Свято «Весняна казка»
Мета: Пригадати з дітьми все, що знаємо про весну: весняні місяці, які птахи прилітають в рідний край навесні, які квіти розцвітають.
Вчити відгадувати загадки, пояснювати прислів’я.
Розвивати артистичність, виразне мовлення учнів, логічне мислення.
Виховувати любов до краси природи рідного краю навесні, бажання пізнавати її і берегти.
Учитель: - Доброго дня, гості! Раді вас вітати на нашому святі! Ви подорожувати любите? А казки любите? Сьогодні ми й відправимося в подорож, яка називається «Весняна казка»
Прийшла й до нас вона прекрасна
Багатоцвітна, тепла, ясна.
Ніби дівчина в вінку.
Ожили луги, діброви,
Повно гомону, розмови
І пісень в чагарнику.
(Заходить дівчинка Весна. Звучить пісня «Це весна»)
Весна: Я дівчинка Весна,
Не одна до вас прийшла
Привела я вам три парубки красні
Три місяці ясні.
Місяць Березень – перший красень.
Квітучий Квітень вас вітає.
І Травень тішиться розмаєм.
(Заходять три хлопчики місяці)
Березень: Місяць Березень дарує перші квіти,
Просить сонечко їх зігріти.
Прикрашає землю першими квітками,
Просить сонечко їх зігріти.
Прикрашає землю першими квітками,
Найніжнішими, неначе руки мами.
Квітень: Квітами квітень
Усіх привітає
Усі садочки порозквітає.
Травень: Травень прийде у дні чудові.
Простелить всюди трави шовкові.
Учитель: - Весно, ми всі тебе любимо, чекали з нетерпінням. Поведи нас у свою прекрасну чарівну «Весняну казку».
Весна: Добре, помандруємо разом.
І зупинка «Місяцева»
Учитель: - Першим місяцем весни є – березень. Він – символ початку весни. У Березні заготовляли березовий сік.
Прислів’я: Березень березовим вінок зиму вимітає,
А весну в гості закликає. (Діти пояснюють прислів’я)
Учитель: - Другий місяць весни – квітень, наші пращури називали лелечником. Вони вважали, що птахи, а саме лелеки, приносять весну на своїх крилах.
Учитель: - Останнім місяцем весни є травень. Раніше його називали май. Ця назва пішла від римської богині весни – Майї. А ще його називають пісенник, травник, місяць-громовик.
Прислів’я: Травень ліс прибирає –
Літо в гості закликає. (Діти пояснюють прислів’я).
Прислів’я:
(Учні 2 класу кажуть прислів’я і пояснюють їх)
Діалог
Учитель: Що з весною настає?
Діти: Сніг у полі ростає.
Учитель: А чому це так буває?
Діти: Сонце його пригріває.
Учитель: Що ж синіє на землі?
Діти: Ніжні проліски малі!
Учитель: А що пнеться з-під листа?
Діти: То травичка пророста.
Учитель: А над полем що бринить?
Діти: Любий жайворон летить!
Учитель: З приходом весни повертаються на Батьківщину з теплих країв птахи. Птахи – це таємниця і краса. Про птахів складені чудові пісні та вірші, легенди та казки. От і слідуюча наша зупинка…
ІІ зупинка «Пташина»
(Загадки про перелітних птахів)
1 Учень. У садочку біля тину
Я зробив йому хатину
Він навколо обдивився,
Засміявся й оселився.
Здогадались ви, однак,
Поселився у нас… (шпак).
2 Учень. Ти відгадай мою загадку
Вгорі тремтить сіренька цятка,
Й пісні співає голосні,
Та жаль, що тільки навесні.
Ну називай же без відмовок,
Що це за пташка? … (жайворонок)
3 Учень. В мене є великий хист,
Я співаю як артист.
Спів мій радісний усюди.
Дуже люблять мене люди. (Соловей)
4 Учень. Чорномазий, білодзьобий
Він за плугом важно ходить.
Сторож вірний, друг полів,
Перший вісник теплих днів. (Грак)
ІІІ зупинка «Квіткова»
Учитель: Весна-чарівниця, неначе цариця
Наказ свій послала, щоб краса вставала:
І проліски, й травка, й зелена муравка,
І кульбаба рясна, й фіалка ясна –
Всі квіти весняні, веселі, кохані
З-під листя виходять,
Од сну зимового до сонця ясного.
Учитель: Ми підійшли до слідкуючої зупинки «Квіткова».
Підсніжник: Ой сонечко яснеє пригріва,
А сніжок водицею підлива.
І весняні струмені у ярку,
І на горі квітонька у сніжку.
Це – білий підсніжник лісовий,
А над полем – жайворон весняний.
Пролісок: Іще сніг не зійшов із землі,
А ми вже визираємо.
Весняне сонечко вітаємо.
Синім цвітом зацвітаємо.
Якщо рідну природу ти знаєш,
То відразу нас впізнаєш.
Сон-трава: Ллється зранку навкруги
Знов мелодія весни –
То у лісі ожива
Гарна квітка сон-трава.
Ряст: Вітерець зиму розтряс
І в лісочку на горбочку
Виріс ряст, синій ряст.
Конвалія: Ми квіточки ніжні
Тендітні, білосніжні.
Послухай, як срібно,
Дзвенить наш голосок:
Не треба, не треба
Зривати квіток!
Учитель: - До чого закликають нас ці ніжні, тендітні квіти? Берегти їх, не зривати великими оберемками, посадити в себе біля хати як вирвали з цибулинкою чи корінчиком, адже вони є окрасою нашої землі і багато з них занесені до червоної книги України.
ІV зупинка «Святкова»
Учитель: - Слова «весна» і «свято» - нероздільні! Скільки свят є навесні! Та й сама весна – святкова, красива, привітна пора. Як не згадати свято 8 березня – свято всіх жінок, дівчаток, бабусь! А в травні – прекрасне свято найдорожчої людини – мами. Весна і мама, весна і жінка – ці слова близькі і рідні нам усім! (Вальс у виконанні дівчаток 2 класу з квітами «Весняний вальс»)
Учитель: - А у нас ще одна гостя! Вона завітала на наше свято і хоче щось розповісти про себе. Пісня «Весняночки».
Учитель: - Закінчується наша подорож весняною казкою. Сподобалось вам? А на завершення вас Весна запрошує до таночка.
(Танець під пісню «Дівчина Весна»)