Виховний захід « Мова – душа народу».

Про матеріал
Мета: поглибити знання здобувачів освіти про українську мову; розвивати мовлення, мислення; формувати уміння учнів працювати в групі; сприяти формуванню в учнів комунікативних, регулятивних умінь; - виховувати національну свідомість учнів, естетичне чуття слова. Обладнання: аркуші паперу, прислів’я, інтерактивна дошка SMART.
Перегляд файлу

 

Виховний захід

« Мова – душа народу».

(до Дня української писемності та мови)

     Мета: поглибити знання здобувачів освіти про українську мову; розвивати мовлення, мислення; формувати уміння учнів працювати в групі;  сприяти формуванню в учнів комунікативних, регулятивних умінь; -  виховувати національну свідомість учнів, естетичне чуття слова.

Обладнання: аркуші паперу, прислів’я, інтерактивна дошка SMART.

Перебіг заходу

І. Вступна частина

1. Психологічна настанова на урок

Учитель. Доброго дня, діти. Рада вас вітати.

  • Покажіть свої долоньки. Візьміть уважність, наполегливість, творчість і покладіть на одну долоньку. На іншу  я подарую терпіння, любов. А тепер обміняємося подарунками - торкнемося долоньками.

 Учитель.

ВСЯ МОЯ РОДИНА
Мати, мова, Батьківщина -
От і вся моя родина.
Батьківщина, мати, мова -
Три цілющих, вічних слова.
Батьківщина, мова, мати -
Нас повік не роз'єднати.
М. Сингаївський

  Цими рядками я хочу розпочати сьогоднішній урок

Спиніться, затамуйте подих. Чуєте, як дихає історія. Варто лише підняти завісу, і нам відкриється…

2. Повідомлення теми уроку
Учитель.  Сьогодні на уроці я   рада  вітати вас  зі  святом, присвяченому Дню української писемності та мови, який ми щороку відзначаємо  9 листопада . А на нашому  святі ми поговоримо про ті найважливіші речі, без яких не може існувати кожна людина. Як ви думаєте, про що буде йти мова сьогодні на уроці?

  • Вправа «Мікрофон» Учні передають мікрофон один одному і називають найважливіші для людини речі ( про маму, рідну землю, здоров’я і т. д.)
  • Метод «Передбачення»

- Як ви вважаєте, про що може йти мова на уроці, який розпочинається таким словами «Ти подумай»

  • Сформулюйте свої думки за допомогою методу «Незакінчені речення»:
  • я вважаю, що на цьому уроці ми…
  • сьогодні ми будемо говорити про…
  • скоріш за все на уроці ми розглянемо…

 

 

  • Естафета «Хвилинка-кольоринка»

 Переможець той ряд, який закінчить швидше

По ряду пускається хмаринка- кольоринка, на якій треба написати якомога більше прикметників, які характеризують українську мову.

 

ІІ. Основна частина

Учитель.  Сьогодні у нас незвичайний урок - урок-квест. На уроці ми будемо працювати з картою завдань і заповнювати її під час проходження кожного з етапів уроку. А найкраща команда отримає звання «Найкращі знавці  української мови»

 І. Склади пазл  «Мова – душа народу»

Із розрізнених слів складіть приказки та прислів’я про українську мову

  • Людина,птиця, пізнати, по пір’ю, по мові. (Птицю пізнати по пір'ю, а людину по мові.)
  • Більше, менше, діла,слів. (Більше діла — менше слів).
  •  Своєму, господарем, будь, слову. (Будь господарем своєму слову.)
  •  Вилетить, слово, не спіймаєш,  не горобець. (Слово — не горобець, вилетить — не спіймаєш.)

  ІІ.  Гра «Майстер слова»

Перестав місцями склади, щоб отримати нове слово, запиши.

банка - …       вага - …         лама - …

 

наша - …       сосна - …       мило - …

ІІІ.  Бліц-турнір

         1. Скільки букв в українському алфавіті? (33)

         2. Скільки голосних в українській мові? (6)

         3. Скільки звуків у слові «кущ»?(4)

         4. Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (Ь)

         5. Головні члени речення. (Підмет і присудок)

         6. Другорядний член речення, що відповідає на питання непрямих

             відмінків.                       (Додаток)

        7. Назвіть знак, що позначає тверду, роздільну вимову на межі приголосного і

             голосного.  (Апостроф)   

        8. Поставте іменник «мати» у З.в. (Матір)

        9. Скільки звуків у слові «ходжу»? (4)

        10. Частина слова без закінчення. (Основа слова)  

ІV.  Гра «Знайди відповідник»

1.Алфавіт- абетка (азбука)

2.Лайк – вподобайка

3.Селфі - самчик

4.Фотографія - світлина

5.Попкорн - баранці

6.Бібліотека- книгозбірня

7.Аватар -  мармизка

8.Рюкзак - наплічник

9.Тротуар – хідник

Учитель. Мова – це не просто спосіб спілкування, мова-це скарб нашого народу, його історична пам'ять,  мова – це ще й музика, мелодика, наша Батьківщина. 

Продовжуючи розмову про значущість української мови, оголошуємо наступне завдання.

 V.  Пантоніма «Заморочки з бочки».

 - Робота в групах

- Опис роботи:

- Поділ класу на  групи.

- Обговорення завдання  в групах методом дискусії.

     По одному учаснику з кожної команди отримують завдання.                  (Показати фразеологізми  та прислів’я за допомогою пантоміми. Які фразеологізми показані? )

  • Іти навпомацки (Вирішувати, робити що-небудь, не маючи точних знань, не знаючи твердо чого-небудь.) –
  • Падати навколішки (Виявляти кому-небудь велику шану. )-
  • Хто нічого не робить, той нікол(и,і) не має часу.-
  • Лінивий двічі робить, а скупий два рази платить.

VI. Творчий конкурс «Обереги українців» (І команда)

- Намалюйте обереги українців.

    ІІІ. Заключна частина.

  • Завдання для І- ІІ групи.

VI.Методичний прийом “Дерево пізнання”.

Учні на клейких аркушах записують нову інформацію, отриману на уроці, і приклеюють листки на гілках “дерева”.

Завдання для третьої групи.

Створити скрайбинг про нову інформацію, отриману на уроці.  (Скрайбинг - це коли ви доповнюєте свою розповідь замальовками)

Рефлексія. Гра «Мікрофон»

Я зумів…

Я можу…

Я вмію…

Найбільші труднощі я відчув…

Ці знання я зможу використати…

 Учитель. Дякуємо. Сподіваємося, що наша зустріч допомогла вам оцінити скарби рідної мови.

 Ніжна, мила, світанкова,

Ясна, чиста, колискова,

Мелодійна, дзвінкотюча,

Дивна, радісна, співуча,

Лагідна, жива, казкова,

Красна, чарівна, шовкова,

Найдорожча, добра, власна,

Мудра, сонячна, прекрасна,

Солов’їна, барвінкова,

Українська моя мова.

Любіть і вивчайте й надалі українську мову. Успіхів вам у її вивченні!

 

Література:

 1. Прищепа К. С., Лук’яненко В. Г. Тематичний словник школяра. — К.: Гала, 1997. — 336 с.

2. Усі крилаті вислови, прислів’я, приказки, загадки / Укладач Н.В.Курганова. — Харків: Торсінг плюс, 2005. — 320.

3. Коструба С. С. та ін. Чиста криниця: Проб. підруч. для 4 кл. чотириріч. та 3 кл. триріч. почат. шк./ С. С. Коструба, Н. С. Іватьо, О.Д.Жовнір. — К.: Форум, 2000. — 322 с

 

 

docx
Додано
13 грудня 2021
Переглядів
508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку