Даний виховний захід розрахований на учнів 1-4 класів. "Зимова прогулянка" дає учням відпочити на природі, пограти в ігри на свіжому повітрі, оздоровитися під час занять на групі продовженного дня.
Кіровоградська область Олександрійський район
Червонокам`янке навчально-виховне об`єднання:
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний
навчальний заклад – позашкільний
навчальний центр .
Автор – вихователь ГПД – Шовкун Олена
Володимирівна
ОЗДОРОВЧА ПРОГУЛЯНКА на ГПД
« ой настала вже зима »
Мета: розвивати уявлення про здоровий спосіб життя,забезпечити активний відпочинок дітей на свіжому повітрі,розвивати м’язову систему, поліпшувати роботу серцево – судинної та дихальної систем, підвищувати працездатність, виховувати кмітливість, дружелюбність.
ХІД ПРОГУЛЯНКИ
І.Організаційний момент
Слова вихователя:
Ой настала вже зима
Льоду, снігу намела
На прогулянку завзято
Поспішають вже малята.
ІІ. Інструктаж ( повторення правил поведінки під час прогулянки взимку)
Вихователь запитує в учнів правила у прозовій формі, а на закріплення діти розповідають правила у віршованій формі.
Учень 1.На прогулянку зимою
Вийдем цілою юрбою.
Будем гратись, веселитись,
бабу снігову ліпити.
Учень 2. Ми одягнені гарненько,
Рукавички в нас тепленькі.
Шарфик, шуба, маєм шапку.
Із здоров’ям все в порядку.
Учень 3. Обережно в сніжки граєм,
Малюків не ображаєм.
Якщо впав, у той же час
Допоможем встати враз.
Учень 4.А на ковзанці замерзлій
Ми катаємось по черзі.
Ми всі дружні козачата
Гарні хлопчики й дівчата.
Учень 5. Як комусь стане погано
Медсестру знайдем негайно.
Приголубе і відрадить,
Відпочити враз посадить.
Учень 6. Полікує добрим словом,
Ніби наша мама вдома.
Дасть пораду як зуміти
Правильно оздоровитись.
Учень 7. Ми всі чемні і здорові
В ігри граємо зимові.
Так виконуємо вправи -
Не порушуємо правил.
ІІІ. Одягання, шикування і вихід на майданчик.
ІV. Основна частина (діти стають на вулиці півколом)
1.Слухання казки «Біда навчила»
Жив на світі хлопчик Вітя
Він ходив у третій клас.
Ні учительку, ні маму
Він не слухав ані раз.
В класі ні з ким не дружив,
Поведінку мав погану.
Кожен день за це він мав
У щоденнику догану.
То дівчаток ображає,
За косички їх хапає.
А то хлопців, навіть старших
На перервах зачіпає.
Був собі герой на втіху –
Поки з ним не сталось лиха.
Якось взимку на ставку
Вже зима скувала кригу,
Наш геройський задавака
Рушив на льоду пограти.
Крок ступив, і другий, третій,
Раптом тріснув тонкий лід –
неслухняний хлопець впертий
У воді вже був за мить.
Одяг швидко намочився
І тягнув його на дно.
Вітя дуже налякався
Сам рятуватись намагався.
Потім став кричать щосили,
Щоб почули всі хто міг,
Щоб дитину врятували,
Щоб хто – небудь допоміг.
Недалечко біля ставу
Дітвора з гори з’їжджала.
Вітін крик діти почули
Й до ставка мерщій гайнули.
2. Передбачення кінцівки. - як ви гадаєте, що було далі?
(діти озвучують свої варіанти закінчення казки)
Вихователь читає закінчення казки
Однокласниці – дівчата
Кинули на лід санчата,
Хлопчики гуртом щодуху
Витягали за кожуха.
Хоч нахаба добре змок
Та злякався дуже, дуже.
Це повчальний був урок!
І для тебе стане, друже!
Чи сьогодні, чи торік,
Не зважаючи на вік,
Врятувати з біди кожен,
не задумуючись зможе.
І з тих пір порушник Вітя
Став старанним і привітним.
Бути другом щедрим, милим
Так його біда навчила.
3.Обговорення казки.
- Чи справдилися ваші припущення щодо кінцівки казки?
- Яким був хлопчик Вітя спочатку?
- Чи виконував він правила для учнів?
- Як хлопчик ставився до однокласників?
- Чи поважав він дорослих?
Давайте згадаємо загальні правила для учнів!
(діти називають всі правила, які знають)
- Якої пори сталася пригода з хлопчиком?
- Чи можна самому виходити на лід?
- Як однокласники повелися із Віктором на водоймі?
- Чи правильно вони вчинили?
- Чи справжні вони друзі?
- Чи було Віті соромно перед дітьми?
- Чи вибачався він за свою попередню поведінку?
- Які висновки ви, діти, зробили для себе?
- Що навчило Вітю, що він виправив свою поведінку?
- Чи є між вас такі діти?
- Які поради потрібно їм дати?
4.Розминка- фізкультхвилинка.
(діти виконують вправи, ідучи по колу :одна вправа - одне коло, вихователь промовляє слова і показує вправи, діти повторюють)
Скік – скок, скік – скок.
// - // - // - // - //
На носочках у лісок.
// - // - // - // - //
Вправо – вліво нахилились.
// - // - // - // - //
Як машина – їдем гарно.
// - // - // - // - //
Потяг довгий утворили.
І мчимо по колу тут,
Потяг каже: ту – ту - ту.
// - // - // - // - //
Потягнулись і присіли.
(встаючи)
Потягнулись в різні боки,
Пострибали: скоки, скоки.
5. Танцювальна руханка.
(діти співають пісеньку, і виконують довільні танцювальні рухи)
Віктор Фінковський караоке руханка Спортсмени дитяча пісня.
1.Ми танцюєм , ми співаєм
Хай живе навіки спорт!
Ми рухливі, ми веселі:
Спорт – це вибір перший сорт!
Ми танцюєм, ми співаєм:
Все із спортом до снаги!
В нас дівчата , як берізки,
Ну, а хлопці, як дуби!
Приспів:
На «раз» руки вгору дружно піднімаєм,
На «два» руки до колінок дотягнули.
На «три» всі швиденько робим присідання,
На « чотири» ми стаємо так як були.
- Ходи до нас!
- Іди до нас!
2. Ми – спортсмени, ми – атлети,
Переможці всіх змагань.
Нам під силу естафети
Й ігри ті, де треба знань.
Обіцяєм , обіцяєм:
Буде з нами завше спорт-
В нас дівчата, наче струни,
Кожен хлопець, як Джеймс Бонд!
Приспів :
6.Рухливі ігри на майданчику
Діти обирають Діда Мороза і розбігаються по майданчику. Дід Мороз біжить за ними ,намагаючись доторкнутися до кого-небудь і заморозити.
“Заморожений” зупиняється і розводить руки в сторони. Гра для «замороженої» дитини зупиняється. «Заморожений» завмер.
Коли Дід Мороз усіх заморозить, той, хто протримався найдовше стає Дідом Морозом.
Вибирають двох ведучих. Одному на руку пов'язують синю стрічку (це північний вітер), другому — червону (це південний вітер). Інші діти бігають по майданчику. Північний вітер намагається заморозити якомога більше дітей (доторкнутися до них рукою). "Заморожені" гравці приймають яку-небудь нерухому позу. Південний вітер намагається розморозити дітей, торкаючись їх рукою і говорячи: "Вільний!".
Через 2-3 хв назначають нових ведучих, і гра повторюється.
(під час спускання з гори на лижах або санчатах)
На середині схилу, на 8—10 м від шляху спуску, лежить м'яч. Під час спуску учні намагаються влучити у м'яч сніжкою. (На лижах це зробити складніше, ніж на санчатах.) За кожне влучання учневі нараховується 1 бал, за падіння під час спуску знімають 2 бали.
Усі гравці поділяються на дві-три команди, а кожна команда — на пари. У перших пар кожної команди — санчата з мотузками. Один із пари сідає в санчата, інший береться за мотузку і за командою керівника везе партнера до прапорця (або іншого орієнтиру). На зворотному шляху гравці міняються місцями. Пара, що повернулася, передає санчата іншій парі і стає в кінець своєї колони. Виграє команда, що закінчила естафету першою.
V . Підбиття підсумків прогулянки
Наприклад: «Морозець» - з рухами.
VІ. Організований перехід до приміщення школи.
Використана література
-1. Віктор Фінковський –караоке-руханка «Спортсмени»-дитяча пісня.
-2.Савік Д.Л.- «Спортивні та рухливі ігри на уроках фізкультури в початковій школі»