Виховний захід до тижня інформатики "Хто спритніший?"

Про матеріал
Розробка виховного заходу з інформатики міжпредметного характеру з мультимедійним супроводом.
Перегляд файлу

Хто спритніший?

Гра-калейдоскоп. Виховний захід з інформатики для учнів 5 класу.

Мета

1. Формувати ключові компетентності:

  • вивчати – уміти витягати користь із досвіду, уміти вирішувати проблеми;
  • шукати – опитувати оточення, консультуватися в експертів, одержувати інформацію;
  • думати – організовувати взаємозв'язок минулих і дійсних подій, уміти протистояти невпевненості та труднощам, займати позицію в дискусіях та виковувати свої власні думки;
  • співробітничати – уміти співробітничати та працювати в групі, уміти домовлятися;
  • братися за справу – включатись в проект, входити до групи та робити свій внесок, уміти організовувати свою роботу;
  • адаптуватись – показувати стійкість перед труднощами, уміти знаходити нові рішення.

2. Розвивати інтерес до інформатики.

Обладнання: ноутбук, проектор, екран, кульки з номерами для жеребкування.

 

- Друзі, рада вітати вас. На цьому тижні в школі відбувся Тиждень інформатики. І сьогодні ми його завершимо грою-калейдоскоп «Хто спритніший?». Змагаються три команди учнів 5 класу.

Чому гра-калейдоскоп? Бо на наших змаганнях, як у калейдоскопі, будуть змінюватися теми, бо інформатика – наука багатогранна й пов’язана з різними навчальними предметами, події, особи.

Сьогодні дотримуємося правил:


  • Будь доброзичливим
  • Будь щирим
  • Будь відповідальним
  • Будь активним
  • Будь наполегливим
  • Будь уважним
  • Говорить один – слухають всі
  • Бережи час!

Оцінювати змагання буде журі __________________________.

А зараз дамо слово журі:

"Зобов’язуємося  судити справедливо і чесно,

Суворо дотримуватися правил інтелектуальних ігор,

Не порушувати святих законів інтелектуальної боротьби".

Представлення команд. "Обіцяємо дотримуватися  правила інтелектуальної боротьби, поважати в боротьбі супротивника, себе, журі, вболівальника". Жеребкування за допомогою кульок з номерами.

Перед вами хмарка тегів у вигляді автобуса, який і буде перевозити нас від однієї зупинки до іншої.

 

  1. Зупинка «Мова – втілення думок». 

 

Спочатку було слово… Це слово людське повсякчас передує всьому, до чого доходить творчість людська. А це значить, що допоки в нас є слово, перед нами є майбутнє, є сподівання і мрії, які можуть бути здійсненними.

  1.        У хмарці тегів «Автобус» назвіть мінімум один комп’ютерний термін, який ми називаємо не вірно.               

                                 

 

                                                        

 

 

 

  1.        Анаграма. Слово експерту.

Анаграма  — переставлення літер у слові, завдяки чому утворюється нове значення, прочитуване у зворотному напрямку (тік — кіт), постають псевдоніми (Симонов — Номис) чи слова (мука — кума, літо — тіло). Винахідником анаграм вважають грецького граматика Лікофрона (III століття до н. е.). Зараз анаграмами називають просто перемішування букв складових вихідне слово, іноді перемішування проводиться із збереженням складів, таким чином облегачая пошук вихідного слова.

 

  1.  Сленґ (англ. slang) — міський соціолект, який виник із арґо різних  замкнених соціальних груп (правопорушників, крамарів, ремісників, в'язнів, бурсаків-учнів, вояків інтернет-спільноти) як емоційно забарвлена лексика низького й фамільярного стилю, поширена серед соціальних низів і певних вікових груп (ремісничої, шкільної молоді) міст. У літературі сленґізми використовували як засіб стилізації І. ФранкоВ. ВинниченкоО. КорнійчукЛ. ПервомайськийІ. МикитенкоО. Бердник та ін.

А чи знаєте ви комп’ютерний сленг? Пропоную такі слова перевести на моу, зрозумілу кожному.

МАМА

МАТЕРИНСЬКА ПЛАТА

КЛАВА

КЛАВІАТУРА

АСЬКА

ISQ

ДРОВА

ДРАЙВЕРА

ІНФА

ІНФОРМАЦІЯ

КОМП

КОМПЮТЕР 

МИЛО

Е-МЕЙЛ, ЕЛЕКТРОННА ПОШТА

ВІНДА

WINDOWS

ПРОГА

ПРОГРАМА

БОТ

ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ

АЙДІ

ІР – АДРЕСА

АВАТАР

ФОТО/ЗОБРАЖЕННЯ

БАГ

ПОМИЛКА В ПРОГРАМІ

ЛАМЕР

Малодосвідчений користувач, який впевнений у зворотньому.

ЧИТЕР

ШАХРАЙ

 

 

 

 

 

  1. Зупинка «Я - художник».

2.1. По черзі члени команди підходять до ноутбука та переміщують одну фігуру так, щоб утворився малюнок.  Враховується час створення малюнка. Що отримали?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2. Установи аналогію.

Із картини невідомого автора визначте ті предмети чи об'єкти, які мають аналогію з інформатикою, комп'ютером, Інтернетом.https://bovinart.crafta.ua/

  1. Зупинка «Передача інформації».

Питання до вболівальників. Давайте згадаємо, в який спосіб можна передати інформацію? (Обговорення)

3.1.Зараз кожній команді треба передати як можна більший обсяг інформації: тарілка – диск, склянка з водою – флеш-накопичувач з інформацією, ложка – шлях передачі. На виконання завдання відводиться 1 хвилина.

3.2. «Яке то слово?» Від команди один учасник проходить «смугу перешкод», на якій під останнім позначенням знаходить слово/вислів. Повертається до команди, передає слово за принципом «зламаний телефон». Крайній член команди називає слово. Співпадання оцінюється в 3 бали +3/2/1 бали за швидкість.

 1 група. Ми – кращі!

2 група.  Ми – супер!

3 група.  Ми – клас!

  1. Зупинка «Зоологічна».

Картинки по запросу собакаКартинки по запросу обезьянаЩо об’єднує  всіх зображених тварин з інформатикою?

 

 

Картинки по запросу улиткаКартинки по запросу жабка 

 

 

Картинки по запросу кошка 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 Так, це позначення комерційного ет @, яке використовують в електронній адресі. А які із назв цих тварин застосовуються в Україні для його позначення?

  1.        Зупинка «День народження».

 Протягом тижня в шкільному коридорі висіла газета «Комп’ютерні свята». Зараз перевіримо наскільки ви уважні та як запам’ятовуєте дати. Кожна команда на аркуші виконає вправи на відповідність «Дата – Свято». Кожна правильна пара оцінюється в   1 бал.

27 січня* - Міжнародний день без Інтернету (остання неділя січня)

5 лютого* - Всесвітній день безпечного Інтернету (другий день другого тижня другого місяця)                                                                 

14 лютого - День комп'ютерника                                       

12 березня - День свободи слова в Інтернеті 

24 березня - День вимикання

4 квітня - Всесвітній день Інтернету 

17 травня - Всесвітній день електрозв'язку та інформаційного суспільства

14 червня – Міжнародний день блогера

28 липня - День системного адміністратора

9 вересня - День тестувальника

13 вересня - День програміста 

19 вересня - День народження "смайла" 

2 листопада - День Хакера

26 листопада - Всесвітній день інформації

30 листопада - Міжнародний день захисту інформації

4 грудня - День народження вітчизняної інформатики.

 

  1. Зупинка «Робототехніка».

 

Діти переглядають відео. Що в цьому кліпі не робили роботи? Так, вони не танцювали. Запропонуйте для них танець. Отже, домашнє завдання «Танець для робота».

 

  1. Зупинка «Фольклорна». Конкурс капітанів

Прошу капітанів кожної команди підійти до мене.  Завдання для вас таке: вгадати прислів’я із «перевертнів», які представлені мовою інформатики.

  1. Скажи мені, який у тебе комп’ютер, і я скажу, хто ти.
  2. Комп’ютер пам’яттю не зіпсуєш.
  3. Подарованому комп’ютеру в системний блок не заглядають.
  4. Той, хто тоне, хапається за F1.
  5. Біт байт береже.
  6. Що з кошика видалено, те пропало.
  7. Вірусів боятися – в Інтернет не ходити.
  8. За одного хакера двух блогерів дають.

 

Заключне слово вчителя. Ось і завершується наш тиждень «Разом для найкращого Інтернету» такими гарними змаганнями. За мить журі оголосить результати. Але я вам нагадую, що в своєму повсякденному житті треба Інтернетом користуватися безпечно. Більше інформації про це можна дізнатися на сайті Он-ляндія.

Відкриєм ми простори Інтернету,

Його глибин незвідані шляхи,

Корисні посилання і веб-сайти,

І скриньки, і домашні сторінки.

Онляндія — безпечна веб-країна,

Корисну інформацію надасть,

Як ненька — наша рідна Україна,

І захистить, та ще й поради дасть.

 

http://urok-informatiku.ru/virshi-pro-informatiku-na-ukrayins-kij-movi-ta-pisnya/

Слово журі.

Нагородження команд. 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гуленко Наталія Євгеніївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
30 травня 2019
Переглядів
1229
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку