19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Виховні години "Години спілкування у початкових класах"

Про матеріал
Подані години спілкування можна використати на виховних годинах у початкових класах. Вчать дітей так поводитися, щоб уникати конфліктів, а в разі їх виникнення – вміти їх подолати; розвивати вміння володіти собою; виховувати вміння гідно виходити із конфліктної ситуації.
Перегляд файлу

                                   Тема. Поведінка в школі.

 

                                               Хід уроку

I.Організація класу

Відгадування загадки.

  Співає дзвінко й весело,

   Дзвенить на все село

   Наш металевий коник.

   Ви взнали, що це? (Дзвоник)

  • Куди кличе вас дзвоник?
  • Кому і що він сповіщає?

II.Читання вірша Д.Павличка «Школа»

              Наче вулик – наша школа,

              Вся вона гуде, як рій,

              І здається, що довкола

              Розквітають квіти мрій.

              Бігають, сміються діти,

              Та лиш дзвоник задзвенить –

             Стане тихо, ніби в квіти,

              Поховались бджоли вмить.

III.Читання правил для учнів, коментування положень учнями та вчителем.

  • Вчасно приходити на заняття.
  • Бути охайно вдягненим, взутим, зачесаним.
  • Сумлінно вчитися, уважно слухати пояснення вчителя, виконувати всі його завдання.
  • Допомогати товаришам, бути чесним і правдивим.
  • Брати участь у корисних справах свого класу, школи.
  • Оберігати природу, берегти шкільне майно, свої і чужі речі.
  • Зразково поводитися.
  • Слухатися та поважати батьків, учителів, виконувати їх вимоги та вимоги чергових учнів.

IV.Розповідь вчителя

  • Щодня до школи приходять вчителі та учні. У них спільне завдання – зробити так, щоб усі хлопчики й дівчатка стали справжніми людьми: розумними, працьовитими, освіченими і вихованими членами суспільства. Якщо у людей спільна справа, якщо вони багато часу проводять разом і перебувають у складних стосунках, то стають необхідними такі норми поведінки, які полегшують їхнє спілкування, їхню взаємодію.

V. Ознайомлення з « Правилами ввічливого школяра» та їх обговорення

        * Якщо ти зайшов до класу, то обов’язково привітайся з усіма, хто прийшов.

        * Якщо ти зустрів у коридорі чи на вулиці свою вчительку, яка йде з кимось ще, то вітатися потрібно з усіма.

         * Хлопчик завжди пропустить дівчинку вперед, допоможе сісти, донесе портфель.

         * В їдальні не поспішай взяти щось першим.Поїв – прибери за собою. Подякуй поварам.

         * Будь чемним та люб’язним завжди і за будь-якої ситуації.

         * Відповідально стався до своїх учнівських  обов’язків.

         * Не перебивай того, хто говорить.

         * Піклуйся про відсутніх.

VI.Читання смішинки «На уроці математики»

    Урок математики. Діти прочитали задачу. Розв’язали в зошитах. Сергій задивився в вікно, а за задачу й не брався. Побачила це вчителька і, як всі завершили, запитала у Сергія:

   - А в тебе яка відповідь?

Встав хлопчина, глянув вліво, вправо. Хтось йому щось зашепотів. Сергій голосно промовив:

   - Три кілограми капусти важать вісім кілограмів.

   - Як ви думаєте, чому Сергій не зміг правильно відповісти?

   - Згадайте, яких ще правил потрібно дотримуватися на уроці?

VII. Розбирання ситуації

   Як ти вчиниш, якщо:

  • урок почався, а ти запізнився;
  • ти тільки на уроці помітив, що забув зошита вдома;
  • ти зайшов до класу і побачив, що залишив на підлозі брудні сліди;
  • ти став свідком, коли старшокласники вимагають гроші в твого однокласника;
  • черговий попросив тебе підняти папірці, які ти не кидав.

VIII. Підсумок

    Читання пам’ятки.

                                         Пам’ятка

  1. Ніколи не запізнюйся до школи.
  2. У школу ходжу  охайним, причесаним.
  3. Першим вітайся з учителями, однокласниками.
  4. Звечора складаю все в портфель.
  5. Не запізнююся на уроки. Коли хочу відповісти, не вигукую, а піднімаю руку.
  6. На парті завжди підтримую порядок.
  7. Коридором не бігаю, а ходжу  спокійно, не штовхаюся.
  8. Поважаю працю чергових. Не галасую.
  9. Не ображаю менших, поважаю старших.

 

 

 

                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    Година спілкування

 

 

 

         ПОВЕДІНКА

                  В

            ШКОЛІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                             

                                                               Вчитель початкових класів

                                                                                 Сірацька О.М.

 

 

 

                               Тема. Будь толерантним

 Мета: вчити дітей так поводитися, щоб уникати конфліктів, а в 

            разі їх виникнення – вміти їх подолати; розвивати вміння

            володіти собою; виховувати вміння гідно виходити із

            конфліктної ситуації.

 

                                    

                                      Хід заняття

 

I.Організація класу

  - Діти, як ви думаєте, що таке правопорушення?

  - А що таке конфлікт?

 Сьогодні ми з вами визначимо, чим відрізняється конфлікт від правопорушення, навчимось долати конфлікти.

 II. Розповідь учителя

  • Нерідко наше життя затьмарюють конфлікти. Вони, як правило, є наслідком невміння спілкуватись.

 Конфлікт – це невдоволеність, тривога, небажання вчитися з певними людьми. Конфліктів не уникнути, адже люди всі різні, мають різні думки, бажання, інтереси, тобто їхні зіткнення можливі. Помилковою є думка, начебто під час конфліктної ситуації краще зробити вигляд, ніби нічого не сталося. Потрібно його розв’язати.

       Можливі такі форми конфліктів

  • Зіткнення думок, незгода ( конфлікт не зачіпає особистості)
  • невдоволеність ( негативні емоції)
  • протидія
  • сварка
  • розрив (остаточне припинення стосунків)

       Способи розв’язання конфлікту

  • «Чарівні слова»
  • компроміс ( згода на основі взаємних стосунків)
  • проявлення турботи, ніжності, любові
  • усвідомлення й визнання власної провини чи неправоти у суперечці
  • підняття престижу, самоповаги, гордості противника
  • уміння поставити себе на місце іншої сторони конфлікту
  • знаходження оптимального результату, який втілюєтьсяв позитивних діях обох сторін.
  • Чому ж існують конфлікти між людьми?

Конфлікти існують між людьми для того, щоб вони навчилися спочатку розв’язувати їх за законами любові й зрештою навчилися безконфліктно жити.

Але будь-який конфлікт – це початок біди, великої чи малої. Тому потрібно уникати конфліктів.

       Правила

  • Бути розсудливим і виваженим краще, ніж сваритися;
  • необхідно завжди шукати такі шляхи, щоб уникнути сварок, образ і конфліктів;
  • ніколи сам не роби того, чого б не хотів, щоб зробили тобі.

III. Підсумок

  • Підсумком нашої розмови може бути весела хвилинка. А гумор, жарт, як відомо, часто допомагає уникнути сварок. Пропонує спробувати розв’язати цікаві задачі Г.Остера.
  1. Вовочка 10 разів смикнув за кіску Машу, 5 разів – Дашу, 7 разів – Клаву і 1 раз, помилково, - Завуча Маргариту Іванівну. Запитується: скільки разів смикав за кіски Вовочка, і що йому тепер буде за це?
  2. Повертаючись зі школи додому, Дмитрик штовхнув 9 дівчаток і підставив ніжку 3 дівчаткам. Половина дівчаток, скривджених Дмитриком, заплакали. А інша половина погналася за Дмитриком і надавала йому по шиї. Скільки разів отримав Дмитрик по шиї?
  • Що хотів висміяти в цих задачах Г.Остер? Чому сваряться хлопчики і дівчатка? Чи можна уникнути сварок, образ? Як потрібно спілкуватися один з одним?

 

 

                       Година спілкування

 

 

 

 

 

           БУДЬ    

  ТОЛЕРАНТНИМ

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            Вчитель початкових класів

                                                     Сірацька О.М.

 

 

                    Година спілкування

 

 

 

 

   

      ЧЕСНІСТЬ  

              І     

   ПРАВДИВІСТЬ

 

 

 

 

 

               

                   Вчитель початкових класів

                                                             Сірацька О.М.

 

 

                    Тема. Чесність і правдивість

 Мета: розширити зміст понять чесність і правдивість, навчити   

            розпізнавати ці моральні явища, формувати вміння  

           оцінювати власні вчинки та вчинки товаришів, виховувати 

            чесність та правдивість.

 

                                    Хід заняття

 I.Організація класу

II. Розігрування моральної ситуації «Розбите вікно»

     Учитель. Діти, давайте уявимо і розіграємо ситуацію. Для цього нам потрібні два хлопчики для участі в експерименті.

( Вчитель по черзі пояснює роль кожного з них).

     Учитель. Петрик вдарив по м’ячу, і м’яч влучив у вікно. Вікно розбилося, а м’яч, відскочивши від рами, впав прямо в руки Андрійкові , який проходив біля вікна. Виходить учителька. Оцінивши побачене, вона звертається до Андрія:

  • Андрійку, хіба ти не знав, що гратись м’ячем під вікнами не можна? Це призвело до того, що ти розбив вікно.

( Можливі два варіанти розвитку діалогу.

Перший. Андрій, не бажаючи видати Петрика, бере провину на себе.

Другий. Петрик зізнається, що це він розбив шибку).

  Діти висловлюють своє ставлення до вчинків Андрія і Петрика, оцінюють їх.

III. Робота над змістом таблиць

                                                                    Таблиця 1

    Щось накоїв

    Не вивчив урок

    Неправда

 Я не вивчив урок тому, що загубив підручник

   Чому він так сказав?

  Було соромно, він не хотів отримати погану оцінку, бо батьки будуть сварити

    Результат

  Боїться наслідків

                                                    Таблиця 2

   Щось накоїв

  Не вивчив урок

   Правда

  Я не вивчив урок тому, що цілий день грав у футбол

  Чому він так сказав?

  Паленіє від сорому, його мучить почуття провини

   Результат

  Погана оцінка, тому що він не мав мужності визнати свою провину

 

 Учитель. Навіть сказавши один раз неправду, людина втрачає частку довіри серед оточуючих, втрачає моральне право вимагати правдивого ставлення до себе.

IV. Читання казки «Хлопчик-пастух»

  • Іноді наслідки від брехні бувають непоправними. Як це і трапилось у цій казці.

  Троє братів пасли отару овець. Двом старшим братам потрібно було зійти з гори в село. Вони залишили молодшому ріжок і сказали йому, що як тільки буде загрожувати небезпека, одразу дути в ріжок. Не встигли брати відійти, як пролунали звуки ріжка, що сповіщали про небезпеку. Вони швидко повернулись назад, але виявилось, що малий просто пожартував.

  Брати знову вирушили в дорогу, та невдовзі змушені були повернутись назад. Їх зустрів живий-здоровий брат.

  Брати розсердилися і знову почали спускатись з гори. Почувся звук ріжка, але брати не зважали, вони думали, що це знову витівки малого пустуна. Та на цей раз небезпека була насправді: на отару напалм вовки.

  Брати не надали допомоги, бо не повірили. Два рази збрехавши, на третій не чекай, щоб повірили.

  • Що неправильно зробив молодший брат?
  • Що б ви йому порадили під час зустрічі з ним?

V. Читання та обговорення оповідання «Маленька брехня»

    - Послухайте історію про дівчинку Наталку, яка вважала, що маленька брехня – це і не брехня зовсім.

   Ганнуся впала і зламала ногу. Довелося в гіпсі лежати вдома. Вона дуже переживала, що багато в школі пропустить, а тоді зовсім відстане від однокласників.

  Друзі вирішили виручити однокласницю: домовилися щодня носити їй уроки і пояснювати, коли вона щось не зрозуміє.

  Коли настала черга Наталки провідувати Ганнусю, вона не пішла до однокласниці. В класі збрехала, що у неї, мовляв, бабуся захворіла.

  • Як тобі не соромно! – обурилася Надійка. Ти ж учора цілий день через скакалку на вулиці стрибала.
  • Подумаєш, злочин великий, - трохи зашарілася Наталка. Я

зовсім трішечки збрехала.

Учитель. Як ви гадаєте: брехня може бути малою чи великою?

  • мала брехня спричиняє таку саму шкоду, що і велика. Адже і мала брехня – це неправда, і пів брехні – це теж неправда. І починається все завжди з малого: пішов у кіно, а мамі сказав, що був у школі. Гасав у дворі, а вдома сказав, що ходив до хворого товариша.
  • Здавалося дрібниці. Аж ні! Мала брехня з часом переростає у велику брехню, якій немає прощення.
  • Як ви вчините, коли:
  • знаєте, що товариш завинив, а карають іншого?
  • соромно сказати правду?

VI. Інсценування підготовленими учнями смішинки «Мій тато»

       Батько й мати поїхали з дому, а Данилко, лишившись на господарстві, до школи не пішов. Раптом – телефонний дзвінок…

Данилко впізнав по голосу свою вчительку.

  • Чому сьогодні Данилко в школу не прийшов?
  • Тому, що він захворів.
  • А хто це зі мною розмовляє?
  • Мій тато…
  • Як можна назвати вчинок Данилка?
  • Як, на вашу думку, оцінять вчинок Данилка учні його класу?
  • Як би ви вчинили на його місці?

 

VII. Підсумок

  • Запам’ятайте, діти: краще сказати правду, якою б вона не була, тому що, як мовить народ, «брехнею світ пройдеш, а назад не повернешся».
  • Та й вертатись тоді буде нікуди, тому що брехунів чекає безслав’я. Про брехунів ще й так кажуть: «Бійся цапа спереду, коня – ззаду, а брехуна – з усіх боків».
  • Отож, діти, будьте з усіма чесними – і вам буде легко жити, бо ви нікого не скривдили, не збрехали та не оббрехали.

  

 

 

          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА.  Зимові свята в Україні

      Мета: поглибити знання учнів про новорічні та

                  Різдвяні свята, про свято Миколая; виховувати    

                  повагу до народних звичаїв та традицій.

 

                                   Хід занятя

    I.Організація класу 

    II. Розповідь учителя

  • Відгадайте загадку

                 Це дерево – мов їжачок.

                 Вбрання у нього з колючок.

                 Воно стріча щороку нас

                 Гірляндами рясними,

                 Веселим сяєвом прикрас,

                 Цукерками смачними.

                 Та всюди, в місті і в селі,

                 Несуть дорослі, ждуть малі

                 У кожному будинку прикрашену …

                                    (ялинку)

  • Яке свято приходить у кожен дім разом з ялинкою?
  • 31 грудня увечері ми проводжаємо рік, що минув, і

зустрічаємо Новий рік, який починається 1 січня.

  • Як у вашій сім’ї зустрічають Новий рік? Що вам найбільше подобається в новорічному святі?
  1. Гра «Новий рік»

           Вч.  – Хто ступає на поріг,

                     Не обтрушуючи сніг?

           Діти. – Новий рік!

           Вч. -    Хто несе веселий сміх,

                       Розсипаючи на всіх?

           Діти. – Новий рік1

          Вч. – Для дорослих і малих

                   Хто гостинці приберіг?

        Діти. – Новий рік!

          Вч. – Сумувати з ним не смій,

                   Бо для кожного -  він свій.

         Діти. – Новий рік!

Вчитель. Згодом, 7 січня, наступає Різдво. Це найбільше свято в році,що починає цикл різдвяних святкувань, які закінчуються Йорданом. Різдво святкують три дні, а передує йому Святвечір. До нього готуються весь тиждень. Надвечір найстарший чоловік в родині урочисто вносить до хати снопик із різного збіжжя: жита, пшениці, ячменю. Його ставлять на покуті під образами, а під нього стелять свіжого сіна. Сіном також притрушують стіл під скатертиною і підлогу хати.

На Святвечір готують 12 страв на честь 12 апостолів. Страви пісні.Вечеряють одразу після заходу сонця, коли на небі появляється перша зірка. За столом збирається вся родина.

  1. Слухання вірша «Різдво»

                 Всі дерева й трави сплять,

 Тихо зорі мерехтять.

 Лиш одна ясна зоря

 До вертепу зазира.

 В яслах там Марія-Ненька

 На духмяне ложе з сіна

 Божого поклала сина

 І співа йому тихенько:

 «Спи, Ісусику маленький».

  • За Різдвом приходить другий празник -  Новий рік(14 січня). А ще він зветься празником Святого Василя. Василь приходив не сам, а з Маланкою.З раннього ранку хлопчики-посівальники бігали від хати до хати з пшеницею, житом або іншим зерном.
  1. Розучування засівалки.

                   Сію, сію, посіваю,

                   З Новим роком вас вітаю!

                   Не на рік, не на два,

                   А на многії літа.

- 19 січня приходить свято Водохрещення, або Йордан. Зранку люди йшли до річки або до ставка.Там вони вирізали велику ополонку у вигляді хреста. Священик освячував воду. Люди набирали собі тієї водиці й берегли її цілий рік, ласкаво називаючи водичкою-йорданичкою, бо це була жива вода, яка приносить щастя, здоров’я і красу. Опісля священик ходить із свяченою водою і скроплює кожну оселю, щоб до людей приходило щастя, щоб обминало їх зло.

Вечір перед йорданськими святами називають другим Святим Вечором. Святом Водохреща закінчується цикл Різдвяних свят.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                       Година   спілкування

 

 

 

 

 

 

Зимові свята в Україні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                               Вчитель початкових класів

                                                                          Сірацька О.М.

doc
Додано
12 березня 2020
Переглядів
251
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку