Тема. Поведінка в школі.
Хід уроку
I.Організація класу
Відгадування загадки.
Співає дзвінко й весело,
Дзвенить на все село
Наш металевий коник.
Ви взнали, що це? (Дзвоник)
II.Читання вірша Д.Павличка «Школа»
Наче вулик – наша школа,
Вся вона гуде, як рій,
І здається, що довкола
Розквітають квіти мрій.
Бігають, сміються діти,
Та лиш дзвоник задзвенить –
Стане тихо, ніби в квіти,
Поховались бджоли вмить.
III.Читання правил для учнів, коментування положень учнями та вчителем.
IV.Розповідь вчителя
V. Ознайомлення з « Правилами ввічливого школяра» та їх обговорення
* Якщо ти зайшов до класу, то обов’язково привітайся з усіма, хто прийшов.
* Якщо ти зустрів у коридорі чи на вулиці свою вчительку, яка йде з кимось ще, то вітатися потрібно з усіма.
* Хлопчик завжди пропустить дівчинку вперед, допоможе сісти, донесе портфель.
* В їдальні не поспішай взяти щось першим.Поїв – прибери за собою. Подякуй поварам.
* Будь чемним та люб’язним завжди і за будь-якої ситуації.
* Відповідально стався до своїх учнівських обов’язків.
* Не перебивай того, хто говорить.
* Піклуйся про відсутніх.
VI.Читання смішинки «На уроці математики»
Урок математики. Діти прочитали задачу. Розв’язали в зошитах. Сергій задивився в вікно, а за задачу й не брався. Побачила це вчителька і, як всі завершили, запитала у Сергія:
- А в тебе яка відповідь?
Встав хлопчина, глянув вліво, вправо. Хтось йому щось зашепотів. Сергій голосно промовив:
- Три кілограми капусти важать вісім кілограмів.
- Як ви думаєте, чому Сергій не зміг правильно відповісти?
- Згадайте, яких ще правил потрібно дотримуватися на уроці?
VII. Розбирання ситуації
Як ти вчиниш, якщо:
VIII. Підсумок
Читання пам’ятки.
Пам’ятка
Година спілкування
ПОВЕДІНКА
В
ШКОЛІ
Вчитель початкових класів
Сірацька О.М.
Тема. Будь толерантним
Мета: вчити дітей так поводитися, щоб уникати конфліктів, а в
разі їх виникнення – вміти їх подолати; розвивати вміння
володіти собою; виховувати вміння гідно виходити із
конфліктної ситуації.
Хід заняття
I.Організація класу
- Діти, як ви думаєте, що таке правопорушення?
- А що таке конфлікт?
Сьогодні ми з вами визначимо, чим відрізняється конфлікт від правопорушення, навчимось долати конфлікти.
II. Розповідь учителя
Конфлікт – це невдоволеність, тривога, небажання вчитися з певними людьми. Конфліктів не уникнути, адже люди всі різні, мають різні думки, бажання, інтереси, тобто їхні зіткнення можливі. Помилковою є думка, начебто під час конфліктної ситуації краще зробити вигляд, ніби нічого не сталося. Потрібно його розв’язати.
Можливі такі форми конфліктів
Способи розв’язання конфлікту
Конфлікти існують між людьми для того, щоб вони навчилися спочатку розв’язувати їх за законами любові й зрештою навчилися безконфліктно жити.
Але будь-який конфлікт – це початок біди, великої чи малої. Тому потрібно уникати конфліктів.
Правила
III. Підсумок
Година спілкування
БУДЬ
ТОЛЕРАНТНИМ
Вчитель початкових класів
Сірацька О.М.
Година спілкування
ЧЕСНІСТЬ
І
ПРАВДИВІСТЬ
Вчитель початкових класів
Сірацька О.М.
Тема. Чесність і правдивість
Мета: розширити зміст понять чесність і правдивість, навчити
розпізнавати ці моральні явища, формувати вміння
оцінювати власні вчинки та вчинки товаришів, виховувати
чесність та правдивість.
Хід заняття
I.Організація класу
II. Розігрування моральної ситуації «Розбите вікно»
Учитель. Діти, давайте уявимо і розіграємо ситуацію. Для цього нам потрібні два хлопчики для участі в експерименті.
( Вчитель по черзі пояснює роль кожного з них).
Учитель. Петрик вдарив по м’ячу, і м’яч влучив у вікно. Вікно розбилося, а м’яч, відскочивши від рами, впав прямо в руки Андрійкові , який проходив біля вікна. Виходить учителька. Оцінивши побачене, вона звертається до Андрія:
( Можливі два варіанти розвитку діалогу.
Перший. Андрій, не бажаючи видати Петрика, бере провину на себе.
Другий. Петрик зізнається, що це він розбив шибку).
Діти висловлюють своє ставлення до вчинків Андрія і Петрика, оцінюють їх.
III. Робота над змістом таблиць
Таблиця 1
Щось накоїв |
Не вивчив урок |
Неправда |
Я не вивчив урок тому, що загубив підручник |
Чому він так сказав? |
Було соромно, він не хотів отримати погану оцінку, бо батьки будуть сварити |
Результат |
Боїться наслідків |
Таблиця 2
Щось накоїв |
Не вивчив урок |
Правда |
Я не вивчив урок тому, що цілий день грав у футбол |
Чому він так сказав? |
Паленіє від сорому, його мучить почуття провини |
Результат |
Погана оцінка, тому що він не мав мужності визнати свою провину |
Учитель. Навіть сказавши один раз неправду, людина втрачає частку довіри серед оточуючих, втрачає моральне право вимагати правдивого ставлення до себе.
IV. Читання казки «Хлопчик-пастух»
Троє братів пасли отару овець. Двом старшим братам потрібно було зійти з гори в село. Вони залишили молодшому ріжок і сказали йому, що як тільки буде загрожувати небезпека, одразу дути в ріжок. Не встигли брати відійти, як пролунали звуки ріжка, що сповіщали про небезпеку. Вони швидко повернулись назад, але виявилось, що малий просто пожартував.
Брати знову вирушили в дорогу, та невдовзі змушені були повернутись назад. Їх зустрів живий-здоровий брат.
Брати розсердилися і знову почали спускатись з гори. Почувся звук ріжка, але брати не зважали, вони думали, що це знову витівки малого пустуна. Та на цей раз небезпека була насправді: на отару напалм вовки.
Брати не надали допомоги, бо не повірили. Два рази збрехавши, на третій не чекай, щоб повірили.
V. Читання та обговорення оповідання «Маленька брехня»
- Послухайте історію про дівчинку Наталку, яка вважала, що маленька брехня – це і не брехня зовсім.
Ганнуся впала і зламала ногу. Довелося в гіпсі лежати вдома. Вона дуже переживала, що багато в школі пропустить, а тоді зовсім відстане від однокласників.
Друзі вирішили виручити однокласницю: домовилися щодня носити їй уроки і пояснювати, коли вона щось не зрозуміє.
Коли настала черга Наталки провідувати Ганнусю, вона не пішла до однокласниці. В класі збрехала, що у неї, мовляв, бабуся захворіла.
зовсім трішечки збрехала.
Учитель. Як ви гадаєте: брехня може бути малою чи великою?
VI. Інсценування підготовленими учнями смішинки «Мій тато»
Батько й мати поїхали з дому, а Данилко, лишившись на господарстві, до школи не пішов. Раптом – телефонний дзвінок…
Данилко впізнав по голосу свою вчительку.
VII. Підсумок
ТЕМА. Зимові свята в Україні
Мета: поглибити знання учнів про новорічні та
Різдвяні свята, про свято Миколая; виховувати
повагу до народних звичаїв та традицій.
Хід занятя
I.Організація класу
II. Розповідь учителя
Це дерево – мов їжачок.
Вбрання у нього з колючок.
Воно стріча щороку нас
Гірляндами рясними,
Веселим сяєвом прикрас,
Цукерками смачними.
Та всюди, в місті і в селі,
Несуть дорослі, ждуть малі
У кожному будинку прикрашену …
(ялинку)
зустрічаємо Новий рік, який починається 1 січня.
Вч. – Хто ступає на поріг,
Не обтрушуючи сніг?
Діти. – Новий рік!
Вч. - Хто несе веселий сміх,
Розсипаючи на всіх?
Діти. – Новий рік1
Вч. – Для дорослих і малих
Хто гостинці приберіг?
Діти. – Новий рік!
Вч. – Сумувати з ним не смій,
Бо для кожного - він свій.
Діти. – Новий рік!
Вчитель. Згодом, 7 січня, наступає Різдво. Це найбільше свято в році,що починає цикл різдвяних святкувань, які закінчуються Йорданом. Різдво святкують три дні, а передує йому Святвечір. До нього готуються весь тиждень. Надвечір найстарший чоловік в родині урочисто вносить до хати снопик із різного збіжжя: жита, пшениці, ячменю. Його ставлять на покуті під образами, а під нього стелять свіжого сіна. Сіном також притрушують стіл під скатертиною і підлогу хати.
На Святвечір готують 12 страв на честь 12 апостолів. Страви пісні.Вечеряють одразу після заходу сонця, коли на небі появляється перша зірка. За столом збирається вся родина.
Всі дерева й трави сплять,
Тихо зорі мерехтять.
Лиш одна ясна зоря
До вертепу зазира.
В яслах там Марія-Ненька
На духмяне ложе з сіна
Божого поклала сина
І співа йому тихенько:
«Спи, Ісусику маленький».
Сію, сію, посіваю,
З Новим роком вас вітаю!
Не на рік, не на два,
А на многії літа.
- 19 січня приходить свято Водохрещення, або Йордан. Зранку люди йшли до річки або до ставка.Там вони вирізали велику ополонку у вигляді хреста. Священик освячував воду. Люди набирали собі тієї водиці й берегли її цілий рік, ласкаво називаючи водичкою-йорданичкою, бо це була жива вода, яка приносить щастя, здоров’я і красу. Опісля священик ходить із свяченою водою і скроплює кожну оселю, щоб до людей приходило щастя, щоб обминало їх зло.
Вечір перед йорданськими святами називають другим Святим Вечором. Святом Водохреща закінчується цикл Різдвяних свят.
Година спілкування
Зимові свята в Україні
Вчитель початкових класів
Сірацька О.М.