28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Виховний проект "Людина має творити добро"

Про матеріал
  • Робота над колективним проектом "Людина має творити добро" допоможе згуртувати класний колектив, встановити щирі доброзичливі стосунки між учнями, сформувати навички пошукової діяльності на основі спільної праці, з'ясувати учням з'ясувати сутність понять «добро», «доброта», «милосердя»;
  • навчить учнів критично ставитися до своїх вчинків та вчинків інших людей;
Перегляд файлу

 

Виховний проект:

 

«Людина має творити добро» (3 клас)

 

Підготувала Сопільняк Н.В.

вчителька початкових класів

Великобагачанського ЗЗСО

І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

сел. Велика Багачка

2018 рік

Мета:

  • допомогти учням з’ясувати сутність понять «добро», «доброта», «милосердя»;
  • навчити учнів критично ставитися до своїх вчинків та вчинків інших людей;
  • навчити учнів самостійно добирати матеріали з різних джерел, аналізувати їх, порівнювати, робити висновки;
  • навчити працювати в групах, поважати думку кожного члена колективу;
  • розвивати почуття доброти, милосердя, спонукати творити добро;
  • виховувати почуття людської гідності, бажання духовно самовдосконалюватися.

 

 

Завдання:

  1. Згуртувати класний колектив, встановити щирі доброзичливі стосунки між учнями, формувати навички пошукової діяльності на основі спільної праці.
  2. Зібрати інформацію про поняття добра і зла.
  3. Дібрати вірші, прислів’я, афоризми про добро.
  4. Прищеплювати і розвивати моральні почуття, міцні переконання і потребу поводити себе згідно з моральними нормами, прийнятими в суспільстві.

 

 

 

 

 

Тип проекту

За складом учасників проектної діяльності – колективний;
      

за характером партнерських взаємодій між учасниками проектної діяльності – кооперативний;

 

за мірою реалізації міжпредметних зв'язків – міжпредметний;      

 

за характером домінантної діяльності – практично-орієнтований;

 

за характером координації проекту- безпосередній (гнучкий);


за тривалістю виконання – довготривалий;

 

 за метою та характером проектної діяльності – інформаційно-ознайомлювальний;

 

за характером контактів – серед учнів та батьків одного класу.

 

 

 

 

 

Етапи реалізації проекту:

Підготовчий етап

  1. Обговорення з учнями ідеї проекту, мотивація задуму.
  2. Складання плану роботи; поділ учнів на групи та розподіл завдань.
  3. Збір інформації: робота з літературою, електронними засобами інформації, підбір  малюнків, легенд,  джерел народної мудрості, демонстраційного матеріалу тощо

 

Практичний етап

Проведення уроків за темами «Сім’я. Склад сім’ї. Шанобливе ставлення до старших та інших членів сім’ї.», «Людські чесноти», «Дружні стосунки», «Співпраця. Правила дружної роботи», «Правила культурної поведінки»; створення  малюнків  «Добро живе в нашому серці», створення  Дерева Добра, виготовлення Новорічних вітальних листівок «Від серця до серця хай іде доброта».

 

Заключний етап

Виставка малюнків «Добро живе у нашому серці…», узагальнення і систематизація знань учнів, презентація проекту.

 

 

Очікувані результати:

  • згуртувати та здружити дитячий колектив;
  • заручитися підтримкою та розумінням з боку батьків;
  • розвиток почуття милосердя, доброти, співчуття;
  • формування у дітей позитивних рис характеру: гуманність, сумлінність, відповідальність, порядність, справедливість, повага до себе та інших, тактовність, чесність, працелюбність, чуйність, дисциплінованість, скромність, совісність, доброзичливість тощо.
  • формування активної життєвої позиції школярів.

 

 

 

 

 

 

 

 

Презентація проекту

І. Організаційний момент.

1.Створення емоційного настрою.

Закінчилася перерва,

Продзвенів уже дзвінок.

І тепер прошу вас, діти,

Налаштуйтесь на урок.

Він незвичний і цікавий,

Гостей багато завітало.

Повернемось обличчям до гостей

І лагідно промовимо

«Добрий день!»

  • Усі готові до уроку?
  • Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно й гарно.

2. Вправа «Очікування»

- Що ви очікуєте від уроку? (відповіді учнів)

- А я, в свою чергу, сподіваюсь, що ви будете працювати організовано, злагоджено. Чітко і правильно висловлювати свої міркування, робити висновки, учитися дружнім стосункам, допомагати, у разі потреби, один одному.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

«Не хлібом єдиним живе людина», - говорить народна мудрість. У цьому старовинному вислові – глибока думка, адже з того моменту, як людина починає усвідомлювати себе як живу, розумну і обдаровану особистість, вона стикається з іншими людьми, спілкується з ними, вступає в світ щастя і горя, радості та прикрощів. Людяність, милосердя, добро. Такі знайомі нам ці слова. Все частіше ми говоримо про них, а чи кожна душа відкрита для них?

Чомусь сьогодні ми все частіше чуємо про зачерствілі людські серця, зло,  жорстокість, байдужість до чужого горя, чужої біди. Де ж поділись ті риси, які з давніх-давен жили в характері нашого народу: чуйність і справедливість, уміння допомогти знедоленому, поділитись шматком хліба, захистити старість і немічність, розрадити самотніх.

І що потрібно зробити для того, щоб ці згадані слова, добрі звички і традиції збереглися навіки?

ЛЕГЕНДА

Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець.

Слава про його мудрість  розійшлась далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика , заховав його в долонях і подумав: «Спитаю я в мудреця: скажи, який метелик у мене в руках – живий чи мертвий». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий» я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так усе і сталося. Зловивши  метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав: «Який метелик у мене: живий чи мертвий?»

І мудрець, який і справді був дуже розумною людиною відповів: «Усе в твоїх руках, чоловіче».

Учитель: Як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець?

  • Від вибору чоловіка залежатиме життя метелика.

Учитель: Так, але в цій легенді приховано й інший зміст: все у цьому житті залежить від людини.

  • Від людини залежить, і чого у світі буде більше – добра чи зла.

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Впродовж майже двох місяців ми з вами, діти, намагалися з’ясувати,  що означають поняття «добро» і «зло», збирали вірші, казки, легенди, прислів’я  про добро, аналізували свої власні вчинки та вчинки інших людей, давали їм оцінку з точки зору моралі. Ми намагалися щодня робити добрі справи, щоб вони увійшли у наші звички і записували їх на листочках Дерева Добра. Тож сьогодні настав час підсумувати наші знання, щоб чітко визначитися (Слайд 1  «Людина має робити добро?»). А ще ми поділимося своїми знаннями з вашими однолітками.

Шановні гості, щоб учні повніше прониклись даною темою, зрозуміли її значимість і актуальність, їм було запропоновано об’єднатись в групи і представити своє бачення доброти. Як це вдалося нашим групам, вирішувати вам, нашим шановним гостям.

 

ІV. Звіт творчих груп.

 

І група «Науковці».

Вчитель: Учні цієї групи повинні були відшукати наукове визначення понять «Добро « і «Зло». Надамо слово представникам цієї групи.

Слайд 2: Добро – це чуйне, дружнє, привітне ставлення до людей. Синонімами до цього слова  є слова привітність, ласка, прихильність.

Зло – це протилежне поняттю добра, це  свідоме заподіяння комусь шкоди, збитку, страждання.

  • Які думки видатних особистостей різних часів з цього приводу ви відшукали?

 «Добро – це те, що прекрасно; те, що творить; те, що рухає вперед. Це є життя. Зло – це смерть»

   О. Мень

Зусилля потрібні для того, щоб робити добро, але ще потрібніші для того, щоб утриматися від зла.

Л.Толстой

І тільки той прожив немарно, хто злу ішов наперекір.

І. Муратов

Жодна зла людина не буває щасливою.

                                                                       Ювенал

 

Доброта – це те, що може побачити сліпий і почути глухий.

                                     Марк Твен

Вчитель: як бачите, питання добра і зла хвилювали людей завжди. До питань моральності людина зверталася, звертається і буде звертатися завжди. Адже всім нам приємно мати справу  з хорошими людьми. Давайте зараз усі разом пригадаємо кілька ознак, які характеризують хорошу людину. (Слайд 3: доброзичливість, вихованість, добропорядність, привітність, тактовність, чесність, працелюбність)

  • Я бажаю, щоб на вашому життєвому шляху зустрічалися саме такі люди: виховані, добропорядні, тактовні, серця яких сповнені добром.

ІІ група «Казкознавці».

Вчитель: Завданням учнів цієї групи було  пригадати прочитані казки, в яких добро перемагає зло і розподілити казкових героїв на дві групи «Добрий казковий герой чи злий». Ану, ж чи погодитеся ви з ними?  (Слайди 4 – 10: на екрані з’являються малюнки героїв, а представники групи говорять добрий чи злий цей герой)

 

ІІІ група «Літератори».

Вчитель: Учні цієї групи  на кожен урок приносили і знайомили нас із літературними творами: віршами, легендами, оповіданнями, присвяченими питанню добра і зла. Нагадайте, будь ласка, з якими творами, дякуючи вам, ми познайомилися.

 І я дуже прошу…… ще раз прочитати напам’ять вірш Тамари Коломієць «Татова порада»

Прибіг щодуху син додому, до тата голосно гука: 
«А я провідав у лікарні свого товариша-дружка! 
То ж правда, тату, я чутливий і маю серце золоте?» 
Замисливсь тато на хвилину і так сказав йому на те: 
«Коли тебе в тяжку годину, людина виручить з біди, 
Про це добро, аж поки віку, ти, синку, пам’ятай завжди. 
Коли ж людині щиросердно, ти зробиш сам добро колись, 
Про це забудь, аж поки віку, мовчи й нікому не хвались». 
 

Вчитель:  І, дійсно, діти, навіть народна мудрість говорить, що  краще добро робити, ніж про нього гарно говорити. В цих питаннях наш народ має великий досвід, який знайшов своє вираження у прислів’ях та приповідках. 
Спробуйте і ви, працюючи в своїх групах, відновити зміст запропонованих прислів’їв.

Хто людям добра бажає, той і собі має;

 Не одежа красить людину, а добрі діла;

 Робиш добро — не кайся, робиш зло — зла і сподівайся;

Добре слово й залізні ворота відкриває.

Без добрих справ немає доброго імені.

Роби добро скільки можеш – від цього не занеможеш.

Від доброго слова і лід розмерзає.

Добрий чоловік – надійніше кам’яного мосту.

Так треба жити, щоб нікому зла не чинити.

За добро добром і платять.

Добре діло твори сміливо.

Добрі діла тихо ходять, а злі як дзвони дзвонять.

  • А зараз поглянемо на екран і дістанемо ще кілька рядочків із скарбнички народної мудрості(Слайд 11)

Фізкультхвилинка

 

Добро підніма аж до неба, 
А кривда присаджує дуже. 
Ні справа, ні зліва не можна 
Образить людину, мій друже! 

Роби добро усім на світі. 
Від цього буде веселіше. 
Всміхнись до Таї, всміхнись до Колі. 
Скажи всім: ,,Хмуритись доволі!’’. 
Давай стрибати, давай дружити, 
Без сміху й дружби не можна нам жити. 

Вчитель: Діти, а як ви гадаєте, важко чи легко бути добрим?  Що потрібно робити, щоб тебе називали доброю людиною?

 

Під час роботи над проектом ви намагалися робити якомога більше добрих справ, розповідали мені про них, а щоб не забути, які добрі справи ви зробили, ми записували їх на листочки. Погляньте, шановні гості, яке розкішне листяне дерево з'явилося у нашому класі. Діти, чи важко було вам робити добрі справи? Що ви відчували, зробивши їх?

 

Хоч ви ще діти, все ж спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

І царстві справедливості й добра.

Твори добро, дитино,

І у твоїй родині

воно знайде домівку

навіки вже віднині.

 

І V група. Художники

Вчитель: Учні цієї групи малювали малюнки на тему «Добро живе в нашому серці» (перегляд та аналіз дитячих робіт). А зараз я пропоную вам переглянути серію малюнків і з’ясувати, що таке добре, а що таке погано.

(перегляд слайдів та коментар до них)

 

V. Узагальнення знань учнів.

 

Вчитель: наша зустріч добігає до кінця. І на останок я пропоную вам пограти в гру «Так чи ні», яка допоможе мені визначити наскільки добре ви усвідомили, що означає бути добрим.

Якщо ти добра людина, то…

  • Повинен захищати слабшого;
  • Насміхатися з чужого горя;
  • Допомагати тим, хто цього потребує;
  • Ділитися тим, що у тебе є;
  • Ображати інших;
  • Не  шкодувати добрих слів;
  • Радіти успіхам інших;
  • Робити якусь справу тільки заради похвали;
  • Поважати працю інших;
  • Берегти природу рідного краю.

 

Вчитель: Добро творити на Землі

Людині лиш дано.

І навіть діточки малі

 всі знають це давно.

Краса і море доброти

оточують нас всіх.

Подібним будь до сонця ти,

 щоб зазвучав твій сміх.

Щоб ти освітлював свій шлях,

Як сонце з висоти.

Хай сяє усмішка в очах

Будь завжди добрим ти!

 

Вчитель: Тож давайте складемо правила доброти.

 

Правила доброти

Подивися навколо — хто потребує поради, доброго слова, співчуття, допомоги.

Постав себе на місце іншого.

Зрозумій і виконай його бажання.

Прощай помилки іншим.

Принеси іншому радість.

Допомагай слабким, маленьким, хворим, старим, тим, хто потрапив у біду.

Жалій інших.

Роби добро для близьких і друзів.

Люби людей знайомих і незнайомих.

Роби добрі справи просто так, з гарних спонукань.

Закликай навколишніх творити добро.

 

VІ. Підсумок уроку.

Вчитель: - Діти, чи сподобалося вам  сьогодні на уроці?

  •                  Що нового цікавого  ви для себе дізналися?
  •                  Якими ми повинні бути, щоб жити у світі добра та справедливості?
  • Діти, кожен із вас може зробити у своєму житті дуже багато добрих справ. Не соромтеся власної доброти, бо у ній ваша сила, що долає зло, лінощі, байдужість у душі. Озирніться навколо і даруйте добро, особливо тим, хто його потребує.

Звучить пісня «Якщо добрий ти»

 

 

Вчитель: а на згадку про нашу сьогоднішню зустріч давайте зробимо ще одну добру справу: подаруємо нашим гостям Серце Доброти , і вкладемо у нього часточки наших добрих дитячих сердець.

 

Учень: Я вважаю, що добро починається з батьківських сердець. Кожна мати, виховуючи своє дитя, не шкодує тепла, ніжності, любові свого серця! Тому я віддаю у серце доброти сердечко поваги, вдячності та шани батькам.

Учень: Я хочу підсилити його життєдайність частинкою доброти, яка завжди присутня у взаєморозумінні між людьми.

Учень: а я вважаю , що у серці обов’язково мають бути співчуття та бажання допомогти іншим.

 

Учень: Лише добро прагне миру і злагоди з усіма! Добро ніколи не будує свого щастя на чужій біді. Тому у цьому серці має бути прагнення до миру і злагоди.

Учень: Я помічаю, що добра навколо нас стає більше, а ніж зла. У моєму серці народжується віра і надія, що прекрасне у людині  переможе потворне, що завтрашній день буде кращим за попередній. Тож нехай у ваших серцях живе віра.

 Учень: а я хочу, щоб у серці кожного поселилося вміння прощати.

 Учень:  Основою будь-яких добрих справ повинна бути любов. Хай Любов завжди буде у центрі вашого серця, вашої доброти.

   Учитель   Я вдячна вам за ті частинки, які ви відірвали від ваших сердець і віддали для створення Серця Доброти.

                    Яке ж серце ми отримали:

  • любляче;
  • чуйне;
  • ніжне;
  • здатне вибачати;
  • здатне сподіватись;
  • відкрите для всіх;
  • вірне;
  • здатне творити добро;

Знайте, що доброта є чистою криницею, черпайте з неї!

І не була б доброта добротою, якби не віддавала себе іншим.

(роздають сердечка гостям)

 

 

docx
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
388
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку