Музей Івана Пулюя
Мета заходу - ознайомлення учнів із життєвим та творчим шляхом професора, видатного вченого України Івана Павловича Пулюя. Виховувати почуття любові до науки, її важливе значення длььбя розвитку людства та світу.
Ведучий 1. Вітаємо вас у музеї Івана Пулюя!
Ведучий 2. Чи доводилося вам раніше чути про цю людину?
(Відповіді учнів)
Ведучий 1. А чи чули ви про рентгенівський апарат?
(Відповіді учнів)
Ведучий 2. А знали ви про те, що придумав цей прилад українець – Іван Пулюй? Але інший німецький фізик Рентген, скористався його ідеєю та видав за свою.
Ведучий 1. Пулюй 20 років досліджував невидимі Х-промені, відомі нині як рентгенівські. Із його експериментами Вільгельм Рентген був добре знайомий. У Страсбурзі вони працювали в одній лабораторії. Свою першу трубку Пулюй сконструював на 14 років раніше за Рентгена. Саме Пулюй пояснив природу виникнення Х-променів. Йому належить і перший знімок повного людського скелета.
Ведучий 2. Чому ж так сталося, що відкриття українця відоме світові під іншим іменем?
Ведучий 1. Річ у тім, що свою знамениту лампу Пулюй винайшов в 1881 р., але перша стаття Пулюя про походження рентгенівських променів і їх фотографічну дію була подана до збірки «Доповіді Віденської академії наук» 13 лютого 1896 р.
Ведучий 2. А буквально за місяць до цього німецький фізик В.Рентген опублікував свою сенсаційну роботу «Про новий тип променів», датовану 28 грудня 1895 р. Відкриття німецького вченого виявилося не тільки раніше зареєстрованим, а й вважалося більш досконалим (що досить спірно), ніж І.Пулюя.
Ведучий 1. Також Іван Пулюй – збудував першу в Австро-Угорській імперії електростанцію, удосконалив телефон, першим дослідив неонове світло, налагодив промислове виробництво люмінесцентних ламп власної конструкції.
Ведучий 2. Був першим деканом першого в Європі електротехнічного факультету, радником цісарського двору. Отримав пропозицію стати міністром освіти Австро-Угорської імперії, але відмовився за станом здоров'я.
Ведучий 1. Крім того Пулюй знав 15 мов. Переклав українською Біблію.
Ведучий 2. Давайте переглянемо мультфільм про Пулюя.
Після мультфільму. Ведучий 1. А тепер _____________ проведе екскурсію по нашому музею
Матеріали для музею: