Виховна робота «Формування активної життєвої позиції в умовах особистісно орієнтованого виховання»

Про матеріал
Сьогодні ми спостерігаємо зміну цільових установок, а саме: перехід від головної мети - всебічний і гармонійний розвиток підростаючого покоління - до формування особистості учня, розвитку його здібностей та обдарувань, наукового світогляду. Тому цей матеріал стане в нагоді класним керівникам для ознайомлення з деякими формами і методами виховної роботи, які я використовую особисто під час виховання неповторної особистості з урахуванням її потреб і нахилів.
Перегляд файлу

«Формування активної життєвої позиції в умовах

особистісно орієнтованого виховання»

 

    В роботі з дітьми кожний класний керівник використовує свої методи і форми роботи. Їх дуже багато, деякі  звісно ж, повторюються, а деякі можуть відрізнятися від методів інших колег.

Основні форми і методи роботи у роботі з учнями поділяються на традиційні та нетрадиційні.

Традиційні форми роботи з учнями:

 класні години;

  індивідуальні консультації (бесіди);

  відвідування родини учнів, тощо.

         В ході традиційних форм роботи з дітьми вирішуються та розв’язуються низка питань, завдань, обробляється  різноманітна шкільна  інформація.

 Вони дають можливість вивчити учнів, познайомитись з традиціями сім'ї, ознайомитись з умовами життя дітей з якими працює вчитель.

Нетрадіційні форми роботи з дітьми:

  тематичні консультації;

  різноманітні заходи, вечори, вилазки;

  відвідування культурних об’єктів (театри, музеї, кіно тощо);

  тренінги;

  особистісне орієнтовне виховання (ООВ).

       Нетрадиційні форми роботи з учнями класного керівника дають змогу цілеспрямовано звернути увагу вчителя на ті, чи інші питання в вихованні дітей, помітити зміни в особистості чи поведінки учнів. Проводячи такі консультації класний керівних готує поради, тези  завдання (за потребою), які допоможуть чітко та правильно налаштуватися на потрібне та вірне виховання дітей.

   Особливу увагу хотілось би звернути сьогодні на особистісне орієнтовне виховання (навчання).

   Це виховання, яке спрямовується  на набуття людиною життєвого потенціалу, який забезпечив би успішне досягнення НЕЮ вищих духовних цілей, що обов’язково будуть пов’язані з суспільними нормами.

   Складовими такого навчання та виховання  - є саморозвиток і самовиховання людини як особистості.

 Завдання вихователя (вчителя) – допомогти пізнати себе дитині, самовизначитись, сформувати правильну культуру життя; максимально виявити та реалізувати в роботі досвід дитини; розвинути індивідуальні, пізнавальні якості КОЖНОЇ дитини.

  В центрі такого виховання – особистість, яка є головною фігурою всього освітньо-виховного процесу!

Модель ООВ – умови для вибору предмета забезпечення розвитку особистості

                      реалізація кожного в навчання            створення умов для пізновальної 

                                                                                                                              активності.

Вимоги ООВ:

  • Наявність цілей виховання;
  • Позитивний настрій;
  • Спілкування;
  • Толерантні стосунки між учнями й дітьми;
  • Аналіз та оцінювання діяльності учнів;
  • Урахування індивідуальних пізнавальних можливостей дітей;
  • Створення ситуації успіху.

Що включає ООВ:

  • Різний зміст, вид та форми та методи  виховання;
  • Створення умов для творчості;
  • Постійний аналіз та оцінка навчання, виховання;
  • Організація занять в малих групах, «круглих столах», дискусії, тренінги, дебати, ситуаційні рольові ігри, творчі індивідуальні проекти.

 

       Тренінги – одна з форм роботи з дітьми, яка сприяє усвідомленню дитини, дає можливість поділитися власним досвідом, знайомить з різними стилями спілкування, формуючи фізично і психічно здорове підростаюче покоління.

Це перш за все :

  • Нові підходи;
  • Нові знання;
  • Нові уміння і навички.

     На сьогоднішній день для мене особисто – уроки, різні виховні години, навіть батьківські збори у вигляді тренінгу – це улюблена форма роботи як з батьками власного класу, так і з дітьми. Вона є дійсно сама вдала, для мене особисто, тому що під час такого спілкування його учасники почувають себе більш комфортно, непримусово, неофіційно, я к це буває під час класичних уроків, виховних годин, зборів.

   В ході такої роботи ми вільно спілкуємося, висловлюємося, ділимося досвідом під час певних вправ та робот в групах, як це передбачає тренінг. Це є найефективніший вид роботи, що ДІЙСНО виявляє в дітей пізнавальну активність, зацікавленість та створює ситуацію успіху при правильному керуванні навчальна – виховним процесом.

 

 І ще в роботі з дітьми, я б особисто добавила  обов’язковим правилом декілька порад:

  • Необхідна системність!
  • Звертати увагу на «особливих дітей» (по можливості).
  • Помічати  успіхи або невдачі дитини.
  • Постійно удосконалювати  ВЛАСНУ систему роботи.

 

Бажаю творчих успіхів!!!

docx
Додано
22 вересня 2019
Переглядів
1951
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку