Виховний захід " Кожній речі своє місце»

Про матеріал

Мета: формувати уявлення про зовнішній ви­гляд людини; вчити дітей стежити за собою і своїм одягом; розвивати акуратність, дбайливе ставлення до своїх речей.

Обладнання: картки із зображенням речей для гри «Про що розповіли речі».Гра «Дзеркало» Діти у парах по черзі обговорюють зовнішній вигляд одне одного, дають поради щодо виправлення недоліків у зовнішньому вигляді


Перегляд файлу

 

Бесіда «Кожній речі своє місце»

Мета: формувати уявлення про зовнішній ви­гляд людини; вчити дітей стежити за собою і своїм одягом; розвивати акуратність, дбайливе ставлення до своїх речей.

Обладнання: картки із зображенням речей для гри «Про що розповіли речі».

ХІД БЕСІДИ

І. Оголошення теми

  • Сьогодні ми вестимемо розмову про те, якою по­винна бути людина. Але мова піде не про характер, звички людини, а про її зовнішню оболонку — зов­нішній вигляд. Хоч і говориться в приказці: «Не суди за одягом», все ж таки зустрічаємо ми насам­перед «за платтям» і за зовнішнім виглядом.

ІІ. Розповідь учителя з елементами бесіди

  • Чи любите ви чистоту і порядок?
  • А що називають чистотою і порядком?

Сподіваюсь, серед нас немає таких, хто не любив

би чистоту і порядок і не знав, що це таке. Навряд чи комусь сподобається сидіти в брудній, неприбраній кімнаті, де на підлозі валяються обгортки від цуке­рок і лушпайки від насіння. Та й по брудній вулиці неприємно ходити — серед обривків паперу, целофа­нових пакетів та іншого сміття. Навпаки, нас тішать чистота вулиць, квітучі та доглянуті газони. Іншими словами, кожний з нас цінує красу і порядок в усьо­му, що нас оточує. А чи замислювався хтось із вас над тим, що ми всі й кожний із нас — це частина навколишнього світу? Зараз ми сидимо в чистому, затишному класі, а чи було б нам приємно, якби біля дошки стояло відро зі сміттям? Звичайно, ні, адже це неприродно. А тепер подивимося на самих себе

з боку і поміркуємо, чи гармонуємо ми самі з нашою чистою кімнатою? Може, когось потрібно виставити за двері, щоб не псувати загальний вид?

Багато хто з вас уже здогадався, до чого я веду всю цю розмову, адже неохайно одягнена людина справ­ляє таке саме неприємне враження, як неприбрана кімната, невимитий посуд, брудна підлога. І тому саме зараз час подивитися на самих себе уважним поглядом, глянути нібито з боку, чужими очима. По­верніться одне до одного, і нехай кожний з вас стане дзеркалом для свого сусіда. Подивіться, чи все як слід із зовнішнім виглядом вашого товариша. Якщо ви помітили будь-який непорядок, чемно вкажіть на це своєму сусідові, порадьте, як його виправити.

Гра «Дзеркало»

Діти у парах по черзі обговорюють зовнішній вигляд одне одного, дають поради щодо виправлення недоліків у зовнішньому вигляді.

  1. Продовження розповіді вчителя
  • Молодці, діти, ви добре впоралися із зав­данням.

Правду кажучи, іноді буває, що навіть стоячи перед дзеркалом деякі діти не бачать себе. Точніше, вони не бачать нічого такого, що могло б їм не спо­добатися. Брудний комірець? Нічого страшного, під довгим волоссям не видно. Відірвався ґудзик? Пусте, ніхто і не помітить! Блузка не підходить під колір спідниці? Ще чого, кому яке діло!

 

 

 

 

 

 

Але ж усі ці дрібниці можуть багато чого роз­повісти про людину. Тому варто уважніше підходити свого зовнішнього вигляду і звертати увагу в тому елі й на дрібниці. Також під час вибору одягу варто пам’ятати про важливі правила: одяг має відповіда­ти, особливостям зовнішності, порі року і температурі повітря, майбутнім заняттям і обстановці.

Виходячи з дому, не забудьте подивитися на себе дзеркало. Нехай це стане вашою звичкою. І якщо акуратно одягнені і причесані, ваше взуття почищене, шнурки зав’язані, нігті підстрижені, усі ґудзики на місці та міцно пришиті, а в кишені лежить чиста носова хусточка, то можна сміливо виходити вулицю. Тож давайте прагнути до акуратності охайності в усьому.

  • Що ми розуміємо під зовнішнім виглядом людини?
  •   Чому людина, яка має охайний вигляд, викликає в нас симпатію, а неохайна — осуд.
  • Яку людину називають привабливою?
  • З якою людиною неприємно знаходитися по­руч?
  • Як ви розумієте вислів: «Кожна людина ство­рює себе сама»?
  •   Що означають слова: «Над собою треба пра­цювати»!
  • Хто з вас уміє самостійно доглядати за собою, займатися своїм зовнішнім виглядом?
  • Які корисні поради для догляду за своєю зов­нішністю ви можете дати однокласникам?

7. Читання й обговорення розповіді О. Буценя «На вулиці»

  • Уважно послухайте розповідь.

Іде дівчинка до школи. Бантики чистенькі, платтячко випрасуване, черевички блищать. Поряд : нею — мама, несе її портфель. А позаду ідуть два хлопчики, розмовляють. Один каже:

  • Дивись, яка охайна дівчинка, любо глянути. А другий йому відповідає:
  • І зовсім вона не охайна.
  • Це чому? — здивувався перший. — Вона ж он яка чистенька.
  • Це тому, що все за неї мама робить. Навіть портфель її до школи носить, я щодня бачу. Ледачі охайними не бувають.
  • Хто з вас зрозумів основну думку цього опові­дання?
  • Чому один із хлопчиків не погодився зі сло­вами друга?
  •          Як ви розумієте слова, якими закінчується оповідання: «Ледачі охайними не бувають»?
  •   Скажіть, а в нашому класі є діти, схожі на цю дівчинку?
  • Чи вмієте ви самі доглядати за своїми речами?
  • Розкажіть, як ви це робите.
  • Чому треба навчитися самостійно доглядати за своїми речами?
  • Як ви вважаєте, які речі краще будуть збері­гатися: ті, що лежать на своїх місцях, або розкидані х абиде?
  1. Розповідь учителя з елементами бесіди
  • Отже, наш одяг вимагає турботи і ставлення. Адже це не годиться — за кілька хвилин до виходу з дому починати пошуки плаття або штанів, які ще вчора лежали в

 

 

 

 

кріслі, а тепер невідомо куди поділися. Та й навряд чи можна мати добрий вигляд  в найкращому светрі, що тривалий час зберігався під диваном. Сподіваюся, що серед вас немає людей, які й досі не знають, що для збереження  одягу існують шафи та вішалки, а не цвяхи і спинки стільців. Кожна річ повинна мати своє постійне місце. І, крім того, одяг треба вчасно чистити й прати, щоб його можна було в будь-яку хвилину одягти.

  • Іноді з нашими речами відбуваються « нещас­ні випадки», тому необхідно вміти надавати речам «першу допомогу» Чи вмієте ви надавати таку допомогу своїм речам?
  • Як ви це робите?
  1. Дидактична гра «Про що розповіли речі»

Учням роздають картки із зображенням різних предметів одягу в гарному і поганому стані. Дітям пропонується уявити себе цією річчю і продумати  розповідь про себе, про свого хазяїна, про та, як  їй живеться.

Підсумки бесіди

 

 

docx
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
6230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку