Гра "Веселий експрес" розширює знання дітей, розвиває мислення, швидкість реакції, мовлення, виховує товариськість, почуття взаємодопомоги і взаємоповаги, бажання перемагати.
Гра Веселий експрес
Мета: розширити знання дітей, розвивати мислення, швидкість реакції, мовлення, виховувати товариськість, почуття взаємодопомоги і взаємоповаги, бажання перемагати.
Обладнання: столи для станцій, спортивний майданчик, скакалки, м’ячі, маршрутні листки, компаси, таблиці «Впізнай птаха по дзьобу», «Впізнай тварину по сліду», гербарій «Лікарські рослини», олівці, таблиці з деформованими словами і текстами.
Хід гри
Усі команди шикуються на майданчику. Кожна команда має свою назву, девіз та емблему.
Ведучий. Команди, рівняйсь, струнко. Командирам загонів приготуватися і здати рапорти про готовність до проведення гри-змагання «Веселий експрес».
Командир. Загін, рівняйсь, струнко. Наш девіз (загін проговорює свій девіз, а командир підходить до ведучого і здає рапорт).
Ведучий. Вільно (після того як командири здадуть рапорти). Загони, рівняйсь, струнко. Слухай умови проведення гри. Усі загони отримують маршрутні листки з картами маршруту і завданнями. Ваша мета – пройти якомога швидше свій шлях і виконати всі завдання, набравши максимальну кількість балів. Кожний загін іде точно за своїм маршрутом. Командири отримайте свої маршрутні листки.
Командири отримують маршрутні листки. Ознайомлюють з ними команду і через дві хвилини за командою ведучого вирушають у путь. Команди читають маршрутні листки, розгадують першу станцію, зіставляючи її з картою (наприклад, слова «Там на незвіданих доріжках…» відповідають станція «Казкова»), біжать до станції. Виконавши завдання цієї станції, розгадують другий напис – дізнаються, куди бігти далі.
Маршрутний листок №1.
Визначте назви станцій, знайдіть на карті, а тоді вирушайте.
1 станція – «Там на незвіданих доріжках…»
2 станція – «Щоб тіло і душа були молодими…»
3 станція – «Восени вони вмирають, а весною оживають…»
4 станція – «Без них Земля – не Земля»
5 станція – «Вони дуже потрібні розвідникам, щоб передавати шифровки»
6 станція – «Учителі їх люблять загадувати, а діти – відгадувати»
7 станція – «З одного слова старого складаємо 10 нових»
8 станція – «Хто швидше відповідає, той перемагає»
Карта розміщення станцій
Рослинна
Спортивна
Казкова
Загадкова
Зоологічна
Складальна
Шифрувальна
Доганялки
Маршрутний листок №2.
Визначте назви станцій, знайдіть на карті, а тоді вирушайте.
1 станція – «Щоб тіло і душа були молодими…»
2 станція – «Восени вони вмирають, а весною оживають…»
3 станція – «Без них Земля – не Земля»
4 станція – «Вони дуже потрібні розвідникам, щоб передавати шифровки»
5 станція – «Учителі їх люблять загадувати, а діти – відгадувати»
6 станція – «З одного слова старого складаємо 10 нових»
7 станція – «Хто швидше відповідає, той перемагає»
8 станція – «Там на незвіданих доріжках…»
Маршрутний листок №3.
Визначте назви станцій, знайдіть на карті, а тоді вирушайте.
1 станція – «Восени вони вмирають, а весною оживають…»
2 станція – «Без них Земля – не Земля»
3 станція – «Вони дуже потрібні розвідникам, щоб передавати шифровки»
4 станція – «Учителі їх люблять загадувати, а діти – відгадувати»
5 станція – «З одного слова старого складаємо 10 нових»
6 станція – «Хто швидше відповідає, той перемагає»
7 станція – «Там на незвіданих доріжках…»
8 станція – «Щоб тіло і душа були молодими…»
Маршрутний листок №4.
Визначте назви станцій, знайдіть на карті, а тоді вирушайте.
1 станція – «Без них Земля – не Земля»
2 станція – «Вони дуже потрібні розвідникам, щоб передавати шифровки»
3 станція – «Учителі їх люблять загадувати, а діти – відгадувати»
4 станція – «З одного слова старого складаємо 10 нових»
5 станція – «Хто швидше відповідає, той перемагає»
6 станція – «Там на незвіданих доріжках…»
7 станція – «Щоб тіло і душа були молодими…»
8 станція – «Восени вони вмирають, а весною оживають…»
Маршрутний листок №5.
Визначте назви станцій, знайдіть на карті, а тоді вирушайте.
1 станція – «Вони дуже потрібні розвідникам, щоб передавати шифровки»
2 станція – «Учителі їх люблять загадувати, а діти – відгадувати»
3 станція – «З одного слова старого складаємо 10 нових»
4 станція – «Хто швидше відповідає, той перемагає»
5 станція – «Там на незвіданих доріжках…»
6 станція – «Щоб тіло і душа були молодими…»
7 станція – «Восени вони вмирають, а весною оживають…»
8 станція – «Без них Земля – не Земля»
Маршрутний листок №6.
Визначте назви станцій, знайдіть на карті, а тоді вирушайте.
1 станція – «Учителі їх люблять загадувати, а діти – відгадувати»
2 станція – «З одного слова старого складаємо 10 нових»
3 станція – «Хто швидше відповідає, той перемагає»
4 станція – «Там на незвіданих доріжках…»
5 станція – «Щоб тіло і душа були молодими…»
6 станція – «Восени вони вмирають, а весною оживають…»
7 станція – «Без них Земля – не Земля»
8 станція – «Вони дуже потрібні розвідникам, щоб передавати шифровки»
Маршрутний листок №7.
Визначте назви станцій, знайдіть на карті, а тоді вирушайте.
1 станція – «З одного слова старого складаємо 10 нових»
2 станція – «Хто швидше відповідає, той перемагає»
3 станція – «Там на незвіданих доріжках…»
4 станція – «Щоб тіло і душа були молодими…»
5 станція – «Восени вони вмирають, а весною оживають…»
6 станція – «Без них Земля – не Земля»
7 станція – «Вони дуже потрібні розвідникам, щоб передавати шифровки»
8 станція – «Учителі їх люблять загадувати, а діти – відгадувати»
Маршрутний листок №8.
Визначте назви станцій, знайдіть на карті, а тоді вирушайте.
1 станція – «Хто швидше відповідає, той перемагає»
2 станція – «Там на незвіданих доріжках…»
3 станція – «Щоб тіло і душа були молодими…»
4 станція – «Восени вони вмирають, а весною оживають…»
5 станція – «Без них Земля – не Земля»
6 станція – «Вони дуже потрібні розвідникам, щоб передавати шифровки»
7 станція – «Учителі їх люблять загадувати, а діти – відгадувати»
8 станція – «З одного слова старого складаємо 10 нових»
Завдання, які виконуватимуть загони на кожній станції
Станція «Казкова»
Яка казка має такий початок
Станція «Спортивна»
Гра-змагання «Побудуй міст»
Усі гравці загону шикуються в колону по одному. Командир з м’ячем у руках біжить до фінішної лінії і кидає м’яч наступному гравцеві, той, у свою чергу, біжить до лінії фінішу і кидає м’яч наступному. Коли всі гравці перетнуть фінішну лінію – гру закінчено.
Командир отримує позначку у маршрутному листку і загін вирушає до наступної станції.
Станція «Зоологічна»
Розв’язати кросворд (за весь кросворд - 8 балів)
Станція «Складальна»
Зі слова «Залізниця» скласти нові слова. За кожне слово – 1 бал.
Станція «Рослинна»
Назвати лікарські рослини нашої місцевості, розкладені на столі, і пригадати їх призначення.
На столі гербарій: ромашка (рум’янок), череда, м’ята, подорожник, липовий цвіт, шипшина, полин.
Максимальна кількість балів – 7.
Станція «Шифрувальна»
Одне із найцікавіших занять, звичайно, розгадувати всякі шифровані записки. Із цим може порівнятися тільки інше, не менш цікаве заняття — складання цих шифрованих записок. Де цього вчать? У школі шпигунів.
От ми вас і запрошуємо на одне із занять цієї секретної школи, де саме йде урок зі складання й розгадування шифрів.
Д |
Е |
Н |
Т |
И |
3 |
П |
Р |
В |
Е |
Р |
0 |
І |
Р |
0 |
Г |
Ключ: резидент прогорів
ш в и н у в Ключ:
і п а г о н
WTRGVRATQLWOS
RIYSW
GSNBAWCSHQJIZH — читати тільки українські літери.
ЕНКИНМОМУЗОРДЕРЕПАЛИСІ - читати навпаки.
ПАР ОЛЬБЕ РЕЗА — розбивка слів довільна.
БЯАСНЬКОРГООИДРНАІ
ХМЛОБЛВОГДИЕТЦЛЬ — читати тільки парні літери.
ТИСПА СЧА НУВЗАС ЧОКБИ — поміняти місцями половинки слів.
ШОАОВДИІВКНІЗРЛК — читати першу й останню літеру, другу й передостанню й т. ін.
Станція «Загадкова»
Чорна корова весь світ поборола.
(Ніч)
* * *
По соломі ходить, а не шелестить.
(Тінь)
* * *
Що росте догори коренем?
(Бурулька)
* * *
Живе — лежить, помре — побіжить.
(Сніг)
* * *
І в огні не горить і в воді не тоне.
(Лід)
* * *
Старий дід мости помостив, молода прийшла — мости рознесла.
(Мороз і весна)
* * *
Вдень вікно розбивається, а вночі само вставляється.
(Ополонка)
* * *
Мене просять і чекають,а як покажусь — утікають.
(Дощ)
* * *
Червоне коромисло через річку повисло.
(Веселка)
* * *
Є на світі кінь — всьому світу не вдержати.
(Вітер)
* * *
Один біжить, другий лежить, третій кланяється.
(Вода, берег, очерети)
* * *
Довга Настя простяглася, якби встала, то б неба дістала.
(Дорога)
* * *
Сидить баба серед літа, в сто сорочок одіта.
(Цибуля)
* * *
Сімсот соколят на одній подушці сплять.
(Соняшник)
* * *
Є шапка, але немає голови; є нога, але без черевика.
(Гриб)
* * *
Зубів не має, а кусається.
(Кропива)
* * *
Коло вуха завірюха, а у вусі ярмарок.
(Вулик)
* * *
Сам чорен, та не ворон, є роги, та не бик, шість ніг без копит.
(Рогатий жук)
* * *
Круглі озерця ніколи не замерзають.
(Очі)
* * *
Хоч має вухо, а не чує.
(Голка)
* * *
Що з землі легко піднімеш, та далеко не закинеш?
(Пір'їна)
* * *
Що в хаті взимку замерзає, а надворі ні?
(Вікно)
* * *
Хто завжди правду каже?
(Дзеркало)
* * *
Книжки читає, а грамоти не знає.
(Окуляри)
* * *
Як не бий, він не заплаче, тільки сам завзято скаче.
(М'яч)
* * *
П'ять комірчин, а одні двері.
(Рукавиця)
* * *
Скільки кроків зробить горобець за сім років?
(Ніскільки, бо горобець не ходить, а стрибає)
Станція «Доганяли»
Кількість правильних відповідей дорівнює кількості балів, зароблених командою.