіжіша вода – джерельна. Не скаламуть джерело! Охороняй його чистоту.

7.   Рана на рослині – рана на живому. Не ламай дерева, не каліч квітучі рослини, кущі.

8.  Не залишай після себе сміття в лісі! Нехай після тебе завжди буде чистота.

9. Щоб згубити молоде дерево, потрібні хвилини, а щоб виростити –роки!

Природа щедра до  нас, що ми маємо, все - від неї .

 

Завантаження...
docx
Додано
29 березня 2018
Переглядів
1271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку