Ранкова зустріч для учнів 4 класу НУШ
Тема. Я – людина - і я неповторний.
Мета: розвивати життєву компетентність, комунікативну компетентність;
учити учнів розуміти і поважати закони, норми і правила, що панують у суспільстві, бути законослухняним громадянином; конкретизувати поняття ввічливості, показати необхідність виконання правил поведінки; налагоджувати стосунки з дорослими й однолітками; розвивати пізнавальний інтерес; прищеплювати бажання жити в культурному суспільстві, середовищі; виховувати загальнолюдські компетентності.
Добрий ранок, друзі !
Добрий ранок, гості !
Добрий ранок, класе !
Добрий ранок, осінь !
Добрий ранок, земле, ти моя єдина !
Добрий ранок, рідна наша Україна !
Добрий ранок, Петрику ! Добрий ранок, Наталочко !
(Діти по колу вітаються один з одним, дивлячись у вічі і посміхаючись)
Вчитель. (“Мозковий штурм)
- Діти, яка на дворі попа року? Місяць?
- Пригадайте сьогоднішню дату?(18 січня)
-Скільки днів у січні? (31)
- Скільки днів залишилося до кінця місяця?(13)
- Яке число буде через 14 днів? А через 28 днів?
Вчитель.
Які вони? Щойно ми переконалися, що всі люди різні. Ти – не такий, як усі. Ти – особливий, бо кожен із нас унікальний, неповторний.
Бо ти на землі – людина.
І хочеш того чи ні -
Усмішка твоя – єдина,
Очі твої – одні
Гра «Я»
Я, Віка –ввічлива; Даша – добра….
(перша літера - позитивна риса поведінки чи характеру)
Поділ на групи(методом асоціацій):
тягнуть з торбинки слово, слухають пісню та виходять у ту групу, з якою піснею асоціація.
( Учні малюють долоньку, вирізають )та записують посередині своє імя. Передають долоньку по колу, де діти по черзі на пальчиках пишуть щось гарне про друга. Потім вчитель зачитує , а діти відгадують про кого йдеться.
Гра “ Танграм”.
На свою долоньку діти клеять сніжинку. Вона в кожного різна.
Гра “Дупло ”
Викидаємо у дупло дерева свої негативні якості.
5” Авторське крісло”.
ОБРАЗЛИВЕ СЛОВО
Одного разу Син розсердився і згарячу сказав Матері образливе, грубе слово. Заплакала мати. Схаменувся Син, жаль стало йому матері.
Ночей не спить – мучить його совість: адже він образив Матір.
Йшли роки. Син-школяр став дорослою людиною. Настав час їхати йому в далекий край. Поклонився Син матері низько до землі й говорить:
- Прощаю, - сказала мати й зітхнула.
-Забудьте, Мамо, що я сказав вам образливе слово.
Задумалась Мати, геть посмутніла. На її очах з’явились сльози. Каже вона синові:
- Хочу забути, Сину, а не можу. Рана від колючки загоїться й сліду не залишиться. А рана від слова заживає, проте слід глибокий зостається.
ДО БАТЬКА ПО РОЗУМ
Колись старих людей, які вже нічого робить не могли, спускали на лубках у провалля: щоб дарма хліба не їли. А один чоловік дуже любив свого батька і, не виконавши жорстокого закону, заховав його і годував таємно. Через деякий час трапився недорід: нічим людям сіяти. Старий побачив, що син чогось журиться, розпитав про все і порадив зняти снопи зі стріхи, ще раз обмолотити і засіяти. Так син і вчинив. Зійшов у нього хліб найкраще, і найбільша нива була засіяна. Усі люди допитуються, як до такого додумався. Він спочатку мовчав, а тоді розповів, що батько так навчив. З того часу люди перестали старих на лубках вивозити, а шанували до самої смерті, бо вони... Які?
Г. Бондаренко
Навчаємося граючись.
(Діти один одному задають питання )
Вчитель
У житті є багато різних ситуацій, в яких опиняється та чи інша людина. Тому слід бути розсудливим, розумним, не квапитись із рішенням і висновками. Не знаю, чи були всі щирими, відвертими, чи дізналися для себе щось корисне? Та хочу, щоб ви зрозуміли, що людина повинна жити прекрасним, повним надій і сподівань життям. Де б ви не були, ким би ви не стали, ви повинні знати свої права та обов’язки і бути Людиною.
Пісня “Наш дивний світ”