Виховний захід "Книжкова лікарня"

Про матеріал
Виховувати любов до книг, учити правильно користуватися книгами, охайно з ними поводитися.
Перегляд файлу

Виховний захід «Книжкова лікарня»

(для молодших школярів)

Мета.Залучати дітей до відвідування бібліотеки; учити правильно користуватися кни¬гами, охайно з ними поводитися.
Хід заходу
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ЗАХОДУ
Робота над загадками
• Не дерево, а з листям,
Не людина, а говорить. (Книга)
• Дерево — не дерево,
А листки має.
Той буде мудрим,
Хто її гортає. (Книга)
• Язика не має, а всіх навчає. (Книга)
— Значення книги в наші дні надзвичайно велике. Книги розповідають нам про історію нашої держави, про життя народів різних країн, про видатних учених і мандрівників, досягнення науки і техніки, далекі планети, рослини і тварин, які оточують нас і яких ми не бачили.
Книга вчить нас розуміти, цінувати працю дорослих, допомагає обрати шлях у житті. У багатьох відомих людей у житті були книги, що вони любили понад усе. Герої цих книг надавали їм сили, натхнення, допомагали вихову¬вати волю, формували характер справжньої людини.
Отже, ви зрозуміли, що сьогодні ми будемо говорити про книги, про місце їх зберігання у школі та про правила поводження з книгами, а також дізна¬ємося, де лікують книжки, якщо вони захворіють.
ІІІ.ОСНОВНА ЧАСТИНА
1.Розповідь учителя
— Приміщення, де зберігаються книги, називається бібліотекою. У Хар¬кові розташована одна з найбільших бібліотек України — державна наукова бі-бліотека ім. В. Г. Короленка. Її було відкрито 1886 року. 1901 року на кошти, зібрані у населення, за проектом архітектора Бекетова споруджено будинок, у якому вона зараз і розміщена.
У кожному районі міста є своя районна бібліотека. У нашій школі є шкільна бібліотека.
Дитяча бібліотека — це справжнє Книжкове королівство, у якому живуть різні книги та їхні герої. Багатьох ви знаєте ще з дитячого садка. Ви добре зна-йомі з Курочкою Рябою, Колобком, Лисичкою і Журавлем, з Буратіно.
Якщо ви станете читачами дитячої бібліотеки, для вас відчиняться двері в чудовий, дивовижний світ Книжкового королівства.
Книги, книги на полицях,
Завше тихо цоміж них,
Та яку ти не розгорнеш —
То й легенда поміж них.
То в одній синіє море,
В іншій криється тайга.А ось в тій — Північний полюс,
Де морози і пурга.
Все, що серце і що розум Вік творили не один,
Повизбирувало людство В книги — перли із перлин.
Як краплин у Дніпрі,
Як зірок угорі,
Як листви на гіллі,
Стільки книг на землі!
Є великі і малі,
Є легкі і важкі.
На полицях, в столі —
Наші друзі книжки.
Книги дружать з дітворою,
Полюби їх у житті —
І улюблені герої Будуть друзями в путі.
Сторінки книжок завітних Всіх нас доброго навчать —
Працювати і учитись,
І Вітчизну шанувать.
С. Михалков

2.Ознайомлення із правилами поводження з книгою
— Книжки — як люди: народжуються, живуть, старіють і навіть по¬мирають. Для хворих людей є поліклініки, лікарні, санаторії. Для хворих книг також є спеціальні лікарні. Тільки називаються вони інакше: палітур¬ними і реставраційними майстернями. А в нас, у шкільній бібліотеці, працює «Книжкова лікарня». У ній лікують хворі книги.
Однак усі лікарі знають: будь-яку хворобу легше попередити, ніж ліку¬вати. І радять берегти здоров’я, зокрема, позбутися поганих звичок.
Інсценування
Чути стогін. Виходить шкутильгаючи книжка.
Учениця. Книжечко, що трапилося? Хто тебе так образив?
Книга.Петрик. Він бив мене і зовсім не беріг. Я ледве втекла від нього. Вбігає Петрик.
Петрик.А, ось ти де, моя дорогоцінна книго! Я ж тобі нічого поганого не зробив. Ну, вдарив тобою кілька разів свого сусіда по парті, ну, забув тебе вчора надворі, а вночі пішов дощ. Ранком почав шукати, і ось де ти.
Книга. Я до тебе, Петрику, не повернуся! Заберіть мене краще до бібліо-теки!
Учениця. Добре, ми тебе полікуємо у нашій книжчиній лікарні, а потім поставимо тебе на полиці з іншими книжками, і тебе читатимуть інші добрі діти, які не залишать тебе під дощем.
Петрик.Ой, а як же я буду без книги? Я ж її так люблю, так люблю! Учениця. Якщо любиш, то спочатку вилікуй її!
На сцену виходить Буратіно з аптечкою.
Буратіно
Є в новому домі
Двері заповітні
Та до всіх привітні.
В книжчиній лікарні,
У новім будинку,
Я щодня працюю
Не одну годинку.
Хто навчитись хоче
Книжки лікувати,
Приходьте, будь ласка,
Буду вас навчати.
Учениця. Забирай, Буратіно, книжку до лікарні, а Петрик нехай по¬слухає і запам’ятає правила користування книгою.

Тих, хто з книгою у дружбі, Називають книголюби.
Взявши в руки книжку, знай: Бережи, цінуй, читай!
Правил різних так багато
Життя диктує нам завзято.
Я десять правил налічив
Для наших славних читачів.
Хоч ці правила прості,
Та потрібні у житті.

— Насамперед запам’ятайте, що з книжками не можна робити.
• Книгу потрібно брати тільки чистими руками.
• Коли перегортаєш сторінку, не можна слинити пальці, бо від цього псу¬ється папір, а ще це негігієнічно.
• Для кращого збереження книги необхідно обгорнути її обкладинкою.
• Щоб з книги не випали листочки, не перегинай її.
• Бережи книгу від води та сонячного проміння — вони шкодять книзі.
• Гортай сторінки за верхній куточок.
• Не закладай сторінки ручками, олівцями, іншими предметами.
• Під час читання не загинай кутики аркушів, а користуйся закладкою.
• Не читай під час споживання їжі, не малюй у книзі, не підкреслюй слів.
• Люби і бережи книгу.
— Дотримуючи цих правил і вимог, ви матимете завжди чисті, охайні книги.
3.Розповідь учителя
— Необхідно добре пам’ятати правила користування. А що буває з кни¬гами, якщо цих правил не дотримувати? Я розповім прикру пригоду, що ста¬лася з однією нашою книгою. Це дуже сумна історія.
ПРО КНИЖКУ
Книжка скаржилась Мар’яні:
— Я у тебе не в пошані.  А за дві сторінки далі —
Звідкіля це на мені   Різні звірі небувалі:
Плями сині та масні?   Сині, жовті, та рябі,
Подивися, от сторінка:   Що не снилися тобі.
Намальована хатинка,   Люди кажуть: — Ой, чия ти?
Під хатинкою маля,   Як тебе тепер читати?
І написано: «Це я».   Скільки ми читали книг, А не бачили таких!
М. Пригара
4.Хвилинка поезії. Книжкова лікарня
Учні
1. Дівчата і хлоп’ята Калічать книг багато.
Куди нам утікати Від цих брудних дітей?
2. В клас заходить Перший клас.
Принесли вони водиці,
Стали зали прибирать,
Підмітати всі полиці...
3. Як підлогу стали терти,
У кутку біля стіни
Купу книг брудних, подертих Враз побачили вони.
4. Не було у книг лиця,
Без початку, без кінця,
Палітурки, як ганчірки...
5. Бідні книги, на шматки Вас порвали хлопчаки!
Ми пошлем вас до лікарні —
Лікарі там дуже гарні.
Там вас, бідних, пожаліють,
І почистять, і зашиють.
І підклеють вас на славу,
І одягнуть у оправу.
6. Я — головний лікар В книжчиній лікарні.
Були книжки хворі —
В мене стали гарні.
Хто навчитись хоче Книжки лікувати,
Приходьте, будь ласка,—
Буду вас навчати.
— Кого називають «головним лікарем» у бібліотеці?
5.Робота над прислів'ями про книгу
Книга — міст у світ знань.
Знання — сонце, книга — вікно.
В оселі без книги, як без вікон,— темно.
Книга вчить, як на світі жить.
Прочитав добру книгу — зустрівся з другом.
З глибини моря дістають перли, а з глибини книги — знання. Читання — ось краще навчання.
Книга мовчить, а сто дурнів навчить.
6.Практична робота. Виготовлення закладинок для книжок
V.ПІДСУМОК ЗАХОДУ
Вчіться, діти! Мудра книжка Скаже вам всього багато З того, що колись другими І посіяно, й пожато.
Я. Щоголів

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, Сценарії
НУШ
Додано
3 листопада 2020
Переглядів
1513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку