«Формування активної життєвої позиції в умовах
особистісно орієнтованого виховання»
В роботі з дітьми кожний класний керівник використовує свої методи і форми роботи. Їх дуже багато, деякі звісно ж, повторюються, а деякі можуть відрізнятися від методів інших колег.
Основні форми і методи роботи у роботі з учнями поділяються на традиційні та нетрадиційні.
Традиційні форми роботи з учнями:
• класні години;
• індивідуальні консультації (бесіди);
• відвідування родини учнів, тощо.
В ході традиційних форм роботи з дітьми вирішуються та розв’язуються низка питань, завдань, обробляється різноманітна шкільна інформація.
Вони дають можливість вивчити учнів, познайомитись з традиціями сім'ї, ознайомитись з умовами життя дітей з якими працює вчитель.
Нетрадіційні форми роботи з дітьми:
• тематичні консультації;
• різноманітні заходи, вечори, вилазки;
• відвідування культурних об’єктів (театри, музеї, кіно тощо);
• тренінги;
• особистісне орієнтовне виховання (ООВ).
Нетрадиційні форми роботи з учнями класного керівника дають змогу цілеспрямовано звернути увагу вчителя на ті, чи інші питання в вихованні дітей, помітити зміни в особистості чи поведінки учнів. Проводячи такі консультації класний керівних готує поради, тези завдання (за потребою), які допоможуть чітко та правильно налаштуватися на потрібне та вірне виховання дітей.
Особливу увагу хотілось би звернути сьогодні на особистісне орієнтовне виховання (навчання).
Це виховання, яке спрямовується на набуття людиною життєвого потенціалу, який забезпечив би успішне досягнення НЕЮ вищих духовних цілей, що обов’язково будуть пов’язані з суспільними нормами.
Складовими такого навчання та виховання - є саморозвиток і самовиховання людини як особистості.
Завдання вихователя (вчителя) – допомогти пізнати себе дитині, самовизначитись, сформувати правильну культуру життя; максимально виявити та реалізувати в роботі досвід дитини; розвинути індивідуальні, пізнавальні якості КОЖНОЇ дитини.
В центрі такого виховання – особистість, яка є головною фігурою всього освітньо-виховного процесу!
Модель ООВ – умови для вибору предмета забезпечення розвитку особистості
реалізація кожного в навчання створення умов для пізновальної
активності.
Вимоги ООВ:
Що включає ООВ:
Тренінги – одна з форм роботи з дітьми, яка сприяє усвідомленню дитини, дає можливість поділитися власним досвідом, знайомить з різними стилями спілкування, формуючи фізично і психічно здорове підростаюче покоління.
Це перш за все :
На сьогоднішній день для мене особисто – уроки, різні виховні години, навіть батьківські збори у вигляді тренінгу – це улюблена форма роботи як з батьками власного класу, так і з дітьми. Вона є дійсно сама вдала, для мене особисто, тому що під час такого спілкування його учасники почувають себе більш комфортно, непримусово, неофіційно, я к це буває під час класичних уроків, виховних годин, зборів.
В ході такої роботи ми вільно спілкуємося, висловлюємося, ділимося досвідом під час певних вправ та робот в групах, як це передбачає тренінг. Це є найефективніший вид роботи, що ДІЙСНО виявляє в дітей пізнавальну активність, зацікавленість та створює ситуацію успіху при правильному керуванні навчальна – виховним процесом.
І ще в роботі з дітьми, я б особисто добавила обов’язковим правилом декілька порад:
Бажаю творчих успіхів!!!