Виховний захід «Круїз країнами соціальних мереж».

Про матеріал
Мета: розширити та поглибити знання учнів про Інтернет; розвивати навички безпечного користування Інтернетом; формувати інформаційно-цифрову компетентність. Компетенції: інформаційно-комунікаційна компетентність; уміння вчитися впродовж життя; загальнокультурна грамотність; спілкування державною мовою. Інтеграція: математика + Дизайн і технології + інформаційна грамотність.
Перегляд файлу

Виховний позакласний захід

 Тема: «Круїз країнами соціальних мереж».

Мета:  розширити та поглибити знання учнів про Інтернет; розвивати навички безпечного користування Інтернетом;   формувати інформаційно-цифрову компетентність.

Обладнання: презентація, шаблони завдань, ручки, олівці, маркери.  Компетенції: інформаційно-комунікаційна компетентність; уміння вчитися впродовж життя; загальнокультурна грамотність; спілкування державною мовою.

Інтеграція: математика + Дизайн і технології + інформаційна грамотність.

Хід позакласного заходу

І. Організаційний етап.

Ведучий заходу: Кожного дня ми взаємодіємо з Інтернетом, володіємо всіма можливостями цієї інформаційної мережі. І сьогодні важко уявити, як ще 30 років тому люди жили без смартфонів. Зараз ви можете надіслати повідомлення другу - й він уже за декілька секунд прочитає його, а ще 100 років тому написані від руки листи плили пароплавом до одержувача протягом декількох тижнів, а то й місяцями. До того ж, ми маємо можливість поділитися світлинами з своїми рідними, які знаходяться далеко, чи навчатися за допомогою онлайн-матеріалів, чого не могли дозволити собі наші бабусі з дідусями. Але чи насправді Інтернет – це лише хороше? Звісно, ні, адже кожна медаль має дві сторони. Інтернет може затягнути нас в свої сіті. А щоб цього не сталося кожен з нас має бути медіаграмотним, тобто знайомим з правилами користування Всесвітньою мережею. Проведімо «Мозковий штурм» про користь і небезпеку Інтернету. На дошці ми маємо два плакати, на одному з них кожен запише одну позитивну рису Інтернету, на іншому – негативну.

Учні виконують завдання.

У разі онлайн-уроку використовуємо інтерактивну дошку Jamboard (покликання на шаблон – додаток 1).

 ІІ. Основний етап. Ведучий заходу: Сьогодні ми з вами помандруємо країнами соціальних мереж і месенджерів, познайомимся з їхніми мешканцями. Усі небезпеки цих країн ми будемо записувати на ментальну мапу. (покликання на ментальну мапу - додаток 2) Перед нашим заходом ми поділилися на групи за допомогою кольорів. (Учні обирали карточки певного кольору, учні з однаковим кольором об’єднуються в одну команду). Прошу сформовані групи зайняти свої місця.  Учні об’єднуються в команди, займають парти з відповідним кольором (ведучий заходу перед уроком повинен позначити парту кольором певної картки). Якщо заняття проводиться дистанційно, то пропонується обрати картки з додатку 3 (покликання на картки). Ведучий вмикає презентацію. Країна TikTok – Інтернет-залежність

Ведучий заходу: Отже, розпочинаємо наш круїз. І першою країною, яку ми відвідаєм, буде країна ТікТоку. Мешканці якої розкажуть нам про своє життя, звичаї та рутину. Пропоную переглянути невеличкий мультфільм про їхнє життя. Учні переглядають мультфільм. Ведучий заходу: Про що ж цей мультфільм? Він розповідає про енергійного хлопця, який закохався в дівчину і всілякими способами хотів її здивувати. Але дівчина всю свою увагу зосереджувала лише на смартфоні і не звертала уваги на хлопця, що й зруйнувало їхні стосунки. Чому ж, на вашу думку, гаджети руйнують наше життя? Учні відповідають. Ведучий заходу: А зараз ми детальніше поговоримо про те, як віртуальна реальність впливає на наші стосунки з людьми і використаємо метод Storytelling – мистецтво розповідати історії. Кожна команда отримає шаблони з малюнками. Ваше завдання – скласти розповідь за цими шаблонами, після чого команда повинна презентувати свою розповідь. Вчитель роздає учням шаблони, учні складають розповіді, презентують їх, клас обговорює кожну роботу (додаток 4).

Ведучий заходу: Отже, ми бачимо, що соціальні мережі можуть викликати залежність, що небезпечно не тільки для нашого здоров’я, а й для людей, які нас оточують. Тому потрібно вміти правильно організовувати свій час, особливо той, який ви проводите в Інтернеті. Країна Instagram – Кіберхуліганство

 Ведучий заходу: Ось ми приплили в країну Instagram. Як ви вже зрозуміли, мешканці цієї країни активно користуються додатком Instagram, але дехто з них не медіаграмотний, від чого й страждає. Але ми можемо допомогти громадянам цієї країни, пояснивши їхні помилки. Пропоную вам розглянути stories і поміркувати, що ж з ними не так. Учням роздаються роздруківки – додаток 5. Учні міркують в командах протягом 1-2 хв, після чого клас обговорює кожну stories.

Питання, які можна поставити: ● Чи вбачаєте ви якісь загрози в тому, що у сторіз або на фото підлітки можуть ставити геотеги (геотег, або геолокація вказує на місце розташування конкретного об’єкта на онлайн-мапі)? ● Якщо так, то які? ● Хто бачить такі повідомлення, — чи обмежуються вони лише найближчим колом друзів чи їх можуть бачити й інші користувачі?

Ведучий заходу: Ми побачили, що важливо не розповідати свою персональну інформацію, а інколи потрібно залишатися анонімним. Про що ми зараз й поговоримо, адже наступна вправа «Анонімний користувач». Завдання: кожна команда має вигадати нікнейм для кожного учасника й записати на листку, після чого групи міняються аркушами й вгадують своїх однокласників за їхніми нікнеймами.

Рефлексія після вправи. Питання: ● Чи важко було вгадати учасника? ● Для чого потрібен нік? ● Чи є нікнейм своєрідним дзеркалом життя людини? Завдання: відгадайте нікнейм, розв’язавши приклади:

Н) 10-9=

Т) (4+8) - 3=

А) 9*4=

Р) (8+3)*2=

П) 36-6+3=

О) 4*3=

Підказка: 33, 12, 9, 22, 12,1.

 

Країна YouTube Кібербулінг

Ведучий заходу: Ми в країні YouTube. І зараз ми переглянемо ваші відеоролики про те, як цікаво провести час без Інтернету. За декілька днів до заходу вчитель дає завдання групам учнів зняти відео на тему «Лайфхаки для цікавого проведення часу без Інтернету». Учні переглядають відеоролики, ведеться обговорення. Можливі питання: ● Чи було цікаво вам як ваші однокласники пропонують проводити вільний час? ● Чи дізналися ви щось нове? ● Чи використаєте ви ці поради?

Ведучий заходу: Прийшов час дізнатися про проблеми мешканців цієї країни, які страждають від кібербулінгу, тобто навмисного цькування за допомогою соціальних мереж. Перегляньмо відеоролик про це. Учні переглядають відеоролик.

Ведучий заходу: Часто такий вид булінгу проявляється у вигляді повідомлень. Але що стає причиною таких повідомлень? Часто це може бути необдумано викладене відео на YouTube. Варто пам’ятати: усе, що потрапляє в Інтернет майже неможливо видалити. Але якщо ви зустрілися з кібербулінгом потрібно одразу звернутися до когось за допомогою. Але ж до кого? Зараз ми з вами створимо «Дерево рішень» (додаток 6). Отже, уявімо, що ви стали жертвою кібербулінгу й маєте можливість звернутися: до батьків, вчителів, родичів і друзів. Кожна група має виписати переваги й недоліки свого варіанту рішення проблеми, а також результати та наслідки Команда 1 працює з деревом «Батьки», команда 2 – «Вчителі», команда 3 – «Родичі», команда 4 – «Друзі». Учні виконують завдання, обговорюють свої варіанти відповідей.

Ведучий заходу: Ми з вами зрозуміли, яку інформацію не можна розголошувати в соціальних мережах, тому відправляємося далі.

Країна Viber – Фішинг

Ведучий заходу: В країні Viber на вас чекає багато небезпек. Однією з яких є фішинг — атака, спрямована на те, щоб користувач сам видав шахраям щось важливе або ж завантажив шкідливе програмне забезпечення, яке збиратиме дані чи пошкодить систему. Зазвичай зловмисники полюють за так званими обліковими даними (наприклад, дані для входу в акаунти: електронна пошта пароль або код) чи грошима. Розгляньмо скриншоти з повідомленнями (додаток 7). Ведучий показує учням роздруківки з скриншотами. Питання: ● Чи не викликає це повідомлення сумнівів? ● Якщо так, то що саме? Ведучий заходу: Спробуйте створити акаунт у соціальних мережах для героя з мультфільму. Поміркуйте, який безпечний контент герой міг би опублікувати. Ведучий заходу: Сайт виглядає начебто надійно, схожий на вже наявний майданчик для продажу різних онлайн-ігор, але ціну пропонує набагато нижчу за ту, яка є на верифікованому майданчику. Дуже спокуслива пропозиція (покажіть наступне зображення). І купити все можна за спрощеною системою — лише ввести номер картки, СVV2 код, не потрібно ніякої реєстрації, сайт і так дізнається, який у вас акаунт у грі й завантажить все одразу в профіль. Які можуть бути наслідки таких дій? Чому ця пропозиція підозріла? Це один із популярних методів соціальної інженерії — фішинг. Щоб не стати жертвою фішингу уникайте надто емоційних повідомлень, непердбачуваності, вимог діяти швидко, зокрема, якщо ці повідомлення від незнайомих чи малознайомих людей. Потрібно завжди пам’ятати, що Ваша особиста інформація може бути використана проти вас і ваших близьких. Ваші електронні адреси можуть 39 піддаватися фішинг-атакуванню. Тому не повідомляйте про себе особистої інформації електронною поштою, у чатах, на дошках оголошень, у реєстраційних формах і персональних профілях. Думайте про те, з ким ви розмовляєте. Пам'ятайте, що в Інтернеті не все є надійним і не всі є чесними. А зараз ми з вами пограємо в гру: вам необхідно зібрати якомога більше Інтернет-термінологій, тобто все, що пов'язано з Інтернетом. Але назви сайтів писати не можна. Наприклад: спам, комунікації, вірус, друзі, сайт, пошта та інші. Учні виконують завдання.

 Ведучий заходу: Молодці! Наша подорож добігає завершення. На кінцевому етапі спробуймо відгадати загадки. З ним справу має архітектор, З ним справу має будівельник. Хто за комп'ютером працює, До нього теж давно вже звик. Скажіть про що іде тут мова – Назвіть одне англійське слово. (Windows) * * * Про нього знаємо ми нині: З ним справу мають в медицині. Біолог з ним теж справу має, А комп'ютер від нього страждає. (Вірус) * * * Хто хоче щось запам'ятати – В блокнот свій може записати. Комп'ютер теж немов блокнот – Не має з пам'яттю турбот. А як називають комп'ютер-блокнот? (Ноутбук) 40 * * * Ця всесвітня мережа Скільки знає – просто жах! З нею вчись ти працювати – Теж багато будеш знати. (Інтернет) * * * Ось я кнопку натискаю І папір вже заправляю. Він друкує без зупинки Вірші, пісні і картинки І швидкий він, наче спринтер Відгадайте, що це ...(принтер) * * * Може він порахувати, Може він пісні співати, Малювати і писати, Помилки перевіряти. Може він листа прийняти, З другом швидко нас зв’язати, Він багато чого може І завжди нам допоможе! (комп’ютер ) * * * Промені і сонце-коло Намалюємо ми скоро. Творчий маю я характер, Бо графічний я …………… (редактор) * * * 41 А, Б, В, Г, Д і кома – Всім мабуть уже відома Така клавішна структура. Звісно ж, це …………… (клавіатура) * * * Я не нишпорю в коморах, Не ховаюся по норах. Ковзаю по столу трішки, Бо комп’ютерна я ………….. (мишка)

Ведучий заходу: Чудова робота! Ми з вами дізналися про небезпеки, які чекають в Інтернеті, але ж Всесвітня мережа – це не тільки зло. Яку користь нам може принести Інтернет? Учні відповідають (можливі відповіді: навчання, пошук інформації, спілкування, перегляд фільмів, ігри, розваги). Ведучий заходу: А зараз ви матимете змогу написати лист-звернення до вчителя/ведучого заходу й розповісти, що вам було зрозуміло, а що ні. Учні заповнюють бланк (додаток 8).

Ведучий заходу: Ось і закінчився наш круїз країнами соціальних мереж. Пам’ятайте, що в Інтернеті треба бути обережними та пам’ятати правила безпечного користування інтернетом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ До виховної години «Круїз країнами соціальних мереж»

Додаток 1 

Додаток 2

Додаток 3

Додаток 4

Додаток 6

Додаток 7

Додаток 8 

docx
Додано
22 листопада
Переглядів
57
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку