Виховний захід - гра "Веселий експрес"

Про матеріал

Гра "Веселий експрес" розширює знання дітей, розвиває мислення, швидкість реакції, мовлення, виховує товариськість, почуття взаємодопомоги і взаємоповаги, бажання перемагати.

Перегляд файлу

Гра Веселий експрес

Мета: розширити знання дітей, розвивати мислення, швидкість реакції, мовлення, виховувати товариськість, почуття взаємодопомоги і взаємоповаги, бажання перемагати.

Обладнання: столи для станцій, спортивний майданчик, скакалки, м’ячі, маршрутні листки, компаси, таблиці «Впізнай птаха по дзьобу», «Впізнай тварину по сліду», гербарій «Лікарські рослини», олівці, таблиці з деформованими словами і текстами.

Хід гри

Усі команди шикуються на майданчику. Кожна команда має свою назву, девіз та емблему.

Ведучий. Команди, рівняйсь, струнко. Командирам загонів приготуватися і здати рапорти про готовність до проведення гри-змагання «Веселий експрес».

Командир. Загін, рівняйсь, струнко. Наш девіз (загін проговорює свій девіз, а командир підходить до ведучого і здає рапорт).

Ведучий. Вільно (після того як командири здадуть рапорти). Загони, рівняйсь, струнко. Слухай умови проведення гри. Усі загони отримують маршрутні листки з картами маршруту і завданнями. Ваша мета – пройти якомога швидше свій шлях і виконати всі завдання, набравши максимальну кількість балів. Кожний загін іде точно за своїм маршрутом. Командири отримайте свої маршрутні листки.

 

Командири отримують маршрутні листки. Ознайомлюють з ними команду і через дві хвилини за командою ведучого вирушають у путь. Команди читають маршрутні листки, розгадують першу станцію, зіставляючи її з картою (наприклад, слова «Там на незвіданих доріжках…» відповідають станція «Казкова»), біжать до станції. Виконавши завдання цієї станції, розгадують другий напис – дізнаються, куди бігти далі.
 

Маршрутний листок №1.


Визначте назви станцій, знайдіть на карті, а тоді вирушайте.
1 станція – «Там на незвіданих доріжках…»
2 станція – «Щоб тіло і душа були молодими…»
3 станція – «Восени вони вмирають, а весною оживають…»
4 станція – «Без них Земля – не Земля»
5 станція – «Вони дуже потрібні розвідникам, щоб передавати шифровки»
6 станція – «Учителі їх люблять загадувати, а діти – відгадувати»
7 станція – «З одного слова старого складаємо 10 нових»
8 станція – «Хто швидше відповідає, той перемагає»
Карта розміщення станцій
Рослинна
Спортивна

Казкова
Загадкова

Зоологічна
Складальна

Шифрувальна
Доганялки
 

Маршрутний листок №2.


Визначте назви станцій, знайдіть на карті, а тоді вирушайте.
1 станція – «Щоб тіло і душа були молодими…»
2 станція – «Восени вони вмирають, а весною оживають…»
3 станція – «Без них Земля – не Земля»
4 станція – «Вони дуже потрібні розвідникам, щоб передавати шифровки»
5 станція – «Учителі їх люблять загадувати, а діти – відгадувати»
6 станція – «З одного слова старого складаємо 10 нових»
7 станція – «Хто швидше відповідає, той перемагає»
8 станція – «Там на незвіданих доріжках…»
 

Маршрутний листок №3.


Визначте назви станцій, знайдіть на карті, а тоді вирушайте.
1 станція – «Восени вони вмирають, а весною оживають…»
2 станція – «Без них Земля – не Земля»
3 станція – «Вони дуже потрібні розвідникам, щоб передавати шифровки»
4 станція – «Учителі їх люблять загадувати, а діти – відгадувати»
5 станція – «З одного слова старого складаємо 10 нових»
6 станція – «Хто швидше відповідає, той перемагає»
7 станція – «Там на незвіданих доріжках…»
8 станція – «Щоб тіло і душа були молодими…»
 

Маршрутний листок №4.


Визначте назви станцій, знайдіть на карті, а тоді вирушайте.
1 станція – «Без них Земля – не Земля»
2 станція – «Вони дуже потрібні розвідникам, щоб передавати шифровки»
3 станція – «Учителі їх люблять загадувати, а діти – відгадувати»
4 станція – «З одного слова старого складаємо 10 нових»
5 станція – «Хто швидше відповідає, той перемагає»
6 станція – «Там на незвіданих доріжках…»
7 станція – «Щоб тіло і душа були молодими…»
8 станція – «Восени вони вмирають, а весною оживають…»
 

Маршрутний листок №5.


Визначте назви станцій, знайдіть на карті, а тоді вирушайте.
1 станція – «Вони дуже потрібні розвідникам, щоб передавати шифровки»
2 станція – «Учителі їх люблять загадувати, а діти – відгадувати»
3 станція – «З одного слова старого складаємо 10 нових»
4 станція – «Хто швидше відповідає, той перемагає»
5 станція – «Там на незвіданих доріжках…»
6 станція – «Щоб тіло і душа були молодими…»
7 станція – «Восени вони вмирають, а весною оживають…»
8 станція – «Без них Земля – не Земля»
 

Маршрутний листок №6.


Визначте назви станцій, знайдіть на карті, а тоді вирушайте.
1 станція – «Учителі їх люблять загадувати, а діти – відгадувати»
2 станція – «З одного слова старого складаємо 10 нових»
3 станція – «Хто швидше відповідає, той перемагає»
4 станція – «Там на незвіданих доріжках…»
5 станція – «Щоб тіло і душа були молодими…»
6 станція – «Восени вони вмирають, а весною оживають…»
7 станція – «Без них Земля – не Земля»
8 станція – «Вони дуже потрібні розвідникам, щоб передавати шифровки»
 

Маршрутний листок №7.


Визначте назви станцій, знайдіть на карті, а тоді вирушайте.
1 станція – «З одного слова старого складаємо 10 нових»
2 станція – «Хто швидше відповідає, той перемагає»
3 станція – «Там на незвіданих доріжках…»
4 станція – «Щоб тіло і душа були молодими…»
5 станція – «Восени вони вмирають, а весною оживають…»
6 станція – «Без них Земля – не Земля»
7 станція – «Вони дуже потрібні розвідникам, щоб передавати шифровки»
8 станція – «Учителі їх люблять загадувати, а діти – відгадувати»
 

Маршрутний листок №8.


Визначте назви станцій, знайдіть на карті, а тоді вирушайте.
1 станція – «Хто швидше відповідає, той перемагає»
2 станція – «Там на незвіданих доріжках…»
3 станція – «Щоб тіло і душа були молодими…»
4 станція – «Восени вони вмирають, а весною оживають…»
5 станція – «Без них Земля – не Земля»
6 станція – «Вони дуже потрібні розвідникам, щоб передавати шифровки»
7 станція – «Учителі їх люблять загадувати, а діти – відгадувати»
8 станція – «З одного слова старого складаємо 10 нових»
 


Завдання, які виконуватимуть загони на кожній станції
 

Станція «Казкова»

Яка казка має такий початок

  1. «Жили собі котик та півник, і були вони у великій приязні»
    («Котик і півник»)
  2. «Жили собі чоловік і жінка і мали вони шестеро синів та одну дочку…»
    («Котигорошко»)
  3. «Жили собі двоє мишенят Круть та Верть…»
    («Колосок»)
  4. «В одного чоловіка був кіт, та такий старий, що нездужав і мишей ловити…»
    («Пан Коцький»)
  5. «Колись була птиця – жайворонок царем, а царицею – миша, і мали вони своє поле…»
    («Яйце-райце»)
  6. «Десь-не-десь, у деякім царстві жили цар і цариця, а у них три сини – як соколи…»
    («Царівна-жаба»)
  7. «Жили собі дід та баба. Уже і старі стали, й дітей нема. От баба просить діда: «Поїдь, діду, в ліс, вирубай там мені деревинку та зробимо колисочку, то я положу деревинку на колисочку…»
    («Івасик-Телесик»)
  8. «В одному селі жили чоловік і жінка. Мали вони дівчинку Оленку і хлопчика Івасика…»
    («Про сестрицю Оленку і її братика Івасика»)
  9. «Був собі дід та баба, та не було в них дітей. От вони собі сумують, а далі дід і каже бабі: «Ходімо, баба, в ліс по грибки!..
    («Кривенька качечка»)
  10. «Нема гіршого за того чоловіка, що не вміє язика за зубами вдержати. А найбільше лихо з жінками…»
    («Язиката Хвеська»)
     

Станція «Спортивна»

Гра-змагання «Побудуй міст»

Усі гравці загону шикуються в колону по одному. Командир з м’ячем у руках біжить до фінішної лінії і кидає м’яч наступному гравцеві, той, у свою чергу, біжить до лінії фінішу і кидає м’яч наступному. Коли всі гравці перетнуть фінішну лінію – гру закінчено.

Командир отримує позначку у маршрутному листку і загін вирушає до наступної станції.

 

Станція «Зоологічна»

Розв’язати кросворд (за весь кросворд - 8 балів)

  1. Найсильніші тварини світу відносно маси свого тіла. (Мурахи)
  2. Який птах за ніч знищує 5 мишей? (Сова)
  3. За день цей шкідник з’їдає у 200 разів більше, ніж важить сам (Гусінь)
  4. Чия сім’я знищує за день 100000 комах? (Мурах)
  5. Які пташки виводять пташенят двічі на рік? (Синиці)
  6. Які пташки виводять пташенят узимку? (Шишкарі)
  7. Найпрудкіший мешканець наших лісів? (Заєць)
  8. Що одночасно роблять люди на всій нашій планеті? (Дихають)

 

Станція «Складальна»

Зі слова «Залізниця» скласти нові слова. За кожне слово – 1 бал.
 

Станція «Рослинна»

Назвати лікарські рослини нашої місцевості, розкладені на столі, і пригадати їх призначення.

На столі гербарій: ромашка (рум’янок), череда, м’ята, подорожник, липовий цвіт, шипшина, полин.

Максимальна кількість балів – 7.

 

Станція «Шифрувальна»

Одне із найцікавіших занять, звичайно, розгадувати всякі шиф­ровані записки. Із цим може порівнятися тільки інше, не менш ці­каве заняття — складання цих шифрованих записок. Де цього вчать? У школі шпигунів.

От ми вас і запрошуємо на одне із занять цієї секретної школи, де саме йде урок зі складання й розгадування шифрів.

  1. «Квадрат»

 

Д

Е

Н

Т

И

3

П

Р

В

Е

Р

0

І

Р

0

Г

Ключ: резидент прогорів

 

  1. «Змійка»
     

ш  в  и  н  у  в                      Ключ:                      

 і   п  а  г  о  н

  1. «Латина»

WTRGVRATQLWOS
RIYSW

GSNBAWCSHQJIZH — читати тільки українські літери.

  1. «Справа наліво»

ЕНКИНМОМУЗОРДЕРЕПАЛИСІ - читати навпаки.

  1. «Крок»

ПАР ОЛЬБЕ РЕЗА — розбивка слів довільна.

  1. «Пара — непара»

  БЯАСНЬКОРГООИДРНАІ

ХМЛОБЛВОГДИЕТЦЛЬ — читати тільки парні літери.

  1. «Половинки»

ТИСПА СЧА НУВЗАС ЧОКБИ — поміняти місцями половинки слів.

  1. «Початок і кінець»

ШОАОВДИІВКНІЗРЛК — читати першу й останню літеру, другу й передостанню й т. ін.

 

Станція «Загадкова»

Чорна корова весь світ поборола. 
(Ніч)

* * *
По соломі ходить, а не шелестить. 
(Тінь)

* * *
Що росте догори коренем? 
(Бурулька)

* * *
Живе — лежить, помре — побіжить. 
(Сніг)

* * *
І в огні не горить і в воді не тоне. 
(Лід)

* * * 
Старий дід мости помостив, молода прийшла — мости рознесла. 
(Мороз і весна)

* * *
Вдень вікно розбивається, а вночі само вставляється. 
(Ополонка)

* * *
Мене просять і чекають,а як покажусь — утікають. 
(Дощ)

* * *
Червоне коромисло через річку повисло. 
(Веселка)

* * *
Є на світі кінь — всьому світу не вдержати. 
(Вітер)

* * *
Один біжить, другий лежить, третій кланяється. 
(Вода, берег, очерети)
 
* * *
Довга Настя простяглася, якби встала, то б неба дістала. 
(Дорога)

* * *
Сидить баба серед літа, в сто сорочок одіта. 
(Цибуля)

* * *
Сімсот соколят на одній подушці сплять. 
(Соняшник)

* * *
Є шапка, але немає голови; є нога, але без черевика. 
(Гриб)

* * *
Зубів не має, а кусається. 
(Кропива)

* * *
Коло вуха завірюха, а у вусі ярмарок. 
(Вулик)

* * *
Сам чорен, та не ворон, є роги, та не бик, шість ніг без копит. 
(Рогатий жук)

* * *
Круглі озерця ніколи не замерзають. 
(Очі)

* * *
Хоч має вухо, а не чує. 
(Голка)

* * *
Що з землі легко піднімеш, та далеко не закинеш? 
(Пір'їна)

* * *
Що в хаті взимку замерзає, а надворі ні? 
(Вікно)

* * *
Хто завжди правду каже? 
(Дзеркало)

* * *
Книжки читає, а грамоти не знає. 
(Окуляри)

* * *
Як не бий, він не заплаче, тільки сам завзято скаче. 
(М'яч)

* * * 
П'ять комірчин, а одні двері. 
(Рукавиця)

* * *
Скільки кроків зробить горобець за сім років? 
(Ніскільки, бо горобець не ходить, а стрибає)

 

 

Станція «Доганяли»

  1. Синонім слова карта? (Мапа)
  2. Чим відрізняються плани від карт? (Масштабом)
  3. Модель землі? (Глобус)
  4. Найбільша річка України? (Дніпро)
  5. Найдовша паралель Землі? (Екватор)
  6. Яку форму має Земля? (Кулясту)
  7. Скільки полюсів має Земля? (Два)
  8. Скільки на Землі океанів? (Чотири)
  9. Найбільший Океан? (Тихий)
  10. Найменший океан? (Північний льодовитий)
  11. Частина океану, що врізається в сушу (Море)
  12. Скільки материків на землі? (Шість)
  13. Чого найбільше на Землі? (Води)
  14. Скільки планет у Сонячній системі (Дев’ять)
  15. Хто над нами догори ногами? (Мухи)
  16. Сосновий ліс? (Бір)
  17. Рослинний світ? (Флора)
  18. Тваринний світ? (Фауна)
  19. Заповідник у Херсонській області (Асканія Нова)
  20. Найвища гора Карпат? (Говерла)
  21. Найбільша тварина світу? (Блакитний кит)
  22. Червона планета сонячної системи? (Марс)
  23. Яку планету називають вранішньою зіркою? (Венерою)
  24. Універсальний одяг людини? (Шкіра)
  25. Чим закінчується хребет? (Куприком)
  26. Між двох світил він посередині один (Ніс)
  27. Сиве сукно лізе у вікно. (Туман)
  28. Прилад для визначення сторін горизонту? (Компас)
  29. Яка тварина бачить вухами? (Кажан)
  30. Чим дихають дрібні комахи? (Порами тіла)
  31. Найсильніші істоти світу? (Комахи)
  32. Яка риба небезпечна для морських кораблів? (меч-риба)
  33. Яка тварина не вміє повертати голови? (Крокодил)
  34. Яка комаха будує гніздо з паперу? (Оса)
     

Кількість правильних відповідей дорівнює кількості балів, зароблених командою.

 

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
2143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку