Виховний захід для учнів 1-4 класів «Вогонь ворог чи друг»

Про матеріал
Розробка виховного заходу призначена для вчителів початкових класів. ЇЇ можна використовувати як на уроках, так і на заняттях ГПД з метою дотримання протипожежної безпеки.
Перегляд файлу

Виховний захід для учнів 1-4 класів

 

Тема. Вогонь ворог чи друг

 

Мета. Навчальна: нагадати і конкретизувати набуті знання про правила пожежної безпеки; вияснити причини виникнення пожеж.

Розвиваюча: розвивати інтерес до теми, навички у вивченні правил пожежної безпеки.

Виховна: виховувати культурних людей, грамотних, знаючих абетку пожежної безпеки, бажання прийти на допомогу у разі потреби.

 

Обладнання: виставка малюнків, вислови про вогонь «Бережи ліс від вогню», «Криком вогню не згасити», «Вітер – рідний брат вогню», загадки про вогонь, ребуси, заборонні знаки; презентація «Обережно, вогонь!», дитячі іграшки.

 

Хід  заходу

І. Слово вчителя

Любі діти, сьогодні на нашому святі присутні вельмишановні гості. Давайте їх привітаємо оплесками.

Дорогі друзі, життя, як бачимо, не завжди протікає спокійно. Кожного дня ми з вами слухаємо новини. Скільки серед них прикрих, про нещасні випадки, які зненацька спіткали мирних громадян. Як важливо у таких ситуаціях, щоб людина не розгубилася, взяла себе в руки і пригадала, як поводитися за таких обставин, як врятуватися самій і як допомогти іншим.

Сьогодні ми з вами будемо говорити про одне із найстрашніших лих, що може спіткати людину. А про яке саме ви дізнаєтесь відгадавши загадки.

 

    Відгадування загадок про вогонь

а) Без рук, без ніг, а вгору повзе (вогонь).

б) Шипить, злиться, води боїться (вогонь).

в) Червона корова всю солому на чорне борошно змолола (вогонь). 

  

Отже, діти, про що ми сьогодні будемо говорити? (Відповіді дітей)

Правильно.

 

ІІ. Повідомлення вчителя

- З давніх-давен вогонь служив людині. Вогонь людині друг. Він зігріє в холод, нагодує в голод, він збагатить металом. Вогонь – це супутник людини. В давні часи люди не вміли добувати вогонь. Траплялося, що під час грози блискавка запалювала дерево. Поки воно горіло, люди грілись, готували їжу, а якщо вогонь згас, то запалити його ніхто не вмів. Пізніше вогонь добували тертям однієї палички об іншу, каменя об камінь. Вогонь завжди потрібний людям, сила вогню дуже велика.

 Але вогонь може перетворитися з доброго друга у безпощадного ворога. Сьогодні ми з вами дізнаємося, коли таке трапляється і що потрібно робити у таких випадках. А допоможе нам у цьому відео презентація «Обережно, вогонь!».

 

 

ІІІ. Перегляд презентації «Обережно, вогонь!»

 

ІV. Вправа «Асоціативний кущ» (відображають на дошці)

- Які асоціації викликає у вас слово «по­жежа» після переглянутого?  Подивіться, будь ласка, на малюнки на дошці та виберіть ті, які асоціюються у вас зі словом пожежа.

(Біль. Сльози дітей. Страх. Горе. Смерть. Полум'я. Жар. Вогонь. Дим. Паніка. Крик. Тривога...)

 

Висновок:

- Який висновок можемо зробити? (Пожежа — слово, що викликає тривогу, настороження, біль.)

 

V. Вправа «Мікрофон» 

- То яка ж різниця між вогнем і пожежею? Хто бажає висловити свою думку? Запрошую до мікрофона.

 

 Інформація попередньо підготовлених дітей

 

1 учень: Вогонь можна загасити, заливши водою, засипати піском. А коли ми не в змозі без допомоги пожежних дати раду горінню – то це вже пожежа.

2 учень: «Вогонь добрий слуга, але поганий хазяїн». Наслідком неправильного та необережного поводжен­ня з вогнем є пожежа. Пожежа — це неорганізоване, неконтрольоване горіння, що знищує матеріальні цінності. Запам'ятайте це правило! Під час пожежі небезпеку для життя людей становлять вогонь і дим. 

3 учень: «Де дим, там і вогонь. Вогонь спричиняє опіки тіла, а від диму можна учадіти. Пожежа — це явище, яке нікого не може залишити бай­дужим. Не допустити, щоб вогонь з доброго помічника перетворився у небезпечного ворога — обов'язок усіх і кожного з нас. 

4 учень:  «По­жежі легше запобігти, ніж її загасити». Та на жаль, кожного дня на центральних пунктах зв'яз­ку пожежної оборони лунають дзвінки. І поспішають чер­воні автомобілі до місць пригоди, щоб зберегти від во­гню майно громадян, народне багатство, а нерідко — і життя. 

 

Висновок:

-  Який висновок можемо зробити? (Якщо вогонь потрапив у невмілі руки, то він перетворюється на пожежу і може стати грізним ворогом.)

 

 

 

 

 

VI. Сценка «Пожежа в лісі»

 

Вчитель: Шановні глядачі! Уявіть собі, що наша класна кімната раптово перетворилася на великий густий ліс. Тут дуже гарно. Та що це за гомін, суперечки? Хто ці дивні люди, що порушують лісову тишу?

          

Розбійник 1: Як це, хто ці дивні люди?

 

Розбійник 2: Та це ж ми!

 

Розбійник 3: Славнозвісні!

 

Розбійник 1: Вельмишановні!

 

Розбійник 2: Найкращі і неповторні!

 

Розбійник 3: Ми – Погані бяки-буки!

 

Пісня розбійників

 

Зараз розведем багаття

Аж до самих до небес.

Щоб зігрітися нам,браття,

Запалає ліс увесь.

           Сірниками любим гратись

           І запалювать вогні,

           Що бенгальськими зовуться.

           Це нам сниться у ві сні.

Гей, вогонь, гори ясніше,

Ясним полум’ям палай.

Буде нам ще веселіше,

Більше хмизу підкидай.

 

Розбійник 1: Щось на цій лісовій галявині малувато різних цікавих речей. Крім цього   вогника та сірників і погратись нічим.

 

Розбійник 2: А давайте запалимо ще декілька вогників і вийде одне величезне вогнище.

 

Розбійник 3: Воно буде палати і від нього стане так тепло і радісно.

 

Вчитель: Поки розбійники розводили багаття біля лісових красунь та гралися сірниками, декілька молодих ялиночок не витримали такого іспиту. Сталася велика біда, страшне лихо - лісова пожежа.( Дівчата виконують танок вогню.)

 

Розбійники: Дивись, дивись! Як сильно горить! Ой-ой-ой! Діти, що нам робити!

 

Діти: На 101 дзвонити!

Розбійник (телефонує): Алло! Це пожежна частина? У нашому лісі пожежа! Допоможіть!

 

(Звучить сирена пожежної машини, забігають пожежники з вогнегасниками і гасять пожежу.)

Пожежник 1:

  Ялинки стогнуть від вогню,

  А ви сміялись, гралися.

  Коли зайнялось все навкруг,

  Тоді лише злякалися?

 

Пожежник 2:

 Ви ж грались з сірниками.

 Приводить це до драми.

 

Розбійники: Та ми що? Ми – нічого! Ми будемо хорошими. Ми не знали, що це так страшно.

 

Пожежник 1: Запам’ятайте, вогнище в густому лісі краще не розводити, а зробити це можна на галявині.

 

Пожежник 2: Спочатку потрібно розчистити площадку, тобто прибрати все, що може зайнятися.

 

Пожежник 1: І не забудьте обов’язково загасити вогонь, залишаючи місце відпочинку.

 

Пожежник 2: Ну що, зрозуміли?

 

Розбійники:  Так.

 

Пожежник 1:

                 Вогонь - наш друг, тепло дарує,

                 Та з ним не грайтесь, не паліть.

 

Пожежник 2:

                 Бо коли злість у нім лютує,

                 Він знищить все, усе згорить.

 

Пожежники разом:

                 Будьте обережні!

 

 

 

VІІ. Гра-змагання «Юні вогнеборці»

 

Вчитель: А зараз, дітки, під час веселих змагань ми з вами перевіримо, чи добре запам’ятали ви правила протипожежної безпеки і чи зможете впоратись у складній ситуації. Змагатися в нас буде дві команди: команда «Вогник» та команда «Іскорка». Давайте привітаємо їх (аплодисменти).

 

Вчитель: Шановні команди, сьогодні суддями нашої гри будуть дві веселі Хмаринки. За кожну правильну відповідь та перемогу в конкурсі вони даруватимуть вам краплинки. Та команда, яка отримає більшу кількість краплинок – стане переможницею нашої гри-змагання.

 

 

Вчитель: Перший конкурс «Відгадай загадки».

               Кожній команді я запропоную по чотири загадки. За кожну правильну відповідь ви отримаєте краплинку. Якщо команда дала неправильну відповідь, право відповісти надається команді-суперниці.

 


Команда «Вогник»

 

1.   Сплять в маленькій коробчині

      Багатьох пожеж причини.

                               (коробка сірників)

 

 

 

2.   З язиком, але не лається,

      Без зубів, але кусається.

      Лютує та злиться,

      А води боїться.

                           (вогонь)

 

3.   При пожежі не дрімай,

      Нас скоріше викликай.

                          (пожежники)

4.   Я к поспішає, то кричить,

      Моргає синім оком.

      А як прибуде – все умить

      Стихає ненароком.

                           (пожежна машина)

Команда «Іскорка»

 

1.   Ви не грайтеся зі мною,

      Бо загрожую бідою.

      І, хоч я такий малий,

      Розпалю вогонь страшний.

                                          (сірник)

 

2.   Якщо хтось з вогнем шуткує,

      Там вона і залютує.

                          (пожежа)

 

 

 

3.   Догори висить,

      До пори мовчить.

      А вогонь зачує

      І сичить й лютує.

                               (вогнегасник)

 


 

Вчитель: Подивіться, діти, яка небезпечна ситуація може виникнути, коли діти граються з вогнем. (Діти розглядають малюнок на дошці.) Що необхідно робити в такій ситуації? (Відповіді дітей) А на який номер треба дзвонити, щоб викликати пожежників. (101)

 

Вчитель: Другий конкурс «Дорога кожна секунда».

          Вулицями міста одна за одною  несуться червоні машини. Кілька секунд – і їх уже не видно, тільки чути в повітрі звуки сирени. Пожежа! Щоб врятувати життя людей, треба поспішати. Ось чому водії пожежних машин докладають усіх зусиль, щоб швидше приїхати на місце пожежі.

           У цьому конкурсі беруть участь два «водії», яким треба якомога швидше провести свої «пожежні машини» до місця пожежі. На відстані 5 м від вас стоять машини зі шнурами. За сигналом ви повинні змотати шнур на паличку і швидко наблизити до себе пожежну машину. Виграє той, хто швидше це зробить, а команда отримає краплинку від Хмаринки.

 

   Вчитель: Третій конкурс «Ребуси».

               Кожній команді видаються два ребуси. За кожен розгаданий ребус команда отримує краплинку

                             C:\Users\Administrator\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Ребус - копия.jpg

                                                              /вогонь/                                                        /загорання/

 

              C:\Users\Administrator\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Ребус - копия.jpg              C:\Users\Administrator\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Ребус - копия.jpg               

                                                             /іскра/                                                          /сірник/

 

                        

Вчитель: Четвертий конкурс «Юний рютувальник».

 

У конкурсі беруть участь капітани команд.

Шановні капітани, перед вами дві кімнати, де знаходяться ваші вірні друзі-іграшки. У кімнатах виникла пожежа,  очі застилає дим, погано видно. За сигналом вам необхідно схопити якнайбільше іграшок, щоб винести їх з «палаючої квартири». Виграє той, хто найбільше «врятує» іграшок. За перемогу він отримає краплинку від Хмаринки.

 

Вчитель: П’ятий конкурс «Знавці пожежної безпеки».

 

          Кожній команді необхідно буде відгадати знаки пожежної безпеки. За кожну правильну відповідь команда отримає краплинку від Хмаринки. Якщо команда дала неправильну відповідь, право відповісти надається команді-суперниці.

 

VІІІ. Заключний етап заходу

 

Вчитель:  Діти, давайте підведемо підсумки нашої гри-змагання «Юні вогнеборці». Порахуємо, скільки краплинок подарували хмаринки кожній команді. Команда «Вогник» –  ___ краплинок, команда «Іскорка» – ___ краплинок. Перемогу отримала команда ____________! Давайте привітаємо їх! Запрошуємо команди для нагородження. (Нагородження команд.)

 

Вчитель:          А тепер скажіть мені:

                         «Можна гратись сірниками?»

Діти:                 Ні!

Вчитель:          Телевізор ви включили –

                         Мультики там і пісні.

                         Йдете гратись, все лишили…

                         Так і треба, діти?

Діти:                Ні!

Вчитель:        Із квартири запах газу,

                         Що робити  треба зразу?

                         Світло там ввімкнуть мені?

                         Сірником чиркнути?

Діти:                 Ні!

Вчитель:         От схотілось чоловіку,

                         Під сосною навесні,

                         Вогнище зробить велике,

                         Там палити можна?

Діти:                Ні!

Вчитель:         Бо під деревом не можна!

                         Щоб його не запалить,

                           Б’ється пташечка тривожно,

                         Їй на дереві цім жить.

                           В неї діточки безкрилі
                           Задихнуться і згорять,

                           Пам’ятайте, діти милі,

                         Добре правила слід знать!          

 

Як прийшла біда – умить,

Не ховайтесь, а дзвоніть!

Кожна донечка і син –

Знайте номер «101».

А як хочете ви в лісі

Теплий вогник мати,

Треба вибрать гарне місце,

Й зразу обкопати.

Коли вже йдете до дому,

Треба загасити

Чи піском, якщо знайдете,

Чи усе залити.

 

 

Вчитель: Ми зрозуміли, що будь-яка пожежа — це лихо. І треба вміти його знищити вчасно. Вміти са­мому собі дати раду, мати елементарні навички дій під час пожежі.  Отже: вогонь добрий слуга, але пога­ний хазяїн. На цьому наше заняття завершено. Дякую вам діти за гарну роботу!

doc
Додано
23 серпня 2024
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку