Тема: Доброта – велика сила!
Мета:
-
збагатити знання дітей про внутрішній світ людини;
-
вчити вихованців прислухатися до своїх почуттів, емоцій, об’єктивно оцінювати власні вчинки;
-
вчити учнів характеризувати власні позитивні і негативні якості та пояснювати їх;
-
розвивати творче мислення, увагу, мовлення, пам'ять, фантазію;
-
виховувати в учнів прагнення бути добрим, чуйним, виявляти у стосунках з оточуючими великодушність, приязність.
Обладнання: набір букв, ілюстрації, відеоматеріали, роздатковий матеріал, папір, ножиці, олівець, сонечко.
Використана література:
Хід заняття
-
Організація групи.
Сьогодні у нас незвичайний урок.
У світ фантазії зробимо ще один крок.
А з творчістю ми вже стрічались не раз,
І знову вона завітала до нас.
-
Мотивація роботи. Повідомлення теми і мети заняття.
-
Робота з таблицею.
-
Діти подивіться на дошку. Ви бачите таблицю. В кожному рядку таблиці є букви, вам треба знайти тільки ті букви, які не мають пари. І отримаємо ключове слово нашого заняття.
Д А В А В
У О У Ю Ю
С С Б Ц Ц
Ь Ь Ф Р Ф
С Х С Х О
-
Яке ж слово Ви отримали? (Добро)
-
Діти, це дивовижне, чарівне слово буде в центрі нашої уваги протягом усього заняття. Ми спробуємо розкрити таємницю природи добра. Спробуємо дізнатися, чому так важко прожити на світі без добра.
-
Робота над темою заняття.
-
Робота над текстом:
Легенда про добро і зло
Жили на вулиці двоє сусідів. Одного разу один зробив іншому велике зло. Ображений чоловік, прагнучи відповісти помстою, вирушив до мудреця за порадою. Що ж мудрець йому запропонував? Відповісти зловмиснику добром! Сусід послухався, а у відповідь знову був «нагороджений» злом. Мудрець і тут порадив не шкодувати добра. Сусід ще раз послухався, віддячив добром. Але через деякий час у відповідь отримав зло. Сусід прийшов до мудреця і той знову йому сказав віддячити добром.
-
Але я вже стомився віддячувати йому добром, — заперечив сусід.
-
Якщо зловмисник не стомився від зла, то чому ти стомився від добра? — відповів йому мудрець.
Мудрець сказав: живи, добро звершай
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи й звіра.
Нехай ця істина стара:
Людина починається з добра.
-
Хто головні герої легенди?
-
Чим сусід «нагороджував» сусіда?
-
Що, на те, сказав мудрець?
-
Розповідь вихователя з елементами бесіди.
-
Доброта – це слово із сонечком схоже. Воно зігріває, огортає теплом душі живої істоти, робить життя ясним, світлим радісним.
-
Особливо людської доброти потребують наші друзі – тварини, яких ми приручили вдома або дружимо з ними в природі. Ось дивіться скільки їх у нас! Називайте їх: білочка, мишка, зайчик, їжачок, котик, собачка.
-
Нам необхідно не лише милуватися ними, гратися, відпочивати з ними, а й доглядати їх; годувати, поїти, мити, чесати, водити на прогулянку, лікувати жаліти, поводитися бережно, ніжно. Тоді засяють очі тварини яскравими вогниками до вас, радісно замахає вона хвостиком, притулиться до вас, лизне язичком, подасть лапку.
-
Людина, яка дружить із живою природою, й сама стає кращою.
-
Діти, підкажіть, доброта – це якість людини, що дається при народженні, чи її потрібно виховувати? Я також довго думала над цим питанням і дійшла до висновку, що людина повинна постійно удосконалювати себе на протязі життя.
-
Давайте спробуємо з’ясувати що таке добро? Як Ви гадаєте?
-
Добро – внутрішній стан людини, все позитивне, корисне і потрібне в житті людей.
-
Добра людина – та, яка в різноманітних життєвих ситуаціях, свідомо вибираючи між добром і злом, здатна поступитись власними інтересами, бажаннями, комфортом заради інших.
-
Доброта – найбільша цінність нашого життя. Так, це саме та якість, що коштує так дешево, але цінується так дорого. Її не можна купити ні за які гроші, вона по краплиночці виховується змалечку.
-
З давніх-давен стосунки між людьми, взаємопідтримка, доброта були основними в житті, і це народ відобразив в усній народній творчості.
Хто людям добра бажає, той і собі має.
Не одяг красить людину, а добрі діла.
Роби добро, не кайся, робиш зло – зла і сподівайся.
-
Прислів’я вчать бути добрими, чуйними до людей, тварин, природи, на добро завжди відповідати добром.
-
Створення асоціативного куща.
-
З поданих слів, потрібно вибрати ті слова, які найбільше відповідають до слова добро.
Доброта
щедрість доброзичливість привітність вдячність
чесність працелюбність милосердя
любов справедливість
-
Добро, доброта – слова, у яких узагальнюються найкращі риси людини.
-
Добро – корисна справа, вчинок.
-
Доброта – чутливе, дружнє ставлення до людей.
-
Фізкультхвилинка (музична)
-
Гра «Так і не так»
Зараз я буду називати добрі і погані справи. Коли ви почуєте добру справу – плескайте в долоні, погану – тупочіть ногами.
-
Допомагати мамі мити посуд.
-
Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.
-
Не вмиватися.
-
Берегти рідну природу та охороняти її.
-
Шанувати працю інших людей.
-
Галасувати, коли хтось відпочиває.
-
Обманювати, хвалитись.
-
Насміхатись з чужого горя.
-
Добре вчитись, багато читати.
-
Не слухати батьків.
-
Бути вихованим, стриманим.
-
Допомагати друзям у біді.
-
Ділитися тим, що в тебе є.
-
Ображати інших.
-
Захищати слабкого.
-
Спати на уроках.
-
Красти чужі речі.
-
Любити своїх батьків.
-
Гра: «Продовж речення…»
-
Що треба робити, щоб бути:
-
добрим? Робити добрі вчинки.
-
ввічливим? Завжди поводитися ввічливо.
-
працьовитим? Не лінуватися.
-
щедрим? Ділитися з друзями.
-
розумним? Бути уважним, багато читати, виконувати завдання вчителя.
-
чесним? Не обманювати, говорити правду.
-
Підсумок заняття.
-
Бесіда:
-
Що вам запам’яталось?
-
Що було цікаво?
-
Чи потрібна доброта людям?
-
Чи варто бути добрими?
І старайтесь робити добро –
День і ніч, і у кожну хвилину,
Щоб серденько, як сонце, цвіло.
Це хорошою робить людину.
Хай душа буде світлою в вас
Й промениться завжди добротою!
Йдіть робити добро! В добрий час!
І живіть в цьому світі з красою!
-
Створення «Сонечка-доброти».
-
Перегляд мультфільму і відеоролика про добро.